Moedervlekken

He Mike, ik ben zeer tevreden met deze app en wilde dat graag met mensen delen.

 
Ik ben dan wel benieuwd waarom jij zo tevreden bent over deze app, of is dit om de mensen zosnel mogelijk richting dermastologen te sturen, zodat die er wel aan kunnen veienen maar geen daadwerkelijke oplossingen aandragen die het beste voor hebben met de patient? Dus gericht op kennis,gezondheid,voeding.

 
Ik vind het nog steeds verdacht. Ik weet dat er mensen actief zijn op fora, die vaak aangeven 'zeer tevreden' te zijn over een product of hier 'zeer veel baat' bij hebben. Je merkt ook dat de mensen hier al iets wijzer zijn (ze eten goed!) en niet zo gemakkelijk voor verkooppraatjes vallen. Het is dus verspilde moeite, zoek een ander forum.

Mike

 
Mike, kan je iets meer uitleggen over sproeten. Alle huid die ik bloot stel aan de zon daar verschijnen sproeten, zelfs zo erg dat ik bv op mijn schouder zelf dicht gesproet ben. Na de winter met minder zonlicht zijn er weer open plekken tussen. Ik kan ook behoorlijk bruin worden op de overige niet besproeten delen. Zelf heb ik totaal geen moeite met mijn sproeten.

Maar ben dan wel benieuwd hoe jij over het ontstaan van sproeten denkt, en kan ik het beter voorkomen door minder in het zonlicht te zijn, wat me niet lijkt ivm vitamine D aanmaak, en ik vind het heerlijk om in de zon te zijn. Het kan me niet heet genoeg zijn.

Ik hoop dat je hier iets meer over kan vertellen.

 
Even op skin****** gekeken, snel vergeten naar mijn mening en de bovenstaande links verwijderen...

 
Deze persoon is geblokkeerd. Ik laat dit staan, omdat het een mooi voorbeld is van wat goede voeding met je kan doen. Niemand is er hier ingetuind, we kunnen allemaal trots zijn op onszelf en op elkaar!

Mike

 
Dudink,

Goed idee om na alle spam het weer over wezenlijke zaken te hebben. Mijn visie op sproeten:

Bekend is dat roodharigen vaak buitensporig veel sproeten hebben. Ook bekend is dat incest veel roodharigen oplevert. Als je rood haar hebt en sproeten dit aub niet verkeerd opvatten, want ik ga iets zeggen wat niet politiek correct is:

Kijk naar die gebieden in de wereld die de meeste gezonde mensen hebben. Ik denk dan meteen aan continenten als Afrika, Azie en Zuid-Amerika. Behalve een rond gezicht met brede kaken en een brede neus, zoals Price al ontdekte, wat hebben deze mensen nog meer gemeen? Een zwarte haarkleur! Van mensen die zichzelf helen met directe of indirecte zuurstof, zoals cholorofyl in bijvoorbeeld tarwegras, is bekend dat ze, ongeacht hun haarkleur en evt. haarverlies, een volle bos haar krijgen met een zwarte kleur! Het lijkt er dus op dat zwart een soort 'oerkleur' is van ons haar.

Er is geen menselijk ras dat zoveel variatie van haarkleur, maar ook gezichts- en lichaamsvormen, kent dan het blanke ras. De racistische opmerking 'al die spleetogen/negers lijken op elkaar' bevat meer waarheid dan je denkt! De bedoeling is nl. helemaal niet dat er zeer uiteenlopende variaties bestaan binnen een ras, zo blijkt ook uit het onderzoek van Price. Als incest degeneratie voortbrengt en een teken hiervan rood haar is, dan kunnen we niet anders dan constateren dat sproeten, die vaak gepaard gaan met rood haar, dit ook zijn.

Wat zijn sproeten dan en waarom ontstaan ze door zonlicht? Mensen met een lichte huid hebben vaker sproeten dan mensen met een donkere huid. Sproeten zijn een teken van beschadigde huidcellen, die verzwakken en afsterven, vergelijkbaar met 'ouderdomsvlekken' (levervlekken) die eveneens het gevolg zijn van verzwakte of afgestorven huidcellen. De bruine kleur duidt op een relatie met de lever. Als de sproeten na verloop van tijd verdwijnen, dan heeft de huid zich kunnen herstellen.

Blootstelling aan zonlicht veroorzaakt bij deze mensen sproeten, omdat de huid kennelijk niet sterk genoeg is om zich te wapenen tegen beschadiging door zonlicht. Deze bescherming komt van binnenuit. Veelvuldige consumptie van koolhydraten en bewerkte olien/vetten helpt ook zeer zeker niet, het kan zelfs leiden tot een 'zonne-allergie' (denk je dat de vroege mens zonne-allergien had?). Je ziet bij heel veel mensen (niet alleen roodharigen!) echt verschrompelde huid, met name de armen en benen. Dit is het gevolg van huidcellen die massaal het loodje leggen door consumptie van koolhydraten en bewerkte plantaardige vetten.

De huid is een grootverbruiker van vitamine A en D, twee vetoplosbare vitamines, waarvan de laatste ook in plantaardige vorm verkrijgbaar is, maar de eerste uitsluitend in dierlijke vorm. Heb niet de illusie dat nu je volgens het WAPF-principe eet je geen tekenen kunt krijgen van een beschadigde huid, want dan komen juist pas al die bewerkte vetten/olien eruit!

Mike

 
Wat interessant zeg, nu snap ik (sinds ik dit dieet volg) in de zomer aanzienlijk minder sproeten kreeg als voorgaande jaren. Ook heb ik geen zonneallergie meer gehad (vond dat ook al zo vreemd, want ik zit er normaliter onder)

Nu ben ik dan ook erg benieuwd, ik heb een verstopte vetklier in mijn nek, mijn dokter heeft hem ooit geprobeerd weg te snijden (en dat deed pijn) maar dat lukte niet, want er zaten teveel verklevingen in en hij kon alleen chirurgisch verwijderd worden. Omdat ik (nadat de dokter aan het snijden is geweest) er zn pijn van had, heb ik het eerst maar gelaten zoals het was. Nu ben ik dan ook erg benieuwd, werkt h202 hier ook bij???

En ik ben ontzettend onder mijn ogen verbrand geweest in de vakantie (ik had ontstoken ogen, dus waterig en door de velle zon vlakbij het strand, ben ik ontzettend verbrand geweest onder mijn ogen (was echt geen gezicht) nu heb ik er nog steeds kleine rimpeltjes (ik vrees permanente schade) ondanks de lading kokosolie. Hebben jullie hier ook nog tips voor?

 
ik ga het even laten bezinken al deze info, Mike bedankt.

 
Zijn er mensen die 6% h2o2 geprobeerd hebben op moedervlekken?

Bij mij gebeurt er niks.

Een korstje gaat flink bruisen en mijn vingertoppen slaan wit uit (niet mijn vingers op de foto en het gaat vanzelf weer weg)

 
jp ik denk dat je nog wat geduld moet hebben. Ik heb een paar talg bulten op mijn hoofd en 1 op me rug en deze zijn kleiner aan het worden. Op me rug gaat harder dan op me hoofd.

De eerste paar maanden gebeurde er vrijwel niets.

Een moedervlek die ook regelmatig h2o2 ingesmeerd krijgt is wel veranderd qua jeuk, dit is ook de reden dat ik hem wat minder insmeer, omdat ik het vergeet.

 
Ik heb geduld, maar heb hier en op een andere site gelezen dat 6% zou gaan bruisen op een moedervlek.

Was vol verwachting, maar dat viel een beetje tegen.

Ik heb foto's van 2 weken geleden, verwacht dat het lang gaat duren, maar als ik verschil zie laat ik het hier weten.

 
Weten jullie of je h2o2 op fybroompjes kunt smeren?

Mn vader heeft hier last van.hij wil ze eigenlijk laten wegsnijden,maar ik zei dat ik het hier een zal navragen.

 
Fybroompjes zijn trouwens huidkleurige,soms wat lichtbruine uitstulpjes van de huid

 
Ik heb h2o2 3% gebruikt op een moedervlek op mijn hand om te kijken wat dat ging doen. Ik had hier ergens de tip gelezen om dit met een pleister te doen zodat je de plek makkelijk wat vochtig kan houden. In ongeveer een week met zo'n 3-4 uur per dag was de moedervlek zo goed als verdwenen, ga bijna twijfelen aan of hij er wel zat :wink:

Ik ga nog een moedervlek doen om te kijken of het nog een keer lukt! 8)

 
@Lampje: Leuk, dan ga ik ook aan de pleisters.

Aanstippen werkt bij mij niet of nauwelijks, ook met 6% niet, hoewel ik dat niet lang gedaan heb.

Als het bij mij ook werkt, dan hoop ik dat iemand een goedkoop adresje voor pleisters weet, ik heb er best wat. :? :wink:

 
Wat ik deed (volgens mij ook hier ergens gelezen) was een klein stukje keukenpapier opvouwen, pleister erop en dan voorzichtig druppelen op het keukenpapiertje onder de pleister, die zoog zich dan gelijk vol. Dat dan zeer regelmatig herhalen zodat het goed nat bleef. Het voordeel op deze manier is dat de pleister dan goed blijft plakken. Als je het keukenpapiertje eerst nat maakt dan werd de pleister dat soms ook en dan plakte hij niet goed meer.

 
Watje met leukoplast zit er vanaf het vorige bericht op.

(foto heb ik nog, van 2 maanden geleden)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan