Onze kwelgeest Martijn Katan

Wat een goed nieuws! We kunnen dus met z'n allen gewoon weer aan de goedkope gepasteuriseerde, groeihormonen, low-fat antibiotica kaas uit de supermarkt! :? :lol:

 
Die Kees, daar was ik al eerder eens op gewezen. Dat is nepkaas gemaakt van zwaar bewerkte plantaardige vetten, transvetten dus. Diezelfde transvetten waar Katan, protituee van de gevestigde 'voedings'industrie,voor waarschuwt in zijn onzinnige stuk. Ongelooflijk, deze man is hoogleraar! Moet ik, die niet gehinderd wordt door zijn kennis, hem dan gaan vertellen dat er een groot verschil is tussen door de mens gecreerde, onnatuurlijke transvetten en door de koe gecreerde, natuurlijke transvetten? Dierlijke melk bevat zo'n 2-3% transvetten. Deze transvetten zijn wezenlijk anders dan de transvetten in bijv. die afschuwelijke 'Kees'.

Het establishment kan niet meer om transvetten heen, maar wil niet toegeven dat deze, door de mens gemaakte 'Frankenfats' uit plantaardige bron het probleem zijn. We moeten tenslotte nog altijd bang zijn voor dierlijk, verzadigd vet en die andere hele enge stof, cholesterol! Daarom moeten we aan plantaardige nepboter die slechts 1 molecuul verwijderd is van plastic.

Om deze leugen vol te blijven houden (stel je voor dat ze het al 50 jaar bij het verkeerde eind hebben gehad, dat is pas gezichtsverlies, vooral voor dhr Katan!) moeten ze dus verzadigd vet blijven demoniseren. En dus geven ze aan de ene kant nu dan eindelijk toe dat transvetten schadelijk zijn (na vele jaten van hardnekkige ontkenning), maar vinden ze in transvetten ook een reden om verzadigd vet te blijven demoniseren want...aha!...daar zitten ze ook in! Het ene transvet is het andere niet, Moeder Natuur maakt geen fouten, dat laat ze aan de Katans van deze wereld over. Die hebben daar ten slotte voor gestudeerd!

Enne...het maakt niet uit wat de koe eet, hij maakt er toch hetzelfde van? Ooit gehoord van het kankerwerende vetzuur CLA dat in veel grotere hoeveelheden in grasgevoerde koeienmelk voorkomt? Ik denk dat er door consumptie van te veel 'gezonde' plantaardige boter bij dhr Katan zo veel bloedklonters zijn ontstaan dat het hem letterlijk ontbreekt aan gezond verstand!

Mike

 
website Katan en over hoeveel zijn oordeel in dezen waard is:

"Tussen 1986 en 2001 heeft de universiteit waar ik werkte (Wageningen, en sinds 2006 de VU) subsidies of materialen voor mijn onderzoek ontvangen van Unilever, Nestlé, de Nederlandse Zuivel Organisatie, Campina BV, Friesland Foods, Lipid Nutrition, de Europese koffie-industrie en de International Olive Oil Council. De uitkomsten van mijn onderzoek werden en worden altijd gepubliceerd; ik doe geen vertrouwelijk onderzoek."

ik heb geen verstand van de samenstelling van melk, maar niemand maakt mij wijs dat het niet uitmaakt wat voor leven een koe gehad heeft en dat wat je er instopt niet van belang is voor de kwaliteit van de melk en/of het vlees.

is die man gek geworden?

een vriendin van me is vrij gezet en ze begon bij haar dietiste over transvetten en die wist niet waar het over ging vertelde ze me van de week.

dat is wel raar!

maar ze zegt zelf dat ze niet tegen vet kan, dat haar lever het niet trekt.

ik heb haar al de mariadistelpillen aangeraden die ik zelf ook gebruik en nu kan ze niet goed meer zonder die mariadistel.

ze heeft galstenen waarvan ze vermoedt dat als ze die kuur zou doen dat stenen blijven steken in zo´n galweg en ik durf ook niet aan te dringen dan dat ze die kuur moet doen.

 
fatsnotbad wrote:
Daarom moeten we aan plantaardige nepboter die slechts 1 molecuul verwijderd is van plastic.



Opgepast met napapegaaien, want dit schijnt grote onzin te zijn als je een beetje wetenschap hebt gehad. Moritz maakt zich er ook schuldig aan in het Timeless Secrets boek. Google maar eens op "margarine plastic molecule"

Als je het toch kan bewijzen: graag.

De kritiek dat een klein verschil in structuur een "totaal andere" stof kan opleveren lijkt me ook niet onterecht, dus in theorie hoeft dit niet per definitie een schandaal te zijn.

Ik neem wel aan dat er reeksen stoffen zullen bestaan waar het allemaal dicht bij mekaar ligt van aard, maar niet altijd "per definitie" ook qua (on)gezondheid.

 
Sally Fallon, voorzitter en oprichter van de Amerikaanse Weston A. Price Foundation, is ooit in een fabriek geweest waar men geraffineerde bakolien produceerde, in Nederland zouden dat zonnebloemolie en maisolie zijn, in Amerika vaak 'canola' (raapzaadolie). Wat ze zag was een buizenstelsel dat verdacht veel leek op een doodgewone olieraffineraderij! Ze heeft hier ook foto's van gemaakt, die ze tijdens haar lezingen laat zien. Het is bekend dat automotoren daadwerkelijk op deze olien kunnen lopen, dat zou je genoeg moeten zeggen over de waarde ervan voor menselijke consumptie!

Het wordt echter nog een graadje erger als deze zwaar geraffineerde olien (waarmee extreme verhitting en toxische, kankerverwekkende oplosmiddelen als hexaan en toegevoegde kleurmiddelen gemoeid zijn) nog eens gehard worden om te dienen als 'boter'. Dit bewerkstelligt men door er grote hoeveelheden waterstof aan toe te voegen. Zoals je misschien weet is het hoofdkernmerk van verzadigde vetten dat ze grote hoeveelheden waterstof bevatten. Van een oorspronkelijk vloeibaar, plantaardig vet wordt nu op kunstmatige wijze een geharde, smeerbare variant gemaakt, waardoor het vet niet langer meer onverzadigd is maar een door de mensen gemaakt, verzadigd transvet.

Sally Fallon heeft vervolgens een proef gedaan door rauwmelkse boter en margarine buiten op haar vensterbank te leggen om te zien of er afbraak door bacterien of insecten zou plaatsvinden. Tijdens haar eerste proef wist ze nog net op foto vast te leggen hoe een eekhoorn ervandoor ging met de rauwmelkse boter (Hoezo zijn dit uitsluitend planteneters? Als eekhoorns hadden geleerd om koeien te melken hadden ze dit ook gedaan. Geen enkel organisme laat een gratis hapje vol met dierlijke vetten en eiwitten staan, ook planteneters niet.).

Later deed ze hetzelfde experiment binnenshuis. Na ongeveer een week begon de boter te schimmelen, maar het bleek dat de margarine onaangetast bleef door schimmels of andere micro-organismes. Van bakolien in de supermarkt is ook bekend dat deze misschien wel 10 jaar op het schap kunnen blijven staan zonder dat er iets mee gebeurt. Misschien houdt de bewering dat margarine en halvarine slechts 1 molecuul verwijderd is van plastic op chemisch, wetenschappelijk niveau niet stand, maar als het mensen ervan weerhoudt om deze rommel op hun brood te smeren kan ik daar eerlijk gezegd niet mee zitten. Zelfs de WAPF, die zich bedient van wetenschappelijke feiten, verwijst naar dergelijke Frankenvetten als 'plastic':

Hydrogenation creates trans double bonds by moving one hydrogen atom across to the other side of the carbon chain at the point of the double bond. In effect, the two hydrogen atoms then balance each other and the fatty acid straightens, creating a packable "plastic" fat with a much higher melting temperature.

http://www.westonaprice.org/know-your-fats/the-oiling-of-america

Plastic of geen plastic in de absolute zin des woords, dergelijke vetten hebben werkelijk niets te maken met de heilzame vetten die de natuur ons aanbiedt!

Mike

 
Het gevolg van het eten van plantaardige margarine en halvarine met transvetten vind ik zo erg: dichtslibbende aderen. Becel zegt over linolzuur in zijn transvetboter dat het tegen hart en bloedvaten is, maar het omgekeerde is waar.

Waarom vindt geen vervolging plaats vanwege dit soort schadelijke gezondheidsclaims?

Dirtsa had het ivm MS over dichtslibbende aderen in de nek naar het hoofd toe die zuurstofrijke bloedtoevoer naar de hersenen blokkeert.

Wie zegt niet dat transvetten hieraan hebben bijgedragen?

Ik zat afgelopen weekend te eten naast iemand die een vrouw heeft met MS.

Ik vertelde van giftige transvetten omdat hij gefrituurde groenten wilde eten.

Hij is slank dus hij dacht dat het hem niet deren kon.

Dus ik heb verteld dat het de aderen dichtslibt.

Deze ochtend dacht ik: zal die het licht nog zien en dingen aan elkaar knopen: dat het ook niet goed is voor de aderen van zijn vrouw die haar aderen heeft laten opereren in Polen om de bloedtoevoer naar de hersenen te herstellen?

 
Ik had het overigens niet over de slagaders, maar over de (afvoer) aders. Doordat deze vernauwd zijn of verkeerd aangelegd of de kleppen niet werken kan deze het vervuilde bloed niet afvoeren. Hierdoor stroomt dit terug in de hersenen, met daardoor ijzerafzetting en ontstekingen in de hersenen. Dit fenomeen schijn bijna bij alle ms patienten voor te komen.

Ik sprak toevallig laatst een vrouw bij de natuurwinkel en haar broer werkt in de voedingsmiddelenindustrie. Hij levert oa machines die margarine maken. En deze machines wijken nauwelijks af van machines die plastic bakjes maken.

 
@ Dirtsa:

Ok! aan en afvoer: dat is idd iets anders.

Dan nog: hoe komt het zo dat die aderen vernauwd zijn?

 
Dorien,

Ik denk dat je een interessant punt aansnijdt. Het dichtslibben van welke ader dan ook wordt veroorzaakt door twee grote boosdoeners: bewerkte plantaardige olien en vetten (transvetten) en suiker/koolhydraten. Werkelijk ALLE moderne ziektes, dus ook MS, zijn hieraan te wijten. De problemen die GAPS'ers bijv. hebben met voedselvertering a.g.v. te weinig maagzuur en een lekke darm hebben dezelfde oorzaak.

Mike

 
Zeker interessant, want om te ontdekken dat alle ms ers vernauwde halsvaten hebben is een ding, maar er moet ook een oorzaak zijn.

Echter...het zijn geen dichtgeslibte aders, maar niet goed aangelegd, te dun, niet werkende kleppen. In mijn geval heeft lichaam allemaal collaterale vaatje aangelegd, dus dit moet al veel langer spelen.

Hierdoor had ik allemaal spataders in mijn achterhoofd, sinds enkele maanden heb ik al geen last meer van drukkend gevoel achter in mijn hoofd. Dus ik denk dat de voeding erg veel invloed hierop heeft.

En ik ben 1 keer gedotterd, maar hierdoor is de vaatwand beschadigd en zit er een bloedpropje, hierdoor zit weer het hele vat dicht. Wat ik nu doe is zoveel mogelijk dingen om het bloed te zuiveren en goed te laten stromen. ( dus verzadigd vet/H202/mariadistel/brandnetel/serrapeptase en hawthorn).

Ik ben al niet meer zo ijzig koud, en mijn handen en voeten ook niet meer. Er is nog wel verschil tussen links en rechts, maar lang niet zo erg als dit was.

 
Dirtsa,

Wat je beschrijft is gebrekkige doorbloeding. Het is al geweldig dat je hier nu verbetering in ervaart. ALLE beschadigingen/verstoppingen van aders en vaatwanden, organen en andere weefsels zijn het gevolg van de twee grootste slopers in de moderne voeding: suikers en bewerkte olien en vetten. Het maakt niet uit hoe je het noemt, het komt allemaal op hetzelfde neer.

De grootste gezondheidswinst die mensen DIRECT kunnen boeken is het schrappen of beperken van suikers/koolhydraten/zetmeel en bewerkte olien en vetten uit hun voeding en de toevoeging van verzadigde vetten en mineraalzouten aan hun voeding. Dit verklaart de gezondheidswinst die jij hebt geboekt, Dirtsa. Beter dan dotteren, opereren of wat dan ook!

Mike

 
En nu maar hopen dat de vele schade nog hersteld kan worden, pfff, ik geef mijn lichaam wel wat te doen hoor.

 
Ik heb die meneer Katan eens de vraag gestuurd:

Quote:
Geachte prof.dr.Katan, ik hoor zojuist uw betoog over detoxen of niet. Nu ontstaat bij mij verwarring over dit onderwerp. Ik heb elders gelezen dat bij detoxen en de darmreiniging er hele slierten mucus uit komen. Dit zouden dan onverwerkte etensresten en hele culturen parasieten zijn. Hoe zit dat dan? Dat is toch giftig (of in ieder geval niet goed/gezond).

Al die mensen die galstenen kwijtraken uit de lever en de galblaas en daarna een stuk gezonder zijn, hoe verklaart u dat? Ik heb supplementen gebruikt om mijn darmen te reinigen en parasieten kwijt te raken en sindsdien is er een vlek van mijn borst verdwenen die er al jaren zat. Maar dat moet dan wel toeval zijn, want er zat geen gif in mijn lichaam volgens u. Ik vind dit erg verwarrend en wil graag van u duidelijkheid over wat ik nu kan geloven.


En dan was dit het antwoord van dhr. Katan:

Quote:
Als er echt mucus (slijm) uit de anus komt bij detoxen zou dat zorgelijk zijn. Mucus is namelijk de natuurlijke binnenbekleding van de darm en beschermt deze tegen bacterien *). Als de mucuslaag zou worden stukgemaakt door detoxen zou dat niet best zijn.

Etensresten hopen zich niet op in de darm. Het verteerbare deel van het voedsel wordt in het eerste deel van de darm, de dunne darm, afgebroken en opgenomen in het bloed. De niet-verteerbare koolhydraten en voedingsvezel worden in het tweede deel van de darm, de dikke darm, afgebroken en verbruikt door bacterien. Dingen zoals kauwgum, knikkers en kleine steentjes worden door de darmen naar de anus geperst en uitgepoept, hoewel sommige ingeslikte voorwerpen wel vast kunnen komen te zitten en de darm kunnen beschadigen. Maar die krijgt u met supplementen niet weg, daar is een chirurg voor nodig.

Parasieten laten zich niet wegspoelen, die moeten gedood worden met specifieke geneesmiddelen.

Het verwijderen van galstenen uit de galblaas vereist een operatie waarbij meestal de hele galblaas wordt verwijderd. Soms kan de steen met ultrageluid worden vergruisd en dan komt het gruis er vanzelf uit.

Met voedingssupplementen begint u daar allemaal niets tegen.

*)Spatial organization of intestinal microbiota in health and disease. UpToDate online


Kun je dus nagaan, de beste professor in de voedingsleer die Nederland kent (zogenaamd) en die kent z'n terrein dus niet eens. Moedwillig natuurlijk, want daar wordt hij voor betaald door de industrie. Zielig zijn die mensen, om niet het woord "hoer" te gebruiken.

 
Hoereren: prima bezigheid als twee partijen iets overeenkomen: wel wordt het problematisch als de burger voor die onzin moet opdraaien en daar hebben we het hier natuurlijk over.

We zitten in een corporatistische samenleving: een overheid die wordt geregeerd door het bedrijfsleven. Dit is een wezenskenmerk, zoniet het belangrijkste kenermerk van de fascistische staat.

 
En dan vinden deze heren het vreemd dat steeds meer mensen alternatief gaan zoeken of beter misschien nog: zelf het heft in handen nemen.

Want ondanks (dankzij) al hun kennis en wetenschap komen er steeds maar meer zieken en kunnen ze steeds minder mensen daadwerkelijk helpen/genezen.

 
Maar dat is ook niet de bedoeling.

We moeten ziek en dom blijven.

Want anders lopen ze klanten mis.

Kassa......

 
Ik kan niet begrijpen hoe ze hun eigen gezin en familie dan voorliegen. Die zullen dan toch ook de meest vreselijke ziekten krijgen? Hoe verklaren ze dat dan en hoe kunnen ze daar dan mee leven?

 
Hoi Vrijsuyver: wat als Natasha Campbell Mcbride geen autistisch kind had gekregen?

Zou ze dan nog steeds mensen onzin blijven verkopen als neuroloog?

Mogelijk wel.

Maar uit onderzoek kwam al eens dat een overgrote meerderheid (75%) van artsen die een bepaalde chemobehandeling wel aan longpatienten voorschreven, maar in een vragentest in overgrote meerderheid (75%) toegaven dat ze die behandeling niet zouden geven aan familieleden of zichzelf.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan