Rauwe eieren

Ik heb zojuist voor het eerst een rauw ei door mijn smoothie gedaan. Een eitje van de boer.

Ben benieuwd of ik dit ga verdragen. Volgens de bloedtest bij mevr. Vink scoor ik 100 % intolerant op eieren en melk eiwitten.

Ik heb nu kefir van rauwe melk op met een rauw ei erdoor.

Vanochtend ongeveer een uur na de H2O2 rauwe, fijngehakte kippenlever in een glas warm water met citroen op.

Dapper hé, ben er geestelijk nog van aan het bijkomen. :lol:

 
Bedankt :)

Ik voeg het eiwit toe in de smoothie, aangezien ik anders te weinig eiwitten binnenkrijg. Van Mike begreep ik dat iedere maaltijd dient te bestaan uit vetten, eiwitten en koolhydraten. Vandaar.

 
Aan Mike:

Ik wil ook een rauw eitje gaan eten, maar nu lees ik dit op wikipedia.

"In rauwe eieren komen ook avidine (een glycoproteïne) en antitrypsine voor. Avidine bindt zich aan biotine en maakt dit vitamine niet meer beschikbaar voor het lichaam, waardoor bij langdurig gebruik van rauwe eieren een biotinedeficiëntie kan ontstaan. Antitrypsine werkt het verteringsenzym trypsine tegen. Het koken of bakken van eieren maakt beide eiwitten onwerkzaam."

Is dit waar?

Moet ik alleen het eigeel consumeren?

 
Voor zover ik weet wordt het eiwit beter geabsorbeerd als het gekookt is, en voor het eigeel maakt het niet zo heel veel verschil (gekookt/rauw).

De bioavailablity van het eiwit in het eiwit gaat echt van 30% rauw naar 90% gekookt, zoiets.

 
Voor zover ik weet word het eiwit beter geabsorbeerd als het gekookt is, en voor het eigeel maakt het niet zo heel veel verschil (gekookt/rauw).

De bioavailablity van het eiwit in het eiwit gaat echt van 30% rauw naar 90% gekookt, zoiets.

 
Ik heb net een smoothie voor mijn dochters gemaakt met rauwe eieren enz.maar klopt het bericht hierboven??en moet ik dan alleen het eigeel gebruiken??is rauw eiwit nou wel of juist niet goed voor kinderen AUB jullie mening

Grt lola

 
ik heb geen idee waar ik rauwe melk kan krijgen en neem van zuivel dus enkel de bio griekse yoghurt, volle kwark en crème fraîche uit de winkel. ik snap dat rauwe melk en rauw ei een super combi is, maar is het nog altijd aan te raden om, bij gebrek aan rauwe melk, een eigeel of twee door mijn yoghurt of kwark te doen? of kan ik het dan beter/net zo goed door wat citroen/grapefruitsap doen ofzo?

 
@Lola

ik heb ergens gelezen dat de rauwe eigelen juist beschermt worden tegen 'slechte' bacterieen door het eiwit. Dus het eiwit zou eventueel dus die 'slechte' bacterieen bevatten waar je ziek van kunt worden. Ze raden aan om dus rustig te beginnen met rauwe eieren en langzaam op te bouwen. Zover ik weer ben ik nog niet ziek geworden van de 2 rauwe eigelen die ik elke dag neem in mijn rauwe melk ;) Ik 'filter' met een vork nog de restante eiwit uit het glas dat blijft haken aan het eigeel.

Volgensmij kan je eigelen bijna overal ingooien want je smaakt/proeft ze niet echt. Zeker niet door een sap ofzo heen.

 
Ik heb zelf zoiets van: als het de bedoeling is dat we alleen het eigeel eten waarom heeft de natuur dan eigeel en eiwit gemaakt?

Waarom zou je niet het hele ei eten in dat geval.

Lia

 
Ik heb vroeger veel aan vechtsporten gedaan en vind het nog steeds leuk om het allemaal een beetje te volgen op internet.

Vandaag kwam ik dus een filmpje tegen van een of andere rare tatoeageman.

Totaal niet interessant wat hij allemaal doet, maar vanaf 5.25 minuten moest ik toch wel even hard lachen :lol:



 
Hahaha die is der donder niet vies van!!

Maar ik ben iemand die altijd graag wil weten waarom iets..

En nu dus wat zit er in een rauwe ei dooier wel en in een gekookte/gebakken niet, wat onze lever (neem ik aan) zo idioot hard laat werken.

 
Haha leuk filmpje

En die eieren,zonder te klutsen haha

Van de amerikaanse wapf site heb ik het volgende

The whites should mostly be eaten cooked, as raw egg whites contain enzyme inhibitors that can cause digestive problems.

 
Ik kon lever ook niet wegkrijgen, maar het is enorm belangrijk dat je het héél kort bakt. Zorg dat je de buitenkant gebakken hebt maar zo min mogelijk naar binnen toe. Dan wat boter erover heen smelten en misschien wat gebakken ui en/of champignons en je hebt het malste stukje vlees ooit.

 
Helemaal mee eens. Grappig genoeg zei ik het gisteren nog tegen een vriendin. Lever is voor mij de nieuwe biefstuk. Malser, veel smaakvoller en ook aangenaam veel goedkoper dan een biefstuk. En als ik het goed begrijp toch ook nog gezonder daneen biefstuk?

 
Indigo,dat is zeker?

En heel goed voor je lever!

Staat in de top 3 van de superfoods!

Orgaanvlees,eieren en rauwe melk.

Ik heb de lever ook eens geprobeerd,maar best lang geroerbakt.Ging bijna over mn nek,terwijl ik het wel heel lekker had klaargemaakt met uitjes knoflook,zout etc.

Toch maar eens proberen weer als ik het aan durf en over goede lever kan beschikken

 
Klinkt heel lopgisch om rauw eiwit en geel samen te eten, maar in Nourishing Traditions zegt Sally Fallon dat als je regelmatig rauwe eieren eet, je het eiwit best laat staan.

Vaak worden hier op het forum dingen gezegd die een beetje anders zijn dan in Nourishing Traditions... is dit een soort veranderd inzicht? Ik bedoel, dat boek stamt uit de jaren '90. Ik heb verder namelijk geen WP publicaties gelezen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.532
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan