Sinusitus

G

Guest

Guest
Ik begin te vermoeden dat ik symptomen heb van sinusitus. Mijn rechterneusvleugel doet pijn als ik erop druk (zo'n zeurderig soort pijn), de tanden eronder doen ook pijn en ik heb op en af hoofdpijn aan de rechterbovenkant. Ik dacht eerst dat de hoofdpijn misschien door mijn Gsm kwam, maar die gebruik ik nu toch ook niet veel.

Soms is mijn neus verstopt en soms moet ik niezen, dat zijn zowat de symptomen.

De ene keer zijn de symptomen feller dan de andere keer en meestal als ik de zapper er tegenaan zet, prikt die erg op die plaatsen in mijn gezicht, maar het rare is dat ik die pijn nu weer voel en de zapper prikt deze keer bijna niet..

Indien het sinusitus is, is dat blijkbaar nogal ernstig vlgs deze site :|

Foregoing treatment for sinus infections may lead to serious consequences, according to the Mayo Clinic.

Bone, eye or brain infections

Tooth loss or fracture

Complications with impacted teeth

Overlooked cancerous growths


 
Ik heb hier mijn hele leven al in wisselende mate last van. Dit is ook mijn grootste gezondheidsuitdaging: opgeslagen slijm wegwerken dat ik van jongs af aan al heb verzameld in mijn gezichtsholtes.

Vroeger zat ik om de haverklap tegen een voorhoofdsholte-ontsteking aan. Wel heb ik nog regelmatig dat ik moet snotteren of niezen (vooral 's ochtends na het wakker worden). Ook kan mijn neus dicht gaan zitten en kan ik inderdaad (lichte) hoofdpijn krijgen in mijn linker- of rechtersinus (of allebei). Het beste wat ik van mijn vooruitgang op dit gebied kan zeggen is dat taai, dik slijm structureel dun en waterig wordt en dus oplost. Via niezen en de neus snuiten komt het er dan dagelijks uit, vooral in de ochtend.

De link met het gebit is heel interessant. In 2008 zat ik volop in mijn raw food-periode en leefde vrijwel op groentesalades en fruitsmoothies. De eerste helft van 2009 vulde ik mijn voedingspatroon aan met Menno-brood. Tijdens het eten van dit stevige brood met harde korst brak op een gegeven moment een stuk vulling in een kies rechtsboven af, waardoor ik een grote opening kreeg tussen deze kies en de kies ernaast en er dus ook een stuk zenuw bloot kwam te liggen.

Geloof het of niet, maar ik ben hiervoor al die tijd niet naar de tandarts geweest! Wat ik wel deed was zorgen dat ik voornamelijk met mijn linkerkiezen kauwde en altijd een tandenstoker nodig had om voedselresten die vast kwamen te zitten in die opening in mijn rechterkies snel te verwijderen, om te voorkomen dat deze op de zenuw gingen drukken. Gedurende de afgelopen 3 jaar heb ik regelmatig lichte zenuwpijn rechts boven gehad na het eten van verschillende soorten voedsel en dit had altijd te maken met voedselresten die zich hadden verzameld in deze kiesopening. Toch ben ik er nooit mee naar de tandarts geweest, vooral omdat ik in de tweede helft van 2009 overschakelde op WAPF en wist dat er zich een glasachtige laag kon gaan vormen over die open zenuw.

Ongeveer een maand geleden at ik buitenshuis en bleef er een hard stukje kool (rauwkost) vastzitten in die opening van mijn gedeeltelijk afgebroken rechter bovenkies. De rit naar huis duurde ongeveer 45 minuten en deze werd alsmaar ongemakkelijker en pijnlijker, omdat het stukje kool op mijn zenuw drukte. Eenmaal thuis aangekomen kon ik het met een tandenstoker verwijderen, maar toen was het leed al geleden: die avond verging ik van de zenuwpijn, deze was overduidelijk geirriteerd geraakt.

Gelukkig heb ik voor acute ontstekingen altijd Adrenal in huis, dierlijk bijnierextract. Ik weet 100% zeker dat als ik niet voor het slapen gaan zo'n capsule had geslikt ik die nacht niet of zeer weinig zou hebben geslapen van de pijn. Door de Adrenal was ik echter binnen een half uur verlost van de pijn en heb ik heerlijk geslapen die nacht. De zenuw was echter wel overgevoelig en zou me nog een week lang meermaals heftige pijn bezorgen. Interessant genoeg ging deze zenuwpijn gepaard met koppijn in mijn rechtervoorhoofdsholte en uiteindelijk zelfs koorts. Ook was mijn tandvlees opgezwollen en pijnlijk, waarbij de pijn verder uitstraalde dan de desbetreffende kies.

Ik zorgde er weliswaar voor dat die week mijn voeding zo vloeibaar mogelijk was (rauwe melk, bottenbouillons), maar alleen het verschil tussen warme en koude dranken leverde me al pijn op. Die week heb ik 3 maal daags Adrenal ingenomen bij de maaltijd en inmiddels was ik ook op het idee gekomen dat de zapper verlichting zou kunnen bieden bij acute pijn, wat ook het geval was (lang leve de zapper!). De zapper hield ik op mijn wang, op diverse plaatsen boven de zenuw. De elektrische stroom gaat dwars door de huid van de wang en het tandvlees heen naar de zenuw toe en biedt daadwerkelijk verlichting van de pijn.

Het leek allemaal hopeloos, omdat er schijnbaar geen verbetering optrad en ik heb serieus overwogen om dan toch maar een tandarts hiernaar te laten kijken. Totdat na ongeveer anderhalve week ik ineens minder pijn en koorts kreeg en ook gaandeweg steeds beter mijn kiezen aan de rechterboven- en onderkant op elkaar kon zetten. Mijn zelfgekozen 'therapie' begon aan te slaan!

Als je deze post hebt gelezen in de topic over natriumbicarbonaat zie je dat gedurende deze zelfde periode mijn lichaam ook bezig is geweest mijn alvleesklier te helen. En ook in het geval van de alvleesklier werd het eerst slechter voordat het beter werd, in de vorm van heftige ontstekingen. December is dus de maand van de ontstekingen voor mij dit jaar. Net als mijn gebit was ook mijn alvleesklier beschadigd geraakt door mijn raw food-periode (met name de dagelijkse fruitsmoothies!) en beide zijn deze maand eens grondig onder handen genomen.

Ik kan je nu vertellen dat mijn zenuw totaal geen pijn meer doet. De opening waar het stuk kies is afgebrokkeld is er nog steeds, maar ik kan nu voor het eerst in 3 jaar probleemloos en pijnloos kauwen met mijn rechterkiezen, dus ik kan alleen maar concluderen dat die harde, glasachtige laag zich nu eindelijk over de zenuw moet hebben gevormd, precies zoals Price ook constateerde bij bijv. sommige eskimo's die volledig afgesleten kiezen hadden. Maar goed dat ik zo eigenwijs was om de pijn te verdragen en de hulp in te roepen van Adrenal en de zapper! Dit is ook wat ik bedoel met geduld, geloof en vertrouwen hebben in het zelfhelende vermogen van je lichaam!

Wat ik interessant vind aan jouw post, lekkerromig, is de link met de voorhoofdsholtes (sinusen). Ik had zelf al opgemerkt dat als mijn alvleesklier opspeelde (veel gerommel in mijn maag) ik vaak ook moest niezen of mijn neus snuiten. Er moet dus ook een link zijn tussen de alvleesklier en slijmvorming of juist slijmlozing. Uit het artikel dat je aanhaalt blijkt dat er ook een link is met het gebit. Ook dit kan ik dus uit eigen ervaring bevestigen. Mijn lichaam is dankzij WAPF deze winter echter druk doende om de opgelopen schade te herstellen. Lang leve WAPF!

Mike

 
Mike,

Ik heb op mijn site een tekst staan over de link tussen je gebit en organen.

Daar staat dat kies 1.6 rechtsboven een link heeft met: mamma rechts – schildklier – bijschildklier rechts - pancreas – maag – wervel

Fijn voor je dat het allemaal nog meer de goeie kant op gaat.

Lia

 
Ik heb er even naar gekeken. Het zou allemaal kloppen als het 1.6 betrof, maar het gaat om 1.5:

Quote:
1.5 thymus - long rechts – dikke darm rechts – wervel C7 C6 C 5 Th4 Th3 L5 L4 – segment C7 C6 C5 Th4 Th3 Th2 L5 L4 – zeefbeen – schouder rechts – hand rechts – grote teen rechts – aderen – peristaltiek – dunne en dikke darm – schildklierfunctie |Vitamine C|


Maakt mij ook allemaal niet uit, want ik heb deze maand zevenmijlslaarzen aangetrokken qua heling! Leerzaam hierbij is ook de positieve rol van ontsteking en tegelijkertijd ondersteuning van de bijnieren.

Mike

 
Wow wat een verhaal! Ik heb ook zon kies gehad en uiteindelijk na een hoop ellende (en ruzie met tandartsen) laten trekken, ik at toen ook nog niet wapf dus dan is er waarschijnlijk ook geen redding mogelijk voor zo´n kies. Ik vraag me wel af wat de relatie met orgaansystemen is als je een kies helemaal laat verwijderen.

 
Hier bekend met het verhaal van ontstoken voorhoofd- en kaakholtes. Lia geeft terecht aan dat er een wisselwerking is met de organen.

Volgens het boek Waar de meeste ziekten beginnen van Andreas Moritz zit de oorzaak van een sinusitus in het Colon Transversum van de dikke darm.

Zelf ben ik er vanaf gekomen door een ontgiftingskuur te volgen. Moritz ziet sinusitus en hooikoorts trouwens vaak in samenhang met een lymfverstopping.

 
Hoi Vivianne, wat voor ontgiftigingskuur doel je op?

Ik heb zeker ook last van sinutis: oorpijn/hoofdpijn (vooral slapen en bij mijn wenkbrauwen)/soms keelpijn erbij en soms zit het ook op tandwortels te drukken: maar in mijn neus heb ik er dan weer geen last van, hoogstens dat soms mijn neusvleugels pijn doen.

En dan heb ik altijd pijn onder mijn linkerborstkas.

Dus ik ben wel geinteresseerd in de link die jij in navolging van Andreas Moritz legt.

Ik kan de pijn in al die gebieden in mijn hoofd redelijk onderdrukken door snachts met waterstofperoxide in mijn oren te slapen en wat sint jansolie erbij en watjes uiteraard.

Echter het komt altijd weer terug als ik ermee stop.

Dus de link met spijsvertering zou me drie keer niets verbazen, evenmin de link met het bovenste stuk van de dikke darm.

Hooikoorts zit ook al jaren in mijn systeem.

 
@ Mike, ik weet niet of er een link is specifiek tussen slijmlozing en de pancreas. Het zal sowieso wel met meerdere organen in verband staan, denk ik.

Ik dacht er net aan omdat je sprak van gerommel in de maag dat ik gisteren wel 3 keer naar 'de grote wc' moest terwijl ik meestal niet alle dagen kan. Ik denk dat het komt omdat ik de dag ervoor redelijk veel waterkefir heb gedronken, misschien dat ik daardoor ook extra sinus problemen kreeg omdat waterkefir helpt oa tegen ontstekingen ..? Ik hoop maar dat het een teken is van ontgifting/healing en geen verergering, want die sinusitus symptomen heb ik misschien sinds een paar maanden en ik eet al bijna een jaar WAP. Het enigste wat ik vroeger wel had, was 's morgens vaak een verstopte neus en ik geloof dat dat te maken heeft met emoties.

Ik las er hier toevallig ook over van iemand die een e-boek heeft geschreven over zijn ervaring en alternatieve behandelingen met voorhoofdsholteontsteking:

Bij mij persoonlijk is een verwaarloosde opvoeding de grote oorzaak geweest, en of je het wil zien of niet, deze oorzaak heeft in het vervolg van je leven ver strekende gevolgen, en kan dus zo als in mijn geval heel je levensloop beinvloeden! Ook denk ik dat diverse oorzaken zoals scheidingen, ongelukken, overwerken, teveel werken, ontslag en meer van dit soort dingen, mensen uit evenwicht kunnen brengen en dat ziekte en verkoudheid sneller door komen. Naar mijn idee zijn die mensen al geruime tijd wat minder sterk en krijgen dan de “genade klap” en worden ziek, dan is het zaak om de ziekte ruim de tijd te geven en de druk er af te halen.

 
@ Lievergezond

Hier 2 maanden een chlorellakuur gedaan en deze geleidelijk opgebouwd van een dosering van 3 * 2 per dag voor de maaltijd naar 3 * 6 voor de maaltijd en alle klachten waren letterlijk verdwenen.

Wat ook helpt is :

1. het gebruiken van kokosolie - werkt ontgiftend en reinigt de slijmvliezen en de lymfe

2. op het hoogtepunt van de sinusitus : een authentieke aquamarijnsteen op de

plaats van de ontsteking leggen.

 
Mike,

Ik heb ook al enkele maanden een afgebroken kies helemaal eind rechts onderin in mijn geval,moet ook iedere keer na het eten met een tandenstoker aan de gang.

Eigenlijk ben ik al heel lang van plan om naar de tandarts te gaan,maar zie het niet zitten.heb er verder geen last trouwens.vraag me af wat een tandarts met zon kies zou willen doen.trekken gaat volgens mij niet als de kroon er af is,wortelkanaalbehandeling wil ik echt niet..een nieuwe kroon eop zegt m'n broer gister..ik zeg wat kan mij het schelen,wie ziet die kies...ja maar je gaat toch niet met een gat in je kies lopen zegt hij.

Is het slecht voor je gezondheid eigenlijk,kunnen er geen gevaarlijke bacteriën schade aanrichten in je lichaam?geen idee hoe ik dit kan aanpakken,er zit hier ook geen bio tandarts in de buurt.

 
Quote:
Is het slecht voor je gezondheid eigenlijk,kunnen er geen gevaarlijke bacteriën schade aanrichten in je lichaam?


Ik heb me hier de afgelopen 3 jaar niet mee bezig gehouden. Maar ik poets mijn tanden dan ook al jaren met Keltisch zeezout en H2O2. Geen schadelijke bacterie die het in zo'n milieu volhoudt!

Mike

 
@ Liever gezond

Het enige wat ik waarnam was een overgevoelige lever. De verstoring van de dikke darm gaat geleidelijk aan en wordt beetje bij beetje erger. Achteraf gezien bleek het Colon Transversum geblokkeerd te zitten en niet naar behoren te werken. Wat wel opviel is, dat ik aan het eind heel snel moe werd doordat de bijnieren niet optimaal werkten.

Nu merk ik peristaltische bewegingen in deze darmstreek wat betekent dat deze goed werkt. De problemen zijn onopvallend begonnen na de geboorte van mijn zoontje, ruim 4 jaar geleden.

 
Ik poets ook met Keltisch zout.Heb een tandarts gevonden in heilloo,wel niet zo dichtbij maar ok.

Weet iemand hoe het zit met verdoving?

 
Toevallig gelezen dat sole ook erg goed is voor sinusitus blijkbaar.

Toepassingen

Medicinaal

Je kunt met Sole gebruiken voor

Het dagelijks spoelen van je mond en neus- en voorhoofdholtes dagelijks spoelen.

Het helpt onder andere tegen ontstoken tanden, kiezen en kaken en lost slijm op bij verkoudheden of allergiën.


Zijn er hier geen mensen die dit al gebruiken met zo'n soort neti dingetje voor in de neus?

Ik had vandaag zo'n dorst dat ik zeker wel 3 liter water met sole oplossing heb gedronken in 3 uur tijd en nu heb ik mega lopende diarree. Nu weet ik ook wat te gebruiken indien ik nog eens geconstipeerd ben. :/

 
@lekkerromig,

Als je geconstipeerd bent kun je de zoutflush doen:
Quote:
De zout water flush:

Je doet in een 1/2 liter water 2 theelepels keltische zeezout. Goed doorroeren tot alle zout is opgelost.

Drink deze halve liter zout water op direct 's ochtends na het op staan.

Ga dan een half uurtje liggen op je rechterzij. Dit omdat de maagopening aan die kant zit dan kan het zoute water direct uit je maag naar de darmen. Als het goed is kun je vrij snel goed naar de wc, bij ons werkt het iig prima.



Ik hoef het steeds minder toe te passen, de ontlasting gaat best wel goed, de laatste zoutflush was 2 weken terug. We zijn aan de adrenal en de kombucha.

Lia

 
@ lekkerromig: mijn man gebruikt dagelijks sole om zijn neusholtes te spoelen in combinatie met zo'n speciaal neusgietertje. Hij heeft flinke neuspoliepen en loopt constant met een hoofd vol slijm maar er komt nooit iets uit. Een tijdje geleden is hij toch maar naar de KNO-arts geweest en heeft hij een stootkuur Prednison gehad. Hij spoelde toen ook al met de sole. Maar hij had niet het geduld om af te wachten. De Prednison heeft wel gewerkt ( voorlopig dan) , hij heeft weer geur en smaak en er is een hoop rotzooi uitgekomen. Gisteren terug geweest op controle en de KNO-arts adviseerde hem om nu verder te gaan met neussprays, dat gaat hij gelukkig niet doen, hij blijft wel spoelen met sole.

Hij eet inmiddels ook grotendeels volgens de richtlijnen van het forum dus ik hoop dat het helpt om het een beetje schoon te houden in zijn neusholtes.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan