Orgaandonatie

Ik stond al jaren als donor geregistreerd. Ik was de laatste tijd aan het bedenken of ik dit nog wel wilde..na het lezen van dit topic heb ik dit direct gewijzigd!!

 
Gister naar Ger geluisterd en na nog een keer Spiegelbeeld (van mei) te hebben gelezen, heb ik me net afgemeld.

Het dubbele gevoel is er nog steeds. De hersenspoeling moet nog uitdoven. Maar ik denk dat het stervensproces van de ziel geschaad wordt door orgaanuitname. En dat hoe spijtig ook, in het licht van de levenslessen de ontvanger geen plezier gedaan wordt.

 
Ik ben zelf wel orgaan donor. Simpelweg omdat ik niet denk dat ik er nog mee verbonden ben na dat ik dood ben. Ik heb er toch niks meer aan, dus waarom niet doneren. Als mijn zus morgen verminkt wordt door een brand ben ik blij dat er mensen zijn die hun huid doneren.

Mijn moeder werkt met nier patiënten, ook kinderen. Ik denk dat dit ook bij mij mee speelt.

 
Sannew heb je het topic wel doorgelezen? Je zegt dat je niet meer met je lichaam verbonden bent als je dood bent, maar hoe zit dat met als je nog niet (helemaal) dood bent?

 
Je bedoelt hersendood? Ik begrijp dat dat niet wilt zeggen dat je echt dood bent, maar wel dat je kunstmatig in leven wordt gehouden en er niet meer normaal uit komt.

Ik vertrouw op mijn nabestaanden dat zij een realistische beslissing kunnen nemen in of ik nog een kans heb op herstel, of niet.

Ik snap daar naast heel goed waarom sommige mensen het niet willen hoor!

 
Ik gok op niet gelezen. Er zijn dus mensen die er wel normaal uitkomen. Hersendood is een heel rekbaar begrip, rekbaar omdat er dan meer transplantaties kunnen worden uitgevoerd. In een ander topic hebben we het over dieren humane manier te doden, maar organen oogsten terwijl je nog niet dood bent (en niemand die zeker weet wat je nog wel voelt of ervaart) is blijkbaar wel geoorloofd bij mensen.

 
Goed, dat zou dan een uitzondering zijn in een heel klein geval. Maar daardoor wil ik niet in het algemeen uitsluiten dat er niks met mijn organen mag gebeuren als ik wel echt dood ben.

 
Dat is het probleem Sannew, het zijn geen zeer uitzonderlijke gevallen.

Er zijn mensen die er wel normaal uitkomen en weet je wat die zeggen. Terwijl de dokter zei dat ik dood was, schreeuwde ik, nee ik ben niet dood. Hersenactiviteit die met de huidige apparatuur gemeten wordt en bewustzijn schijnen 2 verschillende dingen te zijn.

Maar dit heeft ook te maken denk ik met in hoe verre je openstaan voor een ziel, bewustzijn en energieën.

 
Quote:
"Terwijl de dokter zei dat ik dood was, schreeuwde ik, nee ik ben niet dood.



Dat is voor een reden om wel donor te zijn. Wie wil dat jaren moeten doormaken? Zelfs als je lichamelijk volledig hersteld komt het geestelijk nooit meer goed.

(er zijn ook genoeg redenen geen donor te zijn, voorlopig heb ik mijn kaartje nog bij me)

 
Je hebt ook wel een punt als het om hersendood gaat, omdat je dan inderdaad niet zeker weet of diegene echt geen bewustzijn heeft.

Ik bedoel dat als ik écht dood ben door een andere oorzaak (ongeluk, hartaanval etc.) dat ze dan wel mijn organen mogen gebruiken.

 
Quote:
Wie wil dat jaren moeten doormaken?


Volgens mij geeft hij hier,

Quote:
"Terwijl de dokter zei dat ik dood was, schreeuwde ik, nee ik ben niet dood.


Heel duidelijk aan dat zijn wil te blijven leven ERG hoog was...

 
Van mij mogen ze ook alles hebben Sannew. Zodra mijn ziel vertrokken is. Helaas zijn de organen dan niet meer bruikbaar. Dus heb ik nee ingevuld. Anders wordt ik gesneden, terwijl ik misschien nog niet verloren ben, of ik narcose krijg is maar afwachten en ik kan niet goed sterven omdat delen van mijn lichaam doorleven. Of dit laatste ook echt zo is, weet ik niet, dat weet ik pas als het zover is en dan heeft de naastenliefde een erg hoge prijs.

Hoe nobel het ook klinkt, kunnen we het geld en de energie in andere dingen steken, waar ook mensen mee geholpen worden.

Ik denk dat de hele orgaandonatie in het leven geroepen is zodat farma geld kan verdienen. En niet om de mens te dienen.

 
@maarten: Of hadden ze de pijnbestrijding stop gezet?

Er zijn er ook die na jaren pijn niet bijkomen, die kunnen hun verhaal niet vertellen.

Waar ik op doel is zeker geen pro orgaandonatie punt, meer een vrees voor iets anders.

Misschien maar eens uitzoeken hoe ik kan regelen dat na maximaal .. tijd (4 weken of zo) de stekkers en slangen eruit gaan. Maar die optie is er denk ik niet, een goeie behandeling verwacht ik ook niet.

 
JP.

De betreffende man ( die 23 jaar bij bewustzijn was) was/is verlamd dus hij zou er niks van gevoeld hebben, waarschijnlijk.

Maar beroerd, eng, en... Noem maar op, is het wel als je ze de messen van tafel halen.

Ik heb er nooit een goed gevoel over gehad dus had me nooit aangemeld, onlangs een oud collega die enthousiast vertelde zich als donor aan gemeld te hebben, en zij dat iedereen dat moest doen, ik heb gezegd dat ik je't eigenlijk maar niks vond.

En als je op een forum als wapf leest kan dat al gouw.. Maja.. Vertel dat de westerse mede mens even :roll:

Daarna wel wat meer over nagedacht maar dat gevoel ging niet weg en nu pas geleden popte dit topic op bovenaan de lijst..

En nu ben ik nog veel verder van de streep getrokken dus voor mij een dikke nee..

 
Ik persoonlijk geloof dat je na je dood een periode van zeker 72 uur nodig hebt om de processen af te maken in wat voor de medische wetenschap als dood wordt aan genomen lichaam,waarbij autopsie en het weghalen van organen zorgt voor een verstoorde bardo, dood is niet zomaar dood je komt op een correcte manier in dit leven en er schijnt (moet nog even wachten:) )ook een correct proces in het verlaten van je lichaam te zijn.

Wereldwijd zijn er millioenen mensen die geen correcte bardo krijgen vaak vanwege religieuse redenen en wil men het lichaam ook vaak kwijt vanwege het klimaat (hygiëne)

Heb dit over de jaren bestudeerd in het Human Design System, en ik heb er wel een resonantie mee.Het beste is natuurlijk al zoveel mogelijk los te laten tijdens het leven,zodat een mogelijke dysfunctionele dood wat beter te verwerken valt:)

 
Quote:
Ik denk dat de hele orgaandonatie in het leven geroepen is zodat farma geld kan verdienen. En niet om de mens te dienen.


Het gaat veel verder dan geld. isasan zit goed met deze opmerking:

Quote:
het weghalen van organen zorgt voor een verstoorde bardo


De 'bardo' is het Tibetaanse begrip voor het tussenstadium waarin je ziel overgaat. Niet voor niets worden de Tibetanen hardhandig onderdrukt door het orgaanrovende Chinese regime! In Nederland hebben we gelegaliseerde orgaanroof door inderdaad de definitie van 'hersendood' rekbaar te maken, zoals Tanja schrijft. Ja, er is veel geld mee te verdienen, maar de dierpliggende reden is het verstoren van de overgang van de ziel, zodat deze rusteloos wordt in het hiernamaals. Dit is satanisch en heeft te maken met het creeren van verstoorde energievelden!

Quote:
je komt op een correcte manier in dit leven en er schijnt (moet nog even wachten:) )ook een correct proces in het verlaten van je lichaam te zijn.


Vele baby's komen niet meer correct in het leven. De overapannen manier waarop geboortes in ziekenhuizen plaatsvinden is allesbehalve correct te noemen. Kort daarna gaan er vaccins in en de kwaliteit van ons voedsel, de lucht en ons water neemt per generatie eveneens af. Niets verloopt meer correct, van het begin tot het eind niet en alles daartussenin!

Mike

 
Bedankt voor deze discussie mensen.

Ik meende nog als donor geregistreerd te staan, wat ook zo was.

Ik speel al een tijd met de gedachte om dit te veranderen, het voelde niet goed.

Nu ik opnieuw over 'hersendood' lees ben ik definitief overtuigd.

Nee.

 
Deze wereld is zo verwrongen door al onze conditionering over wat we zouden moeten doen,de schuld trips die er op ons los gelaten worden,ja ik heb ook een zoon van 14 en natuurlijk denk je :stel je dit scenario of dat scenario voor.Je te realiseren dat dat allemaal mindgames zijn is erg bevrijdend,ik geloof in hulp als een response en niet uit medelijden,eerlijk naar je zelf luisteren om tot een besluit te komen wat je voor een ander doet.Als het over overleven gaat dan kan je waarheids gehalte aardig krimpen,er zullen er maar weinig zijn die zullen zeggen,laat dat hart of die nieren maar zitten.Onze welvarende leventjes voorzien helemaal niet in het besef dat dit maar een kort reisje is in zo'n voertuig.Ik gun iedereen een nieuw hart,maar iedereen heeft zijn eigen weg te gaan.Geef je hart bij leven ,maar laat het rusten als het stopt. :)

 
Quote:
persoonlijk geloof dat je na je dood een periode van zeker 72 uur nodig hebt om de processen af te maken in wat voor de medische wetenschap als dood wordt aan genomen lichaam,waarbij autopsie en het weghalen van organen zorgt voor een verstoorde bardo, dood is niet zomaar dood


Ik heb een tijdje bij een Tibetaanse meditatie groepje gezeten. Daar heb ik dit ook geleerd. Degene die de organisatie had op gericht die kwam wel eens leden tegen nadat ze dood waren gegaan (na die 72 uur). Degene die organen hadden gedoneerd hadden daar verschrikkelijke herinneringen aan. Dat gaat er natuurlijk niet heel erg zachtzinnig en rustig, ze willen die organen er natuurlijk zo snel mogelijk uit hebben.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.687
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan