Oei ik groei

Oké, Mike en Ufo,

Dan hebben we hier dus tenminste twee mensen die er vanuit gaan dat ze het over een waarheid hebben en (i.m.o.) wel degelijk angst ervaren voor wat er te komen staat. Angst is niet per definitie een slechte emotie, maar het is wel een actietendens die voortkomt uit dreiging. Of noem je het uitsterven bij de 5e gedegenereerde generatie geen dreiging (en hoe noem je het dan wel)? En is die dreiging niet de reden dat je mensen probeert wakker te schudden en zelf je leefstijl hebt aangepast? Wat Price noemt, is een observatie. Als je die observatie opvat als een dreiging (ik observeer degeneratie, dus als we onze voedingsbasis niet aanpassen, dan zullen wij ook degenereren), ja dan is er sprake van angst. Je hoort mij niet zeggen dat dat niet op z'n plek is, maar het is wel angst.

Overigens is dat een patroon dat me toch vooral doet denken aan... religie. Dit soort vergelijkbare discussies, waarbij ik mensen toch probeer aan te geven dat de waarheid niets meer is dan een interpretatie; dat je jezelf eigenlijk laat overhalen om iemand te aanbidden als diegene je maar genoeg angst aanpraat; etc. voer ik ook wel eens met een Jehovah's getuige. Ook volledig overtuigd door de woorden van de profeet. En ja, wat die profeet had uitgesproken is tot nu toe ook uitgekomen.

De grap is dat je met angst aanpraten heel ver kunt komen, als je er maar een oplossing bij geeft. In de religieuze kringen hebben ze dat uitstekend begrepen en ook hier bij WP geef je mensen aan waarvoor ze bang moeten zijn en wat ze daaraan kunnen doen. Is niet per definitie een slecht iets, zeker niet als er een kern van waarheid in lijkt te zitten, maar je kunt het dus wel inzetten waarvoor je wilt (goed of slecht).

Mijn "zalvende woorden", zoals jij ze noemt, hebben in zoverre nog niet geholpen, nee. En dat je geen dubbele agenda hebt, is ook prijzenswaardig (is dat onlosmakelijk verbonden aan direct zijn dan?). Ik denk dat er een middenweg is. Maargoed, of je die middenweg wilt bewandelen, is een eigen keuze. Daartoe dwing ik helemaal niemand, ik geef het alleen wel aan als ik vind dat iets me te ver gaat (zoals in de post die aanleiding gaf voor deze discussie). Dat is de feedback die je kunt aanvaarden of verwerpen. Jij kiest ervoor de feedback te verwerpen, even goede vrienden. Ik denk dat ik niet gereageerd zou hebben en gedacht zou hebben: "Eigen keuze, ik heb je er een perspectief bij geboden" als je zou hebben gereageerd met een "Daar verander ik helemaal niets aan". Maargoed, dat zeg ik ook maar achteraf.

Ufo, jouw logica is prima te volgen. En het gaat ook helemaal niet om wel of niet snappen wat er inhoudelijk gezegd wordt. Over het feit of Mike gelijk heeft met z'n 5 generaties, daar hoor je mij niet over (en ik heb ook geen reden om daar inhoudelijk over te discussiëren). Wat mij een buitengewoon slecht argument lijkt om met de inhoud mee te gaan, is om dan maar te stellen dat die mensen een laag bewustzijn hebben en de waarheid (welke?) niet onder ogen willen zien. Mike weet vast wel welke term we hebben voor een dergelijke argumentatie, zelfs als er een kern van waarheid in zou zitten. In ieder geval noemen we dat outgroepderogatie en dat is dezelfde basis die ook onder racisme, seksisme, oorlogen, e.d. ligt. Hoewel iedereen dat (vaker dan eens) doet, is het natuurlijk niet de meest charmante manier van argumenteren en het is zeker niet inhoudelijk. Oftewel: degene die niet bij onze groep hoort, omdat hij of zij het niet wil zien, die mankeert wat. Is natuurlijk altijd makkelijk. Dan hoef je niet bij jezelf te raden te gaan of die waarheid misschien toch ergens wankelt. Dan kun je gewoon zeggen dat die ander een laag bewustzijn heeft of de waarheid niet wil zien: de eeuwige dooddoeners, die in de meest corrupte scènes ook worden gebruikt als iemand echt even niet meer weet welke techniek om over te halen dan gebruikt moet worden. Inhoudelijk hoef ik hier helemaal niet over te discussiëren, omdat ik de waarheid noch bevestig, noch ontken. Het gaat mij wel om de tactieken die worden ingezet om het gevoel te behouden dat je de waarheid in pacht hebt.

Die doen bij mij simpelweg een belletje rinkelen.

Daar komt bij dat echt niet elk woord op een weegschaal gelegd hoeft te worden wat mij betreft. Ik heb er alleen moeite mee als iemand (ook nog eens onterecht) een neiging naar ziekte wordt geopperd, zeker als je in de positie van Mike staat. Misschien had ik het laten gaan als het iemand anders was geweest, maar Mike maakt hier nou eenmaal veel indruk op de meesten en er zijn er genoeg die gewoon klakkeloos en zonder na te denken overnemen wat hij hier schrijft. Wat dat betreft is zijn eigen vergelijking met het schoonheidsideaal wel mooi. Dat schoonheidsideaal komt voort uit vooral media die e.e.a. zo portretteren. Het zou me zomaar niet verbazen als Mike hier op het forum gewoon eenzelfde rol heeft als de media op jonge meiden en vrouwen. En ja, dan vind ik dat je niet zomaar ongenuanceerd over ziekte kunt beginnen. Maar, dat is mijn mening. Is inmiddels ook wel duidelijk, denk ik zo, dus dit was mijn laatste opmerking daarover.

Dirtsa,

In een latere post verwoordde Mike wat hij bedoelde en dat was voor mij prima. Je kunt best stellen dat er een slankheidsideaal bestaat en dat velen daaraan willen voldoen. Je kunt ook best noemen dat een BMI van 25 eerder in de richting van gezond komt dan een BMI 19. Je kunt ook best noemen dat calorierestrictie gewoon niet bijdraagt aan gezondheid. Ik bedoel, de feiten die hij opsomde een paar posts later, kan hij wat mij betreft best noemen. Maar realiseer je dat het plaatsen in de categorie (neiging naar) (eet)stoornissen hele grote gevolgen kan hebben. Hokjes zijn soms lastig, maar psychiatrische hokjes zijn nog veel lastiger.

 
Pinklady,

Speelt er bij jou dan geen angst dat mijn woorden onbedoelde negatieve gevolgen hebben? En de angst dat mensen niet zelf goed genoeg kunnen bepalen hoe mijn woorden op hen uitwerken?

Met dit koekje van eigen deeg wil ik je alleen maar even duidelijk maken dat ik met evenveel rationele argumenten jouw argumenten kan bestempelen als door angst ingegeven. Ik moet constateren dat je overmatig rationeel bent, Met de ratio is werkelijk elk standpunt te onderbouwen. Ik werk meer op gevoel en kreeg een krachtig gevoel bij de woorden van Fiona, iets wat ik tussen de regels door oppik. Dit heb ik zeer vaak en het heeft mij nog nooit eerder in de steek gelaten.

En religie? Eerst word ik een sekteleider genoemd, nu heb ik religieuze trekjes. Dus ik mag niet schrijven dat iemand neigt naar aneroxia, maar jij mag wel schrijven dat ik religieuze neigingen heb? Je stelt terecht dat uit mijn waarschuwende woorden een dreiging uitgaat, de dreiging van onvruchtbaarheid en het uitsterven van de mensheid. Price, en anderen die hij in zijn boek aanhaalt, (voor)zag dit ook, maar als hij het zegt is het een observatie en ik jaag iedereen de stuipen op het lijf? Wat jij wilt, het is jouw feestje. De dreiging is er en hij is vele malen groter dan in de tijd van Price (en hij maakte zich al grote zorgen).

En zo kom je weer uit op de discussie die recentelijk is gevoerd over Mike Adams. En ja, dat heeft wel degelijk te maken met bewustzijn, te weten 'grounded consciousness', zoals Adams dat noemt, bewustzijn met beide benen op de grond. Dat is je ogen niet sluiten voor het kwaad en tegelijkertijd toch het goede nastreven.

Mike

 
Mike,

Eerlijk gezegd voel ik er heel weinig voor om hierop door te gaan. In mijn vorige post gaf ik al aan dat ik mijn punt gemaakt had en er niet verder op door wilde en dat is nog steeds zo. Ik weet uit andere discussies hoever jij gaat om je gelijk te halen en ik heb helemaal niet de behoefte om daarin mee te gaan. Concludeer eruit wat je wilt concluderen, ik vind het allemaal prima.

Dus om jouw laatste post nog even af te sluiten:

Vat de vergelijking met religie op zoals jij hem wilt opvatten (dan weet ik gelijk waar nuance nuttig voor is en dat ook ik vollediger moet uitleggen wat ik bedoel). Als je meer uitleg wilt, hoor ik het wel.

Je hebt mij ook nooit zien schrijven dat ik geen angst ken, dus ook daar kun je wat mij betreft invullen wat je wilt. Dat geldt evengoed voor die overmatige rationaliteit.

 
@pinklady,

Zie je? Dit is nu exact wat ik bedoel met laag bewustzijn.

Ik had jouw naam niet genoemd in mijn schrijven, maar jij voelt je gelijk aangevallen.

@Mike,

Jij komt er nog goed van af als sekteleider

Als er een kern van waarheid zit in de argumentatie betreffende de outgroepderogatie, ben ik misschien wel een racist, omdat ik van mening ben dat sommige mensen een laag bewustzijn hebben.

 
Dan ben je niet perse een racist, hoor Ufo.

Racisme gaat over rassen, tenzij jij "mensen met een laag bewustzijn" als een ander ras beschouwt. Misschien even de Dikke Van Dale raadplegen ;) Die legt je graag uit wat racisme is.

En als je het hebt over die weegschaal i.p.v. de inhoud, dan zou het volgens mij ernstig zijn als ik me niet aangesproken zou voelen. Jouw hele punt ging over het onderscheid en mijn hele punt ging over die weegschaal. Daar hoef je mijn naam echt niet voor te noemen. Maargoed, prima. Wat aangevallen betreft... Ik voel me niet aangevallen als jij van mening bent dat ik wel of geen laag bewustzijn zou hebben. Dan heb ik een laag bewustzijn. Je kunt je gelijk van me krijgen, hoor :)

 
@Pinklady,

Ik ben hier niet om mijn gelijk te halen hoor. Mocht je dat soms denken, dan heb je me wellicht verkeerd begrepen.

Sorry, maar ik heb hier geen Dikke van Dale in de kast staan. Op het online www.woorden-boek.nl staat bij racist, als betekenis aangegeven: Iemand die discrimineert.

En het is natuurlijk ook mogelijk om iemand te discrimineren op basis van iets anders als afkomst of ras. Bijvoorbeeld over wat iemand wel of niet wil geloven...

Je stelde overigens wel een interessante vraag, namelijk: Welke waarheid?

Ik bedoelde daar waarheid in het algemeen, maar de waarheid welke Weston Price en Mike schreven over degeneratie en het steeds verder onvruchtbaar worden van de aardse menselijke bevolking in het bijzonder.

Maar natuurlijk heeft iedereen ook zijn eigen waarheid. Ik de mijne en jij de jouwe.

Soms kan het dan ook heel lastig zijn, om te ontdekken wie de waarheid spreekt.

Zo kan ik hier schrijven dat de hemel blauw is, maar 100 kilometer verderop schrijft iemand anders op hetzelfde moment misschien wel dat de hemel zwart is, omdat het daar super slecht weer is...

Kortom, misverstanden kunnen makkelijk ontstaan.

Jij mag en zal zelf bepalen wat jij als waarheid wilt aannemen. Ik ken Mike al een aantal jaar en heb hem nog nooit op een leugen kunnen betrappen. En als hij zich al een keer vergist, ken ik hem goed genoeg, om te weten dat hij ook de eerste zal zijn die een fout toe zal geven. Dus voor mij spreekt Mike de waarheid! (Wat overigens niet wil zeggen, dat ik het altijd met hem eens ben, of altijd zijn goede raad opvolg, maar dat is dan mijn eigen verantwoordelijkheid.)

Dat hij hier wordt uitgemaakt als sekteleider, is niet alleen beledigend, maar ook lachwekkend gezwets van iemand die hem denkelijk niet persoonlijk kent.

 
Even buiten bovenstaande discussie om.

@Fiona: Ik herken het wel, ik was zelf ook iets van 7 kilo aangekomen. Die zijn er gedeeltelijk wel weer af doordat ik ben gaan sporten (dat deed ik eerst niet) en minder koolhydraten ben gaan eten (ik ben o.a. gestopt met brood en nootjes, waar ik ook eetbuien van kreeg). Ik weet niet of jij sport, maar dat kun je misschien ook wel proberen.

Verder nog even over BMI. Ik geloof niet zo in de BMI-meter, omdat die totaal geen rekening houdt met je vetpercentage en hoeveelheid spieren. Mijn BMI is 19, en dat is misschien niet zo veel, maar ik ben ook nog een kind. Daarnaast ben ik nou niet bepaald sterk, integendeel. Ook heeft elk mens een andere bouw. Dus ik zou niet zozeer kijken naar je BMI, of wat die zou moeten zijn. Want twee mensen met een BMI van bijv. 23 kunnen een compleet ander lichaam hebben. Alleen heeft de één meer vet, en de ander meer spieren.

 
Toch nog even de discussie voortzettend wil ik jullie een samenvatting van het laatste hoofdstuk van het boek Primal Body Primal Mind van Nora Gedgaudas niet onthouden. Dit hoofdstuk heeft de treffende titel 'What Generation of Pottenger's Cat Are You?', oftewel: Tot welke generatie van de katten van Pottenger behoor jij?

Voor wie hier nieuw is en wie de naam Frances Pottenger niets zegt, hierover is al eerder geschreven op dit forum door mij:

https://www.fatsforum.nl/topic/reactie-menselijke-blauwdruk#post-3125

Quote:
Een tijdgenoot van Price, Frances Pottenger, deed studies naar katten en voerde de ene groep katten gekookte melk en gekookt vlees en de andere groep rauwe melk en rauw vlees. De laatste groep gedijde prima en had...tromroffel...een brede kop en een brede lichaamsbouw. De eerste groep gedijde allerminst en had...tromroffel...een smalle kop en een smalle lichaamsbouw. Het gebit van de laatste groep was...tromroffel...symmetrisch, het gebit van de eerste groep...tromroffel...schots en scheef, tanden en kiezen kwamen in de verdrukking door een versmalde kaakstructuur. Niet alleen dat, de dieren in de eerste groep waren in zijn algemeenheid ongezonder en...tromroffel...hun karakter was minder vriendelijk. Er vond zelfs...tromroffel...sexuele perversie plaats! De katten in de laatste groep waren...tromroffel...vriendelijk en zachtaardig.


Nora Gedgaudas verwijst naar het feit dat Pottenger bij de derde generatie gedegenereerde katten moest constateren dat deze zich niet meer kon voortplanten. Als ik waarschuw voor precies dat word ik (volgens sommigen) 'gemotiveerd door angst'. Ik heb speciaal voor jullie de volgende passages uit het boek van Gedgaudas vertaald in het Nederlands, zodat iedereen haar boodschap ook echt goed meekrijgt:

Quote:
Door overweldigende moderne omstandigheden is er geen speelruimte meer om fouten te maken. De tijd voor onschuldig gebruik van genotsmiddelen is voorbij. We kunnen ons niet langer meer de arrogantie veroorloven om net te doen alsof we weg kunnen komen met het eten van wat dan ook, zelfs niet 'met mate', en ook niet op de een of andere manier ontsnappen aan de keiharde gevolgen hiervan, simpelweg door deze te ontkennen. Voor velen zullen de gevolgen verbonden aan onwetendheid onomkeerbaar zijn. We zijn te veel ongezonde generaties van 'de katten van Pottenger' gevorderd in de Industriele Revolutie, met haar verwoestende voedselvoorziening, en we zijn door dit alles allemaal genetisch te belast om ons te laten leiden door een voedselpatroon dat uitsluitend wordt ingegeven door een oppervlakkige smaakbeleving (bijv. gemaksvoedsel of junkfood) of door subjectieve idealen (bijv. vegetarisme en veganisme). Menigeen beschikt niet langer over dezelfde veerkracht als zelfs maar 1 generatie terug.

Met betrekking tot de moderne gezondheidscrisis moeten wij als individuen op een volwassen manier verantwoordelijkheid gaan nemen voor onze eigen kortzichtigheid en zelfgenoegzame praktijken. We moeten nu echt zelf volwassen gaan worden. Er is niemand die dit voor ons gaat doen.


Quote:
We kunnen het ons niet langer veroorloven om onwetend te zijn. We kunnen het ons niet veroorloven om ons geen zorgen te maken of om eenvoudigweg cynisch te zijn. We kunnen het ons niet veroorloven om ons blindelings afhankelijk te maken van een gezondheidszorg (lees: ziektezorg) die berust op ernstige vergissingen en tekortkomingen of op een overheid die ons wel gaat redden; evenmin kunnen we afhankelijk zijn van de, door grote bedrijven bestuurde, media om ons goed te informeren. We kunnen het ons niet veroorloven om wat dan ook voor lief te nemen. Onbedachtzame genotszucht moet tot het verleden gaan behoren. We beschikken niet langer over de speelruimte om fouten te maken.


Klinkt als wat ik hier regelmatig schrijf, nietwaar? Ik zei toch dat ik een Amerikaanse stijl van spreken en schrijven heb? Waarom accepteren we dit wel als er een Amerikaanse spreker naar Nederland komt en niet als een van ons (ik dus) dit klip en klaar in je eigen moederstaal overbreng? Ik zal het je vertellen: we hebben een nationaal minderwaardigheidscomplex. Vandaar die politieke correctheid en die mentaliteit van 'doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg'. En ook daar hebben we geen tijd meer voor, het is nu of nooit! Ik doe hier dus niet aan mee en zal blijven zeggen waar het op staat, like it or not.

Mike

 
Oei ik groei en nog even en ik kan geen kant meer op :wink: Zo erg is het nog net niet, maar ik merk wel dat mijn lichaam me letterlijk in de weg gaat zitten waardoor ik beperkt wordt in mijn dagelijkse gang van zaken. Ik haal mijn koolhydraten uit zuivel en volgens mij niet boven de 100 per dag. En zeker niet onder de 50 per dag.

Ik heb geen idee hoeveel ik weeg, maar weet wel dat ik de afgelopen maanden 2 tot 3 kledingmaten gegroeid ben. Ook als het gaat om mijn borstomvang en die was al niet gering.

Ik kom zeker niet in de buurt van een gezonde BMI, al jaren niet meer, en daarnaast voel ik me gewoonweg niet meer lekker in mijn vel zitten.

De eerste maanden toen ik WAPF ging eten viel ik misschien nog wel af of bleef ik in ieder geval stabiel.

Iemand tips? Want ondanks dat ik er zeker geen gehoor aan ga geven, zijn er toch allerlei stemmetjes in mij die "op dieeet willen". Niet dat ik voorheen een dieetmens was. Ik hou veel te veel van lekker eten en dat is dus wat ik nu volop doe! En daar wil ik uiteraard niets in veranderen.

 
9 maanden. Ik heb geen weegschaal, dus ik kan alleen maar " tellen" in kledingmaten. Voor broeken ben ik ruim twee maten groter en bovenkleding moet ik twee keer zo groot gaan kopen. Ik denk dat ik zo'n 15 tot 20 kilo ben aangekomen.

Het was op zich wel een apart proces, in eerste instantie bleef ik stabiel of viel ik misschien ook nog wel wat af. Vervolgens kwam ik alleen aan bij mijn buik, wat ik kon plaatsen omdat ik in die periode best veel stress had. En vervolgens lijkt het wel of ik ben ontploft. Ben overal flink aangekomen.

Ik ben nu vier maanden gestopt met roken, maar ik ben niet "fout" gaan eten. Dit is het enige grote verschil dat ik kan verzinnen.

Voordat ik WAPF ontdekte ben ik veel afgevallen, omdat ik gewoonweg weinig tot niets kon eten. Dat in combinatie met veelvuldige galsteenaanvallen.

Op zich maak ik me niet druk om de kilo's, maar ik baal er wel van dat ik mijn schoenen bijvoorbeeld niet goed meer aan kan doen, omdat mijn lijf me in de weg zit. En zo nog veel meer hele alledaagse dingen.

 
Quote:
Ik ben nu vier maanden gestopt met roken, maar ik ben niet "fout" gaan eten. Dit is het enige grote verschil dat ik kan verzinnen.


Aha, daar hebben we de factor, of in ieder geval een belangrijke! Het is algemeen bekend dat mensen aankomen nadat ze stoppen met roken. Om die reden beginnen sommige vrouwen weer met roken, want 'daar blijf je tenminste slank bij'. Roken fokt je schildklier op (sommige mannen en vrouwen krijgen er ook een soepelere stoelgang door en raken verstopt nadat ze stoppen). Je schildklier komt nu tot rust en gaat trager lopen. Of je schildklier was altijd al traag, maar dat merkte je niet omdat je rookte, of je schildklier heeft zo'n opdonder gehad dat-ie nu traag is geworden. Hoe dan ook verklaart dit je gewichtstoename.

Mike

 
Maar weer beginnen met roken dan :wink: O, nee, want slank ben ik nog nooit geweest, dus dat zal ik dan nu ook niet gaan worden door weer te beginnen.

Wordt je ook moe van een traag werkende schildklier? Zal t forum eens doorspitten over de schildklier. Ik weet zo uit mijn hoofd alleen dat de schildklier supp. niet zomaar te verkrijgen is, de natuurlijke dan.

Zal eens gaan lezen Dennis. Ik had de link eigenlijk niet gelegd, omdat ik ervan uitging dat je meer gaat snoepen als je stopt met roken en dat heb ik zeer zeker niet gedaan. Ik kan me dus goed vinden in het schildklierverhaal.

 
Dat stoppen met roken verklaart een heleboel, misschien dat dit:

Quote:
Voordat ik WAPF ontdekte ben ik veel afgevallen, omdat ik gewoonweg weinig tot niets kon eten


ook een bijdrage levert, je lichaam heeft na een periode van schaarste nu de neiging om voorraad aan te leggen.

Je bent toch ook niet zo mobiel door je stuitje? zou dat ook een reden kunnen zijn? Niet fijn dat je lichaam je in de weg zit. Misschien dat het ondersteunen van je schildklier helpt om er uiteindelijk weer vanaf te komen. Ik kwam laatst dit artikel tegen: http://preventdisease.com/news/13/032113_Get-Off-Your-Thyroid-Medication-And-Start-Consuming-Coconut-Oil.shtml?utm_source=032113&utm_campaign=032113&utm_medium=email.

 
Het was al gaande voordat ik op mijn stuitje viel. Aan de ene kant snap ik je schaarste verhaal, hier dacht ik zelf ook aan, maar de eerste maanden WAPF kwam ik niet of nauwelijks aan. Het heeft echt een groot verschil gemaakt toen ik stopte met roken. Dat ik de link zelf niet had gelegd :oops:

Ik ga het artikel lezen Tanja, maar als ik zo naar de titel kijk, ik ben de laatste tijd mijn cocosolie inname aan het verhogen.

 
Sjonge, mijn probleem is tegengesteld aan het jouwe. Ik wil niks liever dan aankomen. Misschien moet ik maar gaan roken zodat ik ermee kan stoppen en dat ik dan aankom ;-)

Als ik dan 15 kilo aankom zit ik op een bmi van 23.

Hoe dan ook, ik hoop voor je dat je het binnen de perken kunt houden zodat je lijf (en het formaat ervan) lekker voelt.

 
Mijn gewicht is ook voor mij een ding: ik kom makkelijk aan vooral in de winter en ik ben niet gestopt met roken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan