resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

Dat is zeker goed nieuws! :wink: Geloof mij, depressie en dergelijke zou niet meer bestaan als iedereen wapf zou eten. Als je die mensen bij de ggz ziet aan kloten wordt je er gewoon moedeloos van. Ordinaire medicijnen slijters zijn het!

Brian

 
edwin,

Dat is een BMI van 21. Je kunt nog wel wat kilootjes erbij gebruiken, hoor! Met die 67 kg zat je op een BMI van net geen 22. Op naar de 25!

Mike

 
Mike,

Ik doe mijn best. Ik blijf doorgaan met het eten van bottenbouillon, slagroom, kefir, eieren, rauwe melk, orgaanvlees en alle andere WAPF voeding. Lever vind ik zelfs rauw goed te eten. Niet kauwen, maar gelijk doorslikken en je proeft er niks van. Dat heb ik eigenlijk alleen met runderlever van de boerderij gedaan. Op de verpakking van de kippenlever van EkoPlaza staat dat het alleen na verhitting mag worden gegeten, om die enge beestjes geen kans te geven. Of laat ik me dan bang maken om niks?

 
Ik heb vergelijkbare resultaten als die ik hier lees. Sinds een paar maanden valt het me op dat mijn gezichtshuid zo glanst. Niet glimmen omdat hij vet is, nee, een hele mooie zijde-glans. En geen acne meer, ondanks het feit dat ik al een poos ben gestopt met de Benzoyl Peroxide. Ik had voor ik met WAPF begon (twee jaar geleden) meer acne met BP dan nu zonder :D

Ik ben vier à vijf kilo aangekomen en weeg nu 69. En ik vind het prima!! Je ziet m'n ribben niet meer, maar ik heb nog steeds m'n taille, het extra vet zit mooi verdeeld over m'n lichaam. Als je vroeger gevraagd zou hebben hoe ik zou denken dat ik er met vijf kilo extra uit zou zien zou ik hebben gedacht dat alles op mijn buik, billen en bovenbenen zou zijn gaan zitten, maar zoals ik al zeg is het gelijkmatig verdeeld, er zitten nergens vetrollen en ik pas nog in m'n maat 38. En wel een stukje vrouwelijker :D

Maar het meest blij en jullie dankbaar ben ik wel dat ik nu, na ruim dertig jaar, echt van mijn anorexia ben genezen. Ik sta nog maar zelden op de weegschaal, tel al twee jaar geen calorieën meer en eet zoveel (gezond en verzadigd) vet als ik op kan :p. En ik ben blij met de extra kilo's, was het vroeger van hoe dunner hoe beter, nu griezel ik van erg dunne vrouwen en heb medelijden met ze. Ik zit goed in mijn (dikkere) vel en mijn humeur is inderdaad beter dan vroeger.

Dus ik wil Mike en dit forum graag bedanken voor alle kennis, adviezen en goede raad, jullie hebben meer bij me bereikt dan ikzelf en anderen in de afgelopen dertig jaar :wink:

 
Oh en ik vergeet nog wat... Niet alleen m'n buitenkant is verbeterd, ook m'n gezondheid heeft bij m'n nieuwe levenswijze welgevaren. Ik ben gelukkig sinds m'n tienerjaren (ik had toen astmatische bronchitis) niet meer echt ziek geweest, maar ik was wel een keer of twee per jaar een week flink verkouden. Maar ook dat is verleden tijd, ik ben al twee jaar niet verkouden geweest. Heel soms voel ik een kriebel in mijn keel en een lichte snuf in de neus, en vroeger mondde dat zonder uitzondering uit in een verkoudheid, maar nu wordt die verkoudheid direct in de kiem gesmoord. Ik zie dan voor me dat hele legers van witte bloedlichaampjes zich direct verzamelen en de indringers onschadelijk maken, waar die witte bloedlichaampjes vroeger geen schijn van kans hadden en finaal onder de voet werden gelopen door kwaadwillende bacteriën. Dat is toch mooi, dat betekent dat mijn afweer is verbeterd, ben ik toch ook zo blij om! :D

 
Mijn kennismaking met WAPF heeft niet geresulteerd in dat ik 100% volgens wapf normen eet. Wel drink ik veel rauwe melk en bottenbouillons. Ik eet veel kaas. Stoofpotten. Meer vlees.

Het meest dankbaar ben ik voor het effect van de discussie over vrouwelijke rondingen. Ooit (een jaar geleden, ha ha) zag ik het figuur van Doutzen als de norm. Wat resulteerde in extreem veel sporten en minderwaardigheidsgevoelens omdat mijn heupen nooit smaller werden. Ik weeg nu 67 kilo. Een jaar geleden 57 kilo. Als ik op de weegschaal sta kan ik het amper geloven.steeds meer spieren. Ik heb Ik heb totaal een 180 graden draai gemaakt (of hoe je dat ook zegt). Mike heeft het ooit mooi verwoord toen ik hem zag bij de kefirboerderij.

Ik ben wel minder actief op het forum. De discussie: relatie tussen mens en varkens, kan ik niet aan. Het deprimeert mij. Ik verdiep mij er niet in of ik wel of niet geloof wat er wordt geschreven. Ik was rond mijn zeventiende zwaar idealistisch. Daarvoor heb ik vanaf mijn 8e levensjaar veel gedachten gehad over of wij werkelijk bestaan. Deze gedachten gingen erg ver voor die leeftijd. Ik zag alles als een soort toeschouwer aan. Rond mijn vijftiende zag ik aura's en wist ik vaak wat er ging gebeuren. Dit is allemaal weg.

Ik voel mij snel wat depressief. In die perioden heb ik het gevoel dat anderen alleen maar blij zijn en genieten. Dat het leven voor mij zwaar is en er geen plek voor mij is. Ik probeer mij niet te veel in zware discussies te mengen omdat ik anders down wordt.

Op mijn manier wil ik het leven vieren. Nu richt ik mij op het maken van zuurdesembrood. Wie weet ga ik het brood van Menno evenaren. Verder: het maken van stoofpotten. Vandaag werd er een grote zak met scharren afgeleverd die wij heerlijk in roomboter hebben gebakken.

 
Een nieuw cijfertje:

Sinds ik WAPF ben gaan eten is mijn vetpercentage vrij snel gestegen van ongeveer 6% (dat erg laag was) naar bijna 15%. Ik hoop dat dit in de buurt van de 20% kan komen.

 
Ad,

Ik denk dat het lichaam bij 20% meer reserves heeft en beter doorvoed is.

Of is jouw ervaring dat er geen groot verschil is tussen 15 en 20%?

Op dit moment ben ik 65,5kg bij 1.75m. Daar mag nog wel een paar kg bijkomen. Als het gaat om gewichtstoename zijn er denk ik maar twee mogelijkheden: grotere spiermassa en meer vet.

 
Met een BMI van 21 mag er inderdaad wel wat meer bij. Dit moet echter geen vetmassa zijn, maar magere spier- en botmassa!

Mike

 
Ik denk dat je met 15% voldoende doorvoedt kunt zijn Ligt toch wel aan de voedingsmiddelen die je inneemt(geen probleem voor jou).

Dan moet(eigenlijk moet je niets!!) je bekijken hoe je constitutie is .Sommigen zijn welliswaar 'te licht'in verhouding tot lengte maar om dan maar meer vet op de ribben te eten is niet altijd de beste keuze in mijn optiek .

Proberen meer spiermassan te krijgen kan een optie zijn maar dan denk ik toch gauw dat jij eerder van het type bent met al weinig spiermassa van zichzelf(klopt dit?).Dan denk ik ook dat het in kilos niet zo veel verschil zal gaan uitmaken(uiterlijk natuurlijk wel).

Ik heb niets tegen op 20% vet maar vetcellen zijn endocriene klieren die ook onstekingsfactoren vrijmaken en dat is voor mij een rede om te zeggen dat 15% vet op zich voldoende kan zijn doorvoed te zijn zonder de nadelen van meer vet te ondervinden.Ook het gewicht van meer vet moet je met jou lichaamsbouw meedragen

En om aan je doel te komen zul je wellicht meer gaan eten.Hoe zit het dan met het volume/vertering aan voedsel?

ad

 
Mijn spiermassa is ongeveer 43% volgens de weegschaal die ik heb gebruikt om mijn gewicht, vet en spiermassa te meten.

Ik heb eigenlijk geen idee van wat 'normaal' is in dit geval. Jij wel?

Mijn benen en rug zijn wat spieren betreft wel goed ontwikkeld. De rest (zoals armen en buik) een stuk minder.

Meer eten gaat niet lukken, dan wordt het overeten. Ik heb nu al van 's-ochtends tot 's-avonds een gevuld gevoel.

 
Vetpercentage meters voor thuisgebruik zijn meestal echt bagger.Ook die ze in de meeste fitness centra gebruiken.

Veel beter is het om goed en eerlijk in de spiegel te kijken en vooral ook 'te voelen'of je vitaal en krachtig bent.Dit in verhouding tot gewone dagelijkse dingen die je moet doen.

krachttraining kan je een reserve aan spiermassa en botmassa opleveren en dit zal zich ook uiterlijk manifesteren .Maar dat is niet ,vanuit het lichaam gezien, de rede waarom er deze massa opgebouwd wordt.

Ga ook niet uit van wat nu normaal is. Wanneer normaal gezien wordt als zijnde dat wat over het algemeen voorkomt dan kijk maar eens goed om je heen.

Ik prefereer om abnormaal te zijn.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan