magnesium

elmo

New member
hoe nemen jullie je magnesium in, ik bedoel met welk voedsel?

Ik begrijp dat het minder goed opgenomen word met melkproducten/eiwitten naast natuurlijk fytinezuur en dat vitamine D de opname bevordert.

Is het dan het beste met een appel of iets dergelijks?

 
Ik heb magnesiumolie, dus via de huid en magnesiumsulfaat, half uur voor het ontbijt en half uur voor de lunch.

 
Elmo, magnesium wordt het best opgenomen als je het met iets zurigs inneemt. Daarom is magnesiumcitraat de best opneembare variant. Een appel is inderdaad goed, appelazijn of water met citroensap ook. De olie is ook prima maar in verhouding duur. Als je al tabletten/poeder o.i.d. in huis hebt is het onnodig het weg te doen.

Hilda

 
ik merk dat als ik meer zuivel eet (kaas,creme fraiche,slagroom,roomboter) dat mijn opname van andere dingen dan minder goed is, is dat omdat er dan teveel calcium binnenkomt in verhouding met magnesium wat ik denk ik te kort heb aangezien ik wat last van kuitkrampen heb en wat andere dingen die hier op wijzen,

en vitamine d zorgt toch ook voor verbeterde opname van magnesium naast wat ik net eregens las hier blijkbaar calcium.

ik probeer zo goed mogelijk te eten volgens wat aanbevolen wordt in dit forum maar merk dat ik ook nog niet voldoende in de vetverbranding zit waardoor ik juist moe ben na teveel kokosolie bijvoorbeeld.

op zich ga ik wel vooruit met de bijnieruitputting maar de energie wil nog niet echt vlotten, ik ben dus op zoek naar waarom dat nog niet zo wil.

1 van de dingen die me dus opvielen is dat te veel zuivel niet goed werkt.

Hoeveel kokosolie is normaal per dag en hoeveel zuivel.

Ik ben flink afgevallen door alles en wil ook wat aankomen/aansterken namenlijk zonder dat ik daardoor terug val. Ik weet dat het een lang proces is maar alle tips zijn welkom

 
Er bestaat geen 'normale' inname van kokosolie of zuivel, er bestaat alleen maar de hoeveelheid die jouw lichaam op dat moment aankan. Uit deze vraag leid ik het basisprobleem af van menigeen hier: teveel in de linkerhersenhelft zitten. De linkerhersenhelft wil protocollen, liefst met afgemeten hoeveelheden tot op de milligram secuur. De rechterhersenhelft gaat uit van algehele principes, die je naar eigen inzicht kunt invullen.

De linkerhersenhelft geeft een drang naar controle en dat is STRESS. Ik denk dat de reden waarom je maar niet in de vetverbranding terechtkomt is dat je je te druk maakt om alles. Hierdoor houd je een te hoge glucosespiegel, ongeacht hoeveel vet je eet. Je cellen houden de deuren dicht en al die goede voedingsstoffen komen onvoldoende binnen en je lever geeft glycogeen af die omgezet wordt in glucose. Als de glyogeenvoorraad op is, spreekt je lichaam eiwitten in je spieren en botten aan en zet deze om in glucose, waardoor je afvalt, want magere spiermassa weegt een hoop. Een afbraakproces van botten en spieren veroorzaakt door stress is allesbehalve wenselijk. En dat terwijl deze voeding juist extreem goed is voor de OPBOUW van magere spier- en botmassa!

Mike

 
ben het voor een groot gedeelte wel met je eens, niet met alles maar dat maakt niet uit.

mijn bloedsuiker is altijd prima als het getest word en dat is regelmatig, maar het punt is dat alle goede voedingstoffen inderdaad niet voldoende in de cellen komen, heb je daar tips in, waarom houden de cellen de deur dicht?, wat is er voor nodig en kan ik hier ergens meer over vinden? Ik heb eigenlijk helemaal geen stress meer op het moment en denk weinig na over hoeveel vet ik bv kan nemen , ik doe het meeste op gevoel en luister naar mijn lichaam, toch wil er iets niet vlotten.

Mijn bijnieruitputting was op een gegeven moment zo erg dat ik helemaal geen maagzuur meer aanmaakte, dat gaat nu wel weer een stuk beter en zal er ook mee te maken hebben.

daardoor ben ik ook zo afgevallen.

Het is gewoon erg fragiel nog en de opname is snel verstoord door bv fytinezuur(eet ik nu niet meer), soja (eet ik niet/nooit meer), teveel calcium, heb ik ondervonden.

dus als je tips hebt?

Ik weet dat geduld een schone zaak is maar ja je wilt wel eens wat heh..

bedankt

 
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen magneiumcitraat, magneiumbicorbaat en zo heb je er nog wel meer.

 
@fatsnotbad: is er een link tussen wat jij schrijft en bijv. ALS, MS, MG en fibromyalgie (of andere motor neurologische stoornissen)?

Ik ken iemand die de diagnose ALS heeft gekregen. Als die niets doet, dan gaat het hard achteruit. Maar ik geloof er niet in, dat er niet iets aan gedaan kan worden.

 
magneiumcitraat, magneiumbicorbaat?? een beetje zelf-onderzoek of je post nalezen lijkt me handig, hier kan je niet veel mee.

 
Dit onderwerp even een schop geven, zodat misschien mijn vraag nog beantwoord wordt.

 
@vrysuyver ik hoop dat er nog antwoord komt op jouw vraag, durf daarom bijna niets te posten hier

Toch wil ik mijn ervaring even delen.

Afgelopen zondag heb ik zo'n 40 vierkante meter moestuin omgespit en weet dat ik naderhand spierpijn krijg in mijn armen, billen en last van mijn rug.

Ik kreeg zondagavond al enorm last van spierpijn in mijn armen en tintelingen in mijn vingers.

Afgelopen zaterdag had ik magnesiumolie gekocht en zondag begin avond op mijn armen gesmeerd.

Binnen het uur trok de tinteling weg en de spierpijn trok weg.

Die avond ook mijn rug gedaan met de olie en ik heb werkelijk geen last gehad van spierpijn, heel apart.

Dat betekent dat ik het meteen opneem en goed denk ik, ben er erg blij mee.

Ik heb het mijn moeder ook mee gegeven die half oktober naar de arts gaat omdat ze reumatische klachten heeft.

Heb haar gevraagd het op die plaatsen te smeren waar ze last/pijn heeft en dit te proberen tot ze de afspraak heeft, hopenlijk verminderden de klachten voor de afspraak.

Ik ben geen arts,maar het motto baat het niet schaad het niet denk ik dan maar.

Heb haar wel gewezen op dat "inname" geen opname betekent in sommige gevallen.

Hopend dat dit een goede zet is zodat ze niet aan de medicatie gaat en vertrouwt op haar lijf en de tekortkomingen die ze heeft n.a.v. de klachten.

ratel

 
Quote:
@fatsnotbad: is er een link tussen wat jij schrijft en bijv. ALS, MS, MG en fibromyalgie (of andere motor neurologische stoornissen)?


Ja, de bijnieren sturen het centrale zenuwstelsel aan. Als er sprake is van voortdurende stress/spanning, vindt er teveel afbraak plaats. Dit kan afbraak van spieren, zenuwen en hersenen zijn. Zie ook deze recente post van mij.

Mike

 
@Mike: dank je wel voor je bevestiging.

Ik probeer diegene inzicht te geven in de situatie, ten opzichte van wat artsen en 'deskundigen' beweren: ALS is niet te genezen omdat we niet weten wat de oorzaak is.

Wel, met een prognose van 1 tot 3 jaar nog te leven, wil je toch wel weten wat de oorzaak is om de kans te vergroten te kunnen regenereren.

ALS wordt gezien als een auto-immuunziekte, de afbraak van spieren, zenuwen en hersenen dus. Een protocol om dit tegen te gaan ziet er volgens een website zo uit:

1. - Immuunsysteem in balans brengen, o.a. door Kalawalla, vitamine D3 en jodium

2. - Infecties bestrijden, infecties door teveel slechte bacterien wat de kans op ontstekingen verhoogt. Jodium, probiotica (kefir, kombucha, yoghurt)

3. - Ontgiften, chlorella, spirulina, kelp, klei, MSM, alfa-liponzuur

4. - Onderhoud, zoveel mogelijk het schild van het immuunsysteem omhoog houden

Bij stap 1, zie ik natuurlijk wel dat daar ook de nodige mineralen en andere vitaminen bij moeten komen. Ik zal dan ook aanraden de levertraan en boterolie te gaan gebruiken en te blijven gebruiken. En de sole voor de mineralen.

Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?

Volgens dit protocol zouden de meeste auto-immuunziekten terug gedrongen kunnen worden of zelfs genezen kunnen worden. Het liefst maak ik dit zo gedetaileerd mogelijk, dus alle suggesties zijn welkom.

 
Superbelangrijk: bijnierextract! Het lichaam krijgt hierdoor de kans om te kalmeren en het immuunsysteem wordt van binnenuitgeactiveerd door de natuurlijke hormonen, die dit normaal horen te doen.

Mike

 
Mike welke adviseer jE.. Adrenanorm of adrenal? Je had een keer gelinkt naar adrenal maar die website verkoopt hem niet meer, maar ik wil binnenkort toch bij Iherb gaan bestellen. Nu zag ik je Danielle Adrenanorm adviseren, of is dat omdat zij borstvoeding geeft?

 
Zelf vind ik Adrenal beter, maar sommigen hebben hier slechte ervaringen mee en doen het beter op Adrenanorm. Het is dus iets persoonlijks.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.677
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan