resultaten/verbeteringen in je gezondheid door WAPF voeding

@Alexandra Dat doe ik ook veel, maar heb graag een goede conditie. Ik voel me daar ook lekker bij, sporten.

Mocht er ooit een ramp gebeuren dan kan ik op de loop ;)

En snel achter je kind aan kunnen rennen is ook best handig.

Ik eet geen graan, dus vind het wel eens lekker om bakbanaan te eten, vast nog stukken gezonder dan bijv roze koeken.

 
Quote:
Ik eet geen graan, dus vind het wel eens lekker om bakbanaan te eten, vast nog stukken gezonder dan bijv roze koeken.


Een aspirientje is ook beter dan chemo, maar ze zijn allebei niet goed voor je!

Mike

 
Ik heb een hogere bloeddruk gekregen, hoera! Verder "rammel" ik voor mijn gevoel nog aan alle kanten, maar die bloeddruk is al langere tijd hoger en lijkt dus permanent verbeterd te zijn. Hij was echt te laag, dit is een hele vooruitgang.

@Jacqie: mijn dochter eet met smaak rauwe lever met eierdooiers (3,5 min. gekookt). Verder eet ze behoorlijk wat dingen die Amancay opnoemt, zoals zalm, sardientjes, kefir, etc. Vlees eet ze ook met plezier, ze lijkt het qua kauwen goed weg te krijgen. Ze is dol op groenten met roomboter en beenmerg lust ze ook. We geven haar geen droge vleessoorten. Misschien heb ik geluk met haar? Ze is vandaag precies 1 jaar geworden.

 
@San Gefeliciteerd met je dochter, en jij met je 1 jaar moederschap!

Sommige kinderen eten alles, al was het kattenkots ;) (was toen even een mond open momentje, die topic). Grapje hoor! Wat zal je toen geschrokken zijn. Had toen ik het las nog geen account hier maar leefde erg met je mee.

Gaat het verder goed met haar?

Mijn zoontje is helaas wel wat kieskeurig maar ik ben van mening dat een kind zelf best goed weet wat goed voor hem/haar is. Zojuist stond hij het bakje blauwe bessen van mijn man leeg te graaien en in zijn mond te proppen tot die wangen helemaal bol stonden.

 
Thanks! Het was een bewogen jaar, de eerste maanden leken wel een film. Het gaat heel goed met mijn meisje, volop in ontwikkeling, helder, sociaal. Ze is een pittige dame die soms snel in de stress schiet (zeer heftige start), maar dat wordt steeds minder. Merk echt veel vooruitgang, doet me goed.

Och ja die kattenkots. Ik werd er zelf enorm misselijk van, want dat is echt smerig. Ze heeft er niks van gekregen volgens mij, maar bah, echt te vies ;) Heb haar extra probiotica en kokosolie gegeven, meer kon ik niet doen.

Leuk is dat als die kleintjes zitten te smullen, of niet? Kinderen weten het vaak wel, alleen heb ik het idee dat kinderen van nature wel naar dierlijke vetten neigen. Misschien kun je die eierdooiers proberen? Je kookt ze 3,5 minuut, snufje K.zeezout erbij en eten maar. Het wordt aangeraden voor baby's vanaf 6 maanden, je zoontje kan het makkelijk hebben nu. Ik kook de groenten voor ons trouwens in bottenbouillon. Niemand hier vindt dat lekker, en zo krijgen we het toch binnen. Mis. ook iets voor jullie, je proeft er dan weinig van. (Niet echt on topic dit verhaal, maar dat mag vast wel :) ).

 
Nu ik ook aan flink meer verzadigd vet gekomen ben door Vivani Chocolade en vervolgens meteen Sole heb genomen merk ik dat mijn vingers al de hele tijd tintelen van energie, mijn handen voelen ook goed warm aan en mijn lichaam voelt stuk lichter en ontspanner aan, dus minder vermoeidheid. Keltische Zeezout gebruikte ik ruim maand geleden al maar door te weinig vet nam het te weinig mineralen op denk ik, maar dat probleem speelt nu al flink minder rol door die vette Vivani Chocolade.

Om te weten wat voeding met je doet en of het ook gezonde werking op je heeft is het dus vooral een kunst om goed naar je lichaam te luisteren.

Gezondheid,

 
Zoveel vet zit er toch ook weer niet in chocolade? Het lijkt me in elk geval niet de bedoeling dan je chocola gaat eten voor je dagelijks bron aan verzadigd vet.

Ik eet ook bijna dagelijks een klein stukje 85-92% chocolade, ALTIJD i.c.m roomboter. Dat maakt het nog lekkerder. Ik neem dan minimaal 2x zoveel roomboter als chocolade. Heerlijk 8)

 
Sinds ik eet volgens Weston Price ben ik 4 kg zwaarder geworden.

Van 60,5kg naar 64,5kg.

Ik kan mijn ribben niet meer zien :wink:

 
Ik eet nu ongeveer 3,5 maand WAPF.

In die maanden is mijn huid een stuk mooier geworden. Op mijn handen zijn de velletjes (eczeem?) verdwenen. De huid is mooi glad en glimt. Mijn gewicht is van 60,5kg naar 65kg gegaan. Die 4,5 kg zijn denk ik reserves die het lichaam aan het maken is.

Met 1,5 liter rauwe melk, 0,5 tot 1 liter yoghurt, 250 gram kefir, 400 gram slagroom en een kom bottenbouillon per dag eet en drink ik aardig wat vet. Daarbij eet ik nog meer vet, zoals eieren en lever. De eieren eet ik afwisselend gekookt, gebakken (in roomboter) of rauw.

Mijn energieniveau is wel erg wisselend. Als ik een paar happen witte rijst per dag eet voel ik me een stuk fitter.

De vetverbranding gaat dan zeker nog niet optimaal? Dat had ik ook niet verwacht na zo'n korte periode.

De leverreinigingen gaan hier waarschijnlijk ook nog wel mee helpen.

Ik ben nog wel steeds heel gevoelig voor geuren (deodorant, schoonmaakmiddelen, rook, enz.).

 
Quote:
Via dit topic wil ik mensen die nieuw op het forum komen een hart onder de riem te steken, een motivatie om voeding op deze manier tot zich te nemen.

Dat kan een verbetering zijn bij jezelf of bij iemand die je geholpen hebt dit pad op te gaan.

Hou het s.v.p. beknopt en overzichtelijk.


Ik ben bijna drie maanden bezig met WAP. In deze korte tijd ben ik enorm vooruitgegaan, ook met een paar extra kilo's :p. Ook mijn huid is verbeterd, niet meer grauw. Haaruitval is ineens op een dag gestopt, koude handen en voeten heb ik niet meer, ook niet meer koud van binnen bij m'n maag. Het traanvocht is schoner dus geen irritante dingetjes meer. Spijsvertering beter en dus geen pijn meer of steken. Hypo's heb ik niet meer (ok ééntje maar in deze drie maanden i.p.v. elke dag!). Concentratie is verbeterd en vooral de stemming! :D Wat een verschil zeg! Dus niet meer depri maar juist erg blij om niets. Dat vind ik wel het grootste en belangrijkste verschil.

Na de tweede leverreiniging een schoner en lichter gevoel en iets meer energie, vertering gaat iets makkelijker dan voor de reinigingen.

 
Zo, dat is geweldig om te lezen allemaal, Mojita en Edwin, en dat in zo'n korte tijd, toppie.

Lia

 
Ik eet nu 5,5 maand volgens WAPF, zonder te 'smokkelen'.

Mijn gewicht was vorige maand nog verder omhoog gegaan, tot 67kg (voor WAPF 60,5kg). Nu is het weer gezakt naar 65kg. Ik ben 1.75m. Eigenlijk had ik wel verwacht dat het zou stijgen tot 70kg.

Ik drink 12-14 liter rauwe melk en kefir per week en eet vrij veel orgaanvlees en eieren. En op sommige dagen giet ik een halve liter slagroom naar binnen. Vandaag zelfs 600 gram.

Wat ik wel merk is dat ik op een dag veel minder eten nodig heb dan voor ik WAPF ging eten.

De vloeibare dingen gaan er makkelijk in. Met vaste voeding zoals vlees heb ik veel sneller een vol gevoel.

Over het algemeen zit ik vol met energie. Wat nog wel eens tegenwerkt is mijn ademhaling. De ene dag heb ik daar geen enkel probleem mee, terwijl ik een dag later (bij wijze van spreken) naar adem aan het happen ben. Ik denk dat dit met een maagzuurtekort te maken heeft. Ik blijf dus doorgaan met appelazijn en sole, dan komt dat heus wel een keer goed.

 
Edwin,

gewichtsfluctuaties van ongeveer 2 kg kun je om bverschillende redenen ervaren.Bekijk het maar op de langere termijn en laat je niet gek maken .

je energiek voelen is een goed teken.Hoe relateer je het maagzuurtekort aan je ademhaling problemen?

Goed bezig trouwens,

ad

 
Ad,

Als ik ademhalingsproblemen heb gaat dat bijna altijd samen met buiklachten. Een harde opgezette buik. Dat lijkt op een spijsverteringsprobleem, misschien door te weinig maagzuur. De longen kunnen daardoor toch problemen krijgen? "Als er problemen zijn aan de onderkant, komt het aan de bovenkant eruit".

 
Ik eet nu ongeveer 4 maanden wapf en mijn stemming is aanzienlijk verbeterd. Ik ben een groot deel van mijn leven depressief geweest, wat onder andere te wijten viel aan verkeerde voeding, maar daar is nu geen sprake meer van. Kort gezegd ervaar ik een algemeen gevoel van welbevinden. Ik ben zeer dankbaar voor dit forum en andere sites voor het beschikbaar maken van deze informatie en natuurlijk het werk van Weston A Price.

Brian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan