Oxy powder

Nou, ik vraag me af waarom een aardolieproduct eigenlijk niet goed zou zijn om in je lijf te hebben. Benzine en dergelijke zijn dan wel weer logisch (hoewel ik ook weer niet zou kunnen uitleggen waarom niet), maar aardolie an sich.... Ik weet eigenlijk niet eens waarom dat en afgeleiden daarvan niet goed zouden zijn.

 
Je hoeft alleen maar om je heen te kijken om te zien dat alles van aardolie is gemaakt. Alle plastic, alle kunststof is een aardolieproduct. Je computer, je scherm, je mobiele telefoon, alles is aardolie! Door deze voortdurende blootstelling aan aardolieproducten en de gassen die ze afgeven (vooral bij warm weer) zorgen ervoor dat we langzaam allerlei toxische stoffen in ons systeem krijgen. Deze werken als oestrogenen en maken ons langzaam oestrogeendominant, wat weer allerlei ziektes en kwalen oplevert.

Het wordt nog erger als we deze stoffen in ons water krijgen en drinken. Ooit gehoord van ftalaten (weekmakers) in zacht plastic en BPA in hard plastic? Hoe vreselijk is het als een babytje in de magnetron opgewarmde poedermelk (boordevol suiker, verkeerde vetten en natuurlijk cholesterolarm) in een plastic beker te drinken krijgt? Er is heel veel mis met aardolieproducten. Het gaat om schadelijke gassen die ze afgeven. Een zetpil op basis van aardolie komt in contact met je lichaamswarmte en geeft xeno-oetstrogenen (lichaamsvreemde oestrogen) af, dat is wat er mis is met aardolie in, aan of bij je lijf!

Mike

 
Je hebt van die lijsten met klachten waaruit je kan opmaken of je oestrogeendominant bent of niet. Nu is bij mij een test gedaan waaruit zou blijken dat mijn oestrogeenreceptoren niet optimaal functioneren. Betekent dat dan dat ik niet oestrogeendominant ben? Ik zal dat ook aan de arts voorleggen die ik pas over drie maanden weer zie. Misschien kun je oestrogendominant zijn en toch slechtwerkende receptoren, waardoor het overschot niets uithaalt. Ik ben vooral testosterondominant (tja...). Een perfecte combinatie voor iemand die wil overstappen naar het andere geslacht natuurlijk, maar die bewuste aspiraties heb ik niet (zijnde vrouw). Terug naar de receptoren: het schijnt ook zo te kunnen werken met de schildklier, dat als de receptoren niet werken dat je dan hormonen kunt aanmaken wat je wil maar dat er dan niets mee gebeurt als het niet kan worden ¨ontvangen¨. Volgens mij zit ik ook boordevol met plasticellende. Ik heb nu iets dat ik elke dag probeer te gebruiken dat ook pvc opruimt: iets met bladgroen erin van alfalfa gemaakt, een vloeibaar product. Volgens mij ruimt ook chlorella pvc op of niet? Maar chlorella die verdroeg ik een tijd terug niet goed. Ik glijd een beetje weg bij het onderwerp oxypowder. Ik of iemand anders kan ook een nieuw item aanmaken over dit onderwerp (als erop doorgegaan wordt)... Ik heb hier ook een boek, dat heet iets van het detoxdieet. Men gaat in dat boek heel ver: alle plastic moet uit het huis gebannen worden. Echter, ik vind plastic in veel gevallen wel handig: niet zo zwaar bijv. Bijv. kefir kan niet tegen metaal. Dus in sommige gevallen is plastic wel handig.

 
En toch kunnen we weer on-topic zijn, als je bedenkt dat OxyPowder hier wel degelijk iets mee te maken heeft! Je noemt alfalfa en chlorella, maar wist je dat zuurstof de grootste opruimer is van die plastic-rommel (en ook zware metalen)? Deze troep is nl. allemaal positief geladen en zuurstof bindt zich aan deze deeltjes omdat het negatief geladen is. Hierdoor kan het lichaam de boel afvoeren. Elke vorm van zuurstof is werkzaam: H2O2, ozon, vit. C, OxyPowder, etc.

Mike

 
Mike,

Aha. Van kunststof materialen wist ik inderdaad wel dat ze xeno-oestrogenen afgeven. Maar dat leek mij zwaar bewerkte aardolie. Om die reden vroeg ik me af wat er mis was met een relatief andere vorm (zepen en glycerol) en al helemaal met onbewerkte aardolie.

Lievergezond,

Het kan zijn dat je oestrogeendominant bent wanneer je receptoren niet goed functioneren. Dan kun je zo veel oestrogeen in je lijf hebben, zonder dat je lichaam erop reageert. Om toch een soort reactie te krijgen, zou het zomaar kunnen dat je lijf dan meer oestrogeen gaat aanmaken. Vergelijk het maar met insulineresistentie.

Een teveel aan testosteron kan ook nog. Dat wordt gelinkt aan een PCO-syndroom en gaat vaak samen met een tekort aan vitamine D, een trage schildklier en een leverprobleem. Soms is insulineresistentie ook een probleem. Vraag is wat de oorzaak is en waar je het zou kunnen aanpakken. Velen zeggen "bij de koolhydraten", want daardoor ga je (als vrouw zijnde) veel testosteron aanmaken. Zelf ben ik er nog niet goed uit hoe het allemaal zit. Ik kan me niet voorstellen dat een lichaam zo'n verkeerd mechanisme in werking zet door wat suikers. Eerlijk gezegd geloof ik meer in een minder goed functionerende lever (en als gevolg daarvan een slechtfunctionerende schildklier, vitamine D-tekort, slechte koolhydraatvertering, etc.). Maargoed, dat is allemaal gissen.

 
Pinklady,

Ik zie dat je de effecten van aardolieproducten onderschat, maar ook de effecten van suikers/koolhydraten. Je zegt terecht dat een goed functionerende lever van cruciaal belang is. Bedenk dat we nog met een prehistorische lever rondlopen. Deze is ter grootte van een voetbal, op de huid na het grootste orgaan in het lichaam. Waarom zou het lichaam zo'n groot orgaan hebben als het niet heel erg belangrijk was? Het woord zegt het al: leef-er. De lever is een vetverbrandingskachel. En de kachel moet gestookt worden! Suikerverbranding is weinig efficient en geeft de lever te weinig te doen dat met energievoorziening voor het lichaam te maken heeft. In plaats daarvan gaat de lever zich bezighouden met processen die het lichaam juist energie kosten (damage control).

Met name bewerkte koolhydraten zijn een regelrechte RAMP voor het systeem! Niet alleen richten ze schade aan aan de lever, maar ook aan de beschermende slijmlaag van het maag-darmkanaal, waardoor je poreuze gaatjes krijgt (leaky gut) en er onverteerde voedseldeeltjes in de bloedstroom terechtkomen, waardoor je allergieen en intoleranties krijgt. Bovendien ontregelen ze je hormonale systeem, waardoor je een overdaad aan oestrogeen en/of testosteron ontwikkelt. Je wordt dan of te yin (vrouwelijk), of te yang (mannelijk), maar er is nooit evenwicht tussen die twee.

De truc is om het simpel te houden. Voorzie het lichaam van de basisvoedingsstoffen: waterstof (verzadigd vet), zuurstof (H2O2), vetten, mineralen (Keltisch zeezout) en cholesterol. Dit zijn de sleutels in het contactslot die de opname van allerlei andere stoffen (zoals vitamines) mogelijk maken, waardoor het lichaam zelf weer de balans kan vinden.

Mike

 
En ik zie dat ik me wat betreft die suikers niet volledig heb uitgedrukt: ik heb een deel van wat ik bedoelde ingeslikt :wink: Mijn fout dus. Je hebt ook zeker gelijk wat betreft die geraffineerde suikers, ik begrijp dat die je lever naar de filistijnen helpen.

Ik geloof er alleen niet in dat het heilzaam is om alle koolhydraten te schrappen (zoals vaak wordt voorgeschreven bij een te hoog testosteron).

Mijn bedoeling was om te zeggen dat de lever bij hormoonverstoringen m.i. minder functioneert (en dat kan zeker door suikers komen), maar dat bij matig gebruik van de juiste koolhydraten het m.i. ook heilzamer is om de lever te herstellen dan helemaal geen koolhydraten meer te eten. Wat betreft ben ik vooral van het matigen.

Verder ben ik het wel met je eens dat het lichaam zelf het evenwicht weer moet vinden. Dat is ook de reden dat ik zelf in ieder geval geen medicijnen/hormonen meer wil slikken. Het heeft me op weg geholpen, maar de rest van mijn leven op hormoonpreparaten leven, is voor mij geen optie. Mijn lijf moet het allemaal maar zelf weer oppakken.

En die aardolieproducten, daar ben ik niet helemaal in thuis. Meer dan wat ik er bij scheikunde over heb geleerd, weet ik niet. In ieder geval zou ik me erin moeten verdiepen voor ik het klakkeloos aanneem. Dus misschien onderschat ik ze inderdaad, dat weet ik niet.

 
Pinklady,

Je weet dat ik regelmatig menige persoon waarschuw voor het te laag in koolhydraten gaan, omdat dit met name de bijnieren overstresst, dus ik ben niet zo voor extreem low-carb (behalve als je heel sterke bijnieren hebt). Om dezelfde reden denk ik niet dat vasten voor veel mensen zo heilzaam is als vaak wordt beweerd. Vasten kan enorm heilzaam zijn, maar alleen als je bijnieren dat trekken! Aangezien bijnieruitputting een 'stille, luidruchtige epidemie' is, zoals ik dat noem (iedereen heeft het maar niemand heeft het erover), is vasten voor ruim 90% van de bevolking simpelweg geen optie, evenmin als een extreem low-carb dieet dat is.

Wel ben ik ervan overtuigd dat je je lichaam langzaam moet brengen naar een staat waarin het geleidelijk meer en meer op vetverbranding gaat draaien en alsmaar minder op suikerverbranding. Om die reden beveel ik vaak een omgekeerd GAPS- of Atkinsdieet aan, waarbij je begint bij de eindfase (het stadium waarin je de meeste koolhydraten mag eten) en langzaam toewerkt naar de introfase (het stadium waarin je de minste koolhydraten eet). Ineens te laag in koolhydraten gaan zitten is een enorme schok voor je systeem en leidt 9 van de 10 keer tot problemen. Inderdaad matigen dus, je hebt gelijk.

Mike

 
Aardolieprodukten zijn altijd bewerkt/geraffineerd. Niemand zal het is zijn hoofd halen pure aardolie te drinken, dat gegeven alleen zegt mij al genoeg. Meer hoef ik er niet van te weten, het roept bij mij vooral enorme weerstand op(gevoel) en dan hoef ik het al niet.

 
Kijk, dat noem ik nou een voorbeeld van gezond verstand. Je kunt dingen tot in den treure willen 'bestuderen' waardoor je jezelf verliest in details, of je bekijkt het grote plaatje en gebruikt je gezonde boerenverstand. Bravo, Dirtsa!

Mike

 
Bedankt Pinklady voor je uitleg over oestrogenendominantie en testosterondominantie!

Ik zag het nu pas...

Interessant wat je schrijft.

Ik heb gisteren veel vet gegeten omdat ik te lui was om andere dingen te bereiden, maar ik heb afgelopen nacht veel last gehad van mijn lever.

En pcos ben ik bekend mee: cysten op mijn eierstokken...

Insulineresistentie, trage schildklier ook.

Ik pas precies in het plaatje.

Niet echt iets om blij mee te zijn.

Maar de verbanden die je legt vind ik wel interessant.

De oplossing lijkt levertraan, verzadigd vet, ontgiftiging en nog meer van die dingen.

 
iedere avond 4 oxypowder = iedere morgen een heel gemakkelijke stoelgang = heerlijk

wie weet kan ik langzaam wat gaan minderen met O.P

 
Ik blijf nog even op 4 oxypowder zitten...het werkt gewoon goed !!!dagelijks 1of meerdere keren naar het toilet zonder moeite...weer even wat anders als de klysma's

 
Geweldig, Albert! Die 6 Oxy's van laatst hebben door een barriere heen gebeukt, waardoor je nu met 4 af kan. Tof voor je!

Mike

 
Ja het werkt absoluut goed

6 dagen geleden voelde ik me er ook heel goed bij....helaas is dat goeie gevoel er nu niet meer...ik stopte al een paar dagen met biocult, maar ik blijf moe en loop slecht

kon ik maar bedenken waarom.... :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.525
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan