rauwe melkkuur

Wie weet waar wat meer te lezen is over rauwe melk. Ik ben nieuw op dit forum en lees dat het hier veel over gaat. Ik zou graag weten waarom je dit beter kan gebruiken :?: Corien

 
Ik mediteer elke vrijdagochtend bij een spiritueel coaching en counseling centrum. In onze groep zitten alleen vrouwen die allemaal op hun eigen manier te maken hebben gehad met seksueel of geestelijk misbruik. Het gaat niet alleen om mediteren maar vooral ook om de begeleiding van de processen waar we in zitten. Het weekend staat in het teken van 'terug naar jezelf' en er wordt gebruik gemaakt van meditatie, confrontatie, bewustwording, acceptatie , klankschalen kortom alles wat nodig is om iemand weer een stap dichter bij zichzelf te brengen ( en nu vergeet ik waarschijnlijk nog wel het een en ander).En dat allemaal op een mooie locatie in een prachtige omgeving.

 
Hallo Corien,

Informatie over rauwe melk:

voedingmythes en waarheden.

het nut van rauwe melk

rauwe melk

hersenvoer

Je kunt zelf yoghurt en kefir maken van rauwe melk.

En verder ga op mijn site lezen over juiste voeding en zo en neem het 'alleen lezen forum' even door.

Rechts boven in elk scherm vind je een zoekfunctie, daar kun je dan bijvoorbeeld rauwe melk invoeren en je krijgt het een en ander te zien. Je kunt ook in Google intikken: rauwe melk Weston Price. En zie je krijgt heel veel info wat op dit forum te vinden is.

Lia

 
Dankjewel Lia, ik ga snel aan het lezen! Zoooooo op jou site staat veel. Voorlopig ben ik niet uitgelezen. groetjes, Corien

 
Ik heb toch maar besloten om een aantal dagen alleen op rauwe melk te gaan leven. Ik blijf sukkelen met mijn ontlasting, die varieert van enigszins normaal tot waterdun, en dat allemaal op 1 dag, blijf ook perioden behoorlijk misselijk. Ik begin vandaag en hoop het in elk geval minstens tot en met vrijdag vol te houden. Buiten de melk wil ik alleen nog sole met een theelepeltje appelazijn drinken.

 
Hoi Wommes,

Succes met de rauwe melkkuur.

Ik vond het iig erg fijn om te doen.

mijn spijsvertering is erdoor verbeterd, meer energie,

Minder opgeblazen en een paar kilo's lichter.

Laat je weten hoe het gaat?

Ik zou trouwens naast de sole en appelazijn de

Levertraan ook nog nemen..

 
Wommes, ik weet niet of je het al eens geprobeerd hebt, maar mij helpt het enorm om de vooral gefermenteerde rauwe melk producten te nuttigen. Met name dan Kefir. Super eenvoudig te maken. Bovendien kan je spelen met de zuurtegraad (minder lang fermenteren is minder zuur, met name handig voor kinderen). Verder toch ook wat vezeltjes. Ik merk zelf dat avocado's ook erg bijdragen aan een fatsoenlijke stoelgang.

 
Normaal drink ik zo'n 2 a 3 glazen rauwe melk per dag. Ik heb er nu vandaag 4 op, geen honger, wel lichte misselijkheid.

 
Heel veel succes Wommes. Ben wel benieuwd hoeveel melk ik zou drinken tijdens de melkkuur. Ik drink normaal gesproken 1,5 tot 2 liter per dag.

 
alleen 4 glazen melk Wommes, dat zou ik niet redden. Ik drink met gemak meer dan een liter per dag of yoghurt en kefir enz. en eet daar in de avond (6 uur) nog een maaltijd bij.

 
Ik heb gisteren in totaal 7 glazen melk op , zal ongeveer 1,5 liter zijn. Ik heb geen honger gehad, en ik heb 2 glazen thee op en 1 glas sole.

 
Vanaf vandaag ga ik er ook yoghurt bijnemen. Vind het toch wel fijn om echt iets te eten. Kefir heb ik nog nooit gemaakt daar moet ik me eens in verdiepen. Ik mis wel warm eten, het is nu allemaal koud wat ik binnen krijg. Ik voel me goed, geen energiedips, er komt wel veel los , gisterochtend compleet met weeen. Maar het voelt wel fijn om los te laten. Misschien dat ik er morgen ook lekker bouillon bij neem. Ik drink af en toe biologische ayurvedische kruidenthee om de spijsvertering te ondersteunen. Ik ben geen echte theeliefhebber maar iets warms is toch wel lekker. En aangezien ik de koffie laat staan nu. Maar op zich is het goed vol te houden.

 
Haha nee ik heb geen bitterzout nodig , kleur van de ontlasting is fel geel en varieert in samenstelling. Ik geloof ergens gelezen te hebben dat het dan de lever is die ontgift. Daar sta ik ook niet van te kijken, zoals Lia al schreef : ik had veel op mijn lever. Ik heb het psychisch/spiritueel losgelaten, nu is mijn lichaam aan de beurt en dat is goed.

 
Ja ik heb het een week gedaan. Is op zich goed bevallen al ben ik wel een echte liefhebber van vast eten voor s'avonds. Volgens mij ontgift ik sowieso erg goed op rauwe melk dus die drink ik ook volop. Ik voel me verder goed, heb geen energiedips meer, kan nog wel eens misselijk worden van eten met name als ik in de ochtend de vette smoothie neem levert dat eigenlijk standaard problemen op. Maar ik heb het gevoel dat mijn lichaam liever met wat lichter eten opstart, dus meestal neem ik wat yoghurt en een paar glazen rauwe melk.

 
Alexandra: nogmaals heel veel dank voor de rauwe melk adressen! Zaterdag heb ik melk gehaald bij de Kleine Meren. Heerlijk !

Volgende keer ga ik naar de Beukenhof. Het is wel 13 km rijden (fiets) maar ik heb het er voor over.

Mijn vriend is ook al enthousiast, ook over echte boter, Keltisch zeezout, biologisch vlees en de smoothies.

We zijn dus goed bezig en voelen ons supergezond.

Ik ben nu op zoek naar een slow cooker (iemand tips?) om curry's en zo te bereiden. (Mike: je curry recept is inderdaad superlekker en ik ga dit zeker regelmatig maken.

Las k dat ik H2O2 kan kopen bij de Beukenhof? Ik heb de eerste ozonbehandeling gehad bij OzonTandZorg Sneek en kreeg H2O2 mee. Ik gebruikte dit ook voor koortsuitslag en dat is nu heel snel verdwenen.

Gr. Jacky

Ik ben heel blij op dit forum terecht te zijn gekomen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.134
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan