rauwe melkkuur

Ik, een van 10 dagen, in 2010. Was prima te doen, geen enkel hongergevoel. Ik dronk gemiddeld 2 liter per dag.

Mike

 
Wij hebben in 2010 twee weken geleefd op rauwe melk, kefir en water/sole.

Ik had mijn amalgaam vullingen laten verwijderen en dat leverde mij een kwikvergiftiging op.

Dit merkte ik door een ophoping van afvalstoffen onder aan mijn been, een vaginale schimmelinfectie en een zenuwtrekje/tic in mijn gezicht. Toen schrok ik heel erg want ik dacht; als het al zo dicht bij mijn hersenen zit dan is het niet best.

Voor de schimmelinfectie heb ik bovendien ook kokosolie gegeten en inwendig aangebracht; het was met 3 dagen over.

Na twee weken rauwe melk en kefir was de afvalophoping verleden tijd en het ticje in mijn gezicht was ook over.

We wisten niet wat we moesten verwachten, oftewel zou de melk/kefir inname voldoende zijn zo door de dag heen.

Ik kan je vertellen, we hebben totaal geen honger gehad of behoefte aan tussendoortjes.

En het was ook nog eens erg gemakkelijk; je hoefde niet na te denken over wat nu weer te eten.

We begonnen 's ochtends gewoon met onze 2 glazen sole en af en toe een glas sole tussendoor maar de rest was melk en kefir.

We dronken ieder ongeveer 1,5 liter melk/kefir per dag.

Lia

 
Klinkt goed. Het ging dus uitsluitend om rauwe melk, kefir, sole en kokosolie?

Namen jullie ook yoghurt en levertraan?

 
Yoghurt kan ook prima, die maakte we toen nog niet zelf dus hebben we in die twee weken niet gebruikt.

En levertraan gebruikten we toen ook nog niet maar zou ik nu ook invoegen in het 'dieet'.

Lia

 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jij er mee hoopt te bereiken, of waarom je dit wilt doen Cham ?

 
Hoe ziet zo melk yoghurt kuur dieet eruit?

Elke dag s'morgen s'middags s'avonds alleen maar melk of yoghurt drinken eten.

halve volle melk?

yoghurt? geen vruchten yoghurt

Tussen door niks eten.

Vitamine c enz?

ik kwam dit dieet tegen:

Dag Innamen Aantal kcal

Dag 1 6 glazen 0 % vet melk 360 kcal

Dag 2 4 glazen 0% vet melk + 2 appels 360 kcal

Dag 3 2 glazen 0% melk + 2 appels + plak kaas ( zoveel als je wilt maar hou controle ) als je 1 plak kaas doet komt het uit op 330 kcal

Dag 4 4 glazen 0% melk + 1 appel + 1 stuk vlees ( ik doe 3 plakjes rookvlees) Als je ook rookvlees doet komt het uit op 445 kcal

Dag 5 2 glazen 0% melk + 2 appels + 1 ei + 3 plakjes rookvlees 385 kcal

Dag 6 2 glazen 0% melk + 1 appel + 3 plakjes rookvlees + 1 ei + plakje kaas 415 kcal

Dag 7 3 glazen melk + 3 appels 360 kcal

Dag 8 2 glazen melk + 3 appels 300 kcal

 
Heb een kleine ingreep ondergaan. Heb besloten het te combineren met botten bouillon.

lijkt me goed voor het herstel. Dus word het meer een vloeibaar dieet

 
Pelsje, misschien is het handig je eerst even te verdiepen in de aard van het forum. Je stelt vragen en noemt zaken (hierboven en in een ander topic 'Sonja Bakker') waaruit blijkt dat je niet op de hoogte bent van waar dit forum over gaat.

Er is een alleen lezen deel op dit forum, en een aanhangende website van Lia met een schat aan informatie.

Hilda

 
@ pelsje,

Type dit nu op mijn telefoon dus dan is het wat lastiger links te geven

De site van Poekie heb je superveel aan, ga je daar eerst inlezen.

Klik maar op de naam Poekie hierboven dan kom je zo op haar site.

anders www.voedingisgezondheid.nl

Succes!

 
@Coneliahz

WESTON PRICE FORUM – NEDERLAND » VRAGEN OVER GEZONDHEID EN VOEDING

Als ik een probleem heb mag die toch hier stellen over mijn gezondheid. Zie ander topic.

Mike heeft het erover om mijn eetpatroon aan te passen. Weet niet hoe ik dat moet doen. Vandaar dat ik met Sonja Bakker kom.

 
Ja hoor, je mag alles vragen! Maar om het jou wat makkelijker te maken heb ik je deze links gegeven zodat je alvast zelf met de informatie aan de slag kunt.

Ik bedoel alleen maar te zeggen: verdiep je, daar word je alleen maar wijzer van en je doet jezelf en je gezondheid er een groot plezier mee.

 
@Pelsje,

Als je je gaat inlezen dan word je vraag vanzelf beantwoord en zal je een hoop duidelijk worden. Sonja Bakker heeft helemaal niets te maken met Weston Price.

Succes!

 
@cham

Dat weet ik dat Sonja Bakker hier niks mee te maken heeft.

Als Mike dit schrijft .....

Je eetpatroon moet grondig worden omgegooid. Schrijf eens op wat je op een doorsnee dag zoals eet of drinkt. Ik word in ieder geval al niet vrolijk van de vele koolhydraten en zoetigheid die je naar binnen werkt.

..........

Ik heb een boek van Sonja bakker thuis. Daarmee heb ik nog niks meegedaan.

Kan ik dat niet volgen? Daar staat in wat je allemaal eet op zo dag 8 weken lang.

Weet ook dat brood en aardappels dat daar veel koolhydraten inzitten.

Heb even gekeken verder op internet. Dat melk yoghurt dieet geen koolhydraten en zoetigheid bevatten vandaar dat ik op deze topic kom.

Misschien kan ik dat ook proberen. Kijken dat dan mijn klachten weg gaan.

 
Ik denk dat je het woordje dieet moet gaan vergeten Pelsje. Het is het aangaan van een gezond voedingspatroon. Door je levenslang, en bij velen van ons al van voor de conceptie, verkeerd voedsel tot je nemen en krijgen maakt dat we een flinke achterstand hebben opgelopen. Door je goede voeding tot je te gaan nemen ga je de achterstand op den duur wegwerken. Maar er zijn geen korte wegen voor het jarenlange verkeerde voedsel eten. Verwacht niet dat je 1,2,3 klachtenvrij bent door een zuivering of een melkkuur. Het zijn processen waar je doorheen zult moeten gaan. Er staan veel ervaringsverhalen op het forum, lees ze eens.

Uiteraard staat je het vrij om te eten zoals Sonja Bakker dit aanraadt. Maar ik wil je adviseren om je dan op een ander ander forum aan te melden waar de mensen ook achter haar dieet staan. Hier zal je die mensen niet tegenkomen denk ik.

@ cham, dank je, duidelijk.

Geen hongergevoel, prima, dat begrijp ik. Maar ben je ook in staat om helemaal te functioneren tijdens de melkkuur? Kan je gewoon werken of is het beter om zoiets te doen tijdens je weekend? En zijn er mensen die een paar dagen in de week alleen op rauwe melk(producten) leven?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan