"We leven langer dan ooit"

Mike,

ik geloof niet zo in de schuld bij een ander leggen (elite, adel, technocraten, regering, systemen, enz.)

We zijn in de eerste plaats zelf verantwoordelijk.

Als je 10 mensen laat kiezen tussen een t.v., mét uitdrukkelijk de opmerking, daar zul je misleid & dom blijven/worden en een goed boek over bewustwording, zullen 8 kiezen voor de verstrooiing van de beeldbuis. Ze gaan liever elke dag uren naar dit aquarium staren, dan nieuwe inzichten verwerven. Er is niemand, die hen tegenhoudt....

Hetzelfde geldt voor voedsel. 'Zónder-suiker' wordt versmaad, zelfs al vertel je erbij, dat suiker het gif is voor de mensheid.

Dit zijn allemaal eigen keuzes.

Ons kuddegedrag,gemakzucht en honger naar verstrooiing is niet een ander aan te rekenen.

Vindt je niet, dat we zélf voor ons eigen boodschappenwagentje verantwoordelijk zijn?

Ik had in het verleden soms betere keuzes kunnen maken, maar dat kan ik niemand verwijten. Slachtoffergedrag zal het voor mij niet beter maken, dan het is.

 
Daar ben ik het in principe mee eens, maar een werkelijk bewuste keus kan alleen maar gemaakt worden op basis van kennis en verantwoordelijkheid. Ik denk dat jouw mensbeeld nogal...elitair is. Het is gebaseerd op de huidige stand van zaken en dat is een mensheid die misleid wordt en weggehouden van kennis en verantwoordelijkheid d.m.v. angst en onwetendheid. Uiteindelijk komen jij en ik wel uit op dezelfde eindconclusie en dat is dat ieder van ons zijn/haar eigen verantwoordelijkheid moet nemen en dragen. Dit forum bevordert dan ook zelfredzaamheid.

Mike

 
Wij hebben hier op dit forum o.a. gemeen dat we 'genoodzaakt' zijn om onze verantwoordelijkheid op ons te nemen. Waarom? Omdat we met onze gezondheid in de knoei kwamen, of die van onze naasten. Dat heeft ons wakker geschud.

Dat we vervolgens een pad bewandelen buiten de reguliere 'geneeskunde' om is gelijk een keuze, waar steeds meer mensen op terecht komen.

Dat zijn eerste stappen voor sommigen, voor anderen is het een vervolg op eerder begonnen ontwaken in deze wereld.

Vroeg of laat wordt iedereen wakker. Voor velen zal dit badend in het zweet zijn, terwijl wij bezig zijn met een ontsluimeren van een morgenstond. Nog steeds geen prettig ontwaken, maar we nemen er meer de tijd voor.

Heel veel mensen willen dit ontwaken uitstellen tot ze niet meer leven. Dan hebben ze in ieder geval hun hele leven in de waan geleefd en dat stelt ze gerust. Tot ze in het hiernamaals ontdekken dat ze een leven hebben weggegooid. Heel cru, dat de mensen die niet willen ontwaken steeds eerder de kans hebben in het hiernamaals te ontwaken.

 
Van de overheid en andere officiële instanties hoeven we inderdaad niet veel te verwachten. De verandering zit in jezelf en daar mag (geen must) je dan verantwoordelijkheid voor nemen. Ieder zijn/haar pad in het leven. Wel fijn dat er zo af en toe hulp op je pad komt om het wakker worden aan te moedigen.

Wat mij betreft ontvouwt het universum zich precies zoals het bedoelt is, is er ook geen goed of fout. Misschien wel vanuit onze beperkte 3 dimensionale blik, maar het grotere plaatje klopt 100%.

 
Het is alsof ik Dennis hoor praten. Met hem heb ik hier recentelijk nog een discussie over gehad. Jij gaat uit van een soort van lotsbestemming (karma, zoals Dennis dit noemt), terwijl het universum neutraal is, het is simpelweg oneindige mogelijkheden, de basis van creatie. Dit betekent dat we in onze '3D-werkelijkheid' zowel de hemel als de hel op aarde zelf kunnen creeren.

Als vooral het laatste het geval is en de wereld een tranendal is, dan is dit verre van 'hoe het moet zijn'. We hebben ons in de luren laten leggen op basis van misleiding, waardoor we ons menselijke potentieel niet waarmaken (zie ook bovenstaande posts). We moeten uit de angst en onwetendheid naar kennis en verantwoordelijkheid. Volmaakte gezondheid en geluk is ons geboorterecht en laat niemand je iets anders wijsmaken. Hoed je voor pseudospiritueel fatalisme!

Mike

 
@ vrysuyver

Quote:
Heel veel mensen willen dit ontwaken uitstellen tot ze niet meer leven. Dan hebben ze in ieder geval hun hele leven in de waan geleefd en dat stelt ze gerust. Tot ze in het hiernamaals ontdekken dat ze een leven hebben weggegooid. Heel cru, dat de mensen die niet willen ontwaken steeds eerder de kans hebben in het hiernamaals te ontwaken.


Zo zie ik het ook.

Quote:
Wat mij betreft ontvouwt het universum zich precies zoals het bedoelt is, is er ook geen goed of fout. Misschien wel vanuit onze beperkte 3 dimensionale blik, maar het grotere plaatje klopt 100%.


Dit zal altijd de vraag en de discussie blijven. Ik ben het met je eens en als mensen gaan doorvragen kan ik wat onderbouwen en als mensen nog verder doorvragen dan kom ik er in mijn hoofd niet helemaal meer uit en moet ik een beroep doen op mijn levensgevoel. En waar dat vandaan komt weet ik niet, oude herinneringen uit mijn celgeheugen, intuïtief gevoel vanuit mijn ziel, morfogenetische velden, wie zal het zeggen. Ik denk dat het wel belangrijk is om niet in dit gevoel te blijven hangen, maar steeds weer de brug te maken naar 3D, waar we nu tenslotte toch leven en ervaringen opdoen. Het jezelf in zetten voor een gezonder leven en een betere wereld om je heen, ook dat kan een onderdeel zijn van het ontvouwende universum.

En uiteindelijk kom ik dan ook altijd bij de eindconclusie van Mike: neem je verantwoordelijkheid voor jezelf, je gezondheid, je welzijn, je contacten met mensen en ook je bewustzijn en zielsontwikkeling. Die verantwoordelijkheid kan je nemen op basis van kennis en bewustzijn. Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat we op dit forum en daarbuiten informatie met elkaar uitwisselen. Ik ben het met Freshflesh eens dat de verantwoordelijkheid op de eerste plaats bij onszelf ligt, alleen wanneer je die verantwoordelijkheid om wat voor een reden dan ook niet ziet, voelt en beseft, wat dan? Stel dat iemand met het een syndroom van Down echt een heel laag bewustzijn heeft en letterlijk minder begaafd is zoals wordt gezegd, dan kan die niet dezelfde verantwoordelijkheid nemen als wij, dus kan die ook niet op zijn of haar verantwoordelijkheid aangesproken worden, lijkt mij. Zo heb je in de maatschappij ook mensen in allerlei gradaties van bewustzijn, niet enkel omdat ze wat meer of wat minder bewustzijn ontwikkeld hebben, maar ook omdat ze een verschillend niveau van aanleg en zielsrijpheid hebben om bewustzijn en verantwoordelijkheidsbesef te kunnen ontwikkelen en integreren in hun systeem.

 
Zo apart, zo heb ik nog nooit geweten dat George Orwell ooit lid was van de Fabian Society en ik had ook nooit van de Fabian Society gehoord. Nu zit ik een documentaire te kijken en: Fabian Society en Obama zijn erg met elkaar verweven.

Rev. Jim Wallis is een spirituele adviseur van Obama en het zijn oude vrienden van elkaar. Ze kennen elkaar van het Chicago politieke milieu. Een andere adviseur is Bill Ayers, een vriend en buurman van Obama. Deze beide mensen hebben hun historie in de Students for a Democratic Society (SDS) wat voort komt uit de Fabian Society. De Fabian Society heeft een parallel met Karl Marx en dat is het communisme.

Dit verklaard wel de ontwikkelingen in Amerika van de laatste decennia die stevig lijken op een groeiend communisme.

 
Dat is net als de Dalai Lama en Deepak Chopra die verbonden zijn met de Club van Rome.

 
@ Mike

Denk dat jij goed zit met je visie. Die heeft ook raakvlakken met die van B Adamah.

Had ik al eerder gelinkt in 1 van mijn laatste posts.

http://www.luxnoxhex.org/ (linkerkolom)

Quote:
Ik citeer ff B Adamah hier:

De tweede "root" van VAMACHARA: Plotinus stelde de God van Aristoteles (een eenzijdige yang-God/hemel-god zonder godinnelijke wederhelft) identiek aan het Goede, de Ene, de Bron. HIermee werd monistische spiritualiteit een feit. Dat wil zeggen spiritualiteit die geloofd dat we terug moeten naar de Bron om zo frictie op te lossen. Dit idee heeft juist de Aarde in een tranendal verandert omdat tranendal Aarde zo volgens het Secret-mechanisme steeds verder in het slob ging raken. Plotiniaanse spiritualiteit (mainstreamspiritualiteit en alle grote religies) streven naar de zenith van de Thanatos of doods-as. Daarom is al die spiritualiteit anti-vitalistisch, anti-aarde, anti-natuur, anti-vrouwelijk, anti-seksueel, anti-nu. De juiste orientatie voor een nieuwe spiritualiteit is orientatie op het leven en de aarde en het menselijke in de mens. Dus orientatie op de horizontale Eros of leven-as. De Eros is hetzelfde als de Tao. Bewust de Weg die eeuwig is vervolgen middels het bewust belanceren van yin en yang ipv van ultra-yang (ehyeh) een fetisj te maken.


 
@Debsy: ik begrijp je reactie en wat je daarmee wilt zeggen.

Toch is er een agenda van communisme aan de gang in de wereld en ik denk dat we onze ogen daar niet voor moeten sluiten.

 
Om bij het topic te blijven:

we komen hier op een interessant punt naar, 'welke omstandigheden in je persoonlijke leven brengen, dat je langer leeft', uiteraard in goede en vitale gezondheid.

We zijn denk ik erover eens, dat met gezond leven een mens niet vroeg genoeg kan beginnen.

Tijdens mijn studietijd, viel mij op, dat achter de studenten van, zoals hier 'elite' bestempeld, veelal een stabiele en evenwichtige opvoeding schuil gaat:

Van kinds af aan opgevoed in Rust, (je hoeft niet te schreeuwen om gehoord te worden, een strak dagelijks ritme en dagindeling, naar elkaar luisteren en niet door elkaar heen praten, stipt en zonder tv aan eten, bewust keuzes leren maken, je goed leren uitdrukken, je leren verantwoorden voor je beslissingen, enz.) leidt tot een evenwichtig mens. Dit evenwicht maakt dat men rustiger is, meer weloverwogen keuzes maakt. ADHD zal hier dan ook minder snel voorkomen.

Als student kwamen ze ook vloeiender door hun studie heen, en later hadden ze betere betrekkingen, een evenwichtiger gezinsleven, omdat ze ook een evenwichtige partner hadden gekozen. Ongemakken en persoonlijk leed wordt hen ook niet bespaard, maar ook daar gaan ze weer stabiel mee om.

Bij ander studenten zat op de een of andere manier meer nervositeit, sneller afgeleid, meer opwinding en meer onrust.

Dat 'elite' langer leeft, is vooral een gevolg van een leefpatroon, niet zozeer van geld

Een grote tegenslag, gezondheid, financiëel enz, zal dat stabiele leefpatroon bij hen niet veranderen.

Willen we langer blijven leven, is denk ik, naast voedsel, ook dit leefpatroon van evenwicht in het gezin belangrijk.

Net zoals we onze voeding hier aanpakken, sommigen zelfs rigoreus en op bewonderenswaardig kordate wijze, omdat we het heft in eigen handen nemen.

In het besef, dat met de vinger wijzen geen zin heeft. Je krijgt daar geen betere gezondheid door.

Evenzo is het, denk ik, van belang om de gezinsomstandigheden weloverwogen tot rust te brengen, wat je geloof & overtuiging ook mag zijn.

De natuur heeft daar in principe geen voorkeur in.

Dat door regeringsbesluiten en eventuele economische ontwikkelingen er dingen gaan veranderen is duidelijk, maar laten we onze leefpatronen daardoor niet beïnvloeden. De dingen waar het echt om draait is nl. niet van geld afhankelijk.

En waar het echt om draait voor een individu is datgene, wat ons langer doet leven.

 
Quote:
Heel toevallig liep ik vorig week voor de grap eens een begraafplaats binnen. Ik heb vooral ook op geboorte- en sterftedata gelet en ik stond versteld van de korte levens die ik zag. Veel mensen die tussen 50 en 70 jaar oud waren geworden.


@ Dennis

Vandaag is het hier in Vlaanderen een feestdag in de Rooms Katholieke kerk waarop alle heiligen herdacht worden. Morgen op 2 november (Allerzielen) worden alle gewone mensen herdacht.

Om deze reden liep ik gisteren op het kerkhof om onze overleden dierbare familieleden te herdenken en lette ik mede naar aanleiding van dit topic op het forum in het bijzonder op de leeftijd die ze haalden.

Onze overgrootvader die in de jaren 1800 en ook nog een stuk in de jaren 1900 leefde at alles van de eigen boerderij en eigen moestuin en werd 89. Hij had 2 zoons en 1 dochter. Zijn oudste zoon (mijn grootvader) die graag lekker en gevarieerd at maar ook veel in zijn eigen tuin & boomgaard bezig was, en bijna nooit ziek was heeft net de 100 niet gehaald. De laatste jaren van zijn leven had hij wel hartklachten. De jongste zoon had pech om in de jaren '20 een longontsteking te krijgen en werd slechts 32. Zijn dochter die naar de stad trok en bij mijn weten meer bewerkt at, heeft op latere leeftijd kanker gekregen en werd 82.

Mijn grootvader kreeg samen met mijn bonnemaman 6 kinderen. Ze zitten nu allemaal boven de 60, echter deze generatie zit met heel wat kwalen. Mijn vader heeft flink overgewicht van het te bourgondische leven. Heeft nierstenen gehad en het geluk gehad van na darmproblemen weer de oude te worden. 2 tantes werden geopereerd aan de schildklier. Een andere tante die altijd hard gewerkt heeft, heeft meerdere malen een burnout gehad. Oom pastoor heeft problemen aan het hart gehad en mijn jongste oom heeft epilepsie overwonnen.

Aan mijn moeders zijde is er maar 1 (mijn overgrootvader) heel oud geworden. Zelfde succesformule : goed eten van de boerderij zonder genetisch gemanipuleerde tarwe, veel groenten en fruit uit eigen moestuin en af en toe een stuk wild op het menu. Zijn enige dochter werd slechts 52 en overleed aan MS. Ik hoop binnenkort bij mijn moeder te kunnen achterhalen of ze amalgaamvullingen had.

Haar oudste tante leeft al meerdere jaren met reuma, mijn moeder kreeg vorig jaar de diagnose borstkanker. Van mijn andere tante zijn me geen gezondheidsklachten bekend.

Mij maak je niet meer wijs dat de onvolwaardige voeding van tegenwoordig ons ouder dan vroeger doen worden,....

@ Freshflesh

Quote:
Willen we langer blijven leven, is denk ik, naast voedsel, ook dit leefpatroon van evenwicht in het gezin belangrijk.Willen we langer blijven leven, is denk ik, naast voedsel, ook dit leefpatroon van evenwicht in het gezin belangrijk.


Wij hebben met ons gezin van de gezondheidsklachten van mensen in onze nabije omgeving geleerd en nemen op het vlak van de voeding onze verantwoordelijkheid.

Als een moeder tijdens de zwangerschap voldoende levertraan en visolie tot zich neemt krijgt, krijgt ze rustigere kinderen ten opzichte van vrouwen die dit niet deden. Meerdere medische onderzoeken hebben dit al aangetoond. Een gezond voedingspatroon en het als ouder uitstralen van rust en evenwicht naar de kinderen toe is een uitdagende dagtaak die inderdaad rustige kinderen tot stand brengt.

Het is dan ook een compliment om af en toe te horen dat ik lieve en rustige kinderen heb. Wij genieten er alle dagen van en het is mooi dat ook andere mensen dit doen.

 
Jeetje vivianne,

Je was me voor.Ik was aan het schrijven en toen kwam er iets tussen, kon het niet afmaken.

Stress heeft heeft heel veel invloed op je gezondheid en als je door middel van te weinig geld om te leven ook in de stress beland is dat ook zeer ongezond dus ja soms is geld wel gezondmakend. Niet direct dan wel indirect.

Waarom checken we niet eerst bij onze (verre)famillies hoe lang zij geleefd hebben? We kunnen het ook aan famillie leden vragen.

Ik moet vanuit mijn geboorteland beginnen omdat mijn roots daar liggen en mijn voorouders ook.

Om maar een voorbeeld te nemen:Mijn superoma van mijn moeders kant is 105 jaar geworden. Ze was een rustige persoon met een relaxed karakter en was tot het einde van haar leven gezond en goed bij en niet te dun of te dik.Wel goede zware botstuctuur en wat vlees op de botten zoals een vrouw hoort te zijn.Een echte boerin die echt puur heeft geleefd.

Vaccinaties waren er toen niet en toen waren er nog mensen die nooit in de stad waren geweest.Mijn super opa weet ik niet zo veel over.

Mijn oma(moeders kant) is rond de 94 of 95 jaar oud geworden.Altijd gezond tot de laatste twee jaar van haar leven.Zij heeft tot over haar 70ste verjaardag in bomen geklommen.Nooit een wandelstok, bril of wat dan ook.

Eigen koeien, kippen en opa ging elke nacht op zee vissen dus er werd veel vis, caviaar, grasgevoerd vlees gegeten en roomboter, karnemelk en kaas werd van eigen koeienmelk gemaakt.De kippen scharrelden vrij rond en werden niet bijgevoerd.Dieren werden niet geënt en ik meen mijn oma ook niet of mischien één enting.

Alle groente en fruit werd buiten op de akker zonder kunstmest of hormonen in de zon verbouwd.En ja er werd heel af en toe seizoensgebonden wel aardappelen en steengemalen zuurdesem witbrood en maisbrood gegeten uit een stenenoven.

Kwartels werden ook in de winter geschoten en gegeten.

Mijn oma is de laatste jaren van haar leven wel af en toe Fanta gaan drinken.Geen goede zaak maar haar goede levenswijze op de boerderij heeft haar grotendeels gered.

Ook al werd er bij feesten zoete gebak gemaakt en gegeten maar men at echt laaaaang niet zo zoet als nu.Melk was puur, yoghurt was fris en zuur.

Oh ja niet te vergeten werden groentes gefermenteerd en ook gefermenteerde groentesap gedronken maar ook nachtschades maar niet zo veel als nu en kool zat ook vaker in het menu.

-Mijn vaders kant oma is 85 geworden en mijn opa ongeveer ook. Oma was gezond, geen Alzheimer of wat dan ook maar mijn opa is gezond gebleven totdat ze van het platteland de stad in zijn verhuisd.

Ik heb nog vriendinnen van mijn oma gesproken afgelopen jaar.Vrouwen tegen de 90. Perfecte conditie, geen rugklachten of kunstgebit, geen bril, geen hoge bloeddruk en super goed geheugen.Vele malen beter als ik.

Ook verschillende mannen van mijn oma's generatie gesproken met uitmuntende gezondheid.Mannen tussen de 85 á 90 jaar met een uitschieter van 95 die nog elke zomer zelf zijn groente en fruit op zijn akker verbouwt wel samen met zijn zoon maar toch.

Deze mensen zijn ook zo'n elke zomer met de koeien naar de highlands getrokken.

Heb daar ook over verschillende kerkhoven in het dorp rondgelopen maar de generatie voor mijn vader is toch wel oud geworden hoor.Heel veel mensen over de 80 en ook over de 90.

Zag ergens nog op staan een man met een heel lange naam, leeftijd van 144 bereikt maar kan niet bewijzen of dat natuurlijk klopt.

De generatie daarna zie je toch wel aftakelen met heel veel ziektes zoals kanker, diabetici, hoge bloeddruk, Alzheimer etc.

Mijn vader is helaas net geen 70 geworden en had ook torenhoge bloeddruk en nog meer klachten.

Mijn generatie ziet er niet zo best uit met verschillende neven en nichten die op zeer jonge leeftijd diabeet zijn waaronder een uitschieter van acht jaar.

Ik heb twee jaar geleden een neef van 38 jaar verloren en zijn broer gaat het momenteel ook niet goed.Iets met de lever.

Een tante is op ongeveer 70 jarige leeftijd aan bezweken.

Verschillende neven en ooms hebben al kanker gehad en een oom op 65 jarige leeftijd aan overleden.

Verder heb ik bij Gennep wel vaker over het kerkhof gelopen en dan keek ik altijd al naar de leeftijden maar er zitten toch wel veel mensen tussen die tussen de 70 á 80 jaar zijn geworden en ook mensen tussen de 80 á 92.

Mijn schoonvader is helaas rond de 44 jaar aan kanker overleden.

Om me heen zijn er qua kenissen en vrienden als ik er goed over nadenk mischien wel 30 mensen alleen al aan kanker overleden en dan op vrij jonge leeftijd en ook veel mensen aan hartaanvallen.

Het ziet er naar mijn mening echt niet goed uit met de nieuwe generatie.No way.

Iedereen heeft tegenwoordig zoveel dingen waar ie last van heeft.

 
@ Haydarpasa

Jammer genoeg zijn ze niet meer onder ons en kunnen we hun keukengeheimen niet meer volledig achterhalen. Wel weet ik dat ze inderdaad weinig stress en veel minder zorgen hadden. Zelfs mijn eigen moeder zie ik cruciale fouten in de keuken maken.

In onze eigen zaak kan stress door te kort gestelde deadlines van klanten ook wel eens spelen. Ik constateer dat de mensen van tegenwoordig minder geduld hebben dan vroeger. Als ik de deur 's avonds achter me dicht trek dan begint er thuis gelukkig een nieuw hoofdstuk. Mijn zoontje is zo ontwapenend dat de meeste zorgen vlug vervagen.

Quote:
Van de overheid en andere officiële instanties hoeven we inderdaad niet veel te

verwachten. De verandering zit in jezelf en daar mag (geen must) je dan verantwoordelijkheid voor nemen. Ieder zijn/haar pad in het leven. Wel fijn dat er zo af en toe hulp op je pad komt om het wakker worden aan te moedigen.

.

Is inderdaad zo. Nu de mensen van de publieke omroep in Hilversum nog aan ons zijde krijgen. Volgens mij staan ze er momenteel voor open. Gisterenavond laat de uitzending van Pauw en Witteman gezien en het was echt raak met betrekking tot besparingen op de publieke omroep. De publieke omroep zal heringericht worden en de nieuwe fractievoorzitter van de VVD zat ook in de uitzending.

Een programmareeks over de rol van voeding in ons levenspatroon en levensgeluk zou in dit stadium echt op zijn plaats zijn. Misschien een idee om ergens een goede ingang te zoeken en hopelijk te vinden. Tevens zat Hans van Breukelen in deze uitzending die toegaf dat stress rare dingen met mensen kan doen.

Er zijn echt meer mensen die wakker aan het worden zijn. Van zodra ze de handen in elkaar slaan, is volgens er mij een nieuwe tijd met minder winstbejag en meer levensgeluk aangebroken !

 
Quote:
Zo apart, zo heb ik nog nooit geweten dat George Orwell ooit lid was van de Fabian Society en ik had ook nooit van de Fabian Society gehoord.


Niet alleen was Orwell lid van de Fabian Society, Aldous Huxley was dit ook. Orwell schreef 1984 en Huxley schreef Brave New World. Als je een beeld wilt krijgen van de samenleving waar de elite op uit is hoef je alleen maar deze twee boeken te lezen. Beide zijn ook in een Nederlandse vertaling verkijgbaar.

De Huxley-familie behoorde tot de top van de eugeneticabeweging. Dat eugenetica nog steeds volop aanwezig is, bewijzen deze links:

http://thenewamerican.com/world-new...-hospitals-make-millions-euthanizing-patients

http://www.prisonplanet.com/how-the-msm-is-pushing-overpopulation-myths.html

De broer van Aldous Huxley, Julian Huxley, richtte samen met Prins Bernhard (ex-SS) het Wereld Natuurfonds op. Welk belang heeft de elite precies bij een 'milieubeweging'? Tenzij de milieubewegingen ook wolven in schaapskleren zijn. Vraag dat maar aan Patrick Moore, mede-oprichter van Greenpeace:



Mike

 
Misschien een stomme vraag maar bij werkt youtube niet meer... al de hele ochtend niet. Hoe kunnen jullie youtube bereiken en plaatsen?! :D

 
We sterven langer dan ooit :)

De jaren die erbij zijn gekomen worden niet in optimale staat beleeft.

De jaren ervoor vaak al niet eens.

Ik help nu mijn oma met haar alzheimer hoewel dit ERG lastig is in een verzorgingstehuis.

Zojuist teruggekomen en ze konden 1 pot pillen niet eens meer vinden...

De generatie van 60-ers enzo hebben nog een goede kans om zich goed voor te bereiden

en hun best te doen om zo gezond mogelijk en zelfstandig oud te worden.

Gelukkig zijn moeder en schoonmoeder geinteresseerd en werken ze braaf mee haha ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.701
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan