Milde reiniging in vergelijking met de 2 daagse leverreiniging

Angela

New member
Twee weken geleden had ik erge pijn in mijn schouder/schouderblad/rugspier. Ik vreesde dat ik een of meer galstenen had. Ik ben toen op aanraden van Dirtsa de milde reiniging gaan doen en de pijn is weg. Heel soms voelt de spier nog gevoelig aan. De milde reiniging wordt s avonds gedaan nadat je 3 uur niks meer gehad hebt. Het bevat 3 uitgeperste citroenen, 2 eidooiers, 1 eetlepel olijfolie en evt wat honing. Niet met metalen lepel roeren maar met plastic of in en shakebeker. Volgende dag klysma/koffieklysma. Ik ben deze thread begonnen zodat iedereen zijn/haar ervaringen kan delen.

Ik vind dit een erg fijne reiniging, vandaar dat het ook milde reiniging genoemd wordt?;)

Wat zijn jullie ervaringen? Wat is het verschil met de 2 daagse reiniging en wat doet het eigenlijk met je lichaam?

 
Voor mij is dit de enige mogelijkheid, aangezien ik voor de normale reiniging niet mobiel genoeg ben. Ik herken wat Angela zegt, als ik weer wat last krijg van mijn lever, wat zeurderig gevoel, dan doe ik de milde reiniging een paar dagen achter elkaar, en dan ben ik weer voor weken van dat gezeur af.

Ik heb trouwens al in tijden niet meer de koliekachtige pijn gehad, dat is zeker een hele verbetering.

Ik denk niet dat de milde reinigingen daarvan de enige oorzaak zijn, maar ook de veranderende voeding.

 
Verlies je hier ook stenen mee? Ik heb er vorige week ook een theelepel bitterzout bij in gedaan.... Ik wist niet wat me overkwam s nachts.... Het leek wel de echte leverreiiniging ... Pffff. Ik was best een beetje angstig maar gelukkiggoed gegaan... Geen stenen gevonden:(

 
@Angela

Wat bedoel je precies met "wist niet wat me overkwam s nachts" ? Wat overkwam jou dan precies want mijn lever is de laatste weken enorm bezig. Zijn het de steken of kriebel gevoel? Ik voel ook wel eens soort van electrische stoot door me lever gaan of het maakt enorm veel geluiden. Nog geen stenen tegengekomen... me uitslag is compleet weg en me huid een stuk minder droog. Misschien dat het toch al behoorlijk 'regenerated' is en ook nog me ontlasting goed is.

 
Angela, ik heb ze nooit opgevangen om te bekijken. Maar ik had wel kleine groene bolletjes. Ik merk dat er na de reinigingen, en de koffieklysma's na het waterklysma veel loskomt.

Het lijkt alsof ik helemaal schoon ben van binnen na de waterklysma, er komt dan helemaal niets meer mee.

Ik doe na een half uur de koffieklysma, wacht dan zolang mogelijk( de koffie binnen houden) en dan komt er vaak nog heel wat los dus.

 
@ Caveman: mijn hele lever begin te tintelen, bewegen, kriebelen. Er gebeurde echt wat! Ik werd om 1 uur s nachts wakker badend in het zweet. Volgende dag nog wel wat steken in de leverstreek gehad. Ik heb nu meerdere reinigingen gedaan maar na de allereerst voelde ik me super schoon van binnen. De reinigingen erna voelde ik dt niet. En sinds gisteren voel ik me heel moe, vooral in mijn hoofd...

@ Dirtsa: Heel eerlijk... Ik doe er geen klysma's na omdat ik zeer regelmatig ontlasting heb per dag. Ik vind dat gedoe (hum hum) in mijn anus niet zo fijn. Had een klysmaset maar vond de canule niet prettig en het water kon ik ook niet binnenhouden:( Vandaar dat ik waarschijnlijk ook gen klysma's meer ben begonnen. Zou dit slechte consequenties voor mijn reinigingen hebben?

 
Gerrit geeft trouwens in de thread 'water met citroen'' ook een goede uitleg aanvulling op deze milde reiniging:



Ik dacht altijd dat de zuren die Andreas voorschrijft speciaal waren om de stenen zachter te maken.

Nee en ja, de appelzuren in appels(ap) en ook los in te nemen d.m.v. malonzuur zorgt voor het zachtmaken van de 'stenen'. Het vet, de olijfolie, zorgt voor de galuitstoot vanuit de galblaas. Citroensap/sinaasappelsap combi en ook grapefruitsap zorgen voor het samenknijpen van de kanalen zodat alles naar buiten wordt geperst...

Waarom werkt bij veel mensen enkel veel vet eten niet? Mijn inziens heeft dit te maken met met name het feit dat de galblaas en lever enorm verstopt zit, hierdoor kun je vet eten wat je wilt, maar er zal niet een voldoende galuitstoot zijn om uberhaupt ook maar voldoende gal te spuwen om die vetten te verteren. Ik ken mensen die daarom ook bij veel vetinname, ditzelfde vet weer terugzien in de WC pot...en hebben er vaak diarree van, c.q. na veel vetinname is het raak en moeten ze het al snel lozen. Andere reactie kan zijn dat het wel in het systeem blijft maar dat je zeep-achtige ontlasting krijgt. Ook een teken dat je lever/galblaas verstopt zit en niet voldoende geactiveerd wordt door o.a. die zuren uit citroen/appelazijn etc.

Daarom werkt vaak citroensap zo goed, in combi met vetten. Je zorgt voor galuitstoot en die citroenzuren zorgen voor de samenknijping.

De alternatieve leverflush zoals eerder al beschreven in een ander topic is dan ook goed alternatief om elke dag te doen. Zo duw je geleidelijk aan de boel goed aan en naar buiten! In combi met rauw eigeel, welke veel cholesterol bevat, iets wat lever normaal aanmaakt en hij nu 'niet hoeft te doen', heb je een prachtig dagelijkse lever flush welke je gerust lange tijd kunt volhouden!

Zo 'spoel' je dus op de lange termijn je lever goed door, waarna het weer zijn grote taken kan uitvoeren, en dat zijn er nogal wat! Zoals eerder gezegd, mijn focus is lever en daarna darmen bij wijze van spreken!

Waarom ik dan ook zo enthousiast bent over edelgist (nutritional yeast), omdat die B-vitaminen eenvoudigweg NIET goed aangemaakt/omgezet kunnen worden door een slechte werkende en verstopte lever... daarom reageren veel mensen die ik ken ook zo goed op die edelgist en het zegt zeker iets over de status van hun lever........!



 
Als ik regelmatige stoelgang had, zou ik ook geen klysma's doen hoor, voor mij is dit echter een mooie oplossing.

Je zou wel af en toe een koffieklysma kunnen overwegen.

 
Angela,

Wij hebben met elkaar gemeen dat we een zeer regelmatige stoelgang hebben. Ik denk dat dit voldoende is en dat zowel de galblaas als de darmen zich op deze manier dagelijks kunnen ledigen, zonder enige hulp van klysma's. Als de milde reiniging bij jou het gewenste resultaat oplevert, dan ben je waar je wezen moet.

Mike

 
@Angela

Mooi stuk trouwens wat je daar citeerde. Ik drink tegenwoordig ook wat meer sinaasappelsap en doe in mijn smoothie minimaal een halve citroen en veel lever 'kruiden'... en ook 2 rauwe eigelen met rauwe melk, minstens 5 dagen in de week. die 'zeep ontlasting' vond ik ook wel af en toe nog herkenbaar wanneer ik extreem vet heb gegeten... vooral wanneer ik 3 eieren heb gebakken in veel vet met 100 gram bacon en kaas erop. Verder aanvullen met magnesium, goede visolie en levertraan+boterolie. Verder vul ik ook nog 2-3 gram vitamine c aan per dag, ook ter ondersteuning van de lever.

Ontlasting is ook minimaal 2x per dag dus dat zit wel snor, een klysma zou ik ook helemaal niks vinden! ;-)

 
Me too! Ik heb deze week drie avonden voor het slapen gaan 1 eidooiers, 1 lepel olijfolie en citroensap genomen. Nu kan ik niet zeggen dat ik me vandaag goed voel:( Pijn in mijn schouder zit er ook weer:( Ben ik misschien teveel aan het reinigen?

 
Na de nieuwsbrief van Ron Fonteine gelezen te hebben vraag ik me af of ik gen salmonella oploop met die rauwe eidooiers in mijn milde reiniging... Who knows?

 
Ik eet ook dagelijks rauwe eierdooiers. Wel van mijn eigen kippen (al heb ik ook wel bio eieren gebruikt). Ik denk dat we helemaal niet zo bang hoeven te zijn voor salmonella bij eieren van gezond gehouden kippen. Bovenal ben ik er van overtuigd dat onze eigen weerstand wel raad weet met salmonella, mits ons immuunsysteem op orde is.

 
Mijn zus is 1x niet lekker geworden na de kleine leverreiniging. Die had ze 's-morgens thuis gedaan met rauw ei. Wat later op haar werk aangekomen werd ze ineens niet goed (erg misselijk). Ze heeft toen buiten wat rondjes gelopen net zolang tot het weer gezakt was. Achteraf vermoedde ze dat het aan het ei heeft gelegen want ze heeft zoiets verder nooit meer meegemaakt en ze doet de kleine leverreiniging elke dag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.672
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan