miek

Aaaah lekker vanalles ingevroren.

En ja die koeien, kamelen en feitjes gaan jullie

vast tegenkomen. Ben benieuwd wat nog meer...

Fijne reis en genietse

 
Pike,

Je kunt wel eens gelijk hebben dat het (de obstipatie) aan teveel kaas ligt.

Vandaag misobouillon/soep gegeten. Het ruikt inderdaad vies, maar ik vind het best oké te eten, dus kan ik mijn vit. K2 ook op deze manier aanvullen.

Miek.

 
Quote:
Vandaag misobouillon/soep gegeten. Het ruikt inderdaad vies, maar ik vind het best oké te eten, dus kan ik mijn vit. K2 ook op deze manier aanvullen


Zit daar (veel) k2 in dan? Misschien via het (eventuele) beenmerg uit de botten waar de bouillon van gemaakt is maar dat zit er niet altijd in.

Of zit er wat anders in dat k2 bevat?

 
@Pike hoi,

Zojuist geprobeerd om het bericht van Jenneke naar hier aan te halen zoals jullie dat altijd zo handig doen, maar het lukt me niet. Misschien wil je me uitleggen hoe dat gaat :?:

Ik doe het nu maar even zo:

In JENNEKE haar reactie (zie 2 berichten van haar) op pag.1. van deze topic schrijft Jenneke dat Japanse Natto de rijkste bron van vit. K2 is Ze verwijst ook naar verschillende linken. De link die mij het meest aansprak en waar het ook beschreven wordt is die van orthkennis (zie webadres in haar bericht). Ik heb ook gelezen dat soja niet goed is, maar aangezien deze gefermenteerd is kies ik er wel voor aangezien mijn rugklachten toenemen. Daarbij denk ik aan hetgeen MIKE ergens schrijft (over het drinken uit een blikje :!: :mrgreen:kokosmelk, dat je soms moet kiezen...wat is voor jou het belangrijkste!)

Hoe ervaar jij dat? Ik ben benieuwd naar je reactie. :?:

Miek.

 
en oja...ik ben nog niet aan het maken van BEESTENBOTTENBOUILLON toegekomen. Ik wil me eerst verdiepen in de verhouding van botten merg en ossenstaart. Ik ben heel creatief in de keuken maar ik heb al 35jr geen vlees meer gegeten. Dus heb ik hier wel ff meer tijd voor nodig.

Misschien heeft iemand een TIP voor mij wat betreft de verhoudingen van de beestenbotten? In het recept op Poekie haar site wordt dat niet vermeld.

Alvast DANK Miek.

 
Botten in de pan, schenkel en dergelijke ook. En dan water erbij tot 5 cm boven de botten. Neem je 1 schenkel, an heb je misschien maar een halve liter water nodig, neem je 5 kilo botten, dan heb je veel meer water nodig.

Net als veel hier, geen vast recept, geen vastomlijnt gegeven, zelf uitproberen en zien wat je lekker vindt.

 
Met Miso krijg je niet veel K2 binnen

Fermented Foods

Fermented foods such as natto, which are fermented soybeans; tempeh; and fermented cheeses with keifer are sources of vitamin K, more specifically menaquinone. Bacteria fermentation produces vitamin K, which is why the vitamin K content is higher than when the same food isn't fermented. One package of natto contains 939 mcg of menaquinone per 100 g. Hikiwari, or chopped natto, contains 827 mcg of menaquinone. Black bean natto contains 796 mcg of menaquinone. Miso has 10 to 30 mcg of vitamin K.

 
Natto bevat extreem veel vitamine K2 dankzij de bacteriën die de soja omzetten (Bacillus subtilis).

 
Ik was even vergeten dat miso van gefermenteerde soja is gemaakt, dus ja dan zit er wel vitamine k in :)

 
Ik was even vergeten dat miso van gefermenteerde soja is gemaakt dus ja dan zit er vitamine k in :)

Quote:
Zojuist geprobeerd om het bericht van Jenneke naar hier aan te halen zoals jullie dat altijd zo handig doen, maar het lukt me niet. Misschien wil je me uitleggen hoe dat gaat


De tekst die je wil verplaatsen 'arceren' met de linker muisknop (vasthouden)

De tekst die geknipt gaat worden is nu blauw, dan Ctrl (ingedrukt houden) en daarna c indrukken.

De tekst is nu geknipt.

Daarna ga je met de cursor daar staan waar de tekst moet komen en dan Ctrl en daarna v.

Dan staat de tekst er.

Altijd een spatie voor en achter doen tussen bv de 'quote' of een emotiecon en de rest van de tekst anders krijg je dit:mrgreen:

inplaats van dit :mrgreen:

 
@Pike

De tekst die je wil verplaatsen 'arceren' met de linker muisknop (vasthouden)

dat was even oefenen. :idea: aah daar issiedan.....

bedankt :!:

Miek

De bovenstaande tekst even teruggehaald om te bewerken en ik zie dat er geen lichtblauwe streep staat voor mijn gekopieeerde zin uit jouw tekst. Klopt het dan wel?

Zoals jij het uitlegt is het niet anders dan ik het ook gewoon in een wordbestand doe.

Mogelijk had ik meer zinnen moeten arceren, want nu is het hele blokje blauw. Nou ja...maakt niet uit. Het staat er!!

 
Quote:
Ik heb ook gelezen dat soja niet goed is, maar aangezien deze gefermenteerd is kies ik er wel voor aangezien mijn rugklachten toenemen. Daarbij denk ik aan hetgeen MIKE ergens schrijft (over het drinken uit een blikje :mrgreen:kokosmelk, dat je soms moet kiezen...wat is voor jou het belangrijkste!)

Hoe ervaar jij dat? Ik ben benieuwd naar je reactie.


Tja soms moet je inderdaad kiezen voor de minst kwade.

Of in het geval van het blikje kokosmelk het alluminium blikje maar voor lief nemen omdat de kokosmelk zo gezond is.

Wat ik verder doe is alles wat ik dagelijks eet van de best mogelijke kwaliteit te kopen en dan vooral de dierlijke produkten. Groente wil ik nog wel eens niet bio kopen.

Maar op verjaardagen enzo eet ik meestal wel de gewone kaas en worst etc en ook nog wel een glas wijn. Cake,taart en andere granen/suiker/meel produkten echt niet meer omdat ik daar meteen last van krijg.

Als je voordat je gaat 'plakken' eerst even op de quote knop drukt (links naast de emotiecons)en dan de tekst plakt en afsluit met de 'quote' dan komt de tekst rechts van het verticale lijntje te staan.

 
@Pike

Maar op verjaardagen enzo eet ik meestal wel de gewone kaas en worst etc en ook nog wel een glas wijn. Cake,taart en andere granen/suiker/meel produkten echt niet meer omdat ik daar meteen last van krijg.

 
@Pike
Quote:
Als je voordat je gaat 'plakken' eerst even op de quote knop drukt (links naast de emotiecons)en dan de tekst plakt en afsluit met de 'quote' dan komt de tekst rechts van het verticale lijntje te staan.


Nou, bovenstaand ging iets mis, ben benieuwd als ik het nu verstuur of het dan klopt met het lijntje.

Over 'zondigen' op verjaardagen, dat werd me van de week meteen al duidelijk. Ik had meegedaan aan broodjes en appeltaart en ik kon niet slapen die nacht. Dat zegt genoeg, omdat ik nu 2 weken veel meer zuivel en vet gebruik. Voor mij werkt dat blijkbaar ook gunstig op de nachtrust.

Voor allemaal een fijne avond gewenst met MIKE. Ik was graag gekomen, maar dat kan nu niet. Ik hoop er de volgende keer bij te zijn :!:

Weet iemand of de lezing van vanavond op korte termijn te lezen of te beluisteren is :?:

Miek.

 
Quote:
Vandaag misobouillon/soep gegeten. Het ruikt inderdaad vies, maar ik vind het best oké te eten, dus kan ik mijn vit. K2 ook op deze manier aanvullen


Miek e.a.

Vorige maand hadden we het over vitamine k2 in miso soep en tempeh.

Daar zit ook veel k2 in dachten wij, maar ik beluisterde gisteren een interview met Kate Rhéaume-Bleue auteur van het boek; 'vitamin k2 and the calcium parsadox, how a little known vitamin could safe your life'

In het interview verteld ze dat miso en tempeh helemaal geen k2 bevat. ( natto wel)

http://oneradionetwork.com/health/kate-rheaume-bleue-nd-vitamin-k2-and-the-calcium-paradox-how-a-little-known-vitamin-could-save-your-life-march-7-2013/

Vooral voor jou Miek is het heel erg belangrijk dat je veel k2 neemt vanwege jouw botontkalking.

Hoe gaat het eigenlijk nu met je Miek?

 
@Pike

Mike en anderen

Wat aardig Pike dat je me vraagt hoe het met me gaat. Voor mij wel een aanleiding om weer te schrijven. Ik heb wat extra werk de laatste tijd en kom dan weinig aan andere dingen toe. Ik lees wel op het forum, maar niet meer alle dagen. Het gaat redelijk goed met mij, maar ik heb nog zoveel vragen.....dan ging ik weer lezen op het forum en dan vond ik wel weer ergens een antwoord.

Wat betreft Natto Pike, dat is toch echt een hele zoektocht. Ik heb het ook aan Arno van Eko plaza in Arnhem gevraagd, hij is ook op zoek gegaan in zijn netwerk, maar hij kan het ook niet voor me bestellen. Jammer, dus ik weet het ff niet. Ik ben nu overgegaan op 2x daags vit.k2 ipv 1x dgs. Maar als iemand nog een SUGGESTIE heeft HOE en WAAR ik NATTO kan bestellen, dan graag!!!

Ik ben ook weer vlees gaan eten en maak inmiddels beestenbottenbouillon, ik leer veel hier op het forum. Erg fijn.

Ik dacht al een paar keer, ik ga een topic...'de boer op'...beginnen, omdat het me zo goed bevalt. Nog BEDANKT MIKE voor de tip!! Ik koop nu zo'n 2 mnd rauwe melk bij de Horsterhof in Duiven en het mooie is dat Mattias en Eline sinds vandaag een prachtige boerderijwinkel hebben geopend, lekker bd groenten, kaas boter eieren biovlees etc.

Daar ben ik heel blij mee.

Sinds ik rauwe melk koop maak ik mijn eigen kefir en yoghurt en sindsdien is mijn stoelgang veeeeeeel beter. Ik had al heel lang (2jr) keutelige ontlasting in kleine, soms grote dropjes en soms 3 dagen niks. Jakkedarrie, dat was niet leuk. Nu gaat het nog niet altijd geweldig en heb ik uitgevonden dat ik met 1 à 2 plakken roggebrood per dag wel goed naar de wc kan.

VRAAG: krijg ik dan geen luie darmen die altijd roggebrood nodig hebben?

Nog een VRAAG; ik denk erover om de darmflush te doen. Ik heb het boek 'Eet vet, wordt slank' en het boek over darmreiniging van Andreas M aangeschaft en gelezen, dat spreekt me heel erg aan, superinteressant. Maar er wordt ook heel erg gewaarschuwd dat je darmen SCHOON moeten zijn voordat je eraan begint.

HOE weet ik dat mijn darmen schoon zijn???

Ik heb wel 2jr van die droge keutels gehad, dus wie weet wat er allemaal nog zit. En als ik lees (op het forum) dat sommige mensen krom liggen van de pijn en uiteindelijk de huisarts bellen, dan weet ik het niet meer zo goed. Of zou ik dan beter een kleine reiniging kunnen doen met ei olie en citroen.?? Welke forumdokter weet raad??

Om nog even terug te komen op de Natto...vanwege de osteoporose en de pijn die ik heb, heeft mijn huisarts me weer dringend aangeraden om toch fosamax te gaan slikken, maar ik zeg al 6 jaar..'Nee, ik wil die rommel niet'...Toch vind ik het nu wel moeilijk naar mate ik meer pijn krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? Misschien moet ik dit soort vragen onder een andere topic zetten. (Is dat handiger misschien??)

Inmiddels heb ik natuurlijk een behoorlijke ommezwaai gemaakt. Ik eet Kefir en yoghurt van rauwe melk en ik eet weer vlees. (35 jr geen vlees gegeten) Maar is dat voldoende voor mijn rugklachten en HOELANG duurt het voor ik daar überhaubt iets van ga merken??

Heeft iemand daar ervaring mee of een helder idee over??

Alvast bedankt!!

Miek.

 
Vergissing.

Ik heb het hierboven over darmreiniging. Ik bedoel natuurlijk lever- en galblaaszuivering. :?

 
Hoi Miek!

Leuk dat je nog mee leest.

Wel jammer dat je nog niet echt verbetering merkt met de rug maar daarvoor is twee maanden ook nog een beetje kort denk ik.

Ik zou gewoon veel bouillon blijven nemen, k2, CLO en misschien wat extra magnesium.

Die een of twee boterhammen roggebrood zal niet zo'n probleem zijn denk ik.

Wat betreft die "schone darmen" volgens mij wordt gewoon bedoelt dat je regelmatig, dus elke dag, ontlasting hebt.

Misschien weet iemand anders dat?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.907
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan