Orgaandonatie

ruud

New member
Volgens mij hoorde ik het goed zojuist op het nieuws dat men een voorstel wil gaan doen om orgaandonatie als regel aan te nemen: iedereen wordt automatisch geacht zijn of haar organen beschikbaar te willen stellen. Tenzij er bezwaar wordt gemaakt.

http://www.welingelichtekringen.nl/politiek/55144/d66-iedereen-wordt-donor-tenzij-je-weigert.html

Ik vind dit geen manier van omgaan met mensen.

Wordt het een wet, dan is het een flutwet.

Hoeveel zullen er nog van dit kaliber volgen?

Dit staat wat mij betreft nog los van het feit wat ik van orgaandonaties vind, vind ik.

Het gaat wat mij betreft weer om de vanzelfsprekende inbreuk op de integriteit van eenieders lichaam.

 
Lievergezond, ik ben het helemaal met je eens. Het is van de gekke dat de overheid kan beschikken over mijn lichaam, zonder dat ik expliciet heb aangegeven dat ze dit mogen. Afblijven!!

Er wordt totaal voorbij gegaan aan gezonde voeding, wat mensen zelf kunnen doen en als er dan van alles kapot is dan liggen ze te hopen/bidden zelfs dat er iemand(liefs gezond en jong) verongelukt zodat zij een nieuw orgaan krijgen.

 
Ook aan mijn lijf geen polonaise!! Ik draag al jaren een kaartje bij me wat ik toen kon invullen dat ik geen donor wil zijn! Mijn man weet ervan en dat moet gerespecteerd worden.

 
Het is nog maar de vraag of het daadwerkelijk gerespecteerd gaat worden als we heen zijn gegaan. Er bestaat al een levendige internationale handel in illegaal gewonnen organen (o.a. van ter dood veroordeelde gevangenen in China en van mensen in Derde Wereldlanden) en vaccins bevatten DNA van geaborteerde foetussen. Er is ook een levendige illegale handel in bloed. Kinderen worden ondergronds eveneens verhandeld en ouderen van dagen en zieken worden langzaam ge-euthaniseerd ('soft kill') d.m.v. 'medicatie'.

Als je goed kijkt zie je dat dezelfde krachten nog steeds aan het werk zijn als die onbegrensd in totalitaire regimes als Nazi-Duitsland hun gang konden gaan, alleen zijn ze na WOII ondergronds gegaan. Ik wil jullie niet depressief maken, maar bedenk dat we hier te maken hebben met een satanisch systeem dat het leven, vrijheid en waarheid als vijand heeft en daardoor geen enkel respect heeft voor het individu of voor het collectief.

Lees hier meer.

Mike

 
Ik heb er geen probleem mee om donor te zijn maar van mij willen ze toch niks meer hebben (diabetes).

Ik ken ook nog wel meer "conspiracy theories". Voedsel dat genetisch gemanipuleerd wordt heeft ook als doel om de bevolking steriel/onvruchtbaar te maken. Deze heb ik gehoord van een Amerikaanse vriend van mij en ik denk dat het best waar kan zijn. Maar goed voor bewijs heb ik nog geen onderzoek gedaan. Maar als ik persoonlijk kijk ik ben nu onvruchtbaar/minder vruchtbaar met ik denk echt als hoofdoorzaak wat ik at. Ik hoop dat ik er nu verandering in kan brengen.

 
Dat is geen complottheorie maar een complotFEIT. Via een handige taaltruc heeft men de koppeling weten te leggen tussen 'complot' en 'theorie'. Feit is dat genetisch gemanipuleerd voedsel niet alleen het DNA verstoort van het voedselgewas zelf, maar ook van de consument ervan. Je bent letterlijk wat je eet!

Mike

 
Daarom had ik dus de woorden tussen haakjes staan. Volgens mij zijn er best veel die ook gewoon waar zijn maar die met man en macht ontkend worden. Sommige zijn gewoon te logisch om niet waar te kunnen zijn (dus wel waar zijn).

 
Jullie gaan ervan uit dat mensen nadenken over of ze wel of geen donor willen zijn EN daarna een donorformulier invullen als ze dat willen.

Voor degene die hier meelezen geldt zeker dat ze nadenken. Ik ben donor, met een enkele beperking, maar voordat ik een keer een formulier invulde heeft jaren geduurd.

Met mijn (biologisch gevoede) nieren is waarschijnlijk niks mis en mocht ik een zwaar ongeluk krijgen dan hoop ik dat ik er twee nierpatiënten blij mee kan maken.

Het voedings-argument van Dirtsa is helemaal waar, maar een kind onder de 16 met normale (wij zijn niet de norm) ouders en nieren die kapot zijn, kan daar weinig aan doen.Daarnaast verongelukken er genoeg mensen om aan de vraag van nieren te voldoen, maar ja die hebben geen donorformulier, terwijl daar waarschijnlijk nog nooit over nagedacht is.

 
Quote:
Jullie gaan ervan uit dat mensen nadenken over of ze wel of geen donor willen zijn EN daarna een donorformulier invullen als ze dat willen.


Hoi JP,

Ik vind het in dezen ver gaan om het om te keren: dat je ervan uit mag gaan dat mensen die geen donorcodicil hebben ingevuld dat die er dus niet over nagedacht hebben. Het gaat hier niet om een abonnement op de Margriet, waar het inmiddels juist wel geregeld is dat dat niet meer zomaar meer mag doorlopen zonder de toestemming van de abonnee. Het gaat bij je organen om iets wat van jou is, en dat je iets moet doen om te behouden wat van jou is.

Dit staat wat mij betreft allemaal nog redelijk los van de kwestie of het wel of niet goed is om organen te doneren of acccepteren.

 
Ik gooi een knuppel in het hoenderhok, moet je een mens, ook een kind, kost wat kost in leven houden? Middels een transplantatie, en daarbij horend een zeer zwaar medicijnprotocol? Mag een mens/kind nog doodgaan? Hoe verdrietig ook, en ik weet er echt alles van, aangezien onze zoon is overleden op 7 jarige leeftijd, na jaren van lichamelijk leed.

Als het niet mogelijk is iemand op een normale manier gezond te laten zijn, met gezonde voeding, dan vraag ik mij af hoever je wilt gaan om geen verdriet te willen hebben vanwege verlies.

heb je het recht te hopen dat een gezond iemand dood gaat/ongeluk krijgt zodat jij of je kind in leven blijft.

Je weet toch ook wel dat, ook met een nieuwe orgaan, iemand lang niet zo gezond is als iemand met eigen organen?

Wat gebeurd er met het lichaam/de ziel van diegene waar het orgaan van verwijderd wordt?

 
Hoi Lievergezond,

Volgens het wetsvoorstel krijgt iedereen meerdere brieven waarin een en ander uitgelegd wordt, zo wordt iedereen er toe gezet er over na te denken, als je dan geen actie onderneemt dan is het blijkbaar niet belangrijk genoeg.

Maar ik denk dat we van een ander basispunt uitgaan, ik zie weinig verschil of mijn organen onder de grond liggen te vergaan, of dat ze nog een tijdje in een ander lichaam hun werk kunnen doen.

Hoi Dirtsa,

Dapper om dit er zo in te gooien.

Volgens mij zouden er genoeg organen zijn als de meerderheid donor zou zijn, dus dan hoef je niet te hopen op een ongeluk, die gebeuren er genoeg.

In het geval van een nierpatiënt is het dialyse of een andere nier, beiden niet goedkoop.

Of een mens/kind doodt mag gaan zou ie zelf moeten kunnen en mogen bepalen.

Artsen zouden hier een neutrale rol moeten spelen en niet behandelingen door moeten drukken die niet realistisch zijn.

Het grootste probleem is waar je de grens trekt.

Een longpatiënt die rookt heeft wat mij betreft geen recht op een nieuwe long,

maar een gebroken been heelt door roken langzamer, dus heeft ie dan recht op gips?

(beetje raar voorbeeld, maar ik wil niet per ongeluk iets zeer persoonlijks zeggen)

 
Ik vraag me ook heel vaak af hoe ver je moet gaan om te voorkomen dat iemand sterft. Je ziet dat heel onze maatschappij is ingericht om risico's te vermijden, tot het absurde toe. Ga er maar eens naar kijken, dan kun je ongelofelijk veel maatregelen terug herleiden naar angst voor de dood. Als je het heel klinisch bekijkt, kun je zeggen dat er mensen zat zijn, en ja, er gaan ook mensen dood, en hoe erg is dat dan? Misschien moeten we onze relatie met sterven eens gaan herzien.

 
Quote:
Ik wil jullie niet depressief maken, maar bedenk dat we hier te maken hebben met een satanisch systeem dat het leven, vrijheid en waarheid als vijand heeft en daardoor geen enkel respect heeft voor het individu of voor het collectief.


Naar wat ik heb begrepen heeft dat niets met satanisme te maken. Op deze website is/wordt veel geschreven over wat satanisme werkelijk is en is volgens deze webiste dus het omgekeerde van wat jij beweerd.

http://www.quofataferunt.com/index....&func=showcat&catid=71&Itemid=120

 
Je haalt een pro-satanische site aan als je bron? Natuurlijk gaan zij zichzelf in een zo goed mogelijk daglicht presenteren! Doe met mijn informatie wat je wil. Een probleem verbonden aan orgaandonatie is dat ze je z.s.m. na je overlijden leeghalen. In traditionele culturen krijgt de ziel enkele dagen om rustig over te gaan, maar wij zien het menselijk lichaam slechts als een verzameling onderdelen. Ook dit is respectloos voor het leven en dus...satanisch. Veel mensen zijn hier niet bewust van en doen er onbewust aan mee, inclusief doktoren. Het systeem is zo opgezet en draait op onwetendheid en angst.

Mike

 
Heb je wel gekeken? Je weet heel veel over voeding daar heb ik veel respect voor maar je kan niet alles weten.

Ik ken de makers via een ander forum en 1 lid weet toevallig veel over satanisme.

Verder is het een heel leerzame webiste over occulte zaken. Mensen die zich al hun leven daarin verdiepen. Maar ook over onderwerpen die hier worden aangehaald.

 
Debsy,

Dit forum is niet de plek om hier in veel detail op in te gaan. Ik richt me liever op positieve zaken en probeer in oplossingen te denken. Maar daarvoor moet je wel de problemen (h)(er)kennen. Je weet pas wat licht is als je de duisternis hebt onderzocht. Ik heb me hier minstens zo veel in verdiept als in voeding, dus geloof me als ik zeg dat ik weet waar ik over praat. Ik heb de website bekeken en ben nog niet zo overtuigd van de 'kennis' van de makers van deze site als jij dat bent. Je hebt ook geen site nodig om te weten hoe het zit, als je goed kijkt zie je het namelijk dagelijks om je heen.

Mike

 
Dat hoeft ook niet.

Ik ben met deze materie ook al meer dan 5 jaar bezig en deze website gaat juist veel dieper dan de meeste complot-sites. Ik heb een tijd dagelijks hierover gelezen maar dit is zo`n levenswerk dat ik ervoor heb gekozen mij op andere zaken te richten waar ik me meer mee verbonden voel maar zeer interessant is het wel. Je kan niet binnen 10 minuten zeggen ik heb het even bekeken en ik ben niet zo overtuigd. Er staan daar onderwerpen waar mensen jaren intensief mee bezig moeten zijn om t maar een beetje te kunnen bevatten zoals het topic over wortel 2 en de banken en het genererende principe. Er zijn daar mensen die zich daar al tientallen jaren mee bezig houden maar het is ook gewoon een forum waar iedereen terecht kan net als hier. Het komt op mij dus een beetje bevooroordeeld over.

Maar goed ik heb je wel vaker het woord satan ed horen aanhalen en ik dacht misschien is dit voor jou een mooie opening want ik wist dat dit ook een interesse van jou was.

 
Debsy,

Je link gaat naar de startpagina,

heb je een link waar het kort en krachtig staat? Zoiets als hier de "alleen lezen pagina's". Want ik denk dat ik daar anders uren aan het zoeken ben en die uren besteed ik liever hier.

Bastiaan,
Quote:
Misschien moeten we onze relatie met sterven eens gaan herzien.



Net als dat wij met eten naar de oude volken kijken, zouden we dat op dit gebied misschien ook moeten doen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan