Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

@Binc

Bijvoorbeeld de dingen waar je hem met Mike over had. Steeds weer het laatste woord hebben en het altijd beter weten. Zo komt het op mij zeker over.

Ik verwacht helemaal geen antwoord!

Ik zeg alleen dat je een irriterende factor bent op het Forum en kort geleden op de Telegram groep!

Maakt voor de rest niet uit want je lijkt er toch niks mee te doen.



Ragnar
 
Ik zie geen voorbeelden. Er zijn zeker dingen die anders kunnen. Gelukkig zijn daar ook andere kanalen voor waar andere signalen en feedback gegeven word en beter bij mij past. Bovendien hangt niet alles van dit forum af.

De vraag is wat gaan anderen bij zichzelf onderzoeken en doen om erachter te komen waardoor het komt dat ze de ander moeten besmeuren met nivea.

Ik wens jou en anderen oprecht succes met het vinden daarvan.
 
@Binc

Dit is dus precies wat ik bedoel!

Misschien tijd om definitief van dit forum af te gaan? Denk dat dat beter is voor iedereen!

En over een voorbeeld? Ja die zijn er genoeg en die hebben mensen ook verschillende keren benoemd dus ik ga dat niet nog eens allemaal aankaarten.

Heb niks met anderen te maken en dit is puur hoe ik erover denk!



Ragnar
 
Even ter verduidelijking wat het doel van dit topic is (te vinden op pagina 1):
Wat is nu het doel van dit topic? Je persoonlijkheidsprofiel achterhalen en daar samen met anderen zo objectief als mogelijk naar kijken. Zelfreflectie en duiding. Hopelijk een weg naar innerlijk helen mits van toepassing.
Het doel lijkt mij heel duidelijk omschreven en is m.i. een uitnodiging om hier op een constructieve wijze bezig te gaan met zelfreflectie en daarbij hulp te ontvangen
 
Je hebt gelijk. Dit is momenteel niet wat goed is voor mij.

Exact mijn pijnpunt. Dat het lijkt alsof anderen vinden niks met anderen te maken te hebben. Het matcht niet bij mij.

Aangezien ik er wel degelijk aan werk en er iets aan doe. Wat niet hoeft te betekenen dat die ervaring hier opgedaan moet worden. Daar is meer voor nodig.

Zolang anderen ook niet in de spiegel kijken en bij heerst dat ik in de maling genomen word is dit niet mijn plek momenteel.
 
Je hebt gelijk o en o. Daarom ook mijn eerdere opmerking dat ik iedereen hierin succes wens met uiteraard positieve resultaten.
 
Ik ga,op bezoek bij mijn ouders en ben dus even afwezig op het forum en nu gebeurt er dit. Laat maar duidelijk worden hoe de hazen lopen. Telegram volg ik al een tijdje niet meer, maar ik begrijp dat je ook daar soortgelijk gedrag laat zien, Binc.

Hoe lang blijf je nog de hele wereld de schuld geven zonder ooit ook maar naar jezelf te willen kijken? Misschien heb je gelijk en ben je toch een debater, discussieren om te discussieren. Je bent een keizer zonder kleren en ik raad je aan om per direct te stoppen met dit gedrag. Zo niet, dan verwijder ik je per direct van het forum. Wie niet horen wil...

Mike
 
Ragnar kan leuk roepen dat ik irritant ben in de telegram groep. Juist van jou Mike had ik dan verwacht dat je daar dan wel bewijs van zou willen zien. Al maanden zit ik op eigen initiatief niet meer in die groep van Ragnar. Je hoort wat en hebt meteen commentaar zonder na te gaan of Iers waar is. Ook jij mag leren om wat minder nivea te gebruiken. Niet invullen voor een ander dus. Dit topic was bedoeld om anderen te spiegelen.
Helaas heeft het weinig effect als mensen zelf niet zien wat hun spiegel is. Ragnar heeft niks met anderen te maken. Ik hoop voor Ragnar dat hij er zelf niet de dupe van word.

Jammer om te vernemen dat je me eraf wilt gooien. Ook voor jou hoop ik dat je het doel bereikt waar je naar op zoekt op bent. Beiden succes gewenst daarmee.



 
*Zucht*

Je kijkt even anderhalve dag niet op het forum, en helaas zie je dan toch weer dat door Binc het hele topic dreigt te ontsporen.

Ik heb haar op 18 maart al aangesproken op dit gedrag.

Als verklaring voor haar constante aandacht trekken en ruis veroorzaken kwam dit:
Waarschijnlijk omdat ik de indruk heb dat ik aan een verwachting moet voldoen van anderen waar ik voor pas.
Daarnaast mocht het niet meer over personen zelf gaan op dit forum.
Dat is de reden. Met zo een test gaat het vooral over jexelf en dat telt niet. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. Je bent daarvoor later binnen gekomen. Ik ga hier verder niet meer op in. Ik hoef geen eenzaam bestaan wanneer leiding gegeven moet worden. Niet mijn ding om daar bewust van te zijn.
Tja... Dit is gewoon complete onzin! Bullshit van de bovenste plank! Als Myers Briggs ergens nuttig voor kan zijn, is het: "Het creëren van wederzijds begrip". Wanneer je jezelf verdiept in de archetypes en de diepere betekenis erachter, krijg je een hoop opheldering over waarom je leven een bepaald soort verloop heeft gehad, en waarom bepaalde interacties zijn gegaan, zoals ze zijn gegaan. Het kan een hoop begrip creëren voor andere mensen die hele andere archetypes hebben.. Je kunt het beter duiden, en begint beter te begrijpen hoe andere karakters werken, en waarom ze bepaalde manieren van doen hebben. Het is natuurlijk niet helemaal in beton gegoten, maar de zelfreflectie, gecombineerd met andermans inzichten geven wat mij betreft iets heel waardevols, namelijk:  "empathie"

En laat dat nou net een minder sterk punt zijn van mijn ETNJ type.

Maar hier leek het Binc allemaal niet om te doen.. Ze WILDE dit niet inzien en lijkt steeds maar weer te hebben geprobeerd om dit topic gewoon op te blazen.

Het enige wat ik daar heb gezien is een gekrenkt ego.. Deze materie kwam te dicht bij de kern van een heleboel dingen waar Binc duidelijk niet mee om kon gaan. Ik kreeg zelfs de indruk dat dit gewoon ronduit een soort trauma was. Feitelijk ging het topic niet genoeg over haar. Haar ego kreeg niet de aandacht die het in haar ogen zou hebben verdiend.. Misschien was Binc haar geval de uitkomst inderdaad wel een soort van singulariteit.. Iets dat ze gewoon liever niet onder ogen wil zien. Ze sprak van steeds maar veranderende archetypes en hoe dit alles complete onzin was. Ik heb dit soort kniereflex reacties wel vaker gezien in het echte leven, en de mensen waarbij hier sprake van is, hebben vaak dieper gezetelde mentale problematiek (Denk inderdaad aan Meervoudige Persoonlijkheidsstoornis die Mike ook al had genoemd of Borderline persoonlijkheidsstoornis of Schizofrenie.) Hoe het ook zij, dit zijn ernstige psychische aandoeningen dus als dit een factor is, dan vind ik dat oprecht heel vervelend voor de getroffen persoon.

Haar gedrag met betrekking tot dit topic is wel volledig irrationeel.

Logisch zou zijn geweest, dat als een onderwerp je niet aanspreekt, en je daarin ook geen rol wilt spelen, zoals ze meerdere keren zelf heeft gezegd hier, je dan vervolgens gewoon niet mee doet.

Het is niet alsof iemand haar onder schot hield en dwong om mee te doen aan dit topic.

Daarbij stond ze ook volledig vrij om zelfstandig andere topics te openen als ze daar echt behoefte aan had gehad. Kortom, de logica is ver te zoeken.
 
Maar om het topic weer even terug te brengen naar de oorspronkelijke bedoeling:

@Mike
Sla mij maar lek. Wat is er in godsnaam mis met mijn woorden? Maar dit overkomt mij dus voortdurend. En waarom? Omdat ik niet meega met emotionele theekransjes zoals ze op Fuckbook doen. Ik kan daar niets mee, ik leg niet mijn oor te luister op andermans ziel, heb wel wat beters te doen. Snap je mijn probleem, zelfs onder gelijkgestemden? Story of my life.

Mike
Het grote probleem van de afgelopen 10 jaar is de "instant gratification" cultuur die gecreëerd is. Danzij Facebook, Twitter en dat soort "tools" zijn bij veel mensen heel nieuw soort hersenverbindingen tot stand gekomen die sterk de amygdala prikkelen en ook de dopamine centra in het brein. We hebben tegenwoordig helaas heel erg te maken met mensen die letterlijk en figuurlijk een opgezwollen amygdala hebben, en volledig in de hysterische emotie zwelgen op dat moment.

Maar dit is niet de enige factor, want het speelt zoals je zelf ook al aangeeft langer. Je noemt het niet voor niets "Story of your life".

Ook ik ben hier met grote regelmaat tegenaan gelopen in het verleden. Men vind mij in de communicatie soms hard en zakelijk. Zeker over tekst kom ik soms bot en ongezouten over. Het is vaak wanneer ik mensen in het echt ontmoet, dat ze me heel anders gaan zien, en beter kunnen waarderen. Ik denk dat wij confronterend kunnen zijn voor de gesprekspartner, en dat lang niet iedereen daarmee om kan gaan.
 
Ik denk dat wij confronterend kunnen zijn voor de gesprekspartner, en dat lang niet iedereen daarmee om kan gaan.
Maar is dit ons probleem of hun probleem? Ik ben m'n hele leven lang al op zoek naar gelijken die ik niet of nauwelijks lijk te vinden. Ik voel me alsof ik afgedaald ben vanuit een andere planeet in een mensengedaante, een soort slechte grap. Moet ik uit liefde nu maar constant meebewegen naar die amder of kan iemand nu ook eens meebewegen mijn kant op? Dat laatste lijkt welhaast onmogelijk want zoals Joost al vaststelt wordt mijn zeer eerlijke en rechtstreekse communicatie gezien als vijandelijk, vooral (en vrijwel uitsluitend) door vrouwen. Ik weet niet of ik hier ooit nog in kan veranderen, dit is niet voor niets een archetype.

Mike
 
Ik wil toch mijn excuses aanbieden dat ik dit op deze manier heb gezegd. Maar ik stoorde mij zo aan het gedrag van Binc dat ik dit van mijzelf zo op deze manier moest doen. Aan de ene kant heb ik wel medelijden met haar en aan de andere kant ben ik blij dat ze hier niet meer aanwezig is.. zelf ben ik ook niet altijd even tactisch en daar ben ik mij ook van bewust.

Maar denk dat nu Binc hier niet meer is het beter is voor iedereen!

Fijne avond!



Ragnar
 
@Ragnar Peterson

Bepaalde zaken zoals bijvoorbeeld jouw hoog gevoeligheid kun je zien als sterk ontwikkelde F in jouw letter reeks. Als ik me niet vergis wordt jouw type als INFP omschreven.

Dus Introvert, Intuitive, Feeling, Perceiving. Bij jou is dat Feeling deel dus extra sterk ontwikkeld en "gevoel" van jezelf en anderen telt erg zwaar in hoe jij besluiten neemt. Ik kan me voorstellen dat dit soms wel de nodige problemen geeft.

Wat ik me afvraag is of jij jezelf zou omschrijven als "beïnvloedbaar"?
Ik bedoel dan niet dat iemand je makkelijk op andere gedachten kan brengen, maar meer dat buien  en energie van anderen sterk aan je trekken.
 
@Charza

Ja klopt inderdaad INFP!

En dat het af en toe ook de nodige problemen geeft klopt ook zeker.

In mijn werk bijvoorbeeld en hoe ik dit net weer deed met Binc. Ik breng dingen niet altijd even tactisch maar wel met puur gevoel!

Beïnvloedbaar ben ik zeker niet.

Maar buien en energieën en emoties van anderen trekken zeker sterk aan mij.

Dat is juist het 'probleem' waar ik steeds tegenaan loop. En daar kan ik helaas nog niet mee omgaan.

Dus als je tips hebt :,-)



Ragnar
 
@Mike
Maar is dit ons probleem of hun probleem? Ik ben m’n hele leven lang al op zoek naar gelijken die ik niet of nauwelijks lijk te vinden. Ik voel me alsof ik afgedaald ben vanuit een andere planeet in een mensengedaante, een soort slechte grap. Moet ik uit liefde nu maar constant meebewegen naar die amder of kan iemand nu ook eens meebewegen mijn kant op? Dat laatste lijkt welhaast onmogelijk want zoals Joost al vaststelt wordt mijn zeer eerlijke en rechtstreekse communicatie gezien als vijandelijk, vooral (en vrijwel uitsluitend) door vrouwen. Ik weet niet of ik hier ooit nog in kan veranderen, dit is niet voor niets een archetype.

Mike
In mijn optiek moet er balans zijn. Dat betekent dat je zonder compromis gewoon jezelf moet kunnen zijn, en dat betekent ook dat we naar anderen luisteren. Feitelijk gezien zou het beter zijn als iedereen eens naar elkaar luistert en dit op een bezonnen manier doet. Dus niet meteen vanuit de emotie reageren, maar gewoon eens bedaren en kijken wat de ander eigenlijk zegt... Heel veel van de mensen die snel uit zo'n gesprek springen komen later vaak op die beslissing terug.. Ze zijn te snel geweest en voelen dat zelf ook. Het hoort bij het emotioneel volwassen worden.. En daar zit in mijn optiek tegenwoordig het grootste probleem.. Veel mensen zijn emotioneel gewoon niet volwassen.
 
@Ragnar
@Charza

Ja klopt inderdaad INFP!

En dat het af en toe ook de nodige problemen geeft klopt ook zeker.

In mijn werk bijvoorbeeld en hoe ik dit net weer deed met Binc. Ik breng dingen niet altijd even tactisch maar wel met puur gevoel!

Beïnvloedbaar ben ik zeker niet.

Maar buien en energieën en emoties van anderen trekken zeker sterk aan mij.

Dat is juist het ‘probleem’ waar ik steeds tegenaan loop. En daar kan ik helaas nog niet mee omgaan.

Dus als je tips hebt :,-)



Ragnar
In mijn optiek heb je dingen niet fout aangepakt. Je bent vooral heel eerlijk geweest en transparant, en dat is fijn, want dan weten mensen ten minste waar ze aan toe zijn. Jouw eerdere post trouwens is wel echt ARCHETYPISCH een "Mediator".. Aan de ene kant zus, maar ja aan de andere kant zo...

Ik ben daarin wellicht wat harder. Binc was in mijn optiek vooral bezig met egocentrisch gedrag.. Door haar aandachttrekkerij sneeuwde het hele topic onder met allerlei ruis berichten, waardoor voor anderen het overzicht ook volledig kwijt was. Dit gedrag heeft ze vaker laten zien.. Hier op het forum, maar ook in de Telegram groepen die ze dan volledig kaapt. Ze draait het ook altijd zo dat het volledig over haar gaat! We kunnen met deze observatie niet anders dan concluderen dat hier sprake is van een enorm groot Ego probleem.
 
En voor wat betreft tips @Ragnar

Leer je eigen grenzen kennen... Leer je triggers kennen. Jij als HSP moet soms gewoon tijd voor jezelf claimen. Wat ik zelf doe is met enige regelmaat mezelf "unpluggen."

Dus weg met telefoon, geen computer aan, maar gewoon buiten zijn in de natuur of bij echte mensen. Ik pak steeds vaker de fiets en ga een eind fietsen. Je wordt er fitter van, en je kan eens goed al die opgebouwde spanning afladen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.982
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan