obstipatie

Heksje, ja die 12 pagina;s hoef je niet door te worstelen hoor. Die gaan over de koffieklysma voornamelijk die ook niet verkeerd is maar in eerste instantie meer dient als leverreiniging dan als endeldarmlediging. Maar inderdaad: als een waterklysma niet het gewenste resultaat oplevert (dus dat er ontlasting meekomt) dan doe je toch echt iets niet goed. Wel wat gedoe waar je handigheid in moet krijgen. Maar goed: je zal er maar mee zitten met verstopping (ik weet er alles van): de kwalijke gevolgen daarvan zijn zelfvergiftiging en dat is iets dat je echt niet moet willen. Klysmas doen is geen luxe en van ale tijden.

 
Dank je voor de aanvulling Lievergezond. Inderdaad is het pagina's vol koffieklysma's, waarvan het me overigens niet verbaast dat dit iets doet voor de lever omdat koffie goed zou zijn voor de lever (tot op zekere hoogte). Ik stuitte gisteren ook weer op zo'n bericht: https://www.ortho.nl/orthomoleculai...9271/Koffie-levensverlengend-bij-levercirrose

Het zal verklaren waarom ik me vaak goed voel na het drinken van koffie, echter zit er natuurlijk een keerzijde aan en dat is de -verkeerde- werking op de bijnieren.

 
Hoi Heksje, over koffie: klysmakoffiekoning en alternatief kanker-arts Nicholas Gonzalez (VS) zegt: koffie van boven gooit je lever dicht en koffie van onder gooit de lever open. Ondertussen drink ik ook koffie overigens. Als je (dan toch) koffie drinkt kun je dat het beste doen anderhalf uur of zo na het eten. Wat ik leerde in een cursus over kruidengeneeskunde: koffie zet de alvleesklier op non-actief.

 
Wat ik had begrepen is dat het beter is de koffie vlak na de maaltijd te nemen, zodat de klap er niet zo hard invalt en dit beter is voor de bijnieren en de schildklier.

Zo zie je maar, er zijn altijd wel weer andere theorieën en meningen :wink:

 
hoi Heksje, nou laat ik je dit zeggen: over de koffie: mijn behoefte eraan is het grootst als ik net gegeten heb. Ik legde dat tot dusver uit als dat koffie iets met mijn suikermetabolisme doet (gooit insulinespiegel omhoog) en dat geeft een goed gevoel bij de vertering. Maar of dat echt gezond is en of het goede gevoel dat ik ervan krijg correspondeert met of het ook daadwerkelijk goed voor mij is: dat weet ik dus echt niet. Mij helpt koffie ook tegen verstopping trouwens. Vaak als ik een kopje koffie drink: kan daarna gelijk gaan.

Jammer dat de aloe verapoeder je niet goed helpt trouwens.

Bij mij is dat nog steeds een geschenk uit de hemel.

Momenteel gebruik ik om de dag een mespuntje vlak voor het slapengaan: echt niet meer, want dan ga ik plassen uit het verkeerde gat!

En daar doe ik het heel goed op (verstopping is geen issue meer): en mijn ontlasting voelt ook wel een beetje zuur aan: dus iets is er goed aan het gaan.

Voor het eerst sinds tijden heb ik een voor mijn doen platte buik: ongekend voor mij.

Ik begon eerder met waterklysma's doen twee keer per dag (eens per dag was ook goed geweest), buteyko-ademhaling: heeft ook effect op het metabolisme en dan nu de aloe verapoeder: goedkoop, handig in de juiste dosering: einde verstopping en dikke buik.

 
Dank je wel voor het meedenken Muis en Lievergezond :)

Oxy powder zit magnesium in, dus dan kan ik net zo goed magnesium citraat nemen. Heb ik ook gedaan en ben er weer slap van. Verder is dat het enige wat slap is, want de boel komt gewoon weer niet los.

Slippery Elm heb ik gehad in tinctuur vorm maar ik kan niet tegen welke vorm van alcohol dan ook, dus dat werd em niet. Aloe Vera heb ik in de vorm van gel en sap genomen. Het is een goed laxerend middel, maar het is laxerend en dus niet iets om langere tijd te gebruiken. Overigens krijg ik er pijn in mijn darmen van dus ik gebruik het liever niet. De poeder heb ik daarom ook maar niet meer geprobeerd.

Triphala heb ik ook geprobeerd, maar dat gaat me alleen maar tegen staan terwijl ik geen resultaat boek.

Gember neem ik tegenwoordig weer dagelijks, maar dat mag ook niet baten.

Obstipatie wordt ook gelinkt aan kwikvergiftiging (amalgaamvullingen heb ik nog) en trage schildklier, dus ik kan proberen wat ik wil, maar mijn lijf wil niet.

Wat de koffie betreft moet ik zeggen dat ik er best ruzie mee heb. Ik heb het gevoel dat het wel wat goeds voor me doet, ik kan er zelfs rustig van worden in plaats van het opgejaagd wat veel mensen ervaren. Alleen is het niet zo gunstig voor de trage schildklier en dan begint de hele riedel van moe zijn weer. Ik drink het dan ook nagenoeg nooit. Ik vind het echter wel heel lekker :p

 
O wat stom, klopt natuurlijk sorry! Ik heb juist een snelle schildklier en ook veel last van obstipatie.

Lastig he, ik ga toch voor de oxy powder, dat is dan maar even zo voor m'n lever. Ik wil/moet gewoon echt ontlasten zo nu en dan. Ik heb aan 6 capsules meestal genoeg.

 
Hoi na jarenlange obstipatie en allerlei middeltjes om te laxeren en buikmassage/healing etc.heb ik eindelijk iets gevonden wat meteen werkte en niet laxeerde. Een probiotica: lactophar.
Het werkte al na een dag. Ik dacht algoed bezig te zijn met veel kefir en bottenbouillion maar het bleek toch een tekort aan de juiste bacteriën. ...
 
Hmmm ik neem nu 3 weken Biokult maar nog niet echt verbetering. Heb je die ook geprobeerd? Anders ga ik de lactophar maar eens aanschaffen.
 
Hoi muis nee niet geprobeerd. Ik kreeg de lactophar van mijn ooracupuncturist. En besloot het te proberen met een heel goed resultaat. Nu ga ik ook kombucha maken en gefermenteerde groenten om te bekijken of ik hiermee de pillen op een bepaald moment kan vervangen. Ik had echt al tien jaar obstipatie met veel klachten. Dacht dat het door mijn schildklier kwam maar die werkt nu weer bijna helemaal goed. Net als mijn bijnieren. Succes laat even weten of het wat bij jouw doet
 
Hoi nou mijn verlichting van de lactophar was helaas van korte duur. Na twee weken zonder obstipatie begon het weer. Ik lees dat h202 wel werkt? Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Ik geloof niet dat H2O2 jou probleem gaat oplossen. Als het al tijdelijk zou werken is dat ws een ontgiftingsreactie. Hoe zit het met het thema loslaten? Tijd nemen voor ontspanning, buikmassages, ademhaling, wandelen op nuchtere maag, appelazijn. Als het te lang duurt klysma of keertje bitterzout of vit C.
 
Dacht dat het door mijn schildklier kwam maar die werkt nu weer bijna helemaal goed

Hoe weet je dat Paika? Obstipatie is een klassiek symptoom van trage schildklierwerking dus het is wel de meest voor de hand liggende oorzaak.
 
Dank je wel Tanja en Pike
@tanja loslaten al veel aan gedaan ( massage healing aan mezelf geven wandelen ontspanning doe ik genoeg). Het probleem zit ergens anders in. Bitterzout en vit c werken niet. Ik ga nu oxypowder proberen
@pike volgens dr Velthuis is mijn schildklier nu qua waardes prima en volgens Marijn van balans balans zit ik nu op 95% dat hij goed is..dat is idd nog geen 100% natuurlijk
 
Tja de waardes in het bloed zijn prima maar de klachten zijn er nog steeds dat komt echt heel vaak voor helaas. Dokters behandelen tegenwoordig labwaarden in plaats van klachten.
Je moet natuurlijk doen waar je je goed bij voelt maar mijn advies is om, als de klachten blijven bestaan, op een gegeven moment te overwegen of je schildklierprobleem toch nog niet verholpen is. Ondanks je goede labwaarden.

Oxypowder kan natuurlijk wel even helpen maar het is natuurlijk niet zo dat je een oxypowder tekort hebt of iets dergelijks.
 
Mijn zoontje van ruim 2,5 heeft de laatste maanden flink last van verstopping. Het is begonnen in december toen hij griep kreeg en door het vele overgeven zijn ontlasting was ingedroogd. Hij heeft toen zoveel pijn gehad bij het poepen dat hij nu regelmatig z'n poep ophoudt. Wat resulteert in dat het nog harder wordt. Hij krijgt nu lactulose, maar het helpt niet voldoende. Nu hebben we van de huisarts Forlax gekregen, wat een troep! Ik wil eigenlijk niet dat hij dit gebruikt en heb het dus ook nog niet gegeven. Voor december was zijn stoelgang normaal, dagelijks. Qua samenstelling is er ook niet veel veranderd, maar het is bij hem de associatie met de pijn die hierin meespeelt waardoor het uiteindelijk te droog en te hard wordt. Het is dus van belang om zijn stoelgang wat dunner te laten worden (vandaar de forlax van de huisarts) Ik kan hem moeilijk bitterzout geven... Iemand tips?!

Hij eet 's morgens: volle yoghurt met kaneel, vit c, slagroom. En een kiwi.
's middags: 1 of 2 eieren. speltzuurdesemboterham met veel roomboter. Kefir.
's avonds gewoon met de pot mee. Gedurende de dag drinkt hij ongeveer 0,5 liter rauwe melk. Het eetpatroon is trouwens niet anders dan voor de verstopping.

We zijn overigens al bij de osteopaat geweest. Heeft niet veel verbetering gebracht.
 
Ik zou hem wat meer vezels laten eten. Jullie eetpatroon is behoorlijk laag in koolhydraten en plantenvezels. Vezels zijn altijd gebruikt als laxeermiddel. Het is een illusie om te denken dat we hier voedingswaarde aan ontlenen, maar als laxeermiddel is het zeer effectief.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan