Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

@ Charza

Tijd voor mijzelf heb ik genoeg de laatste tijd. Mijn vriendin heeft mij ook alle ruimte en daar ben ik heel blij mee. Maar ook dat vind ik wel moeilijk om mee om te gaan. Ik doe eigenlijk nooit meer leuke dingen samen,omdat ik daar totaal geen energie voor heb. Maar zet mij met een metaaldetector in het bos of met mijn camera in de natuur en ik ben helemaal blij. Verder drink ik sinds 1 jaar gestopt te zijn weer en daar baal ik ontzettend van. Maar het geeft mij ook de rust die ik nodig heb.

Soms zie ik gewoon letterlijk door de bomen het bos niet meer.



Ragnar







 
@Charza



Mijn vriendin heeft net de test gedaan en is een Verdediger. ( ISFJ )



Ragnar
 
Deze test heb ik een aantal keren gedaan en het is steeds hetzelfde: ENFJ-A Type Protagonist

Leuk om over de verschillende typen te lezen van jullie.
 
Ik kwan deze nog tegen, geen toeval dat dit juist vandaag op mijn pad komt:

Tnjiyhohq0r6py9ehvs6t9zm2218rjlyh.jpg


Mike
 
Ik zag dit inderdaad ook. Het nieuws kanaal is opgeheven.
Is destijds door Binc opgezet nadat bleek dat iedereen het andere Telegram-kanaal vol gooide met nieuwsberichten. Ze heeft de stekker eruitgetrokken. Kinderachtig allemaal.

Mike
 
Verder drink ik sinds 1 jaar gestopt te zijn weer en daar baal ik ontzettend van. Maar het geeft mij ook de rust die ik nodig heb.
Neem het aan van iemand die ook dacht 'ontspanning' te kunnen vinden in drank: it ain't worth it. Ik wil je met alle plezier helpen om de 12 stappen te doorlopen.

Mike
 
Feitelijk gezien zou het beter zijn als iedereen eens naar elkaar luistert en dit op een bezonnen manier doet. Dus niet meteen vanuit de emotie reageren, maar gewoon eens bedaren en kijken wat de ander eigenlijk zegt… Heel veel van de mensen die snel uit zo’n gesprek springen komen later vaak op die beslissing terug.. Ze zijn te snel geweest en voelen dat zelf ook. Het hoort bij het emotioneel volwassen worden.. En daar zit in mijn optiek tegenwoordig het grootste probleem.. Veel mensen zijn emotioneel gewoon niet volwassen.
Ziedaar mijn probleem. Ben ik eindelijk bezig door introspectie en zelfreflectie me te bevrijden van mijn egopersonage, zodat ik dichter kom bij mijn ware zelf, bots ik vervolgens tegen andermans ego aan! Heb je nog wijze woorden of tips voor me, want ik zie niet hoe dit te fixen is.

Mike
 
Ik heb vanmiddag de test nogmaals gedaan en dit keer er meer de tijd voor genomen. En blijkbaar ook eerlijker ingevuld want er kwam nu Bemiddelaar INFP-A uit ipv Architect. In Bemiddelaar INFP-A herken ik mijzelf veel meer.





 
Zoo ik heb geloof ik een hoop gemist?! In die paar dagen. Ik ga niet alles teruglezen want volgens mij zie ik dat het irrelevant is voor mij.

Ik zie dat Charza een tip geeft voor HSP’ers. Kan ik zeker toejuichen betreft unpluggen. Ik doe dat ook, ik vind mijn rust door de natuur in te gaan, naar de boerderij en de paarden/ kalveren ‘knuffelen’. Ik laad daar van op, echt serieus. Solfeggio frequenties kunnen ook helpen of andere soortgelijke prettige tonen.

 
@mike

Ik heb je een bericht gestuurd op Telegram!

Ik neem je aanbod graag aan!



Ragnar



 
Interessant Sampjes, je behoort tot een nog zeldzamere groep mensen dan ik als logicus! We hebben met elkaar gemeen dat we anderen willen helpen om zichzelf te helpen, maar jij communiceert beter en ‘menselijker’ dan ik.

Klopt. En wat mijn valkuil dus is en wat ook hier uiteen is gezet dat ik mijzelf dan vaak wegcijfer voor een ander. Sinds de cojona ben ik een stuk harder geworden naar anderen. Mensen uit mijn nabije omgeving moesten hieraan wennen. Ik ben heel lang een persoon geweest die de ander niet wilde kwetsen en zei niet gemakkelijk nee. Tegenwoordig doe ik dat dus wel en ben veel beter mijn grenzen gaan bewaken. Ik groei nog steeds op dit gebied. Die donkere buien zijn ook herkenbaar en somberheid etc.

En een training van mij haha, bedankt dat zie ik als een compliment! Zou alleen mijn God niet weten hoe ik dit een ander aan zou moeten aanleren los van tijdgebrek. Ik ben van nature zo en daarnaast hebben mijn opleidingen die ik heb gedaan ook een steentje bijgedragen aan empathisch handelen. Dat was zelfs een apart vak op het HBO.
Ik zal kijken of ik wat tips heb maar bedenk dat dit voor een logicus wel echt lastig is hoor maar niet onmogelijk. Je gaat het gevoel hebben heel erg tegen je natuur/principes in te gaan. Maw je gaat zwaar weerstand voelen in het begin.
 
Nog even hier op terugkomend:
Ook ik ben hier met grote regelmaat tegenaan gelopen in het verleden. Men vind mij in de communicatie soms hard en zakelijk. Zeker over tekst kom ik soms bot en ongezouten over. Het is vaak wanneer ik mensen in het echt ontmoet, dat ze me heel anders gaan zien, en beter kunnen waarderen. Ik denk dat wij confronterend kunnen zijn voor de gesprekspartner, en dat lang niet iedereen daarmee om kan gaan.
Ook ik krijg regelmatig te horen dat ik 'in het echt' veel vriendelijker overkom dan op schrift. Kennelijk maken bij mij de gezichtsuitdrukking en toon van de stem enorm veel verschil. Maar ik kan nu eenmaal niet overal voice messages inspreken en dus word ik (m.i. onterecht) gezien als harteloos en kil, dominant ook. Ik zie niet hoe ik dit kan veranderen. Als logicus interesseren andermans emoties mij niet of nauwelijks, jij kunt ontploffen of van binnen koken, ik ben totaal onverschillig en lig er niet wakker van.

Mike
 
Ziedaar mijn probleem. Ben ik eindelijk bezig door introspectie en zelfreflectie me te bevrijden van mijn egopersonage, zodat ik dichter kom bij mijn ware zelf, bots ik vervolgens tegen andermans ego aan! Heb je nog wijze woorden of tips voor me, want ik zie niet hoe dit te fixen is.

Mike
We leven helaas in een egocentrische wereld, en veel mensen hebben in deze gewoon een klap van de molen gekregen.. In een neo liberale 24 uurs samenleving zijn er 2 zaken die structureel niet gebeuren....
  1. Neo Liberaal denken draait volledig om het ego.. Alles draait om het ego en dient het ego te dienen. Luisteren naar elkaar gebeurt gewoonweg niet meer. Het is zodoende zeldzaam geworden. Hier kan je niet persé iets aan doen, want communicatie moet van 2 kanten komen.
  2. 24 uurs economie.. Wanneer komt men tot bezinning? Wanneer neemt men tijd om te onthaasten? Alles gaat constant door..
Kortom.. Het ligt niet aan jou, en de enige raad die ik kan meegeven is dat je het niet op jezelf betrekt allemaal. Veel mensen zijn gewoon kapot en dysfunctioneel op allerlei gebieden. De lockdowns maken dit gegeven nog eens extra pijnlijk duidelijk en de hoeveelheid psychische klachten staat op een recordhoogte.

Veel mensen komen er nu pas achter hoe in deze gemaakte nihilistsche realiteit ze eigenlijk doelloos door bleven draaien.. Alles wat ze deden, deden ze voor het eigen genot.. Nu vallen die mensen in een gat.
 
Ik heb de test met met tussenpoos tweemaal gedaan.
Een keer bemiddelaar, een keer logicus.
Ik weet hoe je testen kunt beinvloeden want "gemanipuleerde" vraagstellingen.
Bij elke vraag kan ik kanttekeningen plaatsen namelijk.
Het is een glijdende schaal, hoe beoordeel je de glijdende schaal?
Van mezelf weet ik dat situaties niet veralgemeniseerd kunnen worden.

Mike, is het niet zo dat als je je eigen ego probleem hebt opgelost het ego van de ander ook geen probleem meer is?

En: we hoeven niet te veranderen, slechts bewustworden.
En misschien leidt bewustworden tot veranderend gedrag, maar misschien ook niet.
 
En eerlijk gezegd, ik ken eigenlijk niemand die ooit veranderd is, dit in mijn eigen omgeving.
Mensen blijven hoe ze zijn.
Als mensen niet bewust zelfonderzoek doen dan worden ze wel ingehaald door al dan niet ingrijpende gebeurtenissen in hun leven die confronteren met allerhande vragen.
Evenwel heb ik nog nooit iemand essentieel zien veranderen.
De scherpe kantjes gaan ervan af, that's it.
Een echte appel wordt nooit een GMO appel.
 
Kortom.. Het ligt niet aan jou, en de enige raad die ik kan meegeven is dat je het niet op jezelf betrekt allemaal. Veel mensen zijn gewoon kapot en dysfunctioneel op allerlei gebieden.
Ik betrek het niet op mezelf, ik ben bezig met zelfreflectie. Wat nu bloot is komen te liggen is wat er altijd al was, ook bij mezelf. Ik ben een logicus, weet je nog? Ik probeer een puzzel op te lossen. Rationeel, niet emotioneel. Zoals je zelf al schreef:
We leven helaas in een egocentrische wereld, en veel mensen hebben in deze gewoon een klap van de molen gekregen..

Veel mensen komen er nu pas achter hoe in deze gemaakte nihilistsche realiteit ze eigenlijk doelloos door bleven draaien.. Alles wat ze deden, deden ze voor het eigen genot.. Nu vallen die mensen in een gat.
Dit geldt ook voor 'gelijkgestemden'. Ik zie ook nog veel ego op dit forum - en ik heb het niet alleen over Binc. Dit heb ik ook voorspeld: de echte psychologische bescherming tegen de komende onthullingen komt niet door een informatievoorsprong op de slapende medemens, maar door geestelijke groei!
Mike, is het niet zo dat als je je eigen ego probleem hebt opgelost het ego van de ander ook geen probleem meer is?
Eerlijk gezegd vind ik dit een dooddoener. Dit zou betekenen dat ik me bewust moet afsluiten of dat het me niet meer interesseert. Maar zoals ik al eerder schreef: terwijl zoveel mensen (ook hier op dit forum) bezig zijn met hun persoonlijke leed is mijn leed niet individueel maar collectief. Als logicus ben ik een grote plaatjesdenker, het draait niet om mij. Al wekenlang roep ik op tot zelfreflectie en vereniging, in die volgorde. Hoe egoloos is dat? Bovendien schrijf je zelf:
En eerlijk gezegd, ik ken eigenlijk niemand die ooit veranderd is, dit in mijn eigen omgeving.
Mensen blijven hoe ze zijn.
Als mensen niet bewust zelfonderzoek doen dan worden ze wel ingehaald door al dan niet ingrijpende gebeurtenissen in hun leven die confronteren met allerhande vragen.
Evenwel heb ik nog nooit iemand essentieel zien veranderen.
De scherpe kantjes gaan ervan af, that’s it.
Een echte appel wordt nooit een GMO appel.
Mike
 
Bericht van Binc via email:
Ik heb de telegram groep verwijderd. Geen behoefte meer aan om deze te beheren. Bovendien al helemaal geen behoefte meer aan alle berichten waar niks anders te lezen valt in contexten als fuck you, klootzakken, Mongolen, en noem maar op.
Ik heb er niks meer mee en kan er niks mee. Verder wens ik met rust gelaten te worden en niet meer gepusht te worden om nog meer voor mensen klaar te staan en maar te blijven aanpassen en geven om maar weer gekwetst te worden of oneerlijk behandeld te worden.

Mijn tolerantie niveau voor al die mensen die met dat soort woorden en teksten blijven strooien heeft langer geleden de revue al gepasseerd en laat mezelf er niet meer mee in op geen enkele social media of waar dan ook meer. 1 van de redenen dat ik uit die groepen ben gegaan. Mijn manier van verbinden komt niet overeen met wat er in die groepen geroepen word. Ik kon je geen eigenaar maken in deze groep. Om dezelfde reden als toen in de groep van Ragnar. En omdat dit een kanaal was en geen groep.

Ik wens je verder oprecht het beste toe.
Deze vrouw heeft serieuze issues die ver buiten het kader van dit forum gaan.

Mike
 
Mike, is het niet zo dat als je je eigen ego probleem hebt opgelost het ego van de ander ook geen probleem meer is?
@Anna

De logica van deze vraag ontgaat me een beetje. Er moet natuurlijk sprake zijn van een dialoog. Als in een interactie een kant heel nederig is, en zelfreflectie doet, dan botst dat vanzelfsprekend met de ego gedreven andere kant. Een kenmerk van mensen die vanuit het ego redeneren is dat ze vast blijven houden aan onredelijke argumenten.. Daar kom je geen stap mee verder. Kortom, andermans ego kan een heel groot probleem zijn.
 
Kortom.. Het ligt niet aan jou, en de enige raad die ik kan meegeven is dat je het niet op jezelf betrekt allemaal. Veel mensen zijn gewoon kapot en dysfunctioneel op allerlei gebieden.

Ik betrek het niet op mezelf, ik ben bezig met zelfreflectie. Wat nu bloot is komen te liggen is wat er altijd al was, ook bij mezelf. Ik ben een logicus, weet je nog? Ik probeer een puzzel op te lossen. Rationeel, niet emotioneel. Zoals je zelf al schreef:

We leven helaas in een egocentrische wereld, en veel mensen hebben in deze gewoon een klap van de molen gekregen..

Veel mensen komen er nu pas achter hoe in deze gemaakte nihilistsche realiteit ze eigenlijk doelloos door bleven draaien.. Alles wat ze deden, deden ze voor het eigen genot.. Nu vallen die mensen in een gat.

Dit geldt ook voor ‘gelijkgestemden’. Ik zie ook nog veel ego op dit forum – en ik heb het niet alleen over Binc. Dit heb ik ook voorspeld: de echte psychologische bescherming tegen de komende onthullingen komt niet door een informatievoorsprong op de slapende medemens, maar door geestelijke groei!
Hier heb ik niets aan toe te voegen. Zonder geestelijke groei kom je geen stap verder. Dit is in mijn optiek ook die 4-6%  die Q in post 3029 benoemt. Zelfs in de zogenaamde "ontwaakte" community is er een percentage van mensen die een flink ego hebben. Voor deze mensen is het "wakker zijn" een soort van gereedschap geworden om zichzelf beter  te voelen dan een ander... "Kijk mij eens wakker zijn waar anderen domme schapen zijn".. Geen nederigheid bij deze mensen, die zichzelf als een autoriteit gaan beschouwen op het gebied van "alternatieve informatie". Hier kun je de Charlie Wards, Daniëlle Stotijns en Wouter Raatgevers van deze wereld vinden...
 
De logica van deze vraag ontgaat me een beetje. Er moet natuurlijk sprake zijn van een dialoog. Als in een interactie een kant heel nederig is, en zelfreflectie doet, dan botst dat vanzelfsprekend met de ego gedreven andere kant. Een kenmerk van mensen die vanuit het ego redeneren is dat ze vast blijven houden aan onredelijke argumenten.. Daar kom je geen stap mee verder. Kortom, andermans ego kan een heel groot probleem zijn.
Precies, Charza, helemaal mee eens. Dit soort redenaties is van het niveau '5D' dat we veelal op Fuckbook zien. Het is nihilisme verpakt als spiritualiteit, het klinkt diepzinnig maar als je het doordenkt is het volkomen nietszeggend.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.195
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan