miek

Hoi Pike,

Dank voor je reactie. WAt is CLO? Ik ben inmiddels wat meer magnesium gaan nemen, ongeveer een theelepel per dag. Nu las ik ergens (maar helaas weet ik niet meer waar) dat teveel magnesium gevaarlijk kan zijn.

Herkent of weet iemand waarom dat zo zou zijn?

En de vraag over wanneer heb je 'schone darmen' houdt me ook nog wel bezig. Meer hierover zie mijn post hierboven.

Vast bedankt. Miek.

 
@Mike of iemand anders??

Mike weet jij of teveel magnesium gevaarlijk kan zijn? :?:

Hieronder een overzicht van mijn gebruik van supplemenenten en wat ik eet.

Heeft iemand mogelijk een aanvulling of opmerking? :?:

Naast de supplementen die ik gebruik neem ik nu ook een half tot één thl magnesium 's avonds. Soms wat extra als mijn ontlasting wegblijft.

supplementen;

magnesium, zoals hierboven.

2x dgs CLO (dus,... bedankt) in capsulevorm, als die op is wil ik de vloeibare nemen.

2x dgs. vit k2

2x dgs calciumcitraat 300mg.per caps.

2x dgs. vit.c capsules(dat wordt acerolapoeder, OF is rozebottel beter?) :?:

1x dgs. osteocomlex van AOV

2 soms 3x dgs een glas sole

drinken per dag;

halve citroen met water en thl honing.

groene thee, lever-en gal thee, blaas-en nier thee afwisselend, soms rooibos brandnetel ofzo, afwisselend.

2 koffie zwart.

en de sole zoals hierboven.

beestenbottenbouillon wil ik ook dagelijks gaan drinken, het is op dus ik moet weer botten halen.

Zuivel per WEEK 2 liter kefir en 1 liter yoghurt, zelf gemaakt van rauwe melk.(van Mattias en Eline). yoghurt vaak met kokosrasp en kaneel en wat slagroom.

(ik ben geen melkdrinker, maar denk erover toch 1 liter melk per week erbij te gaan drinken en dan minder kh via witte rijst quinoa boekweit. ik ben aan het aankomen :mrgreen: sinds ik WP eet en dat wil ik niet. (ik ben 1.67 lang en woog 65 kg en nu al bijna 67kg. ik ben 62 jr.)ik vind dat niet goed als dat zo doorgaat. :?:

Andere zuivel per WEEK 250 roomboter 250 gram slagroom. pond kaas.6 eieren.

Vlees en vis, bakken of stoven in roomboter of kokosvet.

Sinds 2 maand eet ik weer vlees, maar moet er ook aan wennen, ik vergeet het vaak en kan het soms niet op. dan is 30 gr. gehakt al genoeg. (35 jr vegetarisch geweest).Ik eet wel 2x per week vis, dat al wel 10 jr. inmiddels.

Groenten fruit.

Dagelijks bd groenten 's middags en 's avonds afwisselend de groenten van het seizoen.

en gember knoflook ui, vaak de rode. Ik weeg het nooit, maar kom denk ik wel aan ruim 200 gr.per dag. Roerbak in kokosvet of ev olijfolie.

af en toe een bd appel gekookt met kaneel, doe ik dan door yoghurt of bij zuurkool of rode kool.

KH vlgs de richtlijnen van Poekie 50 gr, drooggewogen rijst/boekweit/quinoa/gierst.

en s'morgens en ergens op de dag een plak roggebrood met veel roomboter en kaas. (sinds ik roggebrood erbij ben gaan eten lukt mijn ontlasting beter.) met magnesium en bitterzout gebeurde er aanvankelijk heel weinig, dus ik ben blij dat dat nu beter gaat. Ik wil dat eerst goed op gang hebben voor ik een leverflush ga doen.

In het weekend 2 à 3 glazen rode wijn met olijven soms een klein toastje met geitenkaas o.i.d.

Nou dat is het wel zo'n beetje.

Ik heb zelf wel het idee dat ik jullie adviezen (geen noten etc meer..wel vlees rauwe melk etc.)aardig heb opgevolgd, maar ik heb ook behoefte aan bevestiging. :roll:

Ook wat betreft de supplementen iv.m. mijn pijnlijke osteoporose.

Alvast bedankt!!! :!:

Miek.

 
Wat je nog zou kunnen doen is veel meer bottenbouillon. Elke dag inderdaad.

En toch wat meer vlees. 8)

Magnesium is heel belangrijk, hoeveel mg zit er in zo'n theelepel?

Sowieso moet je meer magnesium nemen als je extra calcium neemt.

Hoeveel k2 zit er in die tabletjes en welke vorm is het?

En wat dacht je van een goed stuk lever?

Als je tzt levertraan gaat kopen neem dan bij voorkeur de combi levertraan/boterolie van green pastures.

En ik zou toch wat meer vlees gaan eten of had ik dat al gezegd? :mrgreen:

 
@Pike,

Jaaah hoor Pike, meeeeeer vlees en zeker elke dag bbbouillon. Ik geloof je en wel bedankt :!: Super dat je zo meedenkt,echt fijn. 6 weken geleden had ik bij de Groenewegslager 4 stukjes runderlever gekocht, gegeten met gebakken ui en gebakken appel, best lekker, dus die komt in de herhaling. Vaker dus. En de botten, dat moet ik nog opnieuw organiseren.

Een theelepel magnesium weegt ongeveer 3à4 gr. ik ga nog een digiweegschaal kopen, dan kan ik het beter zien. De vit.k2 heb ik van Jarrow formulas via Smeets en Graas. Als die op is ga ik ze bestellen waar jij al eerder een link over stuurde. Dit is een capsule (zwart)90mcg, er is wel sojaolie in verwerkt, dat vind ik minder, maar ja.

Weet jij of iemand anders of vit c in Rozebottel beter is dan acerolapoeder?

Bedankt !! Miek.

 
http://kylenorton.healthblogs.org/2012/03/27/phytochemicals-in-foods-11-health-benefits-of-phytic-acid-inositol-hexaphosphate/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.842
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan