Rauwe eieren

Ik heb ooit ergens gelezen dat je door het verhitten van eieren ong. 30% verlies van voedingsstoffen hebt. Ik weet niet zeker of dit klopt, maar het klinkt wel aannemelijk.

Mike

 
Ik haal vlees bij de Genneper hoeve, daar is het al ingevroren maar begrijp ik het goed en moet je al het vlees voor 2 weken invriezen eer je het kunt/mag eten?

 
Heel goed begrepen. Bij mijn boer staat de datum van inpakken op de verpakking. Als ik het ingevroren koop, dan kijk ik daar altijd even naar.

 
Want alleen in orgaanvlees zitten mini-diertjes die je dood door de vriezer? Ik begreep toch echt alle dieren. En volgens mij doet Denniss ook de vis eerst 2 weken in de vriezer (terugdenkend aan wat hij een keer heeft beschreven, een hele vis meenemen voor de kinderen van het kinderdagverblijf en lekker de hele vis oppeuzelen!).

 
Oei wat? Doeme heb ik het verkeerd gedaan al die tijd. Ik koop verse lever en bak het direkt met zalige roomboter, wat uitjes, lots of look, mosterd, creme, peper, zout en smullen maar.

Moet ik echt dit eerst invriezen? en zo ja ja, wat ook nog? ik dacht dat ik alles zo kon eten en enkel moest invriezen als ik mijn lever rauw wou eten. wat ik nu nog niet doe, maybe in de toekomst, volgende experiment

 
En ik maar braaf alles al 1,5 jaar alles minimaal 2 weken in de vriezer....

Succes met je experiment Converted! Ik heb een nministukje ooit rauw gegeten, niet vies, maar niet nog een keer voor mij.

 
al die electriciteit voor niks lol en al dat ontvriezen, dat niet vergeten s morgens. nou weet je beter, we leren bij elke minuut :lol:

 
Sinds een week of 2 ontbijt ik met een beker rauwe melk met een rauwe eidooier. En ik sta versteld van wat ik er van merk! Ik heb veel langer een verzadigd gevoel overdags; ik dronk altijd een liter kefir gedurende de dag, nu heb ik steeds de helft over. Vaak kreeg ik in de middag een wat wollig gevoel in mijn hoofd; dat heb ik niet meer gehad. Maar het opvallendste vind ik hoe mijn stoelgang ervan is veranderd; van al maanden moeizaam en om de dag kunnen ontlasten, naar vanaf de eerste eidooier 1 a 2 keer per dag. En niks moeizaams meer aan! Is dit ontgifting? Of is er een andere verklaring?

 
Ik hoorde van iemand laatst zij de de gehele eieren in de smoothie doet. Nu eet ik dus wel rauwe eieren maar meestal alleen het eigeel.

Het is toch inderdaad het beste om alleen het eigeel, dus de dooier, rauw te eten of niet?
 
Hoi celticmyst,

Als het de bedoeling geweest is om alleen het eigeel te eten, waarom heeft de natuur dan eiwit toegevoegd aan een ei :)

 
Ja dat is misschien wel zo maar lastig te verteren is het wel het rauwe eiwit.
 
Als het de bedoeling geweest is om alleen het eigeel te eten, waarom heeft de natuur dan eiwit toegevoegd aan een ei

Als het de bedoeling geweest is om een graan- of rijstkorrel zonder het vlies te eten, waarom heeft de natuur dan dat vlies toegevoegd aan die korrels?

Een ei is in eerste instantie gemaakt om voort te planten, niet om te eten.

Rauw eiwit schijnt inderdaad moeilijker verteerbaar te zijn en ook de werking van bepaalde enzymen te blokkeren.
 
hier inderdaad ervaring mee.
Mijn man verdraagt prima rauwe eigelen (2 stuks nu) in zijn kefirshake, maar RAUWE eiwitten is vragen om de hele middag op toilet te vertoeven :>))
Gekookt en goed doorbakken gaat iets beter maar niet je van het..
Rauwe melk geeft bij hem hetzelfde effect. Veel buikpijn
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.923
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan