Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Een van mijn beste vrienden is ook INFJ, en wat ik in jullie beide terug zie komen is een sterk gevoel van idealisme. Jullie hebben een duidelijk beeld van een wereld die zou kunnen bestaan zonder alle beslommeringen van deze tijd. Aan de andere kant zien jullie ook hoe ieder individu verschillend kan zijn, en dat moet ook ten alle tijden gerespecteerd worden. Dit is vaak fundamenteel onverenigbaar met het ideaal dat jullie hebben, en dat geeft jullie soms een wat cynische kijk op het leven.

In mijn optiek kunnen Advocaat typen daardoor soms wat besluiteloos lijken omdat ze altijd alles van meerdere kanten willen bekijken.

Een les die ik wel geleerd heb door de jaren heen is dat jullie type echter wel een heel sterk eigen moreel kompas heeft, en dat deze altijd leidend zal zijn, ondanks dat jullie begrip kunnen opbrengen voor hen die daar van afwijken.

Dit afwijken vinden jullie dan ook wel weer fascinerend. Naar mijn ervaring kan een advocaat type soms ook wel somber zijn en bevangen van donkere buien. Dit omdat vooral afwijkende negatieve emoties jullie niet in de koude kleren gaan zitten maar wel meetellen in jullie eindoordeel over iets.

Deze tekst komt wel eng overeen met hoe mijn persoonlijkheid ook in elkaar zit. Ik zit altijd met een soort strijd met enerzijds een harmonieuze wereld zonder narigheid, maar aan de andere kant moet iedereen wel lekker zelf weten wat ie doet of denkt, ook als dingen tegen mijn principes in gaan.
En vooral in deze tijd heb ik daar heel veel moeite mee, omdat ik zo ontzettend veel dommigheid zie bij mensen, en ik kan daar totaal niet mee overweg. Ik zonder mezelf ook behoorlijk af van al die 'Cojona-schapen'... en de mensen waar ik dan niet omheen kan (schoonfamilie) probeer ik zo oppervlakkig en kort mogelijk mee om te gaan, en moeilijke gesprekken uit de weg te gaan. Gesprekken over bijv vaccins probeer ik te vermijden. Ik zeg liever dat ik er niet over wil praten, dan dat ik effe zou 'ja-knikken' of zou zeggen 'ik weet niet'... Want ik weet heel duidelijk hoe of wat! Maar over koetjes en kalfjes praten maak je mij ook niet gelukkig mee.

En dat kan soms allemaal best een negatieve impact hebben op mij, wat kan resulteren in donkere buien. En dan merk ik altijd een stevige behoefte om mezelf terug te trekken, en dan moet ik weer opladen, en dingen eventueel heroverwegen of nadenken hoe ermee om te gaan. Besluiteloosheid is ook een eigenschap waar ik vaak mee worstel.

Best apart ook dat er 3 advocaten op dit forum zitten, terwijl het een zeldzame groep is.

Kevin
 
In mijn optiek kunnen Advocaat typen daardoor soms wat besluiteloos lijken omdat ze altijd alles van meerdere kanten willen bekijken.

Een les die ik wel geleerd heb door de jaren heen is dat jullie type echter wel een heel sterk eigen moreel kompas heeft, en dat deze altijd leidend zal zijn, ondanks dat jullie begrip kunnen opbrengen voor hen die daar van afwijken.

Dit afwijken vinden jullie dan ook wel weer fascinerend. Naar mijn ervaring kan een advocaat type soms ook wel somber zijn en bevangen van donkere buien. Dit omdat vooral afwijkende negatieve emoties jullie niet in de koude kleren gaan zitten maar wel meetellen in jullie eindoordeel over iets.

In de moderne wereld van de afgelopen 20 jaar zijn advocaat types vaak gedoemd om een redelijk eenzaam bestaan te hebben. Net als de logicus hechten jullie veel waarde aan diepgang en het is ook als het ware jullie persoonlijke missie om diepere betekenis te vinden in alle facetten van het leven. Hierdoor draag je soms een figuurlijke last op je schouders, omdat je jezelf toch ook wel verantwoordelijk voelt voor een ander.

Je slaat de spijker op z'n kop Charza. Een aantal jaren geleden de test gedaan en nu weer. Ik ben ook INFJ-T. Alleen het sociale aspect en communicatie is nogal beschadigd. Het laatste jaar wel uit m'n comfortzone gestapt door het hele cojona gebeuren. Het komt niet in mijn woordenboek voor om niets te doen en toe te kijken. Maar daarbij vergeet ik mezelf en dat is vaak vermoeiend.
 
Leuk geprobeerd om zelf een label op mijn hoofd te plakken. Ondanks dat je dat oprecht bedoeld kan je er in je bevindingen elke keer niet verder naast zitten. Ik begrijp nu ook waarom ik mezelf hier niet meer uitgenodigd voel. Meermalen is uit gekomen dat ik een debater ben. Langer geleden wist ik al dat mijn uitdaging zit om aan emotionele emotie te werken. Reeds langer geleden daarmee gestart.
Zoals gisteravond gezegd maar ook eerder moet dat maar veroordeeld worden hier. Dat deed ik zelf ook al. Ik kan het hier niet meer vinden om tot ontwikkeling te komen en distantieer mezelf dan ook van dit forum.
 
weer zo veel geschreven hier, ik lees vanavond bij, maar dit:
Dat is best interessant wat je daar schrijft. Is het mogelijk om van subtype te wisselen door persoonlijke groei en ontwikkeling? Kan ik van een assertieve logicus ook een turbulente worden die niet improviserend maar planmatig door het leven gaat? Ik denk dat dit absoluut te leren valt, dus volgens mij zijn verschuivingen binnen het subtype wel degelijk mogelijk, zoals ook blijkt uit jouw voorbeeld.
geloof ik echt @Mike maar alles kost tijd en energie en bij de ene gaat het vanzelf en de ander worstelt. Mijn nichtje wilde jaren geleden, toen ze nog opleiding deed binnenhuisarchitect worden. Ze was heel reëel en zag hoe een aantal medescholieren heel makkelijk doorheen fietsten, taken gemakkelijk aankonden, terwijl zij echt veel langer bezig was. Ze deed het uiteindelijk wel maar besloot toch te stoppen omdat ze dat niet als haar toekomstbeeld zag. Uiteindelijk heeft ze management gestudeerd en dat doet ze fluitend. Waar ook in het bedrijfsleven.
 
Meermalen is uit gekomen dat ik een debater ben.
Jij viel toch nergens onder, telkens een andere uitslag? Bovendien herken ik jou niet in onderstaande uitleg, wel Naief die graag discussieert om te discussieren:

https://www.16personalities.com/nl/entp-persoonlijkheid

Mike
 
En welk type volgens de MB-test is BASTIAAN dan? Houd ons niet langer in spanning!
ik ben Avonturier maar dat had ik vorige week al gezegd.
 
Maar daar herkende je jezelf toch niet zo in? Je suggereerde dat je na de tweede keer de test te hebben gedaan er of een andere uitslag uit is gekomen waarin je je wel herkent of dat je je deze keer wel herkent in dezelfde uitslag.

Mike
 
Jawel hoor, als ik het profiel zo lees is het best herkenbaar en de uitslag was ook consistent. Ik was er gewoon een beetje verbaasd over dat ik een 'avonturier' ben. Dan denk je toch al gauw aan een Dr. Livingstone ofzo en dat ben ik echt niet.
 
Dat discussiëren van Naïef durf ik nog wel in twijfel te trekken. Aangezien ze het lang geleden nodig vond om live een snerende opmerking naar mij te maken en vervolgens weglopen. Als ze de discussie aan had willen gaan zou ze niet weglopen. Heb haar hier ook lang niet gezien waaruit je op kan maken dat dat wel mee valt.

Over de uitslag hierboven, ik heb geen eens zin meer om nog discussie of wat dan ook met iemand te hebben.
De lol is er al wel af om anderen te helpen.



 
Misschien leest ze nog mee. Maar waarom ze niet meer actief meedoet? Omdat niemand meer het spelletje meespeelt, dan is de lol er snel van af.

Mike
 
Geen idee. Misschien vind ze het wel lekker rustig ofzo. Maar eerlijk gezegd, Ik wil het niet eens begrijpen. Iets zeggen is 1 ding en interesseert me niet. Maar weg lopen is een ander verhaal.
 
Ik neem jullie even mee in het brein van een Logicus. Eerder deze week plaatste iemand in een app-groep waar ik deel van uitmaak het volgende filmpje:​
https://m.facebook.com/vanderlaanenwoe/posts/2072741259442506

Al snel sprak de een na de ander er schande van. Ik schreef toen:
Laat het gaan, er zijn nu belangrijkere zaken om je druk over te maken. Zoals verkiezingsfraude.
Iemand schreef: Ieder zijn focus. Waarop ik schreef:
Ik bespeur veel emotie. Logisch, als je zelf kinderen hebt, maar je hebt er niets aan. Het leidt tot 'Don Quichot-syndroom', je gaat heel fanatiek windmolens bevechten en loopt hier uiteindelijk op stuk. Focus je liever op de achterliggende agenda, niet op de uitingsvormen hiervan.
Deze reactie komt echter niet aan. Welcome to my world. Ik valideer nl. de emotie niet die zo'n filmpje losmaakt. En dus probeer ik het als volgt:
Ja, de propaganda is schaamteloos. Ja, ze zetten kindsoldaten in. Ja, de twee presentatoren zijn sukkels. Documenteer dit, sla het op op je harde schijf. Er komt een tijd dat we tribunalen gaan krijgen en dan moeten ze verantwoording gaan afleggen naar de samenleving. Als je je nu nog verbaasd of verontwaardigd voelt over dit soort dingen loop je achter de feiten aan en ben je het doelpunt in de herhaling aan het bekijken i.p.v. het live mee te maken. Laat je niet afleiden door provocatietactieken die inspelen op (ouderlijke) emoties, dat is precies wat ze willen, wees actief en niet reactief!
En daarmee maak ik het dus erger. Het leed is al geleden, de emotie is al los. En geen enkele logica is hiertegen opgewassen. Dit zien we dus niet alleen in discussies met maskerdragende schapen, maar ik ervaar het ook bij 'our people', teveel emoties en ego (vooral onder vrouwen, zeg maar zo goed als altijd).

Maar het verhaal is nog niet uit. Vervolgens plaatst dezelfde persoon die eerder reageerde (een vrouw geen toeval) het volgende plaatje:

Ttufkw7tx5zojvjy37hwgqpsq64kwaq40.jpg


Wijze woorden. Dit beaam ik als volgt:
Geschreven door iemand die zich niet van de wijs laat brengen door de provocaties van de duistere krachten, die zijn/haar emoties onder controle heeft. De reacties onder dat filmpje vanochtend leken meer op die theekransjes van Facebook, iedereen spreekt er schande van en vervolgens gebeurt er niets. Actie vs. reactie, zoals ik al schreef. Deze appgroep is opgericht om het GROTE PLAATJE te doorzien, niet om jezelf te verliezen in zorgvuldig opgezette emotionele valkuilen.
Toen barstte de bom. Binnen no-time volgen de  bekende reacties: jij wil altijd je gelijk halen, jij denkt de waarheid in pacht te hebben, etc. Dit hebben we hier natuurlijk ook talloze keren voorbij zien komen vlak voordat iemand boos vertrok. En boos vertrokken is ze en in haar kielzog volgde er later die dag nog 1.

Sla mij maar lek. Wat is er in godsnaam mis met mijn woorden? Maar dit overkomt mij dus voortdurend. En waarom? Omdat ik niet meega met emotionele theekransjes zoals ze op Fuckbook doen. Ik kan daar niets mee, ik leg niet mijn oor te luister op andermans ziel, heb wel wat beters te doen. Snap je mijn probleem, zelfs onder gelijkgestemden? Story of my life.

Mike
 
Heb de test nu 2x gedaan en alle 2 de keren komt er Bemiddelaar uit..

Alles wat er staat klopt zeker bij mij. Maar voor de rest kan ik er niet zoveel mee.

Ik ben hooggevoelig. Heeft dat hier ook mee te maken @Mike?



Ragnar
 
En @Binc.. je begint best wel op mijn zenuwen te werken als ik eerlijk ben!?

Ik weet niet wat dat is met jou maar ik ben vast niet de enige die zich hieraan irriteert.



Sorry maar dat moest er ff uit.



Ragnar
 
@Mike,



Sla mij maar lek. Wat is er in godsnaam mis met mijn woorden? Maar dit overkomt mij dus voortdurend. En waarom?


Puur ego,

De reacties onder dat filmpje vanochtend leken meer op die theekransjes van Facebook, iedereen spreekt er schande van en vervolgens gebeurt er niets.

Dit wordt gezien als aanvallende kritiek door veel mensen, en ja vooral vrouwen. Ik ben ook een logicus en loop hier ook tegenaan, ik heb wel geleerd om anders te communiceren, maar dodelijk vermoeiend, want ik voel het ook niet aan.

Joost
 
Komt neer op: Ik heb een probleem (hooggevoelig) en dat komt door jou en jij moet je gedrag veranderen.

Jij hebt ergens last van en ik moet dat herkennen? Mijn begrip voor dit soort tactieken is lang geleden de revue al gepasseerd.

Succes met het aanpakken van je hoog gevoeligheid.
 
<p style="text-align: left;">@binc</p>
Ik heb geen problemen met mijn hooggevoeligheid. Wel met verslavingen.

Maar dat maakt nu even niks uit!

Je bedoeld het allemaal vast heel goed maar de manier hoe!?

Alles lijkt hier echt om jou te draaien. En als je commentaar krijgt of opbouwende kritiek ga jij echt gelijk in de aanval.

Dat is hoe ik het ervaar met jou bijdrages op dit forum.

Ragnar
 
Opbouwende kritiek beschouw ik Aks zeer waardevol. Potjes nivea kunnen me gestolen worden. Heb ik ergens opbouwende kritiek gemist? Welke voorbeelden heb je daarvan? Uit welke topic? Dan neen ik ze nog eens onder de loep en zie wat ik ermee kan. Echter, verwacht niet op korte termijn een antwoord gezien mijn tijd en mijn wil momenteel zeer beperkt is op het forum.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan