obstipatie

Ja dat vind ik ook altijd bijzonder. Eet zoooveeeel vet ,en nog steeds harde ontlasting ...drink g en l thee, neem h2o2 ,appelazijn, en bitterzout...zal wel heel veel geduld moeten hebben ...

Het afvallen gaat dus ook niet echt, sterker nog ben echt wat aangekomen...

Nam vanmorgen h202 in, werd misselijk en warm van binnen... Is dat normaal?kon geen half uur wachten met eten ..oeps, kan dat geen kwaad ivm oxideren voeding?

 
chantie,

precies die reactie had ik ook toen ik voor het eerst h2o2 innam, had toen ongeveer een theelepeltje, iets minder, want ik heb nog geen pipet. verder kan ik je niet adviseren want ik zit met hetzelfde. Behalve dat je misschien vaker bitterzout kunt nemen.

 
Hoi eli, oh wat is dat goor die bitterzout..maar ja wel op gegeven moment fijn ,heeeel fijn als je kan!...

Ik ben eigenlijk ook gek op kwark en melk...zuivel dus, vind het lastig om weg te laten want dat zorgt ook voor opsti..

Waar ik heel blij mee ben is dat ik geen sugar dips meer heb, offers suiker spiegel schommelingen,(oa rillerig en zweeterigheid..) voellt veeeel stabieler!

Ging laatst paar daagjes we met vriendinnen, werd ' uitgelachen ' dat ik me kokosolie en bio room boter mee had genomen..haha! Ik was er blij mee!

Ik heb trouwens 's nachts nog wel eens zweten , zoals vannacht... Kan dat omdat ik voor t slapen gaan nog een bak kwark met ongezoete slagroom eet?

 
Trouwens eli , het flesje h2o2 daar kan je toch mee druppelen ,volgens mij mag je geen metaal gebruiken ,zoals jij zei een theelepeltje...

 
Snachts zweten zou (is) ontgiftiging (kunnen zijn). Ik weet niet of het met de zuivel voor t slapen gaan te maken heeft. Je zou het kunnen weglaten? En dan eens kijken?

Dat van die h2o2 wist ik niet! Ik heb een hele grote fles besteld namelijk. Moet nog ergens een pipet vandaan halen. Ben nu ook even gestopt. T werd me net iets te zwaar..

 
Ja eli zal dat eens proberen de zuivel weg laten voor t snurken ;)

Hoeveel druppels neem jij dan h2o2?

 
Ongeveer een theelepel, iets minder. Maar dat was dus te veel. Ik ga over een week weer beginnen.

 
Mensen met verstopping: spring op een trampoline: liefst regelmatig een beetje verdeeld over de dag (ik doe het elk uur even twee minuten: is ook goed voor witte bloedlichaampjes aanmaak op gang houden; na een uur zijn die weer op het oude niveau en dan kun je weer "bijpompen").

Ik had verstopping maar nu door die trampoline niet.

Ik heb hem pontificaal in mijn kamer staan dat ik er makkelijk even op spring.

Verstopping verdwijnt.

De voordelen van trampolinespringen komen overeen met de voordelen van lymfedrainage (naast nog wat voordelen): https://www.fatsforum.nl/topic/sterke-groei-en-botbreuk/page/3

 
Lievergezond, je bent nog fanatieker als ik.... :D

Trampoline is overal goed voor, het is namelijk een soort celtraining voor elke cel in je lichaam, van top tot teen.

 
Peti, ja weet je, ik ben niet echt makkelijk mijn huis uit te krijgen altijd en die trampoline is een uitkomst.

En aan fitnessapparaten hangen is nu eenmaal ook echt mijn ding niet: daarmee voel ik me voor lul staan.

Of joggen: werkt ook niet bij mij.

En zelfs zomaar een wandeling maken: daar heb ik ook niet altijd zin in.

Trampolinespringen heb ik altijd leuk gevonden.

Als iets leuk is, verandert de energie.

En ik denk dat veel mensen van nature graag trampoline springen: de cellen vragen erom.

 
Iedereen mag van mij zoveel trampoline springen als hij/zij wil,maar wanneer je echt niet het huis uit te krijgen bent om zomaar te wandelen maar wel lekker binnenshuis wilt trampolinespringen dan denk ik,ga eens na hoe dat komt.Goede voeding geeft energie en laat je aktief worden,dat hoef je niet af te dwingen.Ik begrijp dat iedereen zo zijn voorkeur heeft,maar te stellen dat de mens van NATURE graag trampoline springt.????

ad

 
Quote:
ga eens na hoe dat komt


Hallo Ad, nou omdat ik te moe ben vaak.

En voor trampolinespringen ben ik dat niet.

Trampolinespringen geeft een gevoel van gewichtloosheid bovendien die ik niet heb ik als ik loop.

Ieder zijn ding toch?

Kinderen vinden trampoline springen van zichzelf ook leuk: daar is niets opgelegds of aangeleerds aan.

Het lijkt mij een natuurlijke manier voor de mens om lekker op en neer te gaan op een zachte ondergrond (dus zonder dat je botten tegen een vaste ondergrond aan te hoeven gaan) en die ondergrond duwt je ook nog terug.

Lekker telkens door de zwaartekracht en dan weer door de trampoline heen en weer gekatapulteerd worden.

Doet denken aan het wiegen in een baarmoeder bijvoorbeeld.

Niets machinematigs aan, hoe simpel kan het zijn.

 
Hallo Ad, ik heb genoeg energie hoor maar geen zin om naar fitness te gaan.. is niks voor mij.

Trampoline is een gezonde beweging, het is speels, makkelijk en zo leuk om te doen. :D

Het is wetenschappelijk bewezen dat deze methode goed is voor je lichaam.

En wat betreft binnenshuis is dit voor Lievergezond een uitkomst vanwege haar gezondheid en op deze manier doet ze evengoed aan gezonde beweging en samen met goede voeding komt ze al een heel eind. En je kunt nog altijd het raam of de deur opendoen. Het is beter als niks.... :wink:

Ik citeer uit een foldertje van Remy Draaijer waar ik mijn trampoline vandaan hebt:

'Op het hoogste punt van de 'Bounce' staan alle lichaamscellen bloot aan een aantrekkingskracht van nul met als gevolg een volledige ontspanning, op het laagste punt staan alle cellen bloot aan wel twee keer de zwaartekracht hetgeen een geweldige stimulatie van alle lichaamscellen als gevolg heeft en dit zonder het lichaam te overbelasten'.

Kinderen zijn gek op springen, die voelen van nature al aan wat goed voor hun is, tieners breakdance'n en er zijn genoeg volwassen mensen die dol zijn op dansen... dit is ook een natuurlijke beweging want waarom zijn we dan zo gek op dansen... de beweging zit van nature in ons.

Cellen houden van beweging... in ieder geval zijn mijn cellen dol op deze beweging :D

 
Daarom ook mijn opmerking om eens na te denken over die vermoeidheid,en dat probleem op te losse.Waarschijnlijk doe je dat ook al,maar gaat het ook vooruit? Wat je ook aan beweging kiest,dat is niet de issue.

Het feit dat kinderen graag trampoline springen zegt niets over het 'van nature'. Kinderen doen veel dingen die ze niet opgelegd krijgen uit zichzelf,ook rennen en dollen buitenshuis.Tenminste dat was vroeger zo!!!

Beweging om het lymfestelsel aktief te houden is belangrijk,net zoals beweging voor veel andere zaken belangrijk is.Ongeacht de 'beweeg methode'gekozen(mits niet schadelijk op korte en lange termijn).

Nogmaals,ik ben het ook eens met ieder zijn ding en heb niets anders gezegd.

ad

 
@ Ad: ik deed echt niet veel aan lichaamsbeweging uit mezelf niet.

En je hebt wel iets van lichaamsbeweging nodig om ook de goede voeding haar werk te kunnen laten doen.

Als je naar natuurvolkeren kijkt, die hebben goede voeding vaak, maar die bewegen gewoon ook veel meer dan ik (ook nog bijnieruitgeputte) westerse mens met kantoorbaan.

Dus ik moet iets doen om die lymfe aan de gang te krijgen (die heeft beweging nodig, hoe ik het ook wend of keer) en liefst wat ik zelf ook nog leuk vind (dan houd ik het ook nog vol).

Dat is mijn insteek.

 
Ad, ik geloof meer dat onze cellen door beweging zichzelf beter kan handhaven, beweging is niet alleen bestemd voor ons lymfestelsel, elke cel heeft zijn eigen stofwisseling, elke cel neemt zuurstof op en deze opname wordt gestimuleerd door beweging.

Op dit forum wordt zuurstof aanbevolen door middel van waterstofperoxide, ik vind de beweging toch een stuk natuurlijker en veiliger voor mijn lichaam.

 
P.S. nog even dit...alle spieren van het lichaam worden getraind door het trampoline springen, ze worden automatisch afwisselend ontspannen en aangespannen.

Er zijn nog veel meer voordelen aan springen, net wat ik al zei...van top tot teen

 
Quote:
Mensen met verstopping: spring op een trampoline: liefst regelmatig een beetje verdeeld over de dag (ik doe het elk uur even twee minuten: is ook goed voor witte bloedlichaampjes aanmaak op gang houden; na een uur zijn die weer op het oude niveau en dan kun je weer "bijpompen").

Ik had verstopping maar nu door die trampoline niet.

Ik heb hem pontificaal in mijn kamer staan dat ik er makkelijk even op spring.

Verstopping verdwijnt.

De voordelen van trampolinespringen komen overeen met de voordelen van lymfedrainage (naast nog wat voordelen): https://www.fatsforum.nl/topic/sterke-groei-en-botbreuk/page/3


Ik vraag me af of het echt effectiever is om verdeeld over de dag 2 minuten te springen in plaats van 1x per dag 10 minuten om de aanmaak van witte bloedlichaampjes opgang te houden.

Zou het netto gezien niet vrij weinig uitmaken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.313
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan