Pro-biotica

Inge,

Hier staat veel info over kefir: http://www.waterkefir.net/

Je moet het alleen niet via deze site kopen. Kijk even op marktplaats, hier is het vaak gratis of voor heel weinig geld te krijgen. Het mooie is dat als je het eenmaal hebt aangeschaft dit een leven lang mee gaat. Je hebt dan dus een levenlang gratis supergezonde probiotica in de vorm van een lekker verfrissend drankje.

Daar heb je helemaal geen dure pilletjes voor nodig! :wink:

 
@janse

Ik kreeg de waterkefir niet weg.. verschillende keren geprobeerd.. maar alleen de geur maakte me al misselijk.

jammer, want was wel makkelijker geweest!

 
Dat meen je niet 8O

Heb je het gemaakt met billington suiker?

Waterkefir of kombucha gemaakt met billington suiker zijn mijn favoriete gezonde dranken! Echt heerlijk!

Deze dranken zijn ook echt dorstlessend. Gewoon water, of water met sole, citroensap of whatever helpen op een of andere manier lang niet zo goed bij dorst dan dit soort gefermenteerde dranken.

Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Als je het nog nooit hebt gemaakt met billington suiker moet je dit maar eens proberen. Ik kan me niet voorstellen dat je het dan niet lekker vind.

 
tja, dat heb ik idd niet..

je hebt me overgehaald het nog eens te proberen!

Wie heeft er waterkefirkorrels over??

Mogelijk ruilen tegen een portie melkkefir?

 
De waterkefir zou ik ook graag eens proberen. Kan ik van iemand hier wat overnemen, ik wil er wel voor betalen, heb niets te ruilen :)

 
Ik heb waterkefir gemaakt met billington suiker maar de korrels zijn niet glanzend gebleven en zien er klein uit. De drank fermenteert goed maar blijft erg zoet. Hoe weet ik nu dat ik geen suikerwater drink?

Wie heeft er voor mij waterkefir korrels?

 
Hier zijn de meningen over verdeeld. GAPS, bijvoorbeeld, gaat ervan uit dat complexe koolhydraten juiste de verkeerde 'beestjes' voeden. In zijn algemeenheid heb je geen plantenvezels nodig voor je darmflora. Als de vezels worden voorverteerd d.m.v. fermentatie vul je op veel effectievere wijze je darmflora aan.

Mike

 
@klavertje4, die van Jarrow ken ik niet, ik heb de pro-biotica van NOW. Die bevalt goed en er zit geen melk in.

Kan je ook niet tegen kefir?

 
Beetje extreem duur als je het mij vraagt klavertje die van Unlimited.

Geef mij dan maar kombucha,levende organisme :p

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.462
Berichten
491.800
Leden
8.625
Nieuwste lid
Muriëlle
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan