Myers-Briggs persoonlijkheidsprofielen

Welk archetype heeft diverse knoppen om gemakkelijk een emotionele reactie uit te lokken? Dat past bij jou!

Mike
 
Ik hoef mezelf nog niet telkens te laten beledigen door jou. Als je logisch denk vermogen hebt dan is het ook niet moeilijk om te analyseren dat er wezenlijke verschillen zijn in een betaalde test due uitgebreider is. Het is ook niet moeilijk om bij jezelf te rade te gaan of iets idd wel klopt na aanleiding van een ervaring. Hoeveel jaar deze test al bestaat en in hoeveel jaar tijd iemand zo een test gedaan heeft.
Daarnaast heb ik idd al lang niet meer het gevoel enige verbinding te ervaren hier. Zodra als ik probeer om ook maar enigszins een praatje met iemand te maken of sociaal contact te hebben verwijt je mij dat ik het over mezelf heb. Alsof ik me schuldig moet voelen. Ik voel de behoefte allang niet meer om hiermee nog verbinding te hebben.
 
Ik weet niet of je het bewust doet of niet, maar je komt op z'n zachtst gezegd nogal vreemd uit de hoek soms. De Meyers-Briggs test heeft zichzelf al lang en breed bewezen binnen de psychologie, evenals de door jou genoemde kernkwadranten van Ofman. Die laatste neem je wel serieus, maar de MB-test ridiculiseer je gewoon door achteloos te stellen dat het kan verkeren met die test. Behalve dat het onwaar is, is het ook nog volkomen respectloos. En dus zet ik je nu even op je plaats.

Telkens als we in conflict komen met elkaar over jouw persoonlijke issues zien we hetzelfde patroon: je weigert om aan kritische zelfreflectie te doen, jij zou dit reeds lang geleden gedaan hebben en hieruit je lessen hebben geleerd. De praktijk laat echter zien dat je bij lange na nog niet uitgeleerd bent en dat bescheidenheid je siert i.p.v. de hooghartigheid die je over dit onderwerpen ten toon spreidt. Vervolgens ga je telkens lopen janken over geen aansluiting kunnen vinden op dit platform.

Als je mijn zelfreflecties hebt gelezen kun je zien dat jezelf boven anderen plaatsen en vervolgens klagen over het gebrek aan aansluiting/verbinding met de medemens een typisch verschijnsel is van de totale krankzinnigheid van het ego. Daar zit jij nog volop in en jouw ego weigert dit in te zien, laat staan aan te gaan. Ik verwacht in reactie hierop een compleet epistel waarin jouw ego zichzelf gaat verdedigen en zich opstelt als een slachtoffer. In 3, 2,. 1...

Mike
 
Nee Mike. Mijn terugkeer en besluiten om hier op het forum toch steeds terug te komen waren gebaseerd op keuzes. De rot opmerkingen over angst, mezelf isoleren en de tal van door jou genoemde problemen die er bij mij spelen komen uit jouwzelf. Niet uit mij. Te vaak heb ik mijn schouders opgehaald omdat het nog altijd jou aannames of conclusies zijn en niet die van mij. Ik begrijp gewoon werkelijk niet waarom dat nodig is. Voor mij voelt het alsof ik een goeie vriend kwijt ben die het nodig vind om alles aan een ander te moeten veroordelen.
Dit speelt al te lang.

Over die test geef ik aan wat ik van andere opleiders gehoord heb.
Je had ook interesse kunnen tonen en vragen waar het op gebaseerd was.

Het spijt mij voor degenen die het ervaren als respectloos zoals ik evengoed alles wat naar mijn hoofd geslingerd word respectloos ervaar wanneer mensen niet in hun waarde worden gelaten.

 
Sorry Mike, enige uitleg waarom al die dingen naar me hoofd toe worden gegooid had ik wel op prijs kunnen stellen alvorens mijn hart te sluiten. Het zijn niet de kleinste dingen geweest en het is ook niet bij een enkele meer gebleven. ik begrijp het ook oprecht niet.
 
Weet je Mike, ik wil er geen woorden meer aan vuil maken. Niet omdat ik de discussie niet aan durf vanuit angst maar omdat ik denk dat jij een hele andere waarheid hebt dan ik.

Op het moment dat jij tegen mij zei dat ik moest veranderen omdat ik anders tegen narcisten aan zou blijven lopen had je mijn volle aandacht en luisterend oor. Waar kwam dat vandaan? Voor mijn gevoel kwam dat vanuit vertrouwen. Alleen daarna zie ik een plaatje met alle fouten die ik zelf heb gedaan tijdens die relatie. Het heeft mij het gevoel gegeven alsof ik stik. Ik heb hiervoor de volledige verantwoordelijheid genomen tot op de dag van vandaag. Overigens is dit laatste ook nog een keer exact het trauma van mijn jeugd waarmee ik tegelijktijdig geconfronteerd werd. Ik heb hierin in de spiegel gekeken tot op de dag van vandaag. Daarnaast al die oude patronen erbij. Het heeft mijn hart gesloten en dat had niet gehoeven. En het wordt alleen maar erger als gezegd word dat ik de verantwoording moet nemen voor mijn daden. Wat in godsnaam deed ik fout dat ik zo moest veranderen. Dat deed ik al.Het voortdurende gekwetsmet dingen gooien naar mijn hoofd heeft er niet voor gezorgd dat ik nog het idee heb welkom te zijn of iets goeds te hebben gedaan.

Dus ja, je zal gelijk hebben over mijn emoties. Maar ik heb hierin dan ook genoeg in de spiegel gekeken en ga mezelf niet meer verantwoorden hierover. Als ik ook maar enigszins angst zou hebben gehad was ik hier niet meer geweest. Maar dit gaat helemaal niet om angst of wat ook. Als verwacht word dat ik nog meer voor anderen klaar ga staan moet ik die mensen teleurstellen.

Ik zal dus niet aan je verwachtingen kunnen voldoen en dat wil ik ook helemaal niet.
 
En daar is dan toch het verwachte lange verhaal waarin het ego zich probeert vrij te pleiten. Je doet niet voor mij maar voor jezelf, jij hebt hier meer last van dan ik.

Mike
 
Klopt. Gaat geen dag voorbij dat ik met de tranen in mijn ogen zit. Ik snap niet waar al dat kwetsen goed voor is.
Maar goed, ik heb ook niet gezegd dat jij er last van moet van moet hebben.
Ik heb ook niet gezegd dat ik begrepen moet worden door anderen.
Alleen dit is niet mijn definitie van vriendschap. Als dit houden van is kan het me gestolen worden.
 
Ik voel in elk geval dat wat jij zegt dat je niks met gevoel hebt niet waar is. Dat heb je wel. Eem gevoelloos mens kan niet om een ander geven en dat doe jij wel. Wees er dankbaar voor iplv ontkennen. Het is een mooi gegeven, en niks om je voor te schamen.
Verder wil ik het topic van charza niet vervuilen.
 
Ik moet zeggen dat ik het teleurstellend vind dat dit topic nu een beetje begint te ontsporen.

@Binc

Het is mij opgevallen dat jij van begin af aan bezig bent geweest met ruis veroorzaken. In plaats van dieper in gaan op de materie ben jij vooral bezig geweest met proberen aan te tonen waarom dit alles volgens jou geen waarde heeft. Eerst kom je met Daniël Ofman zijn kernkwadranten systeem.. Vervolgens haal je er "New Age" bij en blijf je hameren op "veranderlijkheid van uitkomst", waarmee je lijkt te willen insinueren dat dit alles maar zweverig is en niet werkt.
Dit is echter wel heel erg vanuit jouw ego beredeneerd.

Feit is dat de analytische psychologie inmiddels al jarenlang uitgekristalliseerd is, en zich ruimschoots heeft bewezen.
De Myers-Briggs test is op dit moment nog steeds de meest gebruikte tool binnen de analytische psychologie om persoonlijkheden te duiden, en met goede reden. Miljoenen mensen op de wereld hebben er baat bij.

Wat is er nu gebeurd? Waarom gaat het nu toch ineens weer helemaal over jou en jouw beleving? Vanwaar jouw pogingen om dit topic toch weer helemaal naar jouw hand te willen zetten?

Waarom moet het nu toch weer helemaal jouw kant op worden gedraaid?
Het ondermijnt momenteel de effort van mensen die wel serieus iets met dit topic willen doen.

Het staat je geheel vrij om een eigen Daniël Ofman Kernkwadranten topic te maken en van daaruit jouw ervaringen te delen.. Waarom die of/of mentaliteit en niet en/en?

Dit lijkt toch echt een ego kwestie, en het slurpt erg veel energie in elk geval...



 
Waarschijnlijk omdat ik de indruk heb dat ik aan een verwachting moet voldoen van anderen waar ik voor pas.
Daarnaast mocht het niet meer over personen zelf gaan op dit forum.
Dat is de reden. Met zo een test gaat het vooral over jexelf en dat telt niet. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. Je bent daarvoor later binnen gekomen. Ik ga hier verder niet meer op in. Ik hoef geen eenzaam bestaan wanneer leiding gegeven moet worden. Niet mijn ding om daar bewust van te zijn.
 
Overigens op vorige pagina al aangegeven dat ik je topic niet verder wil vervuilen. Ga hier verder ook geen verantwoording over uitleggen. Valt niet uit te leggen namelijk.
 
Toelichting, omdat het dus niet over de mensen zelf gaat geef ik aan wat ik verder aan info weet of heb ontvangen over deze test voor wat betreft info. Ook dat is niet goed. Aks iemand nog uit kan leggen wat hier wel goed is of niet dan hoor ik het graag. Het is mij nog volstrekt onduidelijk waar het verder over gaat of wat nu het doel is.
 
Volgens mij heet dit topic meyers-Briggs persoonljkheidsprofielen en is het de bedoeling om ons binnen dit topic ook hiermee bezig te houden en er geen andere testen o.i.d. bij te halen. Al kan iedereen natuurlijk een nieuw topic naar keuze starten.
 
Bedankt voir de verduidelijking o en o. Goed, dus dit topic gaat over de titel. Mag daar dan ook kritiek zijn op dit onderwerp? Mogen er dan toevoegingen worden gemaakt op basis van outside info? Wanneer in de praktijk deze test gekoppeld word aan bv Agile wat staat voor werken in teams mag dat dan benoemd worden? In de praktijk word dit vaak gekoppeld aan ofman. Mag deze info hier of is het de bedoeling dat iedereen de test gaat doen om het vervolgens over zichzelf te hebben waar dit forum niet voor bedoeld is? Even afgezien of deze test bewezen is. Of we daar waarde aan moeten hechten betwijfel ik nog ten zeerste. Maar goed, ik laat het maar over aan degenen die het interesseert en ermee willen doen wat men goed acht.
 
Laten we maar uitgaan van datgene test idd bewezen is en een profiel geeft van de mens zelf buiten de vragen die ik hierboven stelde.

 
Totale wartaal sla jij uit als je in het nauw gedreven wordt, jouw ego is een 'bullshit artist' die rookgordijnen optrekt om zich toch maar vooral niet aangesproken te voelen en persoonlijke verantwoordelijkheid te willen nemen.

Je zou ook eens bescheidenheid kunnen tonen en kritiek binnen laten komen, maar in plaats daarvan kaap je liever bestaande topics en trek je een waas van mystiek op, waarmee je de suggestie probeert te wekken dat je een zeer complex persoon bent, zo complex dat dit niet te vangen valt in psychologische modellen en ook 'valt dit niet uit te leggen'. Je faalt echter in je pogingen om jezelf zo neer te zetten want iedereen doorziet je. Iedereen behalve jijzelf.

Het moment is weer gekomen om je de wacht aan te zeggen. Indien jij volhardt in dit gedrag zal ik genoodzaakt zijn je een ban te geven. Beschouw jezelf als gewaarschuwd!

Mike
 
Advocaat INFJ-T en klopt ook wel in grote lijnen.

Heb zo een test al eens eerder gedaan en toen kwam dit ook al uit.
 
Goed Mike. Eerlijk gezegd snap ik er gewoon geen bal meer van. Ik kan niks meer gied doen. Aks ik denk, oh leuk, in vul die test in dan gaat er bij mij een trigger due luid, die maar niet want Dan gaat het over jexelf. Jou het dan maar op het onderwerp zelf denk ik dan. Ook niet goed blijkbaar. Dit gaat niet om mijn ego maar de weg van dit forum die ik biet meer begrijp. Of ik daar nog moeite in moet stoppen? Na deze reactie denk ik niet. Gooi me maar eraf het maakt niet uit. Waarschijnlijk zelfs beter.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
501.977
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan