miek

Hi Lia,

FIJN dat ik bij de club mag horen :D :!:

Hi Pike,

Dank je voor je reactie. Ja natuurlijk, je hebt gelijk dat onderzoek is gebaseerd op foute (...) melk. oh ooooh!!

 
Quote:
Het lijkt er op dat vitamine K2 niet alleen zorgt voor minder aderverkalking, maar dat zelfs reeds bestaande verkalkingen verminderen en dat dit calcium naar de botten gaat . Voor het gunstige effect op vaten is goed bewijs: The Rotterdam Study


En deze studie is al enkele jaren oud. Wat wordt er met deze kennis gedaan? Ik ken persoonlijk niemand die van zijn (reguliere) dokter vitamine K2 heeft gekregen tegen aderverkalking of ter verkoming ervan. SCHANDALIG!

Volgens mij hopen ze dat deze kennis weer minstens 70 jaar in de la verdwijnt!

Quote:
Een andere vitamine, namelijk vitamine K2, ook wel menaquinon (en dan vooral als menaquinone-7 = MK-7) genoemd, doet nog meer goeds. Het remt aderverkalking en geeft de oplossing voor de “Calcium-paradox


Er is geen paradox ! Die k2 hoort normaal in die produkten die ook calcium bevat te zitten zodat de calcium daar heen gaat waar dat hoort.

 
Nog een VRAAG

Heeft iemand ervaring met het bestellen van vlees bij Jersey?

Hoi Pike,

Deze kennis wordt dus gepubliceerd...tja en dan....?

 
Miek, the Rotterdam Study zelf is al lang gepubliceerd. Daar is toen ook niets mee gedaan dus ik denk niet dat door deze colomn van een natuurarts daar enige verandering in komt.

 
Goed stukje over Dr Price en vitamine k2:

http://wholehealthsource.blogspot.nl/2008/06/vitamin-k2-menatetrenone-mk-4.html

 
Pike, Dank voor de ondersteuning.

OK, dit is een andere studie dan die Finse. So what? Er wordt uitsluitend gepasteuriseerde en misschien zelfs wel gehomogeniseerde melk onderzocht, geen rauwe melk. Door homogenisering worden de vetmoleculen bijv. beschadigd en daarmee dus ook de vetoplosbare vitamines, zoals vit. D en K voor de calciumopname (als die al aanwezig zijn in de melk). Daarnaast zijn dit naar alle waarschijnlijkheid graangevoerde koeien die te vaak op stal staan i.p.v. buiten. Hoe je het ook wendt of keert, het zegt werkelijk niets over grasgevoerde koeien die snel groeiend lente- en zomergras eten.

Nog iets over calcium:

Vitamine D zorgt voor calciumopname. Vervolgens zorgt magnesium ervoor dat de calcium niet kristalliseert in het bloed. Ten slotte zorgt vitamine K ervoor dat calcium in de botten wordt opgenomen. Vit. D en K zijn beide vetoplosbare vitamines en deze komen we allemaal structureel tekort a.g.v. tekorten in de bodem en daarmee onze voeding, maar ook natuurlijk door de vetfobische voedselvoorschriften van de overheid.

Daarnaast zijn we door onze jachtige en jagige leefstijl chronisch gestresst, wat weer ten koste gaat van onze magnesiumvoorraad. Je moet dan niet vreemd opkijken als het lichaam overal kalk gaat afzetten en fosfor, het werkelijke botopbouwende mineraal, gaat ontlenen aan de skeletstructuur (waaronder het gebit), met osteoporose en tandbederf tot gevolg.

Het probleem is dus niet de melk op zich, maar de BEWERKING ervan. Vraag jezelf bij elke 'studie' af: WELKE melk? WELK rood vlees? WELK zout? Etc.

Mike

 
Hi Pike,

Tijdens het koken vroeg ik me af waarom dat artikel van Bolhuis me zo raakt. Ik denk dat het komt omdat ik zelf ook jarenlang 'de verkeerde' artikelen/voorlichting heb gelezen.

En nu kom ik dan tot de ontdekking (dankzij jullie) dat ik mezelf dus jarenlang tekort heb gedaan, in de volle overtuiging dat ik goed bezig was. Resultaat is dat ik nu een erg zwakke rug heb, ook zes jr. geleden een rugwervel gebroken. En ik maar denken dat de osteoporose in de genen zit/zat. Nu ben ook heel blij dat ik nog een heleboel wel kan en weer kan werken. Ik ben een positief ingesteld mens. :D

Ik dacht aanvankelijk dan ook iets te moeten doen richting Bolhuis, maar ja er wordt zoveel gepubliceerd wat niet klopt. En uiteindelijk heb ik toch ook jullie weg gevonden. Maar mijn hulpverlenersbloed klopt wel aan. (Ik ben maatschappelijk werkster).

Heb ook voorlichting en cursussen gegeven, dus het kriebelt wel. Ik laat het nu los, maar weet niet of dat zo blijft. De tijd zal het leren.

Bedankt voor je aandacht. TOP. Miek.

 
Miek, heel herkenbaar dat dingen waar je je eerder door hebt laten leiden, die nu in een ander licht komen te staan je bezig houden. En dat het je dan raakt en je de hele wereld wilt verlossen van dezelfde oogkleppen die bij jou zijn afgevallen. Tenminste, zo gaat dat bij mij en ik denk dat te herkennen in jou verhaal.

 
Loop je niet stuk op de onwetendheid en het lagere bewustzijn van anderen! Ik herken jullie 'evangelisatiedrang', maar bedenk dat niet iedereen open staat voor wat je te melden hebt. Dit moet je veel mensen letterlijk en figuurlijk mondjesmaat bijbrengen, anders raak je gefrustreerd door het afwijzende gedrag van je medemens!

Mike

 
Hi Tanja,

Klopt wat je schrijft. Zo voelt het ook maar ik wil het ook wel loslaten, soms is het nog wel 'dubbel'. Mike heeft wel gelijk. Dus denk ik maar...verbeter de wereld en begin bij jezelf. :roll:

Hi, Poekie en klavertje4 ...lastig toch en weer een oefening om juist goed voor jezelf te zorgen. :lol:

Hi Mike, bedankt :idea:

 
Hoi Miek,

Op zijn minst komt door de publicatie, en door het noemen van jou ervan, de cruciale functie van vitamine k2 en de Rotterdam study weer even onder de aandacht!

En ik denk dat er hier heel veel mensen zijn die vegetarisch en/of veganistisch hebben gegeten en zichzelf onbedoeld tekort hebben gedaan. Waaronder ikzelf.

Hopelijk kan je je kinderen overtuigen en daardoor ook je kleinkind een veel betere start meegeven in het leven.

Laat het los en richt je op de toekomst, misschien kan je dan wel voorlichting geven over echt gezonde voeding.

Zou mooi zijn toch? Lijkt mij helemaal bij jou passen.

Remco

 
Pike, dat zie je goed :!: Ook hier geldt...de tijd zal het leren. Ik blijf voorlopig even bezig met het reinigen van mijn eigen lijf en alles wat daarbij komt kijken.

Mijn kinderen vallen van hun stoel als ze horen dat ik weer vlees ga eten. Ik zie nu al die gezichten voor me. ( ff lachen in mezelf). Miek.

 
In de link die ik hierboven ergens geef naar een stuk over k2 gaat de schrijver toevallig ook in op de Rotterdam study.

Dezelfde waar Dr Bolhuis het over heeft:

Quote:
A recent study examined the relationship between K2 (MK-4 through 10) consumption and

Quote:
heart attack risk in 4,600 Dutch men. They found a strong inverse association between K2 consumption and heart attack mortality risk. Men with the highest K2 consumption had a whopping 51% lower risk of heart attack mortality and a 26% lower risk of death from all causes compared to men eating the least K2! Their sources of K2 MK-4 were eggs, meats and dairy. They obtained MK-5 through MK-10 from fermented foods and fish. The investigators found no association with K1, the form found in plants.


Dus de mannen die de meeste eieren, vlees, vis, gefermenteerd voedsel en zuivel aten hadden veel minder risco op een dodelijk hartaanval en/of dood te gaan door wat anders!

Dus in het onderzoek die Bolhuis erbij haalt om aan te geven hoe goed K2 is wordt zijn eigen stelling dat zuivel niet goed voor je zou zijn ook nog eens onder uitgehaald!

Het betreft hier toch nog "gewone" zuivel maar in deze studie is de link die Bolhuis denkt te zien iig niet aanwezig.



 
Hi Pike, grappig dat je die link weer aanhaalt. Ik heb het net voor een deel zitten lezen en inderdaad Bolhuis spreekt zichzelf tegen. Ik ga afsluiten, morgen een lange dag. Miek.

 
Quote:
Heeft iemand ervaring met het bestellen van vlees bij Jersey?


Ik niet maar vlak bij jou in de buurt zit een afhaalpunt voor wildernisvlees.

Hier haal ik altijd mijn runderlever. Echt topkwaliteit vlees van 100% grasgevoerde runderen zonder antibiotica en ander gif. En de dieren hebben een zo natuurlijk mogelijk en goed leven gehad.

http://www.freenature.nl/free/p000074/wildernisvlees/afhaalpunten

 
Hi Pike, dat is suuupergoed nieuws, bedankt. :!: Lekker dicht bij huis. Ik had al bedacht om naar de 'Groeneweg Slager' in Arnhem te gaan, maar dit is een veel beter plan. Ik ga er meteen mee aan de slag en eens op een rijtje zetten hoe ik het allemaal aan ga pakken. Veel veranderingen.

Ik heb vast nog wel meer vragen, ik hoop over een tijdje ook eens met antwoorden te komen. Miek.

 
Hi,

Ik had me vanmorgen verheugd op het maken van kefir! Rauwe melk bij Boer gekocht en toen naar de Natuurwinkel in Arnhem. Maar helaas.....geen KEFIRKORRELS. Daarom mijn VRAAG '"wie kan/wil mij een plantje bezorgen? Ofwel een link sturen van een betrouwbare site waar ik ze kan bestellen?" Ook hadden ze geen beestenbottenbouillon en geen billingtonsuiker, heeft iemand daar ook een tip voor?

Wel heb ik vandaag Hans van Freenature aan de lijn gehad, volgende week kan ik vlees bestellen en halen. Wel een avontuur, jeetje zeg... :oops:

Poekie,

Ik wil je graag complimenteren betreffende je site. Echt mooi, informatief, overzichtelijk en warm. Ook je manier van antwoorden, die ik ook lees bij anderen zijn heel prettig en warm. Fijn om te lezen. Mede daarom is het lezen op dit forum zo plezierig (en nog steeds verslavend), Jaja.

Ik wilde graag de lezingen op je site van Mike beluisteren, het donwloaden ging goed, maar het geluid is minimaal, ik heb alles op hoog staan maar ik moet met mijn hoofd in de laptop om iets te kunnen verstaan. Weet jij, of iemand anders hoe ik dat kan oplossen? En het zou ook fijn zijn als ik ze offline kan beluisteren, is dat mogelijk?

TIP; Ken/nen je/jullie het boekje van Corinne Gouget 'Wat zit er in uw eten?' vertaald door Will Jansen. Superhandig zakformaat om te raadplegen waar nodig.

Miek.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.838
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan