resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

Ik word zo lekker vrolijk van wapf voedsel! Ik ben ook niet meer onzeker zoals ik vroeger enorm was. Sta meer met beide voeten op de grond..en neem geen blad meer voor de mond. En dit is nog maar het begin :lol:

Ik stoor me tegenwoordig ook aan feministisch geblaat en aan praatjes van vrouwen over hoe ze hun man bewerken... :roll: dat komt niet door de voeding maar door het forum.

Ik zie het tegenwoordig als een voorrecht om veel thuis te kunnen zijn en het aanrecht is echt een fantastisch recht. Als men eens wist hoeveel invloed je daar hebt.

 
Quote:
Fijn dat je je eigen heupen ook meer begint te waarderen, ik heb mn eigen vroeger wel vervloekt. Vooral tijdens t zoeken naar een spijkerbroek, maar dat is eigenlijk niet veranderd haha

Ja dat herken ik, met broeken is het altijd zoeken. Helaas zijn de meeste modieuze broeken gemaakt voor smalle heupen en weinig billen..


Deze tekst staat in een ander topic.

Schijnbaar zijn de 'meeste modieuze broeken'toch een probleem.Of lees ik dit verkeerd??

Ik vertrouw je wel zeker mbt je ervaring in de branche van kleding.

Maar toch denk ik dat de mode werledwijd dan qua maten veranderd naar kleiner vernaderd(is). Het probleem van onvrouwelijke modellen, die voor velen een voorbeeld zijn, speelt wel degelijk in de modewereld.

Of er in de toekomst een verandering plaats zal vinden vanwege toename aan dikkere mensen weet ik niet.

Kan ook zijn dat ik niet goed zie en zeker geen idee heb van hoe de werled op dit gebied zakelijk in elkaar steekt maar toch hoor ik vaker dezelfde klachten.

Wellicht overheerst het probleem niet maar gaat het dan wel die richting op?

Het gaat hier dan enkel om mijn observatie en die kan natuurlijk fout zijn.Maar onzin??

ad

 
De meeste confectie gaat maar tot 44-46 toch ben je met zulke maten helemaal nog niet dik. En de mode die er is staat alleen als je graatmager bent, ik woog 58 kg, dan kun je een skinnny jeans wel aan maar nu weeg ik er 66 en dan is het al geen gezicht meer, en ik ben echt niet dik. Tuurlijk zijn er wel merken waar je met een kont en buik ook in kunt, maar daar moet je naar zoeken, of weten dat het bestaat en het zijn vaak duurdere merken. Kijk eens om je heen de meeste meisjes dragen kleren die niet bij hun figuur passen, omdat ze een absurd ideaal nastreven dat ze nooit zullen zijn. Ik ben die compleet ondraagbare heupbroeken waar alles altijd uitpuilt in elk geval helemaal beu gezien, en er zijn tijden geweest dat je in de mainstream winkels alleen maar low rise broeken kon kopen met smalle pijpen, terwijl het alleen staat en draagbaar is als je graatmager en vormloos bent.

 
Quote:
Of ik moet dan een broek kopen die niet zit wanneer je 'm een beetje optrekt ofzo.nee die moet 'ZAKKEN'.


Ik denk dat daar al plaats voorzien is voor een luier? Ik zag van de week justin bieber in het journaal, en hij had een wit maatpak aan,met een gewone jas, en zo´n vreemde broek, de pijpen waren strak, de kont hing rond zijn knieen, echt heel vreemd.

 
Quote:
Dit is de website van New Look http://www.newlook.com/shop/womens/dresses_10019 zit er veel bij dat staat als je dik bent denk je? de maten gaan tot maat 16 dat is maat 46, laat dat dan een ruime 46 zijn, je kan er als je dik bent echt niks gaan doen, het is kleding voor slanke mensen.


Ik snap je punt en je hebt gelijk. Ook niets voor mijn postuur, 1m 60, maat 34.

 
ad, haha alles kan weer tegen je gebruikt worden. Maar ik heb inderdaad problemen met spijkerbroeken vinden. Maar dat is meer omdat ik dikke billen heb (heupmaat 42, taille maat 36 zo'n verhaal). Bij H&M kan ik meestal wel een broek vinden, maar bij de spaanse mode ketens hoef ik het niet eens te proberen. En het was ook gewoon een beetje vrouwen gezeur, ik ken geen een vrouw die gelukkig wordt van het zoeken naar een nieuwe spijkerbroek. Daarom raad ik ook Levi's aan, die hebben voor ieder figuur een goede broek.

Verder ben ik het ook met je eens dat de catwalk modellen te dun zijn. Maar in een haute couture jurk zitten meestal duizenden uren werk. Maar met welke modellen je je creaties de catwalk op stuurt weet je pas kort van tevoren, dan kan je niet heel je stuk uit elkaar gaan halen omdat je model te brede heupen, dikke billen of ineens een D cup heeft. Dusja ik snap waarom ze allemaal met een marge moeten voldoen aan de maten, maar dat neemt niet weg dat dit een voor veel meisjes een ongezond voorbeeld is en dat daar verandering in mag komen.

En ik hoor ook inderdaad om me heen dat de kleding tegenwoordig zoveel kleiner valt dan vroeger, maar dat is gewoon niet waar. Iedereen zegt toch ook dat volkoren brood zo gezond is, weten we ook wel beter ;)

Iklustvet, hoezo kan je geen skinnyjeans aan met 66 kilo? Ik weeg dat ook ongeveer, maar ik draag gewoon skinnyjeans en dat ziet er echt niet raar uit. En ik vind dat op de site vd new look eigenlijk best veel leuke jurkjes staan die je ook aankan als je een stukje dikker bent. Het is ook gewoon een kwestie van smaak denk ik. Wat ik ook een pluspunt vind is dat het model maat 38 heeft!

 
Quote:
Ik zie het tegenwoordig als een voorrecht om veel thuis te kunnen zijn en het aanrecht is echt een fantastisch recht. Als men eens wist hoeveel invloed je daar hebt.


Vooral omdat naast het aanrecht het fornuis staat! Ik als kokende man weet hoeveel macht je kunt uitoefenen met liefde en smaak, dus ik geef je helemaal gelijk!

Mike

 
Wat betreft die spijkerbroeken:

Mannen horen broeken te dragen, vrouwen rokken of jurken.

Daar is een reden voor, nl. dat mannen meer lichaamswarmte hebben a.g.v. testosteron, wat warmte geeft. Als een man zijn kleding dicht op zijn huid draagt, kan hij via de strakke kleding makkelijker zijn hitte kwijt.

Vrouwen hebben meer oestrogeen en zijn daardoor onderheviger aan kou. Zij zijn gebaat bij loszittende kleding, die het liefst uit meerdere lagen bestaat.

Dit zie je ook terug in traditionele culturen, maar nog niet zo heel lang geleden droegen Nederlandse en andere Europese vrouwen ook geen broeken. Het is de feminiseringsgolf van de jaren '60, '70 en '80 geweest die vrouwen broekdragend (maar ook pakdragend) heeft gemaakt. De term ervoor was zelfs 'unisex' (1 geslacht), nihilisme dus.

Mike

 
Ik merk het sinds kort ook! Vaak was ik aan het eind van de dag erg uitgeput en geblokkeerd, en kookte mijn vriend de maaltijden (ik hielp wel met voorbereiden). Sinds een aantal weken heb ik de gehele dag meer energie, waardoor hij bijna direct kan aanschuiven als hij thuiskomt. Hij vindt het fantastisch, is meer ontspannen, en het smaakt hem heerlijk! Het aanrecht met fornuis is inderdaad een recht met veel invloed!

 
Quote:
Daar is een reden voor, nl. dat mannen meer lichaamswarmte hebben a.g.v. testosteron, wat warmte geeft. Als een man zijn kleding dicht op zijn huid draagt, kan hij via de strakke kleding makkelijker zijn hitte kwijt.

Vrouwen hebben meer oestrogeen en zijn daadoor onderheviger aan kou. Zij zijn gebaat bij loszittende kleding, die het liefst uit meerdere lagen bestaat.

Dit zie je ook terug in traditionele culturen, maar nog niet zo heel lang geleden droegen Nederlandse en andere Europese vrouwen ook geen broeken. Het is de feminiseringsgolf van de jaren '60, '70 en '80 geweest die vrouwen broekdragend (maar ook pakdragend) heeft gemaakt. De term ervoor was zelfs 'unisex' (1 geslacht), nihilisme dus.


Ik draag heel vaak rokken, maar als ik weet dat ik een dag veel buiten moet zijn in de kou doe ik toch echt een broek aan, dat is gewoon warmer. Er zal best een reden zijn waarom mannen geen rokken dragen maar dat een broek beter is voor warmbloedigen en een rok beter voor koudbloedigen vind ik echt onzin.

 
Eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit de indruk gehad dat een rok warmer is dan een broek. In de zomer dragen vrouwen rokjes en jurkjes... omdat ze zo lekker luchtig zijn. In de winter dragen vrouwen liever een spijkerbroek... omdat een maillot (of panty, maar dan vraag je er ook een beetje om) zo doortocht.

En wat strakke en niet-strakke kleding betreft: als ik het warm wil hebben, draag ik een hemdje of een strak shirtje dat helemaal in mijn broek of legging kan (geen stukjes blote rug of buik). In de zomer, als het warm wordt, heb ik liever iets luchtigs en hoeft het allemaal niet zo strak om mijn lijf.

In het laagjesverhaal kan ik me vinden (maar ik heb ook nog nooit één kledingstuk gevonden dat warm genoeg is om me bij vrieskou als enige kledingstuk warm te houden), maar loszittend en rokken... Nee, eerlijk gezegd niet.

 
Het lijkt mij logischer dat vrouwen altijd rokken droegen omdat dat de enige manier is waarop je volledig gekleed overal aan kunt bij een vrouw, je kan naar het toilet, je kan kindjes maken, allemaal met een rok aan. Als een vrouw een broek draagt kan dat niet. Voor mannen maakt het niks uit, volgens mij zijn die broeken gaan dragen om zich te onderscheiden van een vrouw, maar doorheen de geschiedenis hebben mannen toch ook rokken (of lendedoeken) gedragen? bijv in het oude egypte? Ik heb me er niet in verdiept, maar lijkt mij logischer dan die warm/koud theorie.

 
Leuke discussie over kleding!! Ik moet er nu ook niet aan denken hoor om met een jurk en maillot op de fiets te gaan. Ik draag graag (wollen) jurkjes maar als ik een eind moet fietsen doe ik toch liever een broek aan met een lang shirt die ik diep in mijn broek kan stoppen zodat het niet tocht op mijn rug en een warme trui. Maar vroeger hadden ze misschien ook nog geen fiesten :).

Ik merk helaas nog vrij weinig van het WAPF eten... maar ik ben pas een maand bezig. Net een buikgriep gehad en dingen als eieren en levertraan en vis en zelfs mijn bottensoep staan me op dit moment erg tegen.. Ik word van het idee al weer misselijk. Over een paar dagen pak ik het week op. Als het nare gevoel weg is.

 
^^ De benenwagen hadden ze vroeger wel, hoor ;) En dat is nu ook koud in een rokje (behalve met fleecegevoerde thermoleggings).

Maar inderdaad, ik zie altijd plaatjes en/of filmpjes van stammen met mannen met een rokachtig iets aan.

 
Dag allemaal,

Momenteel heb ik zelf erg ondergewicht (en tevens een zeer lage bloeddruk; 80/50). Graag zou ik willen weten of er mensen zijn, die door meer wapf te eten, herstelt zijn van ondergewicht. En nog belangrijker, hoe heb je het aangepakt? Ik lees het graag.

 
Ik ben ook benieuwd Johanna.. Ik heb ook ondergewicht en een lage bloeddruk, maar niet zo laag als de jouwe. Mijn schildklier werkt te snel en ik geloof dat ik ergens heb gelezen dat dat te maken kan hebben met bijnieruitputting maar ik weet het niet zeker meer. Wat is je gewicht en hoe lang ben je? Mijn ervaring is nl dat ik nu door het wapf eten nog een paar kilo ben afgevallen, maar ik doe dat pas sinds een maand. Eet jij al volgens wapf?

 
Johanna, ik denk dat het goed is jezelf eerst in te lezen op wapf. Het is geen kant en klaar product waarmee je afvalt of aankomt als je een bepaalde volgorde aanhoudt. www.voedingisgezondheid.nl

Als de voedingswijze je aanstaat, maak dan een voorsteltopic, zodat we met je mee kunnen kijken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.891
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan