rauwe melkkuur

Maar op bonnetjes wordt toch vaker de statiegeld apart gezet.

Alexandra heb je dan € 1,70 betaald of € 1,25.

Lia

 
De melk van de beukenhof is ook mijn favoriet Wommes! Maar het is fijn dat als het op is je dagelijks bij kan halen via de tap. Ook prima melk, maar van smaak vindt ik m net ietsje minder.

Totaal betaal ik dus €1,70 per liter. Maar ik tel voor mezelf het statiegeld niet mee. Alles wat in glas zit betaal je daar 0,45 cent. Hele handige potjes zitten erbij. De 3% H202 zit bijvoorbeeld in de pot van de crème fraiche en het Keltisch zeezout ook. Lekker goedkope glazen potjes :wink:

 
Ik heb mijn bonnetje gevonden en inderdaad wordt het statiegeld apart gerekend. Ik had nog een klein voordeeltje want ik had 6 flessen van een liter en er is statiegeld gerekend voor 5 flessen. Maar het is dus inderdaad 1,25 per liter melk en daar bovenop 0,45 cent statiegeld per fles. Ik had ook nog een klein potje slagroom ( 300 ml) à 2,70 maar daar is geen statiegeld voor gerekend.

Ik heb trouwens geen flauw idee of het een gangbare prijs is voor biologische rauwe melk die 1,25 ?

En die tap Alexandra is op dat andere adres? En werkt dat dan met een betaalautomaat of zo, want het lijkt me inderdaad wel eens handig want de beukenhof is maar twee keer per week open en het zal niet altijd uitkomen om dan ook te gaan.

 
De melktap staat bij het andere adres dat je had gevonden Wommes, de kleine meren. De flessen van de beukenhof goed schoonmaken en dan kan je ze daar weer gebruiken.

Je gooit kleingeld in de machine en kan dan melk "tappen". €0,70 de liter. Openingstijden zijn iedere dag van 8 tot 20.00 uur, dus dat is wel fijn.

Als ik de prijzen zo lees hier op t forum dan is de beukenhof aan de dure kant. Maar ik betaal het graag voor de kwaliteit die ik proef.

Heb je ook al een adres voor eieren Wommes? Op de Rith zit ook een boer met scharreleieren. Het adres weet ik zo niet, maar zou ik voor je kunnen opschrijven als ik er weer naar toe ga.

 
Nee, mijn eieren haal ik nog steeds in de supermarkt, wel biologische en ik zag gisteren bij de Beukenhof 2 euro voor 6 eieren en dat vond ik wel aan de dure kant moet ik eerlijk zeggen dus als je een adres voor me hebt dan houd ik me aanbevolen. Ik woon in Etten-Leur dus de Rith is voor mij goed te doen zeker in combinatie met de Beukenhof.

 
Rithsestraat, vanaf Breda gezien een boerderij of 8 aan de rechterkant. Niet te missen, staat een bord scharrelkip en eieren. €1,50 voor 10 eieren. Heb er nog nooit voor een gesloten hek gedaan. Kleingeld meenemen en daar in een potje betalen.

Nog geen vijf minuten van de Beukenhof af.

Eten-leur ligt centraal voor al mijn boerderijen. Ik probeer iedere vrijdagmiddag een rondje te doen. Adressen liggen in Hoeven, Etten-Leur en de Rith.

 
Dank je wel voor de tip!! Dat is een leuke prijs , de moeite waard om langs te rijden.

 
Ik heb hem gevonden vanmiddag!! Gelijk 20 eieren meegenomen en op de terugweg langs de beukenhof, ik heb inmiddels ook de kleine meren gevonden waar de melktap staat.

 
Ja wie weet Alexandra, zou gezellig zijn!! Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met Cham gaat ? Bevalt de rauwe melkkuur nog steeds en wat heeft het je opgeleverd? En zijn er vooraf nog dingen die je moet doen of laten voor je aan zo'n melkkuur begint?

 
Ha Wommes,

Het gaat goed hoor. Heb er alleen meer een vloeibare kuur van gemaakt

Dus bottenbouillon, melk met rauw eigeel, yoghurt en kefir.

Het bevalt erg goed ik merk vooral dat de spijsvertering niet teveel energie slurpt

en voel me minder opgeblazen. Het enige is dat ik niet echt makkelijk naar het toilet kan, dus zit ik aan de bitterzout :)

O ja ben best wat afgevallen

 
Ik zit eraan te denken om het ook te gaan doen maar ik twijfel omdat ik niet helemaal lekker in mijn energie zit en ik vermoed dat ik misschien te laag in koolhydraten zit. En met zo'n kuur zak je natuurlijk helemaal superlaag in de koolhydraten lijkt me dus daarom twijfel ik nog. Aan de andere kant lijkt het me zo heerlijk om niet te hoeven nadenken over eten en ook het stuk ontgiften spreekt me erg aan.

 
Anders vervang je twee maaltijden alvast voor melkprodukten en eet je 1 maaltijd "vast" met koolhydraten.

Wie weet doet dat al wat voor jou.

 
Liet me vertellen dat er een onderzoek was gedaan en dat men beweert dat maagzuur de enzymen in melk vernietigd maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn.

Hebben jullie daar ook iets over gehoord?

 
Quote:
Anders vervang je twee maaltijden alvast voor melkprodukten en eet je 1 maaltijd "vast" met koolhydraten.

Wie weet doet dat al wat voor jou.


Dat ga ik misschien inderdaad eerst proberen. Vandaag heb ik weer een prima dag qua energie dus ik denk dat mijn energiedips met mijn psychisch proces te maken hebben. Ik ga dit weekend een meditatieweekend doen van vrijdag tm maandag en ik hoop wat ballast achter te kunnen laten. En dan lijkt het me fijn om aaneensluitend daarop een week of twee extra te ontgiften op bovenstaande manier en misschien als het goed voelt wel helemaal op rauwe melk. Ik vind het echt ontzettend lekker!!!

 
Quote:
Liet me vertellen dat er een onderzoek was gedaan en dat men beweert dat maagzuur de enzymen in melk vernietigd maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn.

Hebben jullie daar ook iets over gehoord?


Nee, niets van gehoord en het is ook niet waar. Don't believe the hype!

Was jij geen hiphop-fan, Haluk? Luister naar Don't Believe The Hype van Public Enemy!

Mike

 
Mike,

Wat toepasselijk. Ik was inderdaad een hip hop fan en ja één van de eerste rappers uit Nederland.Ik stond toen op de eerste hip hop verzamel lp compilatie van Nederlandse bodem.Rhythm and Rhyme part 1 van Stichting popmuziek Nederland en toevallig kwam Public Enemy ons de plaat toen uitreiken.Het lijkt wel of jij dat allemaal al wist, sta er echt van te kijken.Ik heb deze plaat van Public Enemy namelijk nog.

Maar nu weer even over voeding. Ik geloof het inderdaad niet van de enzymen.

 
Fijn een meditatieweekend! Wij gaan 2x per week mediteren ( boeddistische tempel) en verder zitten we png 4 per week gewoon thuis.

Wat voor weekend is het precies? Buiten dat je gaat mediteren natuurlijk :)

Hoop voor jou dat het je iets goeds biedt!

Lijkt me een goed idee de melkkuur erachteraan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.320
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan