Oei ik groei

Het in oneerlijk verdeeld he Kajsa :wink: Je mag mijn 15 kilo wel hebben hoor :D Gratis en voor niets!

Val je dan ook weer af als het warmer weer worddt Lievergezond?

 
Nee Alexandra was dat maar waar.

In de zomer is het alleen makkelijker om te eten wat ik wil eten voor me dan in de winter.

Ik probeer een beetje te matigen over het algemeen als manier om ermee om te gaan.

Ik heb altijd meer honger dan wat mijn lichaam feitelijk eigenlijk aankan qua vertering.

Lastig, maar zo is het bij mij nu eenmaal.

 
Ok, dan blijft dat schildklier-roken verhaal over. Niet iedereen die met roken stopt komt 15 kilo aan. In dat artikel staat trouwens nog meer tips naast de kokosolie, maar inderdaad het forum staat er vol mee.

 
Ik ben blij dat ik groei maar ik vind het ook spannend. Mijn vriend gaf laatst aan dat mijn gezicht ronder is geworden, dat mijn wangen mooier zijn. Het staat beter volgens hem, voorheen had ik volgens hem wel een wat mannelijkere trek in mijn gezicht door dat ik dun was boven mijn kaken.

Bij mijn buik ben ik zachter geworden. Onder mijn borsten zie ik nog steeds mijn ribben. Hopelijk krijg ik daar ook wat vet. Ik drink veel rauwe melk van koeien, ik weet het ras even niet, met een hoog vetpercentage. Soms chocolademelk met veel slagroom. Soms yoghurt gemengd met slagroom. Ik drink/eet bottenbouillon. Veel eieren, rauwmelkse kaas. Een feestje.

Een mooi groen blousje pas ik niet meer. Een knoop is er afgesprongen. Terwijl ik niet kan zien dat ik daar vetter ben. Het lijkt wel of mijn borstkas meer uitzet. Maar of dat kan. Mijn armen raken gespierder. Het is net als of in mij de potentie zit om heel sterk te worden (een soort kracht als in een klein zaadje) en dat die potentie/kracht nu wordt aangesproken.

Het is jammer dat de modewereld gericht is op slank. Ik vind mode leuk. Vandaar.

 
Mike kan ons koppelen Kajsa :mrgreen:

Bij jou ligt de basis dan waarschijnlijk bij de vertering of niet Lievergezond? Daar heb ik bij mezelf in ieder geval ook aan gedacht, omdat dat ook nog niet optimaal is. Maar toch kon ik het in het begin wel veel beter verdragen dan nu, terwijl mijn lever, alvleesklier en galblaas nu in een veel betere conditie zijn dan 9 maanden geleden.

Hoe meer ik lees over de schildklier, hoe meer andere klachten die ik sinds de afgelopen maanden heb.

Ik denk ook niet dat de schuld zozeer ligt bij het stoppen met roken, maar het roken heeft of een dusdanige schade aan de schildklier aangericht dat ik nu de gevolgen daarvan ondervindt, of het roken stimuleerde de schildklier tot een " acceptabel" nivo en het stoppen legt dus een probleem bloot. Op zich maakt het mij niet zoveel uit wat de oorzaak is, het is sowieso geen reden om weer te beginnen met roken. Maar het is nu wel het moment om de schildklierproblematiek aan te gaan pakken. En hopelijk verdwijnen de kilo's dan als sneeuw voor de zon :D

 
Zolang ik me kan herinneren ben ik aan de stevige kant met na de pubertijd gewoonweg altijd te zwaar geweest. En dan is afvallen ook wel heel erg spannend hoor. Of je nou afvalt of aankomt, je lichaam verandert en dat brengt weer nieuwe dingen met zich mee. In ieder geval nieuwe kleren!

 
Hoi Kaasmeisje,

Dat klinkt mooi! Jammer genoeg verdraag ik geen zuivel. Het is geen echte allergie, dus ik ga er vanuit dat het over een poosje wel goed gaat. Want oei, wat mis ik het!

Maar als ik dit lees, koop ik toch nog maar even geen nieuwe kleren...

 
Hoi Alexandra: mijn probleem met aankomen heb ik in de winter vooral: ik ben net ergens op gestoten dat hier wel eens verband mee zou kunnen houden: https://www.fatsforum.nl/topic/overgang-1 Zie laatste artikel op deze pagina. Het gaat over de impact van kunstlicht op de hormonen in de verschillende seizoenen op de gezondheid van mensen.

 
Quote:
Jammer genoeg verdraag ik geen zuivel. Het is geen echte allergie, dus ik ga er vanuit dat het over een poosje wel goed gaat. Want oei, wat mis ik het!


Heb je al rauwe melk of rauwmelkse zuivel geprobeerd? Zoveel mensen die zeggen geen zuivel te kunnen verdragen blijken te reageren op de BEWERKING van zuivel.

Mike

 
Quote:
mijn probleem met aankomen heb ik in de winter vooral


Ook hier denk ik onmiddellijk aan de schildklier. De schildklier is je thermostaat en deze moet harder werken bij koude wintertemperaturen. Als dat niet lukt gaat de schildklier trager lopen.

Mike

 
Kijk in de dierenwereld Mike, het is volgens mij evolutionair dat mensen en dieren de neiging vertonen om tijdens de winter "anders" te gaan eten. Een bekend voorbeeld zijn de traditionele stampotgerechten tijdens de wintermaanden met overmatig koolhydraten en vet, daarentegen zoeken mensen het zomers meer richting salades en andere licht verteerbaar voedsel. Normaliter maakt vet niet dik, maar dat geldt alleen in relatie met het bewegingspatroon die mensen hanteren. Beren die voor de winterslaap zich rijk tegoed doen aan kilo's zalm is daar een mooi voorbeeld van....die nemen dan ook tientallen kilo's toe in een paar weken.

 
Vanmorgen bij mijn huisarts geweest. Ik heb wat te hoge bloeddruk en er is geprikt op de functies van de schildklier. Ik hoop dat er iets uitkomt en ik an mijn huisarts zover kan krijgen om dierlijke schildklierhormonen voor te schrijven. De natuurwetten die het voorschrijven hebben te lange wachtlijsten. Over twee dagen krijg ik de uitslag.

Ik kreeg ook alvast te horen dat als er niets uit het bloedonderzoek kwam de vermoeidheid psychisch,is. De rest vd klachten ook zeker....

 
@Alexandra, dus jij gaat naar je huisarts, vraagt of hij je schildklierfuncties wil controleren, en als er iets niet in orde is vraag je hem om dierlijke schildklierhormonen voor te schrijven. Pikt hij dat?

Ik ken mijn huisarts niet eens, laat staan dat ik hem "de wet "zou durven voorschrijven. :cry:

 
Geen idee Pike, heb ik eerlijk gezegd niet naar gekeken.... Is voor mij heel simpel hoor Laigurglia, als mijn huisarts het niet wil, dan neem ik geen synthetische medicatie. Ze wilde me nu ook een hormoonzalf geven voor de huidproblemen, heb ik ook voor bedankt. Ik heb iedere keer een andere huisarts, lang leve de praktijken.

Ik hoop gewoon dat de waardes afwijkend genoeg zijn voor de huisarts en dat ze met me mee willen gaan in het dierlijke stuk. De weg via natuurartsen is me nu te lang. Of de klachten zijn me te zwaar op t moment. Kon gisteren het beeldscherm op t werk niet eens meer goed lezen. Werkt de huisarts niet mee, dan maak ik alsnog een afspraak bij een natuurarts, of kijk ik of mijn anteoposofische huisarts in België mee wil werken.

 
Ik heb die site gevonden ja. En aangezien ze me al vaker een printje meegeven na even te googelen, neem ik deze site zeer zeker mee. Maar valt en staat met de uitslag van het bloedonderzoek. Met een temperatuurlijst hoef ik niet aan te komen :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.989
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan