miek

In de verschillende topics over kefir kan je verschillende sites vinden. Marktplaats heeft ook verschillende aanbieders. Je zal het in ieder geval nirt in winkels vinden.... Net als de beestbottenboullion. Deze dien je zelf te maken. Of iemand vinden die dat voor je wil doen :D op de site van Poekie staat een recept, hoef je hier niet in de topics te zoeken.

Het avontuur wordt groter en groter, je zal zelf aan de slag moeten :wink:

 
Quote:
Ik wilde graag de lezingen op je site van Mike beluisteren, het donwloaden ging goed, maar het geluid is minimaal, ik heb alles op hoog staan maar ik moet met mijn hoofd in de laptop om iets te kunnen verstaan. Weet jij, of iemand anders hoe ik dat kan oplossen


Dat heb ik ook, ik gebruik daarom een koptelefoontje dan hoor je het goed.

@Poekie, ik zag laatst een opname uit 2013 staan maar nu zie ik alleen die van 2012?

Klopt dat?

 
Hoi Miek,

Ik heb genoeg kefirkorrels. Als je via Mike je adres doorgeeft kan ik je wat toesturen.

Groetjes,

Anko

 
Hoi Anko,

Dat is fijn! Ik dacht er zojuist aan een berichtje te plaatsen op de topic van kefir, maar ziehier, je bent me voor. Ik stuur meteen even mijn adres naar Mike.

Wil je je rek.nr. meesturen dan kan ik de kosten vergoeden. Alvast bedankt:!:

Groetjes Miek.

 
Hoi,

Dat was ff balen vanmorgen, ik had mijn post geschreven en wilde in de laatste regel op een andere pagina iets opzoeken en…..floep alles weg en ook mijn tijd was op :mrgreen:…..maar goed jullie zijn gelukkig heel geduldig en ik heb geleerd dat ff ergens spieken niet kan… dus, here I a’m again. :p

Sinds een week ben ik aan de rauwe melk kaas boter en yoghurt en wat me opvalt is, dat ik veeel BETER SLAAP dat is toch ook een hele mooie pré. Herkent iemand dit?

Echter mijn OBSTIPATIE reageert nog niet zo op de rauwe zuivel, maar met een flush van keltisch zeezout gaat het wel iets beter. Ik schrijf ‘iets’ omdat ik na de 1ste x niks, de 2de x wat meer, ik nu de 3de x een dubbele dosis zout heb gebruikt en ja hoor…’ik kon tevreden in de wc-pot kijken’ BIG SMILE !! :D

Nu is mijn ….VRAAG…. :?: aan de ervaringsdeskundigen of het zinvol is om naast de flush ook oxypowder of mogelijk H202 te gebruiken om de darmen weer opgang te krijgen en te reinigen. Dat vraag ik met name vanwege de zuurstof die dan meteen de darmwand zuivert/reinigt zo heb ik begrepen. In deze gaat mijn voorkeur uit naar oxypowder omdat ik over H202 hier en daar bedenkingen lees. Zelf heb ik het idee dat ik mogelijk eerst alleen de flush kan doen (3x in de week, vaker is lastig i.v.m. mijn werk). Maar ja, ik wil het graag goed aanpakken, vandaar dat ik toch mijn vraag hier neerleg. Een andere bedenking is dat ik al aardig wat supplementen gebruik, zo ben ik dus lekker aan het twijfelkonten. :oops: Wie o wie heeft een goede suggestie? :?:

Ik zal mijn lijstje supplementen hierbij zetten:

1x dgs Multi vitaminen van Plantina. vit D3 (1 dr. pdg , want mijn bloedwaarde gaf aan dat ik hier hoog in zit, teveel is ook niet goed.) 2x dgs Vit C van AOV 1x dgs Vit K2 MK-7 van Smeet&Graas (veel GOEDKOPER dan elders, 90 capsules voor 21,95)

1x dgs. Osteocomplex 1006 van AOV (voor mijn botten i.v.m. osteoporose.) ’s avonds 2 capsules Calsiumcitraat van Natures Way en voor het slapen gaan half thl magnesiumcitraat van Ron F. Een paar maand Ginkgo Biloba gebruikt, maar daar stop ik nu mee.

En de laatste is Ribes Nigrum Kiemplant i.v.m mijn allergie voor huismijt.

En.. weer veeeel dank voor de aandacht. :!:

Miek.

 
Quote:
TIP; Ken/nen je/jullie het boekje van Corinne Gouget 'Wat zit er in uw eten?' vertaald door Will Jansen. Superhandig zakformaat om te raadplegen waar nodig.

Miek.



Dat boekje heb ik ook maar ik heb alleen niet meer nodig, we kopen nl. alles bij de boer. Het enige wat ik nog in de natuurwinkel koop is wc papier, slagroom, creme fraiche en maandverband/tampons. Oh ja, en af en toe een nieuwe houten afwasborstel.

Nu ik toch bezig ben: ze hebben ook hele goede kruiden van Jacob Hooij.

Wat betreft de geluidsbestanden: Vreemd dat jullie het geluid zo slecht kunnen horen. Zelf hoor ik het via de computer prima, ook offline.

@Pike het klopt hoor dat er ook een geluidsbestand stond van 2013. Die opname was gemaakt tijdens een Gezondverstandavond en ik was vergeten te vragen aan de gastvrouw of ze het goed vond. Ik weet dat Mike er totaal geen problemen mee heeft dus vandaar het niet vragen. Maar de gastvrouw ging niet akkoord met 'publiceren' via mijn site. Jammer maar dat moet ik respecteren.

Lia

 
Quote:
1x dgs Multi vitaminen van Plantina

Ik lees hierbij de volgende ingredienten:

Ingrediëntenlijst

Vitaminen, mineralen, algen, soja, vulstoffen (microkristallijne cellulose, hydroxypropylcellulose, hydroxypropylmethylcellulose), glansmiddelen (stearinezuur, magnesiumstearaat, glycerol, carnaubawas) (hoe verzinnen ze het), stabilisatoren (natriumcroscarmellose, siliciumdioxide).

Dat klinkt niet best allemaal.

vitamine D3 zou ik vervangen door levertraan en/of boterolie.

Verder ben ik niet zo van de vitamines uit een pilletje. Eet gewoon volwaardige voeding en je krijgt alles binnen, is ook een stuk goedkoper.

Lia

 
Quote:
Echter mijn OBSTIPATIE reageert nog niet zo op de rauwe zuivel


Ik heb daar af en toe nog wel eens een beetje last van als ik teveel kaas heb gegeten. Misschien heb jij dat ook wel.

Quote:
Vit K2 MK-7 van Smeet&Graas (veel GOEDKOPER dan elders, 90 capsules voor 21,95)


Ik heb net deze gekocht. Ik wil zeker zijn dat ik genoeg k2 binnen krijg omdat bij mij een paar jaar geleden een enorm tekort is geconstateerd.

http://www.iherb.com/Thorne-Research-Vitamin-D-K2-1-fl-oz-30-ml/23517

17,7 euro inclusief shipping voor 1200 druppels a 100microgram k2 mk4 en 500IU d3

Doe ik twee jaar mee :mrgreen:

 
Poekie,

Bedankt :!: Jeetje zeg ik schrik wel van die lijst over die plantina. Dat heb ik nota bene van een natuurarts. OOOH OOH... Heb je ook nog een tip voor de darmreiniging of bedoelde ook...als je alles bij de boer haalt, dan heb je niks extra's nodig?

Miek.

 
Lees op mijn site 'darmen'.

In volwaardige biologische voeding zit inderdaad al heel veel. Vooral dierlijke vetten zijn erg belangrijk, daarin zitten de vetoplosbare vitamines A, D, E en K. De vitamines die Weston Price aantrof in de voeding van de oervolkeren. Het maakte niet uit waar ze woonden, in de tropen of op de noord/zuidpool de vitamines kwamen voor in hun voeding.

Lia

 
Poekie, ga ik zeker doen!!!

En je gaat op vakantie lees ik. Fijne tijd en alvast gefeliciteerd met je verjaardag :D

Miek.

 
Op dit moment zit ons vriesvak nog hartstikke vol met soep en vlees.

We hebben afgelopen donderdag hachee-rode kool met appeltjes gemaakt en eten vanavond het laatste op.

We kleden het elke dag een beetje in, vandaag zij mijn man: We kunnen vanavond wel het restje rode kool opmaken met een beetje rijst, doen we vandaag lekker gemakkelijk.

Gisteren was dat: wat zullen we eten vanavond. We kunnen wel hachee met rode kool en appeltjes doen met een beetje rijst, is weer eens wat anders.

Weet je, wij vinden het totaal geen probleem om dit 5 dagen achter elkaar te eten.

We hebben nog voor 3x het boerenkool gerecht ingevroren.

Ik heb zelfgemaakte leverworst mee en rauwmelkse kaas. We hebben afgelopen vrijdag flink Griekse yoghurt ingeslagen en biologische eieren. We hebben ook liters kombucha mee en op dit moment 6 liter in de maak. Het gaat hartstikke goed.

het enige wat we nog niet hebben kunnen vinden is rauwe melk. Maar we hebben onze zinnen gezet op Marokko, daar lopen vast wel koeien, geiten en kamelen rond. :lol:

Moet gek gaan willen we daar geen rauwe melk vinden.

Alleen moeten de boten eindelijk weer gaan varen, ze liggen nu stil vanwege te veel wind. Al drie dagen.

lia

 
Lia,

leuk hoor op reis, lekker vit D tanken en laat je ons weten hoe de rauwe kamelen melk smaakt?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.852
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan