Pro-biotica

Mijn vriendin zit sinds een tijdje ook aan de probiotica. Weet even niet meer welke, maar degene die ook wordt aanbevolen door de WAPF, iets met "garden of life" ofzo.

Had haar aangeraden om te beginnen met 1 per dag voor ontbijt, dan 1 erbij voor het slapen en op deze manier opbouwen naar een wat hogere dosis.

Nu nam ze pas 1 voor het ontbijt en 's avonds nam ze 2 capsules. Hier reageerde ze iets te heftig op en kreeg hiervan de bekende "brok in de keel".

Opzich niet echt een probleem, gewoon weer terug afbouwen en later weer proberen, maar ik vroeg me af waar deze reactie vandaan komt? Een brok in je keel krijg je vaak ook als je moet overgeven, maar dit hoefde ze gelukkig niet. Zou het teveel "die off" zijn geweest waardoor haar lichaam zo snel mogelijk van de rommel af wil en dus een soort reacitie geeft die ook voorkomt bij overgeven?

Evan

 
Ze doet het in elk geval super op die probiotica. Gisteren zeer toxische ontlasting, iets wat ze met h2o2 nog niet heeft gehad.

 
Die 'brok in je keel' heb ik ook weer sinds 2 dagen. Mijn hele hals is gevoelig, voelt als een soort spierpijn en ik voel een brok met het slikken. Kan dit komen door probiotica? of is het mogelijk iets anders?

Ben er ook over na gaan denken en concludeerde dat ik al heel lang een gevoelige hals heb, als kind kon ik geen das verdragen (die mam strak ombond) en vond een vest met rits al snel knellen in mijn keel.

Vreemd... Letterlijk altijd al een brok in mijn keel = emotioneel zijn.?

 
@Janse 'Ze doet het in elk geval super op die probiotica. Gisteren zeer toxische ontlasting, iets wat ze met h2o2 nog niet heeft gehad.'

Dit zou kunnen beteken dat de gedachte van WAPF en ook GAPS klopt wat betreft het niet alleen doden, maar juist het aanvullen met goede bacteriën, dat werkt. Enkel en alleen doden heeft geen nut als ervoor in de plaats geen goede bacteriën komen. Beide zienswijzen zijn gebaseerd op veel gefermenteerde en dus probiotische voeding eten. GAPS nog wat meer. Op deze manier 'duw' je de slechte jongens eruit ipv ze alleen te doden en hiervoor niets in de plaats te geven.

Niet zo gek dus dat ze hier goed op reageerd.

 
@janse

misschien een hele domme vraag...maar wat versta je onder toxische ontlasting?

Goed te horen dat je vriendin het goed doet op de probiotica,

Ik heb nu nog deze:

http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Probiotic-30-Billion-CFU-s-150-Vcaps/19519?at=0

en heb even gekeken naar die van life en garden.. maar wat ik vreemd vind is dat bijna bij elke probiotica als hulpmiddel maltodextrine of een vorm hiervan wordt gebruikt.. ben daar niet zo kapot van (ook al weet ik dat de hoeveelheid waarschijnlijk heel weinig is)

De probiotica die ik nu heb bevat dit niet (had hier specifiek op gezocht) maar ben aan een nieuwe toe en wil overwegen een andere te proberen..

 
FOS is ook zoiets wat in veel probiotica zit.

Ik gebruik Bioflor Plus van Ortholon. Ben er tevreden mee.

 
die gebruikte ik ook hiervoor, dat is de poedervorm toch?.. Vind hem wel duur ook, op iherb is het toch wel goedkoper!

 
Dat is idd wat poeder dat je moet oplossen in beetje water en dan drinken. Ik krijg korting bij Roode Roos,op iherb heb ik nog nooit gekeken.

Ik weet dat ik mijn huidige goed kan verdragen,overstappen naar wat anders vind ik daarom wat twijfelachtig voor mezelf.

 
Even een heel ander vraagje wat niets met probiotica temaken heeft. Hoe doe je dat als je de "quote" knop bovenin de balk wil gebruiken zoals Gerrit hierboven doet?

Als ik op "quote" druk komt ook alleen de tekst "quote" in beeld te staan. Moet je kopieren/plakken, of gewoon de tekst selecteren en dan op quote drukken ofzo??

 
Als ik iemand wil quoten,dan kopieer ik dat stukje,plak t in het reactieveld en zet gebruik dan de italics optie (2e knopje links...dat icoon met die schuine I)

 
Kan ook.

Maar om de quote-knop te gebruiken moet je openen met een [ quote] (spatie weg, maar anders kan ik het niet uitschrijven :wink: ). Waar je wilt stoppen met quoten, moet je dan afsluiten met een [/ quote] (wederom spatie weg). I.p.v. dit intypen kun je ook twee keer de quote-knop gebruiken. De eerste keer krijg je dan de opening en de tweede keer automatisch de afsluiting.

 
Quote:
Kan ook.

Maar om de quote-knop te gebruiken moet je openen met een quote (spatie weg, maar anders kan ik het niet uitschrijven). Waar je wilt stoppen met quoten, moet je dan afsluiten met een (wederom spatie weg). I.p.v. dit intypen kun je ook twee keer de quote-knop gebruiken. De eerste keer krijg je dan de opening en de tweede keer automatisch de afsluiting.


Dus het werkt zo eigenlijk. Het is mijn eigen forum en ik wist dit niet eens! :roll:

Mike

 
De relatie van de darmflora met de brok in de keel: is het niet iets met de schildklier?

Ik heb een tijdje geleden en soms nog last van pijnlijke keel, niet echt keel trouwens meer daaronder.

En ik had verhoogde antistoffen tegen de schildklier.

Maar dat is ook weer gezakt: de arts die bij mij pas een ontlastingstest heeft laten uitvoeren, zei me dat als de darmflora verbetert, dat dat ook van invloed is op de antistoffen tegen de schildklier: dat neemt dan ook af (tpo heet het).

 
Ik legde al de relatie met een verstoord keelchakra. De schildklier bevindt zich in dit chakra, dus het heeft daar zeker iets mee te maken.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.779
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan