Pro-biotica

Colustrum is de eerste moedermelk. Bij koeien heet dit 'biest'. Colustrum is bijzonder rijk aan allerlei voedingsstoffen als probiotische bacterien, glutathion en... zuurstof in de vorm van waterstofperoxide! Het is hier te koop:

http://rawfoodsuperfood.com/colostrum-185-gram.html

Raar dat je zoveel geld moet betalen terwijl een zuivelboer het je vaak gratis geeft! Met de hedendaagse koeien is er teveel melkproductie (en dus ook biest) om de kalveren te voeden. Overmatige biest wordt gezien als een afvalproduct en vaak aan de varkens gevoerd. In grootmoeders tijd verwarmde men het langzaam om het in te laten dikken en at men het op:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biest_%28melk%29

Mike

 
thxs mike,

Het is dus een goede probiotica,

ga eens op iherb kijken of er ook goedkopere versies zijn..

 
ik heb een tijdlang colostrum van een bepaald duur gepatenteerd merk geslikt, transfer factor: er zaten ook speciale witte bloedcellen in.

maar echt zwaar vooruit ging ik daar niet op.

niet dat ik niet denk dat het niet helpt trouwens, maar dan meer voor de langere termijn...

maar zoveel geld had ik er nou ook weer niet voor over.

FOS in probiotica zou ik idd vermijden!

ik heb een keer een probiotica met FOS gehad, nou dat heb ik geweten zeg!

mijn darmen gingen protesteren...

onbegrijpelijk waarom ze met reden menen die FOS in probiotica te stoppen.

 
ja helaas zijn er weinig probiotics zonder FOS of maltodextrine.. het is dus wel een zoektocht!

Ondertussen aan het zoeken naar een combi van enzymen+probiotic..

Jullie horen van me!

 
hoi Ikke, hoe ben jij hier eigenlijk verder mee gegaan?

heb je nog een goede probiotica gevonden?

ik was net ff aan het neuzen naar een goede probiotica voor een klysma.

ik heb net een koffieklisma gedaan, wel een bijzondere ervaring en ik wil het nog verder proberen om te kijken wat mijn volgende ervaringen gaan zijn.

maar nu dacht ik ik wil ook nog ff een probiotische klisma, maar volgens het boek van Campbell mcbride moet je dan een probiotica hebben zonder maltodextrine.

die van mij bevat aardappelzetmeel, maar ik heb als ik het met de mond inneem daar niet zo´n last van.

zou het met een klisma dan niet hetzelfde zijn?

 
Quote:
Vegetable capsule (cellulose). Contains less than 0.5% of the following: rice maltodextrin, magnesium stearate (vegetable source)


zie daar, deze bevat ook Maltodextrine!

Ik heb lang gezocht en heb er toen 3 gevonden die geen maltodextrine bevatten:

http://www.iherb.com/Healthy-Origins-Probiotic-30-Billion-CFU-s-150-Vcaps/19519?at=0

deze met enzymen:

http://www.iherb.com/Enzymedica-Digest-Gold-Probiotics-90-Capsules/19110?at=0

en

http://www.gezondheid-aanbiedingen....592629/Ortholon-bioflor-plus-(forte)-90g.html

(in nl)

Het blijft zo dat alle probiotica erg prijzig is, dat is wel vervelend!

 
hey

Ik drink nu een liter rauwe melkkefir per dag een een beetje kombucha ,

zou dit voldoende zijn als pro biotica of raden jullie me nog capsules aan ?

 
Buster, op deze manier krijg je meer dan zat goede bacterien binnen. En ook nog eens VEEL EN VEEL goedkoper dan al die probiotica. Mijn yoghurtplantje is een tijdje terug helaas overleden :cry: , maar krijg binnenkort weer nieuwe. Supergezond en ook nog heel erg lekker. Vind het eigenlijk nog lekkerder dan gewone rauwe melk.

Kombucha heb ik ook al eens na gekeken, maar nooit geprobeerd. Bevalt dit een beetje en smaakt het lekker??

Evan

 
Ik drink trouwens ook weleens EM (effective microorganismes) We gebruiken het vaak voor de tuin, maar wat goed is voor de planten en de bodem moet ook goed zijn voor mensen. Heb weleens gelezen dat er iets van 85 verschillende soorten goede bacterien inzitten. 2 liter kost een tientje, dus geen geld.

Ga het morgen eens door mijn rauwe ei/citroensap/appelazijn/kurkuma/gember/zwarte peper/levertraan/lugols drankje gooien 8)

http://www.emwinkel.nl/index.php?pa...id=960&option=com_virtuemart&Itemid=4

 
Vanuit GAPS begrijp ik dat het het meest effectief is om probiotica te slikken als je zo min mogelijk KH gebruikt; ik gebruik nu weer wat meer KH en zit dus volgens de GAPS-theorie de bad guys te voeren. Heeft het dan zin om probioticacapsules te slikken, of kan ik daar net zo goed een tijdje mee stoppen?

En wat zijn jullie ervaringen met kefir? Kan daar een verkeerde bacterie in komen? Ik had nl de indruk dat ik er een heel vieze smaak/adem van kreeg en vroeg me af of er iets verkeerds in zat. Ik maak trouwens yoghurt en kefir met rauwe, bijna biologische melk.

 
Ben aan het kijken voor een nieuwe probiotica, zonder maltodextrine en FOS..

Maar ook naar colustrum,

heeft iemand hier ondertussen ervaring mee?

Zou kefir net zo effectief zijn>?

 
Voor mij is kefir heel effectief. Ik gebruik het al een tijdje en eerst merkte ik er niet zo veel van, maar nu merk ik, als ik last krijg van mijn darmen en ik drink kefir, dat het dan snel minder wordt.

Wat is FOS? Ik heb gisteren ook gezocht naar een probioticum om yogurt te maken maar overal idd aardappelzetmeel oid in.

 
Quote:
Zou kefir net zo effectief zijn>?


Ja, ik denk zelfs effectiever en ook nog eens vele malen goedkoper dan die belachelijk dure pilletjes. Ik vind het zelf ook nog eens erg leuk om lekker je eigen probiotica te maken. Kombucha is ook echt een aanrader om eens te proberen.

https://www.fatsforum.nl/topic/kombucha

 
Vraagje..

word kefir op basis van (kokos)melk net zo dik als yoghurt, of moet ik het meer zien als een melkdrankje?

Heeft er iemand toevallig melkkefirkorrels over?...

 
@ ikke

Geen idee ikke. Kokosmelk is echt wat anders dan dierlijke melk. Ik heb ook wel eens kokosmelk proberen te stremmen om een soort van kokos-tofu/paneer te maken, maar dit is me toen niet gelukt. Ik zou het gewoon eens met een beetje proberen.

 
Ik vond deze probiotica op iherb:

http://www.iherb.com/Garden-of-Life-RAW-Probiotics-Women-90-Veggie-Caps-Ice/27367

met:

Servings Per Container: 30

Amount Per Serving % Daily Value

Vitamin C* 24 mg 40%

Vitamin D* 500 IU 125%

Vitamin E* 12 IU 40%

Thiamin* (Vitamin B1) 1 mg 67%

Riboflavin* (Vitamin B2) 1.13 mg 66%

Vitamin B6* 1.33 mg 67%

Folic Acid* 133 mcg 33%

Vitamin B12 10 mcg 167%

Pantothenic Acid* 1.92 mg 19%

Calcium* 30 mg 3%

Iodine* 50 mcg 33%

Magnesium* 8.4 mg 2%

Selenium* 23 mcg 33%

Copper* 0.18 mg 9%

Manganese* 0.67 mg 34%

Chromium* 40 mcg 33%

Molybdenum* 19.5 mcg 26%

RAW Whole Food Probiotic Blend

Bulgarian Yogurt Concentrate, Lactobacillus plantarum, Lactobacillus reuteri, Lactobacillus rhamnosus, Bifidobacterium bifidum, Bifidobacterium lactis, Bifidobacterium longum, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus bulgaricus, Lactobacillus casei, Lactobacillus gasseri, Eastern European Wild Kefir Culture containing Lactobacillus helveticus, Lactobacillus kefiranofaciens, Lactobacillus kefirgranum, Lactococcus lactis, Lactococcus cremoris, Streptococcus thermophilus, Lactobacillus kefir, Lactobacillus parakefir, Lactobacillus brevis, Lactococcus lactis biovar diacetylactis, Leuconostoc lactis, Leuconostoc mesenteroides, Leuconostoc cremoris, Leuconostoc dextranicum, Kluyveromyces marxianus, Brettanomyces anomalus, Debaryomyces hansenii, Saccharomyces unisporus, Saccharomyces turicensis, Saccharomyces cerevisiae, Saccharomyces exiguus, Torulaspora delbrueckii

Total Cultures

764 mg

85 Billion CFU¹

+

Eastern European RAW Fruit & Veggie Blend

Red Bell Pepper (Fruit), Green Pea (Seed), Carrot (Root), Plum (Fruit), Cherry (Fruit), Strawberry (Fruit), Raspberry (Fruit) 207 mg +

Dairy-Digesting Enzyme Blend

56 mg +

Lactase 600 ALU

Protease SP 20,000 HUT

Protease S 1,000 APU

Aspergillopepsin 10 SAPU

+ Daily Value not established.

*RAW Food-Created Nutrients are individually created through microorganism cultivation which typically allows for the creation of known and yet to be discovered Code-Factors such as live Probiotics, Bioactive Glycoproteins, Bioactive Lipoproteins, Bioactive Enzymes, Glucomannan, SOD, Glutathione, Beta-glucans, Lipoic Acid, Essential Trace Minerals, Glutamine, Polysaccharides and CoQ10.

¹At end of Best Use Date under recommended storage conditions.

Jammer van de rauwe groenten die erbij zit.. maar wat denken jullie van al die bacterien?

 
Jeetje, die is tenmindste flink hoog gedoseerd met 85 miljard bacterien per capsule 8O

Toch blijf ik erbij dat rauwe yoghurt, kefir, melkkefir, kombucha betere en goedkopere opties zijn.

Ik ben echt helemaal klaar met al die pilletjes. Gefermenteerde levertraan (ook een goede probiotica), en af en toe een drupje jodium vind ik meer dan zat.

 
dat is ook zo..

er gaat niets boven voeding..

Alleen jammer dat ik de kefir even moet laten voor wat het is.. de melkeiwitten kan ik niet verdragen, misschien over een tijdje nog eens proberen..

Ik heb hem nu gemaakt op kokosmelk, maar die word niet dik.. dat is jammer!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.762
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan