Over de schildklier....

De discussie over koolhydraten is al eerder wat over gezegd. Oa in het voorstel topic van Celtic myst.
Ook is er een schildklier topic waarin pike ook aangegeven heeft niet bang zijn voor koolhydraten.
Wij kunnen niet zonder. En zeker niet als je ineens stopt met koolhydraten eten.
Ik zelf zou geen zoet fruit eten. Hooguit een keer bij hoge uitzondering.
Met koolhydraten word bedoeld, de droge kiolhydraten. Blijkbaar blijft er toch misvatting bestaan over de inname van koolhydraten. Rijst, gierst, quinoa etc kun je gewoon eten in bepaalde hoeveelheid.
Maar meteen drastisch weg laten is niet verstandig.
 
Koolhydraten drastisch weglaten heb ik nooit gedaan, wel geminderd.
Nu ga ik weer eens wat meer tot me nemen om te kijken wat het met me doet.
Bij teveel kokosolie krijg ik ook hartkloppingen maar als ik het met mate neem dan gaat het goed.
 
Binc bedoel je deze? Want over de schildlier is al veel gezegd in de loop der tijd.
 
Er zijn kennelijk meerdere topics over de schildklier maar ik neem deze dan maar.
4 maart 2016 is er veel gecontroleerd in mijn bloed, arts vond alles oke.
Let op verschillende ref. waardes die gehanteerd worden.
Endocrinologie - Alkmaar
TSH 2.9 ref. 0.3 - 5.6
FT 4 = 9.1 ref. 7.0 - 16.0

Nu 21 Juli-2017 - amstelveen
TSH = 5.8 ref. 0,27 - 4.2
Vrij T4 = 12.5 ref 12.0 - 22.0

De TSH is dus flink verhoogd sinds 2016.
Vit B12 waardes zijn ook hoog. 1476 - ref. 150 - 550 .
Op internet niet te vinden dat dat een probleem zou zijn.

Voor het eerst is anti-stoffen tegen schildklier = TPG gemeten.
Positief vanaf 36 IE/ml = bij mij 192 IE/ml
Het lichaam maakt dan antistoffen tegen het eigen immuunsysteem.
Geen idee hoe ik dat zou kunnen veranderen/verbeteren.

Ik ben nu aan het zoeken uiteraard.
Vreemde is dat ik sinds 2010 steeds dezelfde hoeveelheid thyreoide neem.
Wat ik zelf denk? dat mijn lichaam heeeel anders reageert op (gezond) voedsel dan bij andere mensen met een gezond darmsysteem, maar de exacte reden weet ik dus niet.
De laatste tijd was mijn ontl. wat beter vond ik, meer ingedikt. Zou je denken dat de vertering ook beter is (die altijd slecht was/is)
En dus zou je denken dat dat mijn gezondheid ten goede komt.
Het gekke is dat ik me eigenlijk wel goed voel. Belangrijkste klacht natuurlijk de stoelgang maar verder alleen maar kleine dingen.
Ik slaap niet denderend maar ik weet niet beter, ben overdag niet moe, wel pijntjes hier en daar, hoofdzakelijk linker been en rug. Van de rug is ooit een foto genomen, daar zit een ietwat versleten wervel.
Wat nieuw is sinds een jaar is duizeligheid. Alsof het vanuit mijn nek/achter komt.
Sinds dinsdag laat ik de thyreoide staan. Gewoon een experiment.
Eens kijken wat het lichaam uit zichzelf gaat doen.
Misschien moet ik indien nodig eerder naar de bijnieren kijken en/of ondersteunen.
Ik heb lang niet zoveel diaree meer als vroeger.
4 dagen heb ik een nieuw probiotica geslikt van Exendo. Niets aan de hand. tot gisteren. smorgens gespoeld, ging goed, s,-avonds vanzelf naar de WC, mooie zachte berg, (was ik blij mee) maar daarna nog 2 x flink diaree. dus helemaal leeg. (was ik niet blij mee).
Als dat van Extendo komt is het al vreemd dat het pas gebeurt na 4 dagen.
Ondanks al mijn notities kan ik er meestal geen touw aan vast knopen.
Het mooiste zou zijn een orh.mol arts die zich bezig houdt met mensen zonder endeldarm en die het systeem kan doorgronden waar en waarom het misgaat.
Want dat immuunsysteem baart me wel zorgen.
 
Wat heeft de arts gezegd over de laatste bloed test die je hebt laten doen? En nam je op het moment van afname je schildklier medicijn?
 
T-3 stond wel op het formulier. Hebben ze vergeten te controleren.
Weet niet hoe belangrijk dat is als de andere waardes toch al niet goed zijn.
Zal het nog even nazoeken.
Zit juist te kijken wat ik kan doen aan bijnieren. Het grootste gedeelte doe ik al. Aswaganda staat me wel aan.
Voor vitB 12 heb ik momenteel iets waar ook de andere B-vitaminen inzitten. Blijf ik dus maar lekker slikken.
Vit C-ester moet ik nog aanschaffen, ga ik maar doen. Ik heb wel vitC staan = een zure vorm, die soort durf ik niet in grote hoeveelheden te nemen, magnesium smeer ik op benen, slikken durf ik ook niet.
Gisteren-avond werd ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt. Diaree zoveel mogelijk zien te voorkomen.Was zoooo blij dat ik thuis was.
 
Voor het eerst is anti-stoffen tegen schildklier = TPG gemeten.
Positief vanaf 36 IE/ml = bij mij 192 IE/ml
Het lichaam maakt dan antistoffen tegen het eigen immuunsysteem.
Geen idee hoe ik dat zou kunnen veranderen/verbeteren.


Liesje, je hebt het hier over TPG. Kan het zijn dat hem om TPO gaat?
Verhoogde TPO kan duiden op Hashimoto.
En waarom ga je stoppen met de Thyroïde als je TSH zo hoog is? Dan zou ik juist wat extra nemen...
 
Je hebt tpo en tg.
Deze antistoffen zijn allebei te testen in bloed.
Wat ik niet begrijp, je bloedwaarden uit 2016 zien er best goed uit. Waarom moest jij dan schildklier hormoon slikken?
Of had je die toen al? Nam je je schildklier medicijn op de dag van afname of kort daarvoor nog in?

 
Liesje, ik snap ook niet helemaal waarom je met de schildklier medicijnen ( of zijn het natuurlijke supplementen ?) gaat stoppen terwijl je THS aangeeft dat je er juist meer van nodig hebt ?!
En antistoffen kan idd duiden op Hashimoto. Lees er eerst eens over voordat je stopt met die medicijnen !!
 
Liesje,

Ik zou ook niet stoppen.
Je geeft aan dat je vanaf 2010 dezelfde hoeveelheid neemt. Het is heel goed mogelijk dat je steeds niet de juiste dosering binnen hebt gekregen? Heeft de arts daar niks over gezegd?

Wanneer is die endeldarm operatie van jou ook alweer geweest?

 
Moet inderdaad TPO zijn ja.
Operatie was eind 2008. Rond de Kerst. Ziekenhuis komt iedere ochtend temp. meten. Zodoende.
aanvankelijk nam ik 14 dagen Thyrax maar ben direct al overgestapt op Thyreodium. Regelmatig destijds laten testen, was steeds wisselend maar niet in orde. Dat het in 2016 goed was was een verrassing. Ik bleef slikken omdat ik overal lees hoe belangrijk de schildklier is juist ook voor de darmen en de arts zei ook niet dat ik moest stoppen. Die zeiden alleen maar: alles is goed. Ze wilden dunne- en dikke darmonderzoeken doen ja waar ik geen zin in heb. .
Aangezien ik het het laatste jaar niet steeds liet controleren - ik geloofde het zo langzamerhand wel - had ik deze hoge waardes niet verwacht.
Vanaf zo rond mijn 25e jaar werd ik wat te zwaar naar mijn zin maar kreeg er nooit 1 pondje af. weken lang op karnemelk geleefd bv, vasten-reinigingskuren gedaan, ik kon mijn gewicht onder controle houden met heel veel moeite. Misschien heb ik altijd een trage schildklier gehad maar nooit gemerkt.
En ook in 2008 heb ik nooit gemerkt dat ik schildklierklachten had. En nu als ik naar de lijst van klachten kijk op internet herken ik me daar niet in.

Ik heb onlangs een boek gekocht Medical Medium en daar worden ziektes behandeld zonder medicijnen, wel uiteraard speciale voeding en supplementen, dat is de reden dat ik het nu even laat staan. Ik kom hier later nog op terug. Schildklier en Hashimoto staat er ook in.
Straks om 22.30 op TV - RTLZ (zender 12) toevallig ook iets over behandelen zonder medicijnen.
Ben benieuwd.
Maar nu op TV zender 50 Malando. speel zelf ook accordeon-amateur.
 
Als ik in jouw schoenen stond liet ik het niet staan. Maar dat is mijn mening.
Ik zou meer nemen. En idd nog beter op voeding letten. Het is heel goed mogelijk dat die wisselende ontlasting met je schildklier te maken heeft.

Had je op de dag van bloed prikken je schildklier medicijn genomen?
 
Ik snap dat je dat zegt Binc.
Ik ben pas afgelopen dinsdag gestopt.
 
Boek Medical Medium heeft het over verschillende ziektes waarvan artsen eigenlijk niet weten wat de oorzaak is. Wel hebben ze die ziektes een naam gegeven, bv chronisch vermoeidheidssyndroom en fibromyalgie.
De werkelijke reden is: het Epstein-Barr-virus. Het virus verstopt zich en blijft aanwezig.
De medische wetenschap kent slechts één versie van EBV maar er zijn wel 60 varianten.
het ebv virus is door de jaren heen geevolueerd, en elke generatie van het virus is sterker dan de vorige.
Ik herinner me dat een collega maandenlang wegbleef van kantoor, ze had de ziekte van Pfeiffer.
Ik heb altijd last gehad van een koortslip (is herpes virus) en ooit als kind een ernstige gordelroos gehad. Het virus heb ik nog, had laatst nog een koortslip.
Dus het virus aanpakken dat zich verstopt in de schildklier is de bedoeling.
Hiernaar zoeken behalve in het boek daar ben ik wel even mee bezig. Want ik wil naast de info in dit boek zien wat er nog meer te vinden is via internet.
Ik weet dat Mike zegt (denkt) dat virussen niet bestaan, maar ze bestaan wel denk ik.
 
Ik ga ook een boek schrijven. Daarin zal ik de werkelijke reden voor medisch onverklaarbare klachten prijsgeven: boze geesten. Hoe ik dat weet? Ik maak simpelweg contact met deze 'entiteiten' en dat is wat ze me vertellen. Het zijn 'auradieven' die meeliften op jouw aura.

Dat is net zo'n nonsens als beweren dat levende virussen zich opsluiten in de celkern en daar jouw eigen DNA vervangen door dat van het 'virus'. Je mag geloven wat je wil, maar dat betekent nog niet dat het waar is. En dat is het werkelijke virus: denken dat iets waar is, ook al bestaat er nul bewijs voor.

Mike
 
Hoe zit het dan wel met die zogenaamde virussen?
Ik zou bv de ziekte van Lyme al hebben doorgemaakt en overwonnen hebben.
Dat is toch ook een virus?
Ik draag nog steeds de door iedereen gevreesde borellia bacterie bij me. Vroeger ook ziekte van pfeiffer gehad. Is ook een virus?

Of is het zo dat als je hormonaal gezond en in orde bent, je dan niet vatbaar bent voor virussen?

Liesje, je moet het natuurlijk zelf weten met wat je doet met de schildklier.
Maar je bloedwaarden zijn best hoog.
Even uitgaande van het feit ook dat bij veel mensen niks uit bloed komt en zij toch problemen hebben met schildklier. Door meten van temp. Ik bedoel, hoeveel problemen moet je hebben met de schildklier voordat het eenmaal zichtbaar is in bloed?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.936
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan