Orgaandonatie

@kaaskanlekkerzijn

weet je of die orgaandonoren dan na of het overlijden van de orgaanontvangers kwamen? (ivm vastzitten)

werd daar ook gesproken over de invloed op de ontvangers?

 
Hoi Naief,

Ik weet niet precies wat je bedoelt. Maar ik neem aan dat je bedoelt of er nog een stuk ziel in dat orgaan gevangen blijft zitten.

Dit soort informatie werd vertelt in een cursus en die heb ik niet gedaan, dus ik weet niet alles. Ik heb het zelf gehoord van een paar reisleraren (zeer ervaren mensen die al heel ver waren met meditatie en veel kennis hebben) en andere mensen van mijn groep die die cursus wel hadden gedaan. Als ik er nu nog bij zat zou ik het zeker vragen. Hun standpunt was bereid degene er op voor en vertel dat het niet zo zachtzinnig gaat en dan is het goed, maar ik geloof ik niet dat dat zo makkelijk is degene die dood is maakt nog steeds hetzelfde mee.

Ik zit nu niet meer bij die meditatie groep omdat ik me er niet welkom voelde. Wel bij mensen uit andere groepen uit andere steden (die ik bij lezingen tegen kwam) maar in mijn eigen groep moest ik elke maand uitleggen waarom ik niet op Geert Wilder stem ook al was het verboden om in de meditatie ruimte over politiek te praten. En elke week vragen ze waarom ik nog kwam en of ik nog steeds van plan was naar een lezing te gaan van degene die de organisatie had op gericht om aan hem te vragen of dit wat voor mij was (hij zei altijd dat je dat zelf wel weet dus dat was bij mij ook wel goed gekomen). Volgens mij was echt niet iedereen zo daar, maar of ik nog een andere groep in een andere stad ga opzoeken weet ik nog steeds niet (die zitten nu ook te ver). Ik heb nog niks vervangents gevonden het zijn verder allemaal losse cursussen en ik wil een groepje waar ik elke week heen ga dan komt die meditatie er ook makkelijker van. Ik vind de Vajrayana stromingen ook wel prettig. Om het niet heel erg negatief te laten klinken ik heb me er voor het grootste deel van mijn tijd heel erg prettig gevoelt en dat heb ik ook altijd gehad bij lezingen met mensen uit andere steden. Alleen op een gegeven moment waren er twee mensen bang dat ik nieuwe leden zou weg gaan jagen.

Maar ik zal er dus voorlopig ook niet meer over te weten komen.

 
Hoe kun je nu deelnemen aan een Tibetaanse meditatiegroep, die een en al vrede en harmonie hoort na te streven, en tegelijkertijd op Wilders stemmen, die haat en tweedracht zaait? Kan me voorstellen dat je je daar niet thuis voelde!

Mike

 
Ja, daar keek ik ook van op. Voor die twee is het echt te verenigen.

 
Ik ben jaren geleden naar een dag geweest van Marieke de Vrij. Op die dag heb ik de beslissing genomen om geen donor te zijn. Het was zo duidelijk! Hier een link over de mens als bezield wezen http://orgaandonor-neen.nl/bezieling/index.html

 
Ja een mooie website Patchouli ,in mijn studie van Het Human Design System wordt hier ook veel nadruk opgelegd.Het schijnt de bedoeling te zijn dat je na het verlaten van je lichaam weer terug kan naar huis,maar als je verstoord ben in jouw doodsproces (Bardo) kom je niet goed weg en blijf je vastzitten in een sfeer waar talloze zielen zitten die niet goed weggekomen zijn.Ik denk dat de mediums zo populair zijn en met die zielen contact hebben,mijn intresse hebben ze niet want het is een verstoring van processen,mijn moeder overleed toen ik 14 was, heb nooit de behoefte gevoeld dat ze met mij zou moeten praten,achteraf was dat voor mij een natuurlijk gevoel,nog maar de vraag welke moeder er dan opduikt het waren er talloze:)

 
Bedankt Patchouli, dat is nog eens een duidelijke site.

Ok, het kan een paar dagen duren voordat het fluidumkoord zich heeft losgemaakt van het lichaam. Nog een goede reden waarom overledenen opgebaard liggen.

Vervolgens zegt de Nederlandse wet iets over minimaal 36 uur en maximaal 6 dagen na overlijden cremeren of begraven.. dat lijkt me vrij redelijk. Kan een ziel schade oplopen als er te snel wordt gecremeerd of begraven? Als het meteen de volgende dag gebeurt bijvoorbeeld. Wat denken jullie?

Dus als de organen doorgaan in een ander lichaam, raakt het zielspad verstoord want de organen bevatten herinneringen aan levenservaringen. Duidelijk.

En als er meerdere organen zijn gedoneerd, kan de ziel niet meer het gewenste zielsprogramma volgen, maar moet het eerst al die informatie weer bij elkaar vinden, wat ook weer een ongewenste draai geeft aan het zielsprogramma van de ontvanger.

Harttransplantaties zijn het ergst. Wat een ellende. En daar zijn wij mee bezig sinds 1954.

En met trots he? Als je al die rapporten leest.. trots op de verdubbeling van het aantal...

Die overheidsrapporten lezen nu echt als een soort folder van fundamentalistische gelovigen, blind voor hun eigen redeneringen. We zijn echt in de war. Een verstandsverbijstering. Ik ga ook eens een lezing volgen van haar, ik vind het echt interessant.

 
interessante vragen Thijs.

Bij verminking tijdens de dood (verbranding, oorlogswonden,...), zou dan ook verstorend kunnen werken? Maar misschien ook wel sectie binnen de 3 dagen?

 
Dat vroeg ik me ook af, maar ik denk dat dat minder verstorend is. Informatie heeft dan nog de tijd om zich los te maken, dat heeft het niet als het meteen in een ander lichaam zit en vermengt met een andere levensenergie.

Maar dood door verbranding? Waar gaat die informatie dan heen he, dat komt uiteindelijk wel vrij lijkt me. Oorlog, brand, net als verdrinking, dat is wel weer een extra trauma dat je dan meedraagt. Moeilijk te beoordelen, want we weten niet goed wat hierna komt!

 
Hallo, ik vind jullie discussie en overdenkingen ook interessant Thijs en Naief.

Nou ja, wat bij leven al gedoe geeft, in de zin van moeite om los te kunnen laten, als dat het doel van een ziel is zoals Isasan volgens mij aangeeft: lichaams- maar ook geestelijke trauma's zijn daar ook al een sta in de weg voor bij leven.

Waarom dan niet bij een "verse" dode?

 
In mijn optiek is het doel van een ziel een zo'n oorspronkelijk mogelijk leven te ervaren en een weg te volgen door besluiten te nemen die hem op een traject in zijn leven houden dat voor hem het meest dicht bij zijn persoonlijke waarheid ligt.Zich vrij te maken van alle conditionering of zich op z'n minst bewust er van te worden.

Voor mij is de ziel de passagier,die de inteligentie van zijn voertuig doorgaans niet vertrouwt en herkent.Het denkt dat het de bestuurder is en in controle moet zijn,met een beetje geluk zorgen we steeds beter voor het lichaam zodat we ons cognitief kunnen ontwikkelen en tot een selfreflected bewustzijn kunnen komen.Zolang we besluiten nemen met onze mind zitten we doorgaans niet op een levenstraject dat werkelijk bij je past,maar dat moet je zeker niet geloven maar onderzoeken.Ik denk dat de verstoring in de wereld overigens heel veel te maken heeft met hoe wij omgaan met de mensen die dit leven verlaten.Snelle verbranding op begraven worden helpt mogelijk niet echt bij de voleinding van je trip hier op deze aarde:)

 
Eindelijk heb ik mijn registratie ongedaan gemaakt. Heb nogal wat problemen gehad met de digiD, vandaar. Gelukkig ben ik in de tussentijd niet dood gegaan ;)

 
Maar dan kan ik het besluit met mijn volle verstand maken en uitspreken. Als ze me aan machines in "leven" willen houden zullen ze in ieder geval niet meer in me gaan snijden voor mijn organen.

 
Volgende week is het de week van de donoren (donorweek)...

Ik ken er meer die er wel gehoor aangeven, dan niet.

Ik en mijn gezin dus niet!

Maar valt bijna niet uit te leggen, waarom niet bij de donoren.

 
Kun je nagaan hoe we worden bespeeld. Nederland is wat dit betreft het vlaggenschip van Europa, zelfde bij euthanasie, met een paar dure campagnes wat emotie en hier en daar wat humor (de Grote Donorshow) zijn we zo om.

Ik zat in het buitenland toen Bart de Graaff postuum een week lang wereldnieuws was ; de Britten waren al net zo bespeeld als wij, maar bij boeddhisten en moslims was er nog wat common sense, die doen dat gewoon niet.

 
Ik had mijn afmelding op facebook gezet. Geen nieuwe vrienden gemaakt, dat was duidelijk. Ik hoop dat er iemand tussen zat die de moeite genomen heeft om de link door te lezen. Het valt mij wel op dat mensen die het wel met mij eens zijn dat bijna nooit op facebook durven te bekennen. Ik moet mijzelf dus wel eens vertellen dat als ik mij alleen voel staan, dat dat alleen zo lijkt.

 
hoi Naief, je meeste (potentiele) vriendjes en vriendinnetjes zitten hoogstwaarschijnlijk uberhaupt niet op facebook...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.680
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan