Over de schildklier....

@liesje, ik zit dikwijls op 35,7 qua temp, laag hè?
Mijn broertje noemt mij niet voor niks lopend lijk, hij plaagt mij ermee dan zegt ie jij bent al overleden joh haha moet er wel om lachen maar eigenlijk is het wel ernstig.
 
He Sampjes, staat er ergens een voorstel topic van jou?
Hoezo lopend lijk? Wat weeg je, wat eet je, hoe voe je je?
35,7 is laag, is dat in de ochtend? en de rest van de dag dan?
36,2 of 36,3 bij mij is ook laag, maar ik voel me goed en niemand zegt tegen mij "levend lijk". Dat is nogal wat.
Ga je naar een arts? Is je schildklier al eens gecontroleerd?
Brand maar los.


 
Valt mij toch op dat er veel mensen hier op het forum zijn met spier/fibro klachten.

Heb je je waardes laten prikken sampjes?
En hoezo ben je een lopend lijk? Ben je te mager?
 
Ik denk dat ze bedoelt dat haar broer vindt dat ze zo'n lage temperatuur heeft en haar daarom zo noemt.
 
Hmmmmm lekker, sinaasappelsap. is toevallig mijn favoriete drankje. Hodewel ik daar voorzichtig mee moet zijn (WC)
Ik heb het grotendeels gelezen en redelijk begrepen maar wil toch ook nog kijken wat ik in het nederlands daarvan kan vinden.
 
Wat betreft sinaasappelsap wordt juist vaak aangeraden om het hele produkt te nemen en niet alleen maar het sap. Dat spreekt me wel aan alhoewel ik af en toe een sapje kant en klaar (direct) geperst neem uit de winkel. lekker gemakkelijk.
 
In die link willen ze juist graag dat je het sap drinkt ipv een sinaasappel eet. Heeft iets van doen met de vertering geloof ik ??
 
Ik kon niet vinden hoeveel sap ik dan zou moeten drinken en hoe vaak per dag.
Ik ben niet denderend in engels.
 
Ik heb het artikel gisteren wat globaal gelezen en ik kon ook niet vinden hoeveel je ervan moet drinken. Misschien dat de hoeveelheid er niet zo toe doet. Ergens stond ook over de dag verspreid telkens een slokje nemen dacht ik.
 
@liesje, ja ik heb een voorsteltopic ik ga hier al een tijdje mee op het forum.
Lopend lijk bedoelde hij mee doordat ik een lage bloeddruk heb en een laag lichaamstemperatuur . Ik ben niet meer zo mager ik ben juist aangekomen doordat ik meer koolhydraten ben gaan eten.

Ik heb een 24uurs urineonderzoek laten doen bij prohealth maar volgens mij zit het goed met de schildklier? Heb er eigenlijk de ballen verstand van hoor vd uitslag misschien kan iemand er naar kijken?

T3: 702 pmol/24u refwaarde: 330,00-1.400,00
T4: 1057 pmol/24u ref waarde is: 170,00-1.700,00
 
Meestal zoeken ze de waardes in het bloed. Maar bij jou dus in de urine?
Ik krijg automatisch af en toe bericht van FIOW. zit in belgie.
NieuwsbriefeFIOW. SIBO en hypothyrodie.
(Google)
Wat heeft proHealth dan van die waardes gezegd. Heb je al eens gekeken wat de kenmerken zijn van een trage schildklier? (googelen) en wat doe je ervoor.
 
Liesje, nee hoor zeker meer alternatieve artsen testen de werking van de schildklier vaak dmv een urine onderzoek. De normaalwaardes heeft Sampjes er ook netjes achter gezet.
Dus het lijkt idd of de schildklier gewoon goed werkt. MAAR wie zegt dat je die hormonen ook daadwerkelijk goed gebruikt ?! Volgens forefronthealth zeggen waardes als TSH en T3 en T4 maar beperkt wat over de schildklier. Temperatuur en hartslag zeggen meer volgens die site.
 
Engels lees ik niet of kleine stukjes wel.
Bedoel je dit boek: Medical Medium van Anthony William. Ik heb de nederlandse vertaling. Er is uiteraard een website - www.MedicalMedium.com.
De supplementen die worden genoemd komen hier (forum) ook regelmatig voorbij.
zie ook NieuwsbriefeFIOW - SIBO en hypotherodie
 
Ik geloof dat ik eindelijk iets heb gevonden waar ik mee verder kan.
www.siboinfo.com. dit is engels maar info over "sibo" dat woord kende ik niet - heb ik nooit eerder gelezen. In het nederlands Google Sibo.

http://www.efiow.be/nieuwsbrief/orthotrend-van-de-week heeft het over Sibo en de vicieuze cirkel met hypothyroide. Zij geven een Monografie uit, die heb ik meteen besteld. Ik zie opeens het totale plaatje.
Schildklierhormonen (T4,T3) hebben een rechtstreeks effect op de beweging in het spijsverteringskanaal. Aanhoudend tekort (hypothyrodie) wordt in verband gebracht met een vertragende slokdarmmotiliteit, alsook het uit balans brengen van de nervus vagus activiteit, een parasympatische zenuw die een cruciale rol speelt bij het voortstuwen van de darm transit.
1. constipatie: de darm heeft meer tijd nodig om volledig geledigd te kunnen worden. (daar is het bij mij mee begonnen)
2. Malabsorptie: problemen met het correct opnemen van voedzame nutrienten. (door o.a. maagzuurtekort)
3. dysbiose: overgroei van bacterien en schimmels ter hoogte van de dunne en dikke darm.
50% van patienten met sibo testen positief op hypoth. (heb ik ook al heel lang)
omgekeerd houdt de bacteriele overgroei ook de traag werkende schildklier in stand
Daar 20% van de T4 in de darm wordt omgezet tot T3 (actieve vorm) echter bij een verstoorde darmflora is er minder omzetting, wat onvermijdelijk leidt tot hypoth. (vicieuze cirkel)
Ze noemen natuurlijk ook het herstellen van de darmperistaltiek en daar zal een probleem blijven.
Wat hier wordt genoemd heb ik in gedeeltes al alemaal gelezen via internet, maar zo,n totaal plaatje op papier spreekt me wel aan.
Ik heb een afspraak voor een MRI, 28 sept. hoop dat ik een diagnose krijg.
Mijn experiment met de schildklier gaat in ieder geval goed, begin okt laat ik bloed prikken.

 
Mijn darmen doen het niet!!. Moet iedere dag spoelen. Energie in de rug is te laag. Oorzaak?
Operatie?? Ruggeprik?
 
Liesje, hoe gaat het inmiddels met je schildklier ? heb je het idee dat de tips uit het boek goed werken ? Of is daar meer tijd voor nodig ?
En ik gloof dat dezelfde man dit jaar ook een boek heeft uitgebracht helemaal over de schildklier, maar misschien is dat nog niet vertaald.
 
Geen idee, zonne, ik ga af van hoe ik me voel. Ik voel me net als altijd.
Hierboven schrijf ik dat het schildklierhormoon een rechtsstreeks verband heeft met de beweging in het spijsverteringskanaal.
Ik zie al jaren een verband met mijn gezondheid en het feit dat mijn darmen niet meer werken zoals het zou moeten. Ben bang dat ik dat niet voor 100% veranderen kan. Ben al lang blij dat de diaree alleen maar af en toe optreedt. Ook dat verband heb ik nooit gevonden en ook niet waardoor het nu beter is. Aangezien ik altijd alles wil weten stoort me dat wel.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.480
Berichten
506.676
Leden
8.638
Nieuwste lid
maartje.1234
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan