rauwe melkkuur

Er zijn verschillende meningen over Sonja Bakker. Ik heb zelf niks met Sonja Bakker.

Boek heb ik een keer gekregen.

Sonja Bakker dat is een dieet consulent. Dat is voor dieet. Daar gaat het bij niet om.

Bij mij gaat het om, dat ik van mijn klachten af wil

Het maakt niet uit op wat voor manier het gaat. Als ik er maar vanaf ben over

tijdje. Maakt niet uit hoe lang het duurt. Paracetamol dat is ook rotzooi. Dat is ook niet goed voor je lichaam.

Hebben jullie hier geen standaard recepten met weinig koolhydraten wat je op zo dag eet?Wel gevarieerd. Elke dag het zelfde eten is ook niet goed.

 
De yoghurtsmoothie, eieren gebakken in lekker veel roomboter met kaas of spek, vet grasgevoerd vlees, beestenbottem bouillons.... Op de site van Poekie te vinden, ook hoe je zelf yoghurt en kefir kan maken van rauwe melk.

 
Enne Pelsje ik snap dat je zo snel mogelijk van je klachten wil afkomen. Neem de tijd om alle info tot je te nemen, en ja dat is in het begin heel veel.

Stap voor stap :)

 
Dank je voor de link cham. Het spreekt me zeker aan. Ik drink nu 1,5 tot 2 liter melk per dag, maar eet daarnaast er ook nog bij. Misschien eens doen als voorbereiding op de grote leverzuivering. Ik ben tegenwoordig redelijk stabiel in mijn klachten en zo goed als pijnvrij. Misschien kan ik door een melkkuur weer een stapje en een laagje dieper gaan.

 
@ Alexandra

wat goed dat je al zo verlost ben pijn en klachten.

@ Alexandra en Wommes gezellig met ze alle aan de melkkuur, wie doet er nog meer mee?

;):)

 
Het is stabiel, ben nog lang niet klaar hoor :lol: ben van 24/7 pijn naar af en toe een lichte gevoeligheid, die tegenwoordig ook snel wegtrekt. Stress is een grote factor hierin.

Maagzuur is zeker nog niet wat t zijn moet, ik ben nog niet schoon van stenen, bijnieruitputting heb ik zeer zeker nog. Maar ben op,de goede weg, vandaar dat het misschien tijd is voor een melkkuur. Daar ga ik nu over nadenken.

 
Alexandra,

Wij eten naar een leverreiniging toe ook meer vloeibare vetten, dat is voor de lever beter te verteren dan 'vaste' vetten.

Enne, je kunt prima functioneren hoor op een rauwe melk, kefir, yoghurt 'dieet'. Het zijn vetten en vetten houden je verzadigd en je bloedsuikerspiegel stabiel. Wat wil je nog meer.

Dus dat hoef je niet in het weekend te doen.

 
Ik zal eerst eens beginnen met het toevoegen van rauwe melk, ik heb al wel een adres in de buurt van Breda gevonden. Hopelijk vind ik het ook lekker, is de smaak met iets anders te vergelijken?

 
Met melk?

Sommige proeven geen verschil tussen melk uit de winkel en rauwe melk.

Maar ik vind rauwe melk veel lekkerder, romiger dan het gepasteuriseerde witte water uit de supermarkt.

Lia

 
Ik heb twee adressen waar ik de melk haal. En proef tussen de twee ook zeer zeker verschil. En toen ik net begon met rauwe melk moest tie echt vers zijn, max twee dagen oud anders vond ik m niet meer lekker. Nu doe ik er een dag of vijf mee en smaakt het me nog steeds prima.

 
http://www.stichtingdebeukenhof.nl/

Melkveebedrijf de kleine meren

Fam. A. Verschuren

Hellegatweg 31

4891 ST Rijsbergen

Dit zijn de twee adressen bij Breda die ik gevonden heb, ik ben er nog niet geweest dus het fijne weet ik er nog niet van. Ik wil het eerste bij de bovenste proberen.

 
Zijn de twee waar ik ook mijn melk haal. Nummer 1 is mijn persoonlijke favoriet. Ga ik morgen weer naar toe, melk, slagroom en andere lekkernijen halen.

 
De melkkuur gaat toch nog toe goed, even een kleine update ;-)

Eet s'avonds wel beestenbotten bouillon, deze is zeer geconcentreerd en geheel vloeibaar.

Mijn darmen zijn er vast erg blij mee, niet opgeblazen en heb veel energie

Ga alleen iets minder naar het toilet.

 
Ik heb zojuist voor het eerst rauwe melk gehaald en net geproefd: heerlijk. Dat gaat geen enkele moeite kosten om te drinken. Zoonlief vond het ook erg lekker: dit smaakt veel beter als de melk die ik op school krijg. Nou daar doe je het toch voor. De melk zit netjes in glazen statiegeldflessen en kost netto 0,80 cent per liter. Ik heb ook gelijk een flesje slagroom meegenomen en soepvlees en runderschenkels voor een heerlijke bottenbouillon.

Dus mensen in en om Breda voor rauwe melk en een heleboel andere mooie producten:

http://www.stichtingdebeukenhof.nl/

 
Dat is apart, ik betaal daar volgens mij €1,25 per liter rauwe melk :lol: vrijdag ga ik weer, ik zal eens goed opletten wat het kost.

Fijn dat je zoon het ook lekker vindt. Kan hij gelijk overstappen!

 
Ja, klopt Alexandra, maar je krijgt 0,45 cent statiegeld per fles terug vandaar dat ik uitkom op 80 cent.

 
Statiegeld wordt apart berekend, ik heb gisteravond mijn bonnetje van gisteren nog gevonden. 1 liter rauwe volle melk, €1,25. En het statiegeld staat apart.

Morgen weer de slagroom aan gaan vullen en verse melk halen. Mijn wekelijkse vrijdagmiddaguitje. Een rondje langs verschillende boerderijen!

 
Oh dan zal ik ook eens kijken of ik mijn bonnetje nog heb, dan zal het ongetwijfeld ook apart staan en heb ik voor mijn beurt gesproken. Maar het smaakt er niet minder om in elk geval, heb net weer een vol glas op!!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.772
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan