sporten.

Gezond van binnen is slank van buiten, je moet de focus niet leggen op uiterlijk, maar op innerlijk, als je innerlijk in balans raakt (hormonaal) krijg je sixpack als cadeau derbij, focus op gezond worden en zijn, niet op sporten.

 
Haha, wat is dat toch met die sixpack altijd :lol:

Een sixpack kan leuk zijn, maar bij de meeste mensen vind ik het niet mooi. Hebben dan zo weinig vet op hun lichaam dat ze er eerder uitgehongerd uitzien dan sterk en krachtig.

Lijkt me ook niet gezond, er is niks mis met een beetje ouderwets vet op je botten.

 
Quote:
als je innerlijk in balans raakt (hormonaal) krijg je sixpack als cadeau derbij, focus op gezond worden en zijn, niet op sporten.


Dat valt nog maar te bezien. Je kunt zondermeer hormonaal optimaal functioneren zonder dat je de buikspieren ziet(iedereen heeft een sixpack).

Met ongeveer 12% vetpercentage zie je nog niet veel van de buikspieren(is wel een genetische factor hoor,dwz hoe is je vetverdeling),maar kun je optimaal gezond zijn ,maar ook niet.

Andersom hoef je niet zwak te zijn wanneer je de buikspieren wel ziet en dus een redelijk laag vetpercentage hebt.En dat kan ook gezond zijn,maar....hoeft ook niet.Teveel 'algemene'gedachten,en pfff nog steeds de ondertoon dat training niet zo goed zou zijn.Wel,het hangt er maar vanaf.

ad

ad

 
Ik denk dat het ook nog een groot verschil is of je man of vrouw bent? Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat een vrouw met een zichtbaar sixpack een gezond vetpercentage heeft.

 
Daar heb je gelijk in ,maar het blijft een genetische factor(en ja, bij de vrouwen komt dit zeldzamer voor).Of het bij een vrouw aantrekkelijk is ? Meestal zijn het toch(in het verleden)vrouwen die door hun genetische aanleg ook goed waren in bepaalde takken van sport(ook training etc.natuurlijk).Ik denk dat nu veel vrouwen dit als een voorbeeld genomen hebben en het als een uitdrukking zien van gezondheid en doorzettings vermogen.Deze vrouwen meoten zichzelf dan ahw uithongeren en verliezen 'vrouwelijke'kracht door het lage vetpercentage.

ad

 
Ja, dat afzien is erg belangrijk en geeft aanzien, dat heb ik wel gemerkt toen ik zelf zo mager was.

Het is voor vrouwen ook veel moeilijker om af te vallen en spieren te kweken als voor mannen. Logisch, dat vet hebben we nodig en die spieren niet. Ik ben blij dat ik altijd te lui geweest ben voor sporten :lol: dat is al een valkuil vermeden ;-) Ik geloof best dat er gezonde manieren zijn om krachttraining te doen, dat zal best een functie kunnen hebben om gezonde botten en spieren te hebben maar de sporters die ik ken gaan toch met een banaan in de hand naar de fitness met een colaatje light na :wink: Dat heeft net zo min met gezondheid te maken als het voedingscentrum.

 
Er is een verschil tussen wat mensen doen en de waarde van krachttraining.Feiten zijn feiten en die veranderen niet door dom menselijk gedrag.

Je wilt niet geloven hoevaak per dag ik moet aanhoren: ik wil dit of dat bereiken(meestal dus mbt uiterlijk) en wat ik dan per dag zie liggen in de afvalbakken.Werkelijk,inderdaad frisdranken,koekjes verpakkingen etc.Iedere dag en niet incidenteel.

ad

 
Dat is allemaal denken in calorieen, het is ook moeilijk, ik dacht vroeger ook dat het niet veel uitmaakte wat ik at, ik ben altijd slank geweest dus daar hoefde ik niks voor te laten staan. Dat is wat we aangeleerd krijgen, dik is slecht en gemakzuchtig en mager is goed en gedisciplineerd. Ongeacht wat je eet en hoe je leeft.

 
Quote:
A small body of research suggests that heart problems may arise not in spite of extreme-endurance exercise but because of it. That has led some cardiologists to theorize that, beyond a certain point, exercise stops preventing and starts causing heart disease.



http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424052702303949704579461381883678174

 
Dus, ga niet deelnemen aan het verkeer na je rondje joggen. Veel beter om ergens een jointje te roken, spaart je gewrichten op den duur. Maar ja, stel overdrijft en denkt achterna te worden gezeten.....rennen dus!!!
ad
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan