Maagzuur

Ik gebruik de Betaine/Pepsine van AOV ,heb voor deze gekozen omdat het geen magnesiumstearaat bevat.Het bevat dacht ik een grotere hoeveelheid Betaine HCL /pepsine dan andere.
 
Beide bovenstaande producten bevatten ook geen magnesium stearaat dus dat is geen reden voor mij om op AOV over te stappen. Er zit echter een verschil in beiden namelijk dat aan de een pancreatin is toegevoegd, wat mogelijk een betere werking oplevert.
 
Uit onderzoeken is gebleken dat mijn vertering niet goed is ,ik weet ook dat ik te weinig maagzuur heb.Maar zelf merk ik er niets van dus geen krampen of opgeblazen gevoel.
 
Hoi Lievergezond, meestal is het maagpijn welke uitstraalt naar borst en rug. Opkomend maagzuur heb ik zelden, de laatste tijd een paar keer gebeurd maar niet noemenswaardig vaak.

Ik verzuur heel snel en erg wat zou moeten duiden op slechte eiwitvertering. Vandaar mijn zoektocht. Echter gebruikt ik de BPP van Thorne al enkele maanden dus ik vraag me af in hoeverre me dit nog oplossing biedt. Ik ben door mijn voorraad heen dus dacht erover weer te bestellen. Het biedt wel hulp, echter niet genoeg tegen de verzuring.

Daar zou natriumbicarbonaat tegen moeten werken. Afgelopen paar dagen nam ik het wel tweemaal per dag echter ook dit lijkt niet genoeg te doen.
 
Heksje, ik herken de pijn die je omschrijft en ook: geen opkomend maagzuur. Misschien heb jij (of ik) wel h. pylori? Kun je ook bij de huisarts laten onderzoeken, al is de bloedtest niet genoeg uitsluitend daarvoor.
Misschien ook interessant in dit verband: er zijn relaties tussen hashimoto en h. pyloriproblemen.
Mijn vader had ook altijd veel maagpijn. Die kwam eerst, daarna de schildklierproblemen.
Mijn zus (hashimoto) herkent ook de maagproblemen.
Schijnbaar gooit die h. pylori het immuunsysteem in de t helpercel 1-overdrive waardoor de deur openstaat naar typische ziekten die horen bij een th1-dominant immuunsysteem zoals hashimoto.
 
Hoi Lievergezond, ik ben ervan overtuigd dat er vanalles mis is met de schildklier maar voel me niet in staat om hier steeds weer naar op onderzoek uit te gaan. Stress is bij mij toch echt een hele belangrijke factor. Het zit vermoedelijk teveel in mijn aard en ook zijn mijn bijnieren weer teveel gecrasht.
Wederom een nieuwe aandoening onderzoeken geeft me ook weer stress. Ik wil nu eerst proberen wat rust hierin te vinden.
Ik ga dan ook nu maar eens niet opzoeken wat je bedoelt, want ik blijf maar achter symptomen en aandoeningen aan rennen. Eerst maar eens een weg zien te vinden met de stress en mijn leven op de rit krijgen. Mike heeft me al eens gewaarschuwd dat ik teveel achter de symptomen aan loop terwijl ik op zoek moet naar de passie in mijn leven. Dat laatste is het dan nu eens tijd voor :D
 
Heb er heel veel last van gehad maar sinds ik veel Keltisch Zeezout tijdens de maaltijd neem en veel zelfgemaakte sambal van rode pepers(nachtschade helaas) heb ik er nooit meer last van.
Ik nam bij maagpijn een flinke theelepel Keltisch zeezout par minuten in de mond laten smelten en daarna doorslikken en binnen een kwartier probleem weg.
Stress is een boosdoener voor de maag en ik eet geen brood/tarwe/granen meer.Succes.
 
Hallo mensen, tegen mijn maagzuur tekort( vastgesteld door tekorttest bij mrtje) neem ik nu beutelsbacher appelazijn natuurtroebel van ekoplaza, 20 min voor maaltijd. Tevens de hele dag door slokjes sole van Natural coarse grey sea salt. Na de maaltijd 1 capsule betaine hcl van Now. Deze is bijna op en wil een andere proberen, misschien die van Thorne omdat daar pancreatine bijzit? is dat een topper?

Het ging namelijk een maand goed en helaas vanaf afgelopen zaterdag weer terugkerende problemen( voornamelijk lichte keelklachten,globuskeel). Ik ben nu wel in afwachting van de uitslag van de ontlastingstest op H Pylori, dus dat is ff spannend.

Groeten Manfred
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.524
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan