obstipatie

Codexx: voor witte bloedlichaampjesaanmaak: is het handiger vaker een beetje: dan is bijv. 2 min per uur genoeg: (boek hierover: Brooks, Linda: Rebounding and Your Immune System. Urbana, OH: Vitally Yours Press, 29; 33-46, 2003).

Na 1 uur zakt de gegeneerde bloedlichaampjesaanmaak weer in.

Maar bijv. ook vanuit het perspectief van het enzym lipase: na 2 uur gaat dit vetenzym in slaapstand en dan wordt er geen / minder vet verbrand.

Zie dit filmpje:

Lang zitten is slecht voor de gezondheid.

Wetenschappelijk onderzoek heeft ook uitgewezen dat ons lichaam onderbrekingen nodig heeft: dat kun je met 1x per dag een lange tijd lichaamsbeweging niet compenseren.

Overigens over zitten: volgens maakt het ook uit HOE je zit https://www.fatsforum.nl/topic/rugpijnproblemen-en-houding (qua damagecontrol): als je de goede pose voor met name je rug/nek/hoofdpositie aanneemt tijdens het zitten heb je een betere doorbloeding.



Even terug naar dit topic (min of meer): constipatie en de spastische darm in dit geval:

Quote:
The gentle bounce of rebounding is effective in returning natural, regular bowel movements to chronically constipated persons. The steady bounce sets up a pulsating rhythm transmitted by the nervous system to the brain area responsible for regulating the intestinal system, which reestablishes one’s rhythmical bowel activity. Digestion is improved as well.

http://www.wellbeingjournal.com/rebounding-good-for-the-lymph-system/

Ik zit met zo'n spastische darm in mijn maag: ik denk dat dat ook een probleem is van het centraal zenuwstelsel: en precies die dikgedrukte passage: dat gevoel heb ik dus zelf ook bij mezelf.

 
Over de trampoline en constipatie:

Quote:
Relieve” Your Constipation Issues

Bouncercising facilitates the peristaltic movement of the large intestines responsible for healthy eliminations. The bouncing movement stimulates circulation in the digestive tract. Don’t be surprised if your Bouncercise workout gets interrupted.

Susan, one of my patients, who had chronic constipation issues, quietly shared with me that after her first Bouncercise workout; she experienced the biggest bowel movement of her life. Those aren’t her exact words, but the idea is there.

http://www.freedomspring.com/benefits-detail.html

 
Dit helpt mij goed op het moment:



Pyloric valve release

Uploaded on Jun 22, 2011

Instructional video on how to flush stomach contents for problems like bloating, constipation and blockage.

Zie deze reacties op het filmpje:
Quote:
Ist 2 weeks every nite before going to bed and or it's no longer painful...then every other day untill pain goes away.... then every third day... done good job!!!!


Quote:
we have heard miracles people have suffered so long w/blotting and digestive disorders....by the way any stimulation of these reflex points will make a difference....


 
Brian ik doe het met een halter van 2 kg.

Ik deed het eerst met 1 van 1 kg maar dat werkte voor mij minder goed.

Als je ligt en je doet het bij jezelf, dan is het fijn dat het gewicht zijn werk doet: hoef je niet zo'n kracht te zetten daarvoor.

Eerst deed de massage pijn, nu niet meer trouwens, maar het heeft nog steeds goed effect.

Het is bij mij het verschil tussen sochtends wel en niet naar de wc kunnen.

 
Massage van de verstopte darmen, iets minder goed zelf te doen, maar het gaat mij hier vooral om de richting en volgorde.

 
Hoi Allemaal,

Ook ik heb vreselijke obstipatie en ik heb al van alles geprobeerd. Met name producten die de lever stimuleren en een lichte leverreiniging. Maar niks hielp. ( ik ben voorzichtig met een grote leverreiniging vanwege mijn bijnieruitputting) nu heb ik van mijn natuurarts een middel gehad wat mijn darmen aan het werk zet en het is het eerste wat echt helpt! Het is Aloe ferox uit Zuid Afrika.Het is echt super en ik wilde het even delen hier omdat meer mensen met dit probleem worstelen

 
Ook een vorm van milde leverreiniging die ook helpt tegen constipatie:
Quote:
Wat betreft het reinigen van de lever draait het primair om het spoelen van de galwegen. Er zijn verschillende benaderingen; ik kies voor deze eenvoudige versie.

Je hebt er olijfolie en citroensap nodig.

Koop een Extra Vierge olie met een beetje pit, een duidelijke kruidige of peperige smaak.

Wat betreft citroensap gebruik ik de gele knijpflessen van La BIO IDEA.

Neem gedurende 7 dagen, op de nuchtere maag, één eetlepel olijfolie gevolgd door idem citroensap.

Voor sommige klanten heb ik gemerkt dat zij 1½ lepels nodig hebben voor 9 dagen; het blijft een individuele zaak. Wees ervan overtuigd dat je er een soepele stoelgang van krijgt (‘poepen zonder drukken’) wat velen al een enorme opluchting bezorgt!

http://davidshealthcheck.com/inner-cleansing

Quote:
Drankje met olijfolie en citroensap

Drink elke ochtend voor het ontbijt een kopje warm water waaraan je het sap van één uitgeperste citroen en een soeplepel olijfolie hebt toegevoegd. Dit is niet alleen een efficiënt middel tegen constipatie, maar het helpt je ook om kilo's te verliezen.

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/91254-constipatie-natuurlijke-behandeling.html

 
Constipation and Ketogenic Diets



Lack of fiber does not cause constipation. In fact, fiber can actually CAUSE constipation! Take a look at this 2012 study that proves it:

http://www.wjgnet.com/1007-9327/full/v18/i33/4593.htm

“This study has confirmed that the previous strongly-held belief that the application of dietary fiber to help constipation is but a myth. Our study shows a very strong correlation between improving constipation and its associated symptoms after stopping dietary fiber intake.”

Plenty of people and animals have eaten mostly-meat/all-meat diets and do not suffer from constipation, and plenty of people eat high-fiber diets and even vegan diets and suffer from constipation.

If you are lucky enough not to have constipation on a regular diet and then develop constipation on a ketogenic diet, it is almost certainly not because you are eating more meat and less fiber. Ask any gastroenterologist or physiologist and they will tell you this: Meat and fat are easily and completely digestible!! Fiber, on the other hand, is partially or wholly INdigestible by definition (for more information about the nature of fiber see my article entitled Pulp Fiction). Unless you have certain uncommon digestive diseases such as pancreatic insufficiency or have had certain surgical procedures that interfere with normal digestion, such as gastric bypass surgery, you simply will not find undigested meat or fat exiting your body, whereas everyone is guaranteed to find plenty of undigested vegetable matter, right?

If you experience constipation on a ketogenic diet, it is not because you are eating less fiber; it is most likely because you have started eating something that you were not eating before (or a larger amount of something you didn’t eat much of before) that is hard for you to digest. In order to eat a ketogenic diet, which is a high-fat, limited protein, ultra-low-carb diet, most people find themselves turning to high amounts of foods that are notoriously difficult to digest, including nuts, low-starch vegetables such as crucifers, and full-fat dairy products [to read about dairy foods and constipation, click here].These foods just so happen to be 3 of the top 5 causes of chronic constipation, regardless of what kind of diet you choose to eat.

http://www.diagnosisdiet.com/ketosis-and-constipation/

 
Quote:
Heb je bijvoorbeeld obstipatie en ga je met detoxen giffen

vrijmaken dan is het risico dat ze extra lang in de darmen

blijven hangen. Dus het beste is eerst je obstipatie en

darmen aanpakken en dan pas langzaam afvallen en ontgiften.

http://www.leefbewust.com/171014.htm

 
Aloe vera!

Gisteren heb ik aloe verapoeder genomen: een theelepel en vandaag geen enkele last van obstipatie op zijn zachtst uitgedrukt.

De oxypowder is er niets bij qua effect.

 
Een vraagje; mijn zoontje is nu negen maanden oud. De eerste 6 maanden heb ik heb met veel liefde en plezier borstvoeding gegeven. Daarna ben ik overstapt op flesvoeding. Sinds een paar maanden ben ik me aan het verdiepen in wapf. Ik heb samen met m'n ouders een melkveehouderij en dus rauwe melk altijd voorhanden. Mijn zoontje geeft ik sinds 3 weken rauwe melk ipv standaard flesvoeding. Hij heeftj vanaf zijn geboorte al moeite met poepen. Zelfs toen nog van die gele borstvoedingssmurrie poepte moest hij al hard werken om het eruit te krijgen. Rood hoofd en flink kreunen. Kan niet ff stiekem poepen ;)

De laatste weken heeft hij hele vaste, harde ontlasting en nog meer moeite met poepen. Ik probeer hem meer te laten drinken (melk of sole met citroen) maar het lijkt niet echt beter te worden. Ook de banaan uit z'n voeding weg gelaten. Heeft iemand tips. Zou dat overgang te groot zijn?

Ik weet dat ik nog heel veel moet leren maar doe m'n best. Zit bijna al m'n vrij tijd info te lezen om er maar meer over te weten te komen. (Moet wel zeggen dat je als melkveehoudster en moeder van twee bengeltjes niet gek veel vrijtijd overhoud :))

Alvast bedankt!

 
Het verhogen van de inname vet en dan met name bouillon ging de laatste tijd heel goed. Geen pijn meer in de lever (wat een paar maanden wel het geval was bij hoge vetinname), en meer energie. Helaas nu al wel een tijd obstipatie. Ik durf geen magnesium citraat te nemen omdat mijn lever hier vaak negatief op reageert en omdat mijn hartslag als ook mijn bloeddruk behoorlijk laag zijn.

Bovengenoemde optie Aloe Vera krijg ik pijn in mijn darmen van.

Mijn schildklier is ook al tijden traag wat ook obstipatie in de hand werkt; hiervoor is helaas geen quick fix.

Ik heb al aardig wat gelezen op het forum maar ben helaas een beetje door mijn opties heen. Een lever&gal reiniging zal zeker nodig zijn, maar dit is nog niet mogelijk omdat mijn bijnieren nog te ernstig uitgeput zijn.

Kan iemand mij iets aanraden? Alvast bedankt :)

 
@Heksje werkt bouncen op je bellicon niet? Heb gelezen dat dat mensen van hun obstipatie af helpt. Bij mij werkt de combi wortel/bleekselderij/bieten sap met wat kefir goed. En anders oxypowder (maar ik meen dat dat ook op basis van magnesium is). Of anders een zuur appeltje.

 
Vrysuyver had het in dit verband (van verstopping bedoel ik) eerder hier op het forum over het ayurvedische kruid triphala of trifala https://www.fatsforum.nl/topic/triphala-een-ayurvedische-super-ontgifter

 
Bouncen kan ik weer eens mee beginnen Downunder, al had ik zelf het idee dat ik al zoveel wandel dat dit al genoeg moet zijn.

Bedankt voor de overige adviezen Downunder en Lievergezond, maar helaas hebben deze bij mij tot nu toe nooit gewerkt. Mijn lichaam houdt de boel vaak echt vast en ik kan beter nog proberen op mijn kop te gaan staan (wat me ook niet lukt :wink: )

 
Bedankt voor de link Lievergezond :)

Ik zal dat draadje eens goed doorlezen. Eerder heb ik wel eens wat met klysma's geprobeerd maar helaas zonder resultaat. Al moet ik toegeven dat ik het wellicht helemaal fout aanpakte. Het was in ieder geval een hoop gedoe met geen resultaat.

Nu eerst maar eens 12 pagina's doorworstelen :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.808
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan