Mijn ervaring met de hoge darmspoeling

ruud

New member
Ik heb in het begin dat het vrij slecht met me ging ineens 4 jaar geleden een omslag meegemaakt van redelijk functionerend naar flink ziek na een soort ¨griepje¨.

¨Daarom¨ besloot ik mijn darmen te laten spoelen omdat ik me herinnerde dat een vriendin op de noodzaak wees heel veel jaren daarvoor.

Ik had problemen met mijn darmen, tot zover was me dat toen wel duidelijk.

¨Dus¨ ik liet mijn darmen spoelen.

Sindsdien is de hel pas echt losgebroken bij me.

Ik wil niet zeggen dat ik niet al op drijfzand stond, maar het laatste beetje waar ik nog op stond werd toen wel onder me weggetrokken.

Mijn allergieen zijn toen in aantal en ernst ontploft en ik kon een aantal maanden niet meer horizontaal slapen vanwege dat ik anders last kreeg van reflux.

Mijn voeding bleef hangen bij mijn middenrif en ik kreeg een mazelachtige uitslag die zich over mijn hele lichaam uitstrekte.

Ik had een antibioticakuur beeindigd kort daarvoor, maar tijdens en vlak na het slikken had ik die mazelachtige uitslag nog niet.

Ik vermoed toch dat ik een virus in mijn lijf had die door de antibiotica geactiveerd is, mogelijk het pfeiffervirus http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16456326 : echter ik denk dat mijn darmen dat virus nog ingekapseld hadden (wat ik ergens ook las dat ze dat doen en kunnen en dat heeft soms dus ook nut), maar dat de darmspoeling de boel open gegooid heeft.

Dit even als achtergrond bij de passage die ik net las van een medepatient op een besloten forum (dus ik kan er niet als bron naar verwijzen):

Quote:
¨... wat darmspeoeling betreft, ik zit net een boek te lezen van Proff. Mischael Maes over het immuunsysteen wat 80 % in de darmen aangemaakt wordt. En de barrieres waar en bacterie doorheen moet voordat hij leaky gut ontwikkelt, dit zijn 4 lagen. Deze lagen (voornamelijk slijm) was je ook schoon met een darmspoeling en die moet je juist niet verwijderen uit het lichaam, daar nestelen zich de goede bacterieen in die je immuunsysteem bevorderen. Een gezond mens kan opzich die goede bacterieen wel weer aanvullen, maar een ziek mens krijgt dat niet voor elkaar, dus je moet meteen aan een de immuunherstellers. Dit zijn selenium, zink, NAC, DHEA, Q10 (200 mg), taurine, gluthation. Het duurt gemiddeld 2 jaar voordat de darmen weer hersteld zijn, en het immuunsysteem zichzelf weer kan bedruipen


De reden dat ik hierover begin is dat veel mensen met een zeer ongezonde darmflora misschien net als ik in de veronderstelling verkeren dat ze zichzelf kunnen helpen genezen door de hoge darmspoeling te laten doen. Als je echter al zo ver heen bent als ik toen was, dan is dat dus maar de vraag gezien mijn ervaring.

Je moet dus naar mijn idee een zekere mate van gezondheid in je darmen hebben om in je hoge darmen aan het spoelen te kunnen slaan zonder de kleerscheuren die ik hierboven noem.

Voor zover het mogelijk is, moet het onder zeer kundige begeleiding, maar ik waag het er in elk geval persoonlijk voorlopig zeker niet meer op!

En als ik dan bovenstaande passage lees dan zie ik in elk geval een bevestiging van mijn eerdere ervaring met de hoge darmspoeling.

 
Geweldig! Bedankt voor de tips! Wat een afschuwelijke ervaring heb jij gehad zeg! En dan denk je iets goeds te doen. Ik neem aan dat klysma's wel ok zijn?

 
Rapunzel, ik zou het niet weten of de klysma´s wel goed zijn, ik vermoed van wel.

Ik ben er echter nog niet aan begonnen.

Jij wel?

 
Ja ik wel. Maar ik doe ze niet zo heel erg vaak hoor! Liever gebruik ik ietsje magnesiumcitraat of 1 Oxypowder. Hoe gaat het nu met je darmen? En hoe ben je er weer een beetje bovenop gekrabbeld?

 
Ik denk wel echt dat er een substantieel verschil is tussen een lage darm- en hoge darmspoeling.

De allergieen heb ik redelijk tot bedaren gekregen door een jaar lang bij een therapeut met electro acupunctuur in behandeling te zijn geweest.

Dat ging toen wel heel goed.

Aan het einde zei ze: met deze allergieen moet je leren leven: die zijn te hardnekkig: dat waren koemelk, tarwe, soja, vetsin, zonnebloemolie, suiker en witmeel.

Naar mijn idee ging dat toen over haar behandelplafond maar niet over mijn beperkingen.

Daarnaast liep ik nog bij een andere bioresonantie/kleurentherapeut en nu loop ik nog bij een andere therapeut.

Zij hebben de koemelk en de tarweallergieen al verholpen.

Tja je kent het misschien wel: ik heb een lijstje gemaakt inmiddels van de behandelaars die ik ivm mijn ziekte bezocht: 30plus heb ik er bezocht sinds 2007.

Het laatste jaar is het wat rustiger.

Maar: dat mijn eten bij mijn middenrif bleef hangen: dat is sinds die begeleiding bij mijn allergieen van een jaar wel over.

Reflux ging ook over.

Toch ben ik nog veel moe nog en veel hoofdpijn en meer maar ik meende de afgelopen dagen iets van een verbetering te voelen tot gistermiddag dat ik instortte na gegeten te hebben.

 
Ook al electro acupunctuur, zoals Louise dus! 30 Plus therapeuten bezocht! Nee, dat ken ik niet. Ik heb er pas 1 bezocht.

 
een allergie hebben tegen zonnebloemolie/suiker/witmeel/vetsin lijkt mij absoluut geen probleem. Die kun je sowieso beter weglaten, ongeacht of je hierop getest bent of niet.

Jou lichaam is zo gek nog niet...

 
Ik heb in 2010 na mijn hartinfarct ook een darmspoeling gehad..

Nooit meer...na 2 dagen zelfs koorts..en zo ziek als een hond.

Heb me volgegoten met Yakultjes..volgens mij waren alle goede bacterien

weggespoeld.

Dit jaar heb ik contact gekregen met Mike..en doe ik af en toe een

waterstofperoxide kuurtje.

Dat reinigt ook...maar laat tenminste de goede bacterien zitten.

Dia.

 
@Rapunzel: je zei hierboven o.a. dat je liever magnesiumcitraat gebruikt dan dat je ¨klismaat¨ als ik het goed begrepen heb.

Ik zie het verband niet zo tussen magnesiumcitraat en klisma´s.

Zie ik iets over het hoofd misschien?

 
Als je gaat rennen van vitamine c...dan neem ik die ook :D

Want van dat gehang in een rolstoel, pfff, kun je ook moe van worden hoor.

 
Die Dirtsa..... :lol:

Ik ga niet rennen van vitamine C helaas! Dat verstopt mij. Veroorzaakt teveel die-off.

Magnesiumascorbaat daar heb ik geen ervaring mee.

 
Tja Dirtsa, dat zou mooi zijn, de dag dat jij gaat rennen!

Die dag hangen we de vlag uit!

Vitamine c speelt daar vast een belangrijke ¨rol¨ bij...

 
Ik heb twee maal een leverreiniging gedaan en enkele keren een hoge darmspoeling. Vanaf de laatste keer (een jaar geleden) ben ik me ziek gaan voelen. Mijn intoleranties of allergieën lijken ook ontploft. Vrijwel iedere dag uren lang zo misselijk als wat bah. Daarnaast vele andere klachten.

Bij Medisynx bloed laten testen op voedselintoleranties. Hoge scores op diverse producten. Nu alle voeding geëlimineerd wat een hoge score geeft. Na 4 maanden nog geen verbetering. Volgens alternatief is alles aan de candida te wijten. Wat een feest :-S

Ik eet al sinds lange tijd bewust en zo gezond mogelijk. Heel frustrerend.

Nu een verwijzing naar de internist met name ter uitsluiting ipv voor diagnose. De huisarts denkt n.l. dat het psychisch is.

Afgelopen week in een 'laat maar waaien' houding allemaal verboden producten gegeten. De boog kan immers niet steeds gespannen zijn. Ik moet zeggen dat ik dit direct merk. Veel darmrommelingen en buikpijn.

In ieder geval voor mij geen darmspoelingen meer. Ik denk dat de therapeuten zich wat beter mogen verdiepen alvorens mensen met een slechte darmflora te gaan spoelen.

 
Goedemorgen Boschje,

De reactie van je huisarts dat het psychisch is is hetzelfde als 'ik weet het niet'. Maar dat zeggen ze niet zo gauw.

Kun je in het kort aangeven wat je eet?

Wij dachten nl. ook dat we gezond en bewust aten maar dat kon nog veel beter.

 
Alles wat ze niet kunnen toeschrijven aan een 'genetische' factor of 'ouderdom' zit voor hen automatisch 'tussen de oren'. Dat is inderdaad een andere manier om te zeggen 'ik weet het niet'. Bedenk dat het woord 'diagnose' betekent: 2 mensen die het niet weten. di-agnose. De patient komt met een hulpvraag en de arts weet het evenmin. Onze taal bevat soms waardevolle aanwijzingen!

Mike

 
Boschje (woon je soms in Den-Bosch?) jij bent niet de eerste op dit forum die een negatieve ervaring heeft met een hoge darmspoeling. Bedankt voor de waarschuwing! Wat vervelend dat je er nu zo aan toe bent. Ik ben ervan overtuigd dat je hier op dit forum nog heel wat kunt leren! Succes!

 
Hallo Rapunzel,

Dank voor je reactie.

Bosch is mijn meisjes achternaam :) Ik heet Sylvia en kom toevalling ook uit de buurt van Den Bosch.

Ik had zo de hoop dat ik na die darmspoelingen (en leverreinigingen) mezelf beter zou gaan voelen. In totaal heb ik de afgelopen 2 jaar zo'n 9 darmspoelingen ondergaan. Of ik me slechter ben gaan voelen vanwege de darmspoelingen is me nog niet duidelijk. Ik weet wel dat het vanaf die tijd is dat ik vaak heel erg misselijk ben en veel maag en darm klachten heb.

 
Eindelijk iemand die bij mij in de buurt woont! Welkom bij de club Sylvia! Ik heb van iemand anders op dit forum ook gehoord dat zij zich slechter voelde na de darmspoelingen, dus dat zou best mogelijk kunnen zijn. Ik denk - na het lezen van jouw verhaal - dat je een lekke darm hebt, mogelijk bijnieruitputting (vanwege die vermoeidheid 's-morgens) en mogelijk lever-en galstenen. Dat zijn de klachten waar de GAPS patiënten onder ons last van hebben. Heb je gapsdieet.nl al eens bekeken?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan