sporten.

@lievergezond: ik denk dat beweging heel goed voor je kan zijn. Stilzitten is slecht voor een mens, merk het aan mezelf: word er sloom van als ik te lang voor de pc of tv hang.

@I-lady: welke sport doe je nu? Ik ga binnenkort ook weer beginnen met body balance en pilates o.i.d. Toen ik sportte had ik veel minder rug- en nekklachten, was ik veel soepeler, en kon ik beter tillen. Uiteindelijk heb ik ook een tijd te fanatiek gesport (wat wel resulteerde in een heel mooi sterk lichaam), maar dat ga ik nu niet meer doen natuurlijk.

 
Tot ik omwille van mijn eetstoornis moest stoppen met sporten heb ik altijd veel gesport: tennis, paardrijden, fitness, stijldansen, streetdance, actief meedoen met gym en overal op de fiets naartoe. Heerlijk vond ik het - maar het moet haast wel roofbouw geweest zijn. Ooit heb ik overigens ook echt heel actief krachttraining gedaan - en toen wilde je mijn armen en benen ook echt niet zien. Fijn om zo sterk te zijn, maar ik had echt bodybuilderarmen en -benen. Erg lelijk voor een vrouw, vind ik zelf.

Ten tijde van mijn eetstoornis ben ik wel gestopt met dit allemaal (behalve fietsen), maar ben ik heel erg veel (obsessief) gaan wandelen. Toen ik weer op een gezonder gewicht zat en sporten mocht gaan oppakken, ben ik begonnen met dansen, pilates en body balance. Niet lang daarna raakten mijn bijnieren zo ver uitgeput dat ik echt niets meer kon. Langer dan twee uur per dag uit mijn bed zat er niet in. Ik ben dus ook radicaal gestopt met alles waarvoor ik me moest inspannen en nu - drie jaar later - kan ik sinds mijn leverreinigingen voorzichtig weer eens iets op de fiets doen. Heerlijk vind ik het: 2x 20 minuten op één dag en dat drie keer per week is voor mij echt alweer heel veel in vergelijking tot de laatste drie jaren. En het allerprettigste is dat ik niet de hele verdere dag uitgeput en met hoofdpijn op bed lig.

Mijn uiteindelijke doel is weer gewoon rustig kunnen tennissen of paardrijden ofzo. Vooral paardrijden heb ik 14 jaar lang gedaan en dat vond ik echt heerlijk, zolang ik niet voor mijn paard MOEST zorgen (en dat is wel een beetje inherent aan het hebben van een eigen paard). Vooralsnog zit dat er even niet in. Maar als ik kan bereiken dat mijn lijf weer tot dat soort activiteiten in staat is, kan ik in ieder geval stellen dat ik mijn lijf een heel eind heb laten herstellen.

Overigens lonkt zwemmen ook wel, maar ik vind zwembaden zo verschrikkelijk vies (en ook chemisch). Dus ik denk dat ik dat maar bewaar voor als ik ooit op vakantie ga naar een ver oord met een heerlijk heldere zee. Aangezien ik nooit op vakantie ga, zie ik dat er nog niet echt van komen.

 
Ik zie vaker voorbijkomen dat mensen zwemmen. Niet dat er met zwemmen zelf iets mis is, maar wel dat je dan dobbert in een chloorbad. Er wordt hier veelvuldig melding gemaakt van schildklierproblematiek en jodiumtekort. Het laatste wat je dan moet doen, is een fout halogeenelement via de porien van je grootste orgaan (de huid) naar binnen laten komen!

Mike

 
Ja klopt, ik vind dat chloor ook niets, ook al begrijp ik dat het wel noodzakelijk is om zo'n dood waterbad enigszins schoon te houden. Mijn schildklier wil ook niet, dus zwembaden zijn niet zo handig voor mij.

Meren, rivieren en Nederlandse zeeën vind ik ook niets. Dus ik hou het voorlopig even op niet zwemmen.

Als ik ooit emigreer... ;)

 
Ik vind het zo jammer dat dat chloorwater zo slecht is, want daarom durf ik niet echt te gaan zwemmen met mijn dochter. We zijn 1 keer geweest, en ze vond het heerlijk. Jammer hoor..

 
Ja he? In een buitenbad lijkt het altijd anders, maar dat is waarschijnlijk omdat de dampen dan al weg zijn. Binnen kunnen die nergens heen natuurlijk.

Maargoed, ik vind de zwembadvloer, de kleedhokjes en de douches over het algemeen ook echt heel vies hoor. Het is niet alleen maar het chloor waarom ik het vermijd.

 
En dat terwijl we dus ook zouden kunnen zwemmen in gezond, zuurstofrijk water dat gezuiverd wordt met waterstofperoxide... :?

Mike

 
Ik ga binnenkort wel weer een keer, heb gelezen dat van tevoren insmeren met kokosolie helpt tegen het absorberen van chloor, dat doe ik dan maar. En hopen op een goede zomer zodat ze in natuurwater kan. Als ze wat ouder is zal ze helaas toch het chloorwater in moeten voor de zwemles. Liever chloor dan kans op verdrinking...

Dat zou pas fijn en gezond zijn, een h2o2 zwembad!

Edit: hier de link waar je tips kunt vinden als je in chloorwater gaat zwemmen:

http://holisticsquid.com/4-cheap-and-easy-ways-to-protect-against-swimming-pool-chemicals/

 
Quote:
Ik vind het zo jammer dat dat chloorwater zo slecht is, want daarom durf ik niet echt te gaan zwemmen met mijn dochter. We zijn 1 keer geweest, en ze vond het heerlijk. Jammer hoor..



Persoonlijk zou ik het gewoon doen. Je kan niet alles vermijden en je bent al zo goed bezig als je wapf eet. Lol hebben is ook gezond he. :)

 
Ik heb zwemdiploma A en B gehaald. Ik ben nog op les geweest voor C, maar moest afhaken omdat ik rooddoorlopen ogen en ademnood kreeg van de chloor. Voor mij was de lol van zwemmen er toen wel af!

Mike

 
In amsterdam noord komt een nieuw zwembad, volgens mij wordt dat een zoutwaterbad.

 
Bedoel je niet een zwembad dat gezuiverd word met zout?

De NACL wordt dan door elektrolyse gesplitst in NA en CL.

Zodoende zit er dan nog steeds chloor in.

Het voordeel is dat er niet meer met (gevaarlijke) chloortanks hoeft te worden gesleept maar met zout.

 
Mijn dochter had ook van die rode ogen van het zwemmen en de jongste die toen nog onder de eczeem zat begon al te krabben als we in het kleedhokje zaten. Mij zie niet in een zwembad als het niet strikt noodzakelijk is. Er zijn mensen die op vakantie de hele dag aan het zwembad liggen met uitzicht op de zee, maar daar gaan ze niet in want zeewater plakt zo en dan al dat zand... 8O

 
Oh, grapje. In mijn woonplaats zit volgens die website zo'n chloorarm bad. Daar heb ik in mijn tienerjaren vaak genoeg gezwommen, maar ik vond het nog steeds voldoende naar chloor stinken daar.

Het is, geloof ik, wel iets minder dan het zwembad in de buurgemeente (dat dus niet chloorarm is), maar kennelijk vond ik het dus geen zoden aan de dijk zetten.

Overigens vraag ik me nog altijd af hoe ik voor het behalen van mijn B-diploma onder water heb kunnen zwemmen met mijn ogen open. Erg goed zal het chloor niet zijn, gok ik. Toen ik voor het laatst zwom kon ik ook echt zonder duikbril niets zien onder water.

 
Ik denk dat in Zee zwemmen het gezondst is.

ook gezond voor de luchtwegen om in zee te zwemmen.

Het mineraliseerd je lichaam en je gebruikt bijna al je spieren.

 
Mee eens, maar ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse zee daarin ook volstaat. Die ziet er zó smerig uit, dat ik me daar echt niet aan waag. Geld even goed voor meren, rivieren en kanalen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan