Rauwe eieren

Ja, ook al is er behoorlijke disinformatie (wat wel weer blijkt). Anatomie fysiologie en geneeskracht kruiden etc lijken mij waardevol.

Maar het verzadigd vet verhaal ga ik niet eens lezen.
 
Een ei is een compleet voedingsmiddel. Kippen maken hun eigen vit. C aan en dus zit dit ook in eieren.

Mike
 
Mocht het straks een examenvraag zijn dan zal ik er een sterretje bij zetten en op de achterkant even tekst en uitleg geven ;). Al is het maar voor het gevoel!
 
Een yoghurtsmoothy waar rauwe eigelen in zitten hoelang blijft deze goed in de koelast en hetzelfde als ik kefir met rauw eigeel meeneem naar mijn werk.
Een paar uur moet wel kunnen hoop ik?

Het lijkt me n.l. nogal bederfelijk.
 
In de koelkast zeker wel een paar dagen. Mayonaise die ik maak met rauwe eieren maak ik langer houdbaar mbv wei. De wei fungeert als conserveermiddel, zo ook de yoghurt. Een zure omgeving zal verkeerde bacteriën niet fasciliteren. Niet zo bang zijn voor rauwe eieren dus ? Zeker niet in de yoghurt/kefir.
 
Dingesen bederven als er drie voorwaarden aanwezig zijn: warmte, vocht en zuurstof. Haal er 1 van weg en het bederf wordt sterk geremd. Alleen al koel is sterk bederfvertragend. Het moet dan wel koel genoeg zijn, voor vlees en melk is dat onder de vier graden.
Het keukengerei en de verpakking die je gaat gebruiken om een gerecht te maken moet wel zo schoon mogelijk zijn, liefst steriel.
Mayonaise bederf niet zo snel door de grote hoeveelheid olie die erin zit. De olie remt de inwerking van zuurstof.
Ik hou rauwe melk ongeveer 10 dagen goed in de koelkast (dus onder 4 graden) en de melk doe ik in flessen die omgespoeld zijn met een jodiumoplossing.
op vakantie heb ik nooit een koelkast bij me, dat fietst zo zwaar. Boter blijft erg lang goed in de pot, tenzij er b.v een broodkruimel in zit, daar begint het dan te schimmelen.
Vlees bewaar ik los in de koelkast, zo kan het lekker rijpen. Twee weken is geen uitzondering, het wordt hoe langer hoe malser en lekkerder.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.172
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan