obstipatie

heb je weleens vitamine C tot "bowel tolerance" ingenomen voor de obstipatie?

Albert, wat Claire bedoelt is dat je de hoeveelheid vitamine C die je slikt op moet voeren, net zolang tot je er van naar de wc kunt!

Wij GAPSers hebben dat niet zo snel maar op een gegeven moment lukt het bij ons toch ook. Misschien niet op 1 theelepeltje maar bijvoorbeeld - ik noem maar wat - op 4 theelepeltjes. Ik heb zelf eigenlijk ook nog nooit geprobeerd wat mijn tolerantie grens nou precies is.

 
Ik las in een boek van Mantak Chia (Taoïst) nog een interessant stukje over constipatie:

Mensen die terughoudend zijn, worden gierig en kunnen niet altijd de voor hen nutteloze vuilnis loslaten. Dit type mens houdt zijn of haar problemen binnen en wordt makkelijk emotioneel. Langdurige constipatie kan hiervan de oorzaak zijn. De manier om deze manier van obstipatie te boven te komen, is om elke dag te proberen de problemen die zich voordoen op te lossen, door ze op een vriendelijke manier uit te spreken, zodat de chi die in de organen vast is gaan zitten, weer stromen kan. Veel mensen leren momenteel zich te uiten, maar doen dit niet op een vriendelijke manier, wat weer meer problemen en meer constipatie veroorzaakt. Innerlijke vrede maakt het makkelijker om problemen op een rustige manier op te lossen, en zorgt ervoor dat je je op een vriendelijke manier uitspreekt.

 
Vroeg me ineens af wat normaal is namelijk hoe vaak stoelgang. Één keer per dag, sommigen zeggen twee keer per dag anderen zeggen weer een paar keer per week.

Wat is goed?

 
Ik wil even een ervaring met jullie delen,

Op amrikaanse site vond ik een protocol voor een 'zoutwater- flush'. Leek me niet moeilijk en dus nu al 2 keer gedaan,..

je neemt 's ochtends op nuchtere maag een halve tot hele liter water met citroensap+ 2 theelepels (per 1/2 liter) zeezout. Je kunt beter teveel dan te weinig zeezout gebruiken, want doordat je veel zout toevoegt wordt het water en het zout niet opgenomen in je lichaam.. Het zout zorgt ervoor dat je darmen goed gespoeld worden en binnen een uurtje heb je dan ontlasting..

De eerste dag had ik het verkeerd gedaan en had 2 eetlepels op een halve liter water gebruikt :( Ik werd ontzettend misselijk en raakte aan de diarree..

de tweede dag dus iets minder gedaan (nog eens goed gelezen) en dit was beter.

Het is eenvoudig en het werkt!

Lees er maar eens over op i-net!

 
Ik heb het deze ochtend geprobeerd, maar ik had nog niet zo'n duidelijk effect.

Morgen ga ik het proberen met 3 theelepels zout.

Eerder heb ik de zout-vitamine c-methode http://lymephotos.com/faq/index.html geprobeerd om de lyme de kop in te drukken (zout is antibiotisch), maar dan kreeg ik ook diarree van zoveel zout.

Dus ergens moet ik wat gaan merken.

 
dankjewel Ikke, beetje kolderieke vertaling, maar ik ben blij met dit artikel. Ga het zeker proberen, maar hier staat niets over ook nog citroen in het water.

 
Wij gaan vanavond een lever/galreiniging doen en hebben zojuist een zoutwater-flush gedaan.

Het is toch wel een bijzonder eenvoudige manier om je darmen te legen. Daar kan (voor ons althans) een klysma niet tegenop.

Ik doe in een liter lauw water 4 theelepels grof keltisch zeezout en roer het goed door. Dat is voor 2 personen.

Ieder een 1/2 liter zoutwater drinken.

Dan 20 minuutjes op je rechterzij liggen. Dan verlaat het water sneller je maag.

Binnen het half uur waren we allebei naar de wc geweest, en flink.

Lia

 
Wie kan mij zeggen hoeveel (in theelepels) magnesium citraat poeder je per dag in kan nemen voor een goede stoelgang?

Ik heb expres poeder besteld aangezien ik capsules niet prettig vind, ze blijven soms in mijn keel steken zelfs met hele hoeveelheden water.

En neem je dat tijdens de maaltijd in? Dat staat nl op het potje.

 
Dat is heel simpel: neem het naar darmtolerantie. Zodra je de dunne krijgt, heb je iets teveel genomen. Neem de dosis dan een fractie terug en je krijgt het maximum aan magnesium binnen dat je lichaam op dat moment nodig heeft.

Mike

 
Volgens mij heb ik ook last van mijn lever dan wel galblaas op dit moment.

Ik gebruik sinds een week h202 , wat meer citroensap en minder magnesiumcitraat.

Ik heb steeds een hard gevoel rechts bij mijn buik/onderribben en als ik vet eet word ik misselijk, en sinds vandaag helaas ook obstupatie.

Kan het komen door de citroen en de h202 + de vetten van het wapf dieet dat nu mijn zwakke plek bloot komt te liggen.

De galblaas/lever dus?

Ik ga eerst maar een zoutflush proberen denk ik.

Ik las dat je bij zware bijnieruitputting geen lever/galreinging kan doen, hoe dat zo?, ik wil er wel graag aan gaan werken namenlijk om ze schoon te krijgen.

Kan ik wel gewoon vet blijven eten zoals ik me nu voel?

Ik voel me er knap beroerd door.

 
Zie mijn recente post naar Food en Mood. Zolang er nog geen sprake is van voldoende galstroom in de darmen, verloopt de vetvertering niet goed. Consumeer de zware dierlijke vetten en eiwitten dus zoveel mogelijk vloeibaar of semi-vloeibaar en houd voorlopig voldoende kh aan als brandstof.

Mike

 
ok bedankt. mijn gal en lever kunnen de vetten dus nog niet voldoende aan. vooral de vaste vorm.

Het harde gevoel beteknet dus dat ze aan het werk zijn? geen galstenen die in de weg kunnen zitten?

Raad je me wel of geen milde reiniging aan of is dat exta belastend nu.

bedankt weer.

 
Er kunnen zeker ook galstenen in de weg zitten en het is dus zeker raadzaam om L&G-zuiveringen te gaan doen.

Mike

 
Het gaat eigenlijk best wel goed, zeker sinds we de bijnierextract gebruiken.

Ik denk dat dat bij ons de missing link was.

Moet wel zeggen dat we ook kombucha zijn gaan gebruiken.

Lia

 
Ik denk dat ik ook maar eens moet kijken of dierlijk bijnierextract of schildklierhormoon als supplement waardevol is. Ik ben de laatste twee ochtenden mijn temperatuur onder de oksels eens gaan meten en kom telkens tussen de 35,5 en 36 graden uit. Heb ook veel last van koude handen en voeten. Dit ondanks verzadigd vet, keltisch zeezout, vitamine C etc.

 
wat ik mij nog afvroeg: waardoor ontstaat obstipatie eigenlijk? ligt het altijd alleen aan de darmen? en waarom reageren sommige mensen met diarree en andere juist het tegenovergestelde?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.894
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan