Over de schildklier....

Het woord 'virus' betekent: gifstof. De moderne mens wordt op DNA-niveau bestookt met stoorzenders als GMO's, zware metalen en xeno-oestrogenen. Deze DNA-vervuiling zorgt voor afsterving van mitochondrien. Het dode celmateriaal wordt vervolgens enzymatisch opgeruimd en verdwijnt in de celkern. Dit is je zogenaamde 'virus'. Een virus is geen levend organisme.

Google voor de gein maar eens op 'virus' en klik op afbeeldingen. Hoeveel daadwerkelijke FOTO'S van 'virussen' zie je? Je ziet vrijwel uitsluitend computermodellen. Google vervolgens op om het even welke bacterie en je ziet wel bestaand fotomateriaal. Het bestaan van een 'virus' kan pas worden aangetoond als het 'virus' kan worden geisoleerd en gefotografeerd. Die paar foto's die je tussen de afbeeldingen voor 'virus' ziet staan laten enkel dood of beschadigd celmateriaal zien, waarvan men AANNEEMT dat het 'virus' zich hierin bevindt.

De vermoeidheid die mensen ervaren als ze Pfeiffer of andere met Eppstein-Barr gelinkte aandoeningen ervaren is simpelweg het gevolg van het afsterven van mitochondrien, die de 'kolen op het vuur' van je cellen gooien. Als je cellen op een laag pitje draaien gaat je energie er natuurlijk ook aan, alsmede je immuunsysteem.

Een 'virus' is niets meer en niets minder dan DNA-vervuiling! Ze maken je wijs dat je ten prooi valt aan een niet-bestaand micro-organisme om je onmachtig en onverantwoordelijk te maken om je gezondheid in eigen hand te nemen. Het valt samen met een darwinistisch, mechanistisch en nihilistisch wereldbeeld van het leven (en daarmee ook ziekte en gezondheid) als 'toeval'. Don't believe the hype!

Mike
 
Mike mag ik even lachen over dat nieuwe boek van jou? Ik heb destijds uitgebreid gelezen hoe jij erover denkt dus ik had jouw reactie wel verwacht.
Als ik terugdenk over gordelroos destijds - ik had een grote rode plek in mijn taille met veel jeuk, ik weet niet meer of ik destijds koorts had. Dokters van toen lieten zowiezo iemand "uitzieken" , niks geen pilletjes overal voor.
Afsterven van cellen klinkt ook wel logisch, echter kunnen dan een paar afgestorven cellen zo,n impact hebben. Dat vind ik ook niet logisch.
Medical medium is inderdaad niet geschreven door een arts maar "er bestaat meer tussen hemel en aarde" dan wij weten. De aanpak van ziektes is met goede voeding. Voor reumatoide artritis bv wordt genoemd:
Curcumine
brandnetelblad
geelwortel
N-acetyl cysteine = aminozuur
MSM
Kan ook best zijn dat de schrijver van dit boek gewoon alles op internet heeft gevonden.
 
Aangezien ik met tussenpozen in het boek zit te lezen speelt er in mijn achterhoofd de vraag of virussen bestaan.
Voor de behandeling van ziekten lijkt het niet van belang, d.w.z. in het boek wordt uitsluitend over voeding gesproken en aanvullende supplementen.

Ik heb dus gegoogeld op Het aantonen van het virus. en kom dan o.a. terecht op
http://www.prrs.com/NL/prrs-ziekte/
Ik vind het allemaal ingewikkelde verhalen, maar wel interessant. Het lijkt me dat alleen mensen die met zo,n soort onderzoek bezig zijn in een lab hier zinnig over kunnen praten, ik in ieder geval niet. .
Mijn snelle indruk is dat wat Mike zegt over DNA vervuiling net zo goed waar is. Want daar gaat het boek ook over, o ver vervuiling. Sterker nog, ik heb ZO stellig de indruk dat - alhoewel hij geen arts is -de spijker op zijn kop slaat. Dan hoeven we het niet te hebben over waar hij de info vandaan haalt.
Ik kijk regelmatig ook op de duitse zenders die over gezondheid gaan, gaat regelmatig over mensen die al jaren ziek zijn en ze de oorzaak nooit kunnen vinden totdat ze bijna dood zijn. Nee, geen virus, maar wel bv dat iemand een (beschadigde) knie-protese had die kleine deeltjes lekte in het lichaam.
In de natuurkunde werken ze ook vaak andersom, er wordt vermoed dat er kleine deeltjes zijn die ze niet kunnen vinden en dan blijven ze net zolang zoeken tot ze het bewijs ervan hebben gevonden en dan krijgen ze de Nobelprijs. Maar van te voren worden ze waarschijnlijk uitgelachen.
Trouwens, we weten allemaal dat artsen/laboranten enz. die iets nieuws gevonden denken te hebben om bv kanker te genezen verguisd worden.


 
Afsterven van cellen klinkt ook wel logisch, echter kunnen dan een paar afgestorven cellen zo,n impact hebben. Dat vind ik ook niet logisch.

Dan moet je je toch eens verdiepen in mitochondrien. Dat zijn dus micro-organismes die wel bestaan. Deze voorzien onze cellen van ATP, wat de 'brandstof' is voor onze cellen. Door vergiftiging a.g.v. vervuiling van bodem, water, lucht en voedsel kan het zijn dat deze mitochrondien het loodje leggen, waardoor je cellen geen energie meer kunnen opwekken. Dit zijn de 'kerncentrales' waar ons lichaam op draait! Dus reken maar dat dit impact heeft op je algehele gestel!

Mike
 
Liesje,

Wat is nu exact je plan om te gaan doen met je schildklier?
 
Helemaal niets Binc. Ik voel me prima, kan elk moment veranderen maar..... kan ook langdurig zo blijven. Daar ga ik even van uit.
Dan laat ik opnieuw bloed prikken. voor de zekerheid.

Ik heb vandaag weer in bovengenoemd boek gelezen en ben erg gemotiveerd.
Elk onderwerp komt op het zelfde neer. Goede voeding en supplementen.
Doen we hier dus ook. Niks nieuws onder de zon.

Ik heb mijn aantekeningen uitgebreid om een beter zicht te hebben op voor-of nadelen.
Ik zal af en toe een stukje text hier neerschrijven als je geinteresseerd bent.
Als ik jou nu zou vragen hoe jouw ziekte heet, wat zou je dan zeggen?
Fybromialgie?
Er staan voor verschillende aandoeningen een lijst van supplementen die goed voor ons zijn.
Ik zie veel dezelfde dingen staan die we hier ook al doen.
Ik wil een overzicht maken tussen de verschillen/overeenkomsten per ziekte.
Voor wie dit interesseert.
Ik las ook iets over straling waar ik iets aan heb. Ik ben 5 dagen voor mijn operatie bestraald en vlak daarna geopereerd, een paar uur op de operatie tafel geweest en ook nog antibiotica gehad. . Ik zie een verband tussen dat en de lage schildklierwaardes die er toen gemeten zijn.
Ik ben dus absoluut niet bang om het nu anders te doen. Integendeel





 
Liesje

Je schildklier waarden zijn nu allesbehalve laag!! Dat kun je niet vergelijken met toen!

Op je vraag welke naam ik mijn klachten zou geven?
Kort antwoord, geen.
Om de reden dat ik het beestje geen naam wil geven. Ik relateer aandoeningen aan hormonale disbalans waar ik de oorzaak zoek.

Bij jouw is dat ook het geval Liesje.
Althans, voor een deel denk ik dat wel gezien de waarden van je schildklier die in je bloed gemeten zijn.

Ik heb zelf ervaren dat ik te lang de oorzaak in mijn dikke darm heb gezocht.
Zonder succes overigens.
 
Stelling in het boek Medical Medium
Ons immuunsysteem raakt niet in de war en valt onze eigen organen niet aan.
Deze stelling spreekt me wel aan. Even snel gezocht op Google maar lijkt niet gemakkelijk te vinden
Waarom ik met deze zin begin is: omdat er veel onwaarden omtrent gezondheid wordt verteld.
Dus wie het weet mag het zeggen.
Schildkliermed. is een min of meer onschuldig EERSTE hulpmiddel.
Voeding, kruiden en supplementen om beschadigde schildklier te herstellen (bijnieren, hypofyse, alvleesklier)
Atlantische dulse (rood zeewier) - wilde bosbessen, kiemen, koriander, knoflook, hennepzaden, kokosolie, paranoten, veenbessen.
Kruiden en supplementen
Zink, Spirulina, Blaaswier, Chroom, L-tyrosine, Aswagandha, Zoethoutwortel, Eleuthero (siber. ginseng) Citroenmelisse, Mangaan, Selenium, Vitamine D3, B-complex, Magnesium, EPA en DHA, Bacopa monnieri, Rubidium, Koper.
Ik heb ooit wel eens naast Thyreoidum iets geslikt, (heb potjes bewaard).
Thyroid Energie van NOW. met
vit B-6, Folate, vit B12, iodine, Zink, selenium, copper, L-thyrosine, Guggul, Aswagandha.
Van dit potje zei mijn huisarts: dat doet niets, behalve thyrosine.
Thyrotabs van Biotics met
L-thyrosine, magnesium, kiemen, mangaan, koper, Vit. A, jodium, selenium.
Ik zou dus 1 van de twee kunnen kopen of allebei.




 
Die huisarts heeft wel gelijk hoor, je hebt al die supplementen helemaal niet nodig.
Dat is, als je gezond bent. Het spul wat zich arts noemt houdt zich bezig met zieke mensen, maar gaat uit van onderzoeken bij, meestal gezonde mensen, vaak niet ouder dan 30 jaar. Dus ja, hij heeft helemaal gelijk in z'n madurodamwereldje met allemaal barby's
Grappig dat hij vindt dan thyrosine wel wat doen. Het is een niet-essentieel aminozuur dat met gemak door het lichaam zelf wordt aangemaakt. Wat heeft die man gestudeerd eigenlijk?
 
Wat ik lees in de boeken van James Wilskn (bijnieruitoutting) en Gert Schuitemaker (Nieuw licht op vitamine D en Fit metvoedingssupplementen) zijn heel veel moderne ziekten het gevolg van deficiënties. Tekorten zijn gevaarlijke dan overschotten zegt Gert Schuitemaker.
Ik slikte nooit supplementen want ik dacht dat ik gezond at. Nu slik ik wel en voel me nog beter dan ooit. Suggesstie kan ook wat doen maar ik denk dst de bodem aardig uitgeput is.
 
Maar dan is weer de vraag wat zijn nu goede supplementen om tekorten aan te vullen ? Ligt natuurlijk ook er weer aan welke tekorten je hebt, maar wat is nu een goed algemeen supplement ? Ik weet het niet !
 
Ik heb bovengenoemde lijst nog eens goed bekeken van wat er wordt geadviseerd en veel daarvan neem ik al.
EPA en DHA zit in levertraan. vit D3 zou ook hoog genoeg moeten zijn met levertraan, hoewel dat bij mij aan de lage kant is.
in zo,n potje van NOW zitten veel ingr. goed dat ik dat potje nog bewaard had. Dus al met al moet dat goed genoeg zijn lijkt me.
B-complex heb ik al. Ik denk ook niet dat zo,n hele lijst direct nodig is. Gewoon maar uitproberen lijkt me.
 
Verklaart misschien in mijn geval dat ik nooit baat heb bij magnesium. Het doet bij mij eigenlijk nauwelijks iets.
 
Ja Binc, ik moest ook inderdaad gelijk aan jou denken bij dit artikel. Misschien was het dweilen met de kraan open, die magnesium supplementen bij jou.
 
Ik heb geen idee. Het maar zo kunnen.
Ik neem het niet meer als supplement.
Wel spray ik het soms nog. Niet dagelijks omdat ik er niks van merk. Ook voetenbadje niet. Als ik het af en toe een keer spray dan doet het wel iets. Vind het zonde om het dan dagelijks te gebruiken als het toch niks doet.
Of het doet niks omdat ik er genoeg van in mijn lijf heb ?
Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Heb gister de ashwagandha van now genomen. 2 stuks. Wel op geslapen. Sterker nog, net heb ik ook even moeten slapen. Is ook voor het eerst dat ik overdag even behoefte heb aan slaap. Behalve vannacht heb ik wel een paar nachten slecht geslapen. Bovendien heb ik weer pijnen in de aanhechtingen van mijn spieren. Bij mijn rechter been. En rug aan de te rechterkant. Trekt ook door maar een spier in mijn buik aan de zijkant. Verbaasd me dat ik nu rechts pijn heb. Vraag me ook af of dat fibro pijnen zijn gerelateerd aan schildklier probleem.
Morgenochtend 9 uur mag ik dus weer op de tafel bij de fysio.
 
Sinds za 5-8 neem ik geen thyroidum en sinds za 12-8 slik ik in plaats daarvan 1 Thyrotabs van Biotics en 1 van AOV (1027).
Levertraan en B-vitamines had ik al en blijf ik slikken. tot hoelang, geen idee.
Ik heb een mooie lange overzichteijke lijst met aantekeningen van voeding maar ook gewicht en ochtendtemp. Ochtendtemp is meestal 36,2 rectaal, is laag.

Verder voel ik weinig of niets van het feit dat ik het nu anders doe.

 
Fijn Liesje dat het zonder de thyreoidum ook goed lijkt te gaan ! Waarom slik je van twee verschillende merken nu schildklier supplementen ? Bevatten ze allebei andere bestanddelen die belangrijk zijn voor je schildklierwerking ?
 
Ook dat is heel boeiend hoor dat artikel over magnesium en de schildklier! Dat verklaard dus waarom magnesium suppletie niet aanslaat op geen enkel manier, olie,vloeibaar,capsules etc.

Moet echt wat aan mijn schildklier gaan doen joh zou weleens de grote oorzaak kunnen zijn van veel kwalen en de fibro!

Kom nog zo weinig op dit forum heb het zo druk echt balen, heb nauwelijks tijd om uitgebreid te lezen en te zoeken.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.780
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan