rauwe melkkuur

H202 is niet te koop op de Beukenhof hoor! Ik bestel het via internet. Zuivel, groente en rundvlees kan je er volop krijgen.

 
Goedemorgen allemaal!

Deze week heb ik voornamelijk rauwe melk gedronken. Een aantal jaren geleden kon ik geen melk meer verdragen omdat ik er buikpijn van kreeg. Nu ik rauwe melk drink heb ik geen enkele last. Ik neem zelfs melk mee naar het werk en het werkt als een witte motor...hahaha.

Morgen ga ik naar de Beukenhof. Misschien kom ik Alexandra en Wommes wel tegen.

Gr. Jacky

 
Marijan, waar laat je die melk? In de winter kan het nog buiten staan, maar ik krijg nooit zoveel in m'n koelkast.

 
nee hoor, haha,

20 liter voor onszelf, de rest voor anderen.

En ik maak er ook yoghurt en kefir van.

De yoghurt laat ik nog uitlekken, dan is ie wat dikker, hangop zeg maar mmmmmmmm

en het vocht gebruik ik weer voor het fermenteren van het kippenvoer.

 
Ik ben al net een pakezel met mijn 10 liter... En dan nog de slagroom, creme fraiche en boter. Soms nog kaas, vlees en groente. Hoe vervoer je dat dan Marijan?

Ik kan niet meer dan 10 liter kwijt in mijn koelkast, anders had ik wel in 1 keer 14 liter gehaald. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe je dat doet.

 
Ik kan ook zo'n 10 liter kwijt in mijn koelkast dus dat is ook wat ik maximaal meeneem, en dat is ook wat op gaat bij ons.

Ik zit er weer over te denken om een rauwe melkkuur te gaan doen. Maar als ik in de vetverbranding wil blijven kan ik maar maximaal een liter of twee per dag drinken of maakt dat niet uit in het geval van een melkkuur?

 
Ik heb geen idee of je van de melkkuur uit de vetverbranding kunt raken. Is het een idee om een halve of hele liter kefir toe te voegen tijdens de melkkuur?

 
Weet iemand of een rauwe melkkuur goed is voor bijnieruitputting? Zit te overwegen om dat te gaan doen.

 
Ja. Alles wat verzadigd vet, eiwitten, cholesterol en mineralen bevat is goed voor de bijnieren (en alle andere hormoonklieren).

Mike

 
En maakt het dan ook nog wat uit of je er andere dingen bij eet zoals beestenbottenbouillon en evt. vlees/groente 's avonds of echt alleen maar melk?

 
Zou zo'n kuur ook kunnen met kefir en/of yoghurt. Rauwe melk zelf vind ik echt niet lekker.

 
Lijkt me dat je dan veel te weinig vetten binnen krijgt. Dus je raakt niet verzadigd. Ook te weinig koolhydraten kan dan een gevaar zijn denk ik. Het is een melkkuur.

 
Te weinig koolhydraten snap ik, maar hoe te weinig vetten? De yoghurt en kefir zijn van diezelfde rauwe melk gemaakt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.085
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan