Over de schildklier....

Liesje, ik denk ook dat dat het beste is wat je kan doen, afgaan op hoe je je voelt. En dan is het toch super dat je nu kennelijk gewoon zonder thyreoidum kunt met behulp van goed eten en een paar supplementen !! Fijn !
En nu nog verder met je zoektocht dus.
 
De schildklier wordt eigenlijk aangestuurd door de hypofyse. Daar worden de hormonen aangemaakt. Dus zocht ik op hypofyse en voeding. Ga ik vanavond mee verder.
Wanneer is mijn schildklier trager gaan werken? Voor mijn operatie is nooit naar de schildklier gekeken (jammer dat ik geen referentiewaardes heb)
Dus na de operatie? How can? Pas 6 maanden later kwam ik er achter dat mijn darmen NIETS doen omdat ik een stoma had. Stoma zat op DUNNE DARM. Dat betekent dat de dikke darm al die tijd BUITEN WERKING WAS. Toch?
Ook liep de stoma METEEN AL NIET door. Zal nooit vergeten dat de arts gewoon zijn vinger naar binnen deed en toen liep het door. klep van baudain?. o.i.d. er zit een klep daar ergens. In het ziekenhuis kreeg ik koorts EN antibiotica!!. Er ontstond een ontsteking/bubbel ergens bij mijn bibs/rug onderaan,(bacterie) konden ze verder niets aan doen. Ik heb er maaaanden last van gehad, vooral snachts liep ik door het huis te dwalen wegens onrustige benen en daardoor niet slapen.
Eerste ontlasting-onderzoek (nadien) was slechte vertering en candida.
Die slechte vertering duurde vele jaren en misschien nog steeds.
Via mijn stoelgang zou het nu beter zijn denk ik. Is nu vaker ingedikt.
Als stoelgang ergens blijft hangen in dikke darm dan heeft de dunne darm ook een probleem toch? Want dan stagneert het daar ook.
Heeft zich dan toen al een trage schildklier ontwikkeld? Zou me niets verbazen.
Al met al voel ik me altijd wel goed. Maar dat wil niet zeggen dat alles goed IS!!
Een Esteck (computer-animatie) toonde aan dat er nogal wat mis is, terwijl anderen daarover zeggen: niets aan de hand.
Laatste bloedonderzoek: antistoffen POSITIEF: vanaf 36 IE/ml. Is nu 192 IE/ml
Gelukkig heeft een lichaam een zelfherstellend vermogen.
Wat betreft stoelgang verzamelt het zich nu ergens anders, in ieder geval niet op de plaats van de endeldarm. Maakt niet uit, als ik er maar geen last van heb.
als ik 3 dagen niet spoel heb ik er wel last van. Dan schuift het wel naar de endeldarm maar wil er niet uit. Ik zal details besparen. Misschien is het voor de vertering wel goed, want dan zit het een tijdje IN de dikke darm.
Dan de diaree. Waar kwam die STERKE impuls al die jaren vandaan? (ik denk de dunne darm/lever?) Nooit gevonden via internet.
Als ik zoek naar diverse klachten op internet ben ik er nog genadig van af gekomen. Wat je daar allemaal vind (regulier behandeld) wordt je niet vrolijk van. Regulier moet ik het ook echt niet zoeken.
Ze kijken je aan van : waar heb je het over.

 
Na dit lange verhaal nog dit. Zenuwschade. Hoe moet ik dit anders noemen?
De vlag gaat uit als iemand mij dit hele plaatje uitlegt.
 
Liesje, volgens A William heeft zenuwpijn/schde ook als oorzaak epstein barr.... Ik zag al even staan dat daarvoor ook rozenbottelthee goed is.
 
Hoi Zonne, heb jij dat boek ook (of in het engels misschien?). Nee het woord Sibo heb ik niet gezien. Op welke bladzijde?
 
Ik heb het boek sinds vandaag in huis, dus straks eens een eindje lezen. Over SIBO had ik denk ik op zijn site gezien. Een heel verhaal. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden voor je, wel in het engels..
 
Zonne ik heb even snel gekeken, een groot gedeelte begrijp ik wel. Vanavond even verder. Maar moet vandaag eerst andere dingen doen
Gedurende de dag krijg ik vaak gedachtes dat ik denk "dat wil ik na zoeken".
Gisteren toevallig nog langdurig gelezen over E.colli. omdat ik een ontsteking heb gehad destijds). Even uit mijn hoofd was dat E.colli. Ik vond een relatie met ZENUWschade van een bacterie campylobacter maar niet van E.colli. Ik zocht dus of die 2 bacterien iets met elkaar gemeen hebben maar niet gevonden. Ik denk het dus niet. Wel ben ik ook bestraald kan ook zenuwschade veroorzaken. Vanmorgen ging het darmspoelen niet goed (geeft niet, morgen beter) maar dan voel ik weer extra hoe "dood" die darmen dan zijn. Geen beweging in te krijgen en te voelen.
En hierboven heb ik het over die vicieuze relatie van de darm met de schildklier. En wat doet dit met het hele zenuwgestel? Ik weet gewoon zeker dat er een verband is. Kan niet anders.
Wat ik wel vreemd vind is dat er mensen zijn die ook een gedeelte van hun endeldarm kwijt zijn, dus iets dergelijks moeten ondervinden. Maar die zoeken denk ik niet zoals ik, gaan BRAAF naar de dokter. Dus ik vind die mensen niet tot nu toe.
 
Monografieen (boeken) zijn onderweg van Efiow.be. Hoop daar ook nog wat te vinden.
 
Die fictieve virussen laten je niet los, he liesje? Waarom kies je ervoor om tegen windmolens te vechten?

MIke
 
Hoi Mike ik snap dat je dat zegt. Echter dit woord virus komt overal voor als ik iets zoek. Dus misschien kunnen we dat "beestje" hier op dit forum een andere naam geven?
Ik meen dat we het er wel over eens zijn dat er "iets" is, waarschijnlijk helemaal gemanipuleerd door mensen en dat "iets" maakt ons ziek. We kunnen het ook gewoon een bacterie noemen maar dat bevalt me ook niet. E.coli is wel een bacterie.
Dat boek waar we het hier over hebben vind ik alleen maar interessant vanwege een andere aanpak van ziektes. Dat de grondslag een virus zou zijn interesseert me echt helemaal niets. Wij doen hier immers niets anders dan met voeding en/of supplementen gezond worden. (of misschien juist helemaal geen supplementen meer, ben ik wel voorstander van als dat kan)
Hoe zullen we "het beestje" noemen?
 
Liesje wat ben jij allemaal aan het eten voor je schildklier ( wat in het boek van William staat ) ? En welke supplementen ook al weer ?
Ik vind het echt super fijn voor je dat het totnutoe in ieder geval gewoon gaat zonder schildklierhormonen !
 
Zonne in het boek wordt gesproken over hoe je kunt ontgiften van bv. kwik, pesticiden, straling, en nog zo wat. Er worden bv kruiden-theeen genoemd. of een hele dag sapjes, of massage.
Mijn interesse gaat daar niet naar uit. Ik ben met darmen en schildklier bezig, is al lastig genoeg.
Hoofdstuk 19 gaat over wat je allemaal beter niet kunt eten.
mais, soja, koolzaadolie, geraf. suiker, gekweekte vis, gluten, msg, smaakstoffen, zoetstoffen.(doe ik allemaal al)
supplementen om te vermijden:
L-carnitine, supplementen voor de klieren (kom ik later op terug) , weiproteine, visoliesupplementen, ijzersupplementen.
We hoeven geen angst te hebben voor fruit. Daar wordt hier anders over gedacht geloof ik.
Er staan ook nog dingen in waar ik het niet mee eens ben maar ik hoef natuurlijk niet alles te doen wat er in een boek staat.
Ik heb zelf een ritme van eten waar ik tevreden mee ben, dat is:
fruit, meestal appel, tegenwoordig ook vaak papaya (zitten enzymen in), dan koffie met 2 rogge/spelt crackers met (geiten)roomboter, geitenkaas of ei of vleeswaren), dan een hele tijd niets, Misosoep (gedroogd uit een potje) met wat zoute koekjes, ,s-avonds groente met soms gehakt, of ei als ik dat smorgens al niet heb gehad, later soms nog wat kwark. Tijdens koken gebruik ik kokosolie, ui, spek, kurkuma.
Supplementen laat ik later wel weten.
Zonne er komt op dit forum al genoeg voorbij wat betreft gezondheid, zout, levertraan, vlees, nachtschade enz.
Ik doe het zo goed mogelijk en anderen zullen het anders doen.
 
Hoe zullen we “het beestje” noemen?

Jij gaat er nog steeds van uit dat er een levend 'beestje' is. We kunnen het best 'virus' blijven noemen, als we het bij de oorspronkelijke definitie van het woord houden, nl.: gifstof. Het is lichaamsvreemd GIF waardoor onze mitochondrien het loodje leggen, plus al dan niet bij elkaar geknutseld lichaamsvreemd DNA. Je zou het ook 'stoorzenders' kunnen noemen.

Mike
 
Spreekwoord "het beestje bij zijn naam noemen". Zodoende.
stoorzenders is zo,n lang woord.
Gisteren zocht ik naar het woord auto-immuun ziektes. Er zijn er VELE (ernstig) ook zoiets onbegrijpelijks.
Mijn immuunwaardes TPO zijn niet goed, voorlopig neem ik het maar met "een korreltje (zee)zout".

 
Liesje, misschien begreep je me verkeerd ? Want ik bedoelde de vraag helemaal niet aanvallend ofzo hoor. Was puur uit belangstelling. Wat er in het boek staat weet ik inmiddels, het ligt naast me -:)
Maar ik was benieuwd of je nu meer fruit aan het eten was en welke supplementen ( oa ook omadat william niet zo voor supplementen is met klier concentraten erin ). Ik eet zelf ook wat meer fruit en het doet me goed, meer energie.
 
Zonne heb jij het in het Nederlands? Nee hoor ik begreep je niet verkeerd. alles oke.
Ik heb mijn voeding niet aangepast, in de loop van de jaren (sinds 2009) heb ik gemerkt dat ik me hierbij prettig voel. Koemelk en slagroom verdraag ik niet en dat is jammer.
Sinaasappelsap gaat nu goed. Jammer dat ik nooit de echte oorzaak van diaree heb kunnen vinden. Misschien iets met de lever en/of tekorten. Moet ik verder maar laten rusten.
Ja precies, klierconcentraten. Ik heb het wel wat meer koud. Ik ben altijd al kouwelijk geweest. Ik heb de dikste vacht/handschoenen en een jas met dons.
 
Ik heb dinsdag 12-9 mijn bloedwaardes van de schildklier weer laten testen.
21 juli was de TSH 5.8 = nu 10.2 mUI/l
vrij T4 was 12.5 = nu 13.9

anti-TPO waardes heb ik nog niet gekregen, was 192 IE /ml. (positief vanaf 36)
Huisarts op het antwoordapp. Op zich is uw schildklier wel goed, maar de TSH is aan de hoge kant. Hij is nu op vakantie dus nadien nog eens bespreken.
Ik ben heel benieuwd juist naar die TPO waardes.

Geen idee hoe ik lang ik zo doorga zoals ik nu doe.
 
Ik heb het er vaak over en zal het er nog vaak over hebben. Stoelgang.
Ik heb al weken lang geen last, hoewel stoelgang altijd wisselt, maar ik weet niet beter dan dat dat zo is. Soms veel, soms weinig, soms diaree-achtig, soms redelijk ingedikt. soms helemaal NIETS.
Omdat ik met de schildklier bezig ben en de darmen daar een belangrijke rol in spelen verwacht ik daar dus iets te merken ten gunste of ten ongunste.
Gisteren. De avond tevoren gespoeld, geen water, geen ontl. Dus de volgende ochtend weer gespoeld. HEEEEL tevreden. lekker leeg. Niks aan de hand voor de rest van de dag. Rond half vijf behoorlijke kramp. Sein op rood!!
Ik voel dan echt de dunne darm aan het werk gaan, dan de dikke darm. zitten op WC helpt niks. Van mij mag die darm krampen, teken dat hij het nog doet. Pas tegen 6 uur kon ik echt "lozen".
Maar dan gaan die "radertjes" weer werken. Het klopte gisteren weer niet. Geen enkele reden kunnen bedenken waarom darmen die normaal niets doen aan de gang gaan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.678
Leden
8.638
Nieuwste lid
maartje.1234
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan