Maagzuur

Ik geloof dat ergens hier op het forum werd gezegd, dat het uitmaakt waar je het zuur voelt. In je slokdarm duidt nog steeds op een tekort aan maagzuur, in je maag zelf dan duidt het idd erop dat je moet minderen met de capsules.

Maar of dit klopt ???

 
Ik voelde het in slokdarm! maar vandaag weer 2 capsules genomen na mijn maaltijd en dit keer voelde ik weinig.... Hoe kan dit en moet ik het verhogen?

 
Deze middeltjes om een laag maagzuurniveau te verbeteren kwam ik tegen.

Alhoewel ik bij Manuka en Yemen Sidr honing een vraagteken zet vanwege de aanwezige suikers.

http://empoweredsustenance.com/heal-low-stomach-acid-naturally/

Dankzij dit forum ben ik er in elk geval achter gekomen dat mijn niveau ook te laag is.

 
Glycine uit gelatine stimuleert maagzuurproductie:

Further, the glycine in gelatin stimulates stomach acid production and thereby improves digestion and nutrient assimilation. Low stomach acid is a chronic problem that leads to a cascade of symptoms in the entire body, so increasing stomach acid often alleviates a host of issues. (Source – Weston Price Foundation’s Broth is Beautiful article)

http://empoweredsustenance.com/collagen-hydrolysate-gelatin-hormones/

 
Quote:
Mogelijk meer maag-darminfecties door maagzuurremmers

Publicatiedatum:

14-08-2014

In Nederland is sinds enkele jaren een toename te zien in het aantal maag-darminfecties die veroorzaakt worden door de Campylobacter-bacterie. Het gebruik van een bepaald type maagzuurremmer (protonpompremmer) lijkt hierbij een rol te spelen. Vooral onder ouderen lijkt een groot deel van de Campylobacter-infecties verband te houden met het gebruik van protonpompremmers. Dit publiceren onderzoekers van het RIVM vandaag in het wetenschappelijke tijdschrift Eurosurveillance.

http://www.rivm.nl/Documenten_en_pu..._meer_maag_darminfecties_door_maagzuurremmers via http://www.leefbewust.com/2014/nieuws/150814.html

 
Heb je last van onvoldoende maagzuur?

Symptomen:

Heb je het gevoel dat je eten in je maag blijft zitten?

Heb je een vol gevoel na slechts een paar happen?

Heb je een onverklaarbaar gebrek aan eetlust, vooral geen trek in vlees?

Heb je last van boeren?

Heb je een opgeblazen gevoel meteen nadat je hebt gegeten?

Heb je vaak last van winderigheid?

Heb je vaak last van misselijkheid?

Heb je regelmatig last van braken?

Heb je vaak een brandend gevoel in je maag, of brandend maagzuur?

Heb je zo’n last van brandend maagzuur dat je er wakker van wordt?

Heb je een chronisch geïrriteerde keel?

Heb je een chronisch zere keel?

Heb je keelontsteking?

Heb je last van schorheid ‘s ochtends?

Heb je moeite met slikken?

Heb je ontstoken tandvlees?

Heb je vaak een zure smaak in je mond?

Heb je een slechte adem?

Heb je chronische candida infecties?

Heb je chronische parasitaire infecties in je ingewanden?

Heb je verwijde bloedvaten in je wangen en een rode of roodachtige neus (rosacea)?

Heb je anale jeuk?

Heb je zwakke, broze nagels?

Heb je dunner wordend haar?

Is een van de volgende diagnoses gesteld:

brandend maagzuur?

tekort aan eiwit, calcium, magnesium en/of ijzer?

reumatoïde artritis?

chronische auto-immuunziekten?

abnormale ingewandsflora?

chronische huiduitslag?

osteoporose?

zwakke bijnieren?

lupus?

vitiligo?

rosacea?

chronische hepatitis?

ziekten aan de galblaas?

 
Dit komt uit mijn boek van Ann Louise Gittleman: Het supersnelle detox dieet. In één dag ontgiften en afvallen. Zij is inderdaad erg goed.

 
Ze is inderdaad anti lowcarb diëten. :D En zeker voor vrouwen! En pro gezonde koolhydraten. En ze barst van de goede adviezen in dit boek!

 
Daar vraag je me wat! Waar staat het ook alweer? Appels, bessen, peulvruchten, haver, peren en de zoete aardappel. Dat in elk geval. En ze heeft het ook nog over de lever, het ontgiften van de dikke darm en de oestrogeenconnectie. Ze is echt niet zo slecht deze Ann Louise!

 
Voor de gelegenheid heb ik een nieuw account aangemaakt, aan een deel van mijn naam is te zien onder welke naam ik eerst meeschreef. Op het forum heb ik altijd veel gelezen en geleerd, vandaar dat ik nu even terugkom om mijn vraag te stellen, aangezien ik het zelf niet goed kan oplossen.

Momenteel heb ik enorm last van opkomend maagzuur, ik voel het zelfs een beetje prikken in de neus. Dit gaat al 3 weken af en aan zo door. Ik drink meerdere keren per dag sole, appelazijn en cranberrysap, maar het gaat niet weg. Mijn acupuncturist gaf kauwen op karwijzaad als tip: dit lijkt het gevoel iets te verzachten, maar dat is maar voor 10 minuten (overigens gelooft hij helaas in teveel maagzuur als oorzaak). Ja, ik heb nog stress soms, maar stukken minder dan voorheen, niet te vergelijken. Ik gebruik Superenzymes van NOW en Betaine HCL van NOW. Kunnen die pillen ook te heftig zijn? Ik krijg geen pijn als ik ze inneem.

Iemand nog een idee wat ik kan doen? Propolis gebruik ik ook, voel weinig tot geen effect. Mijn slokdarm lijkt inmiddels flink geïrriteerd :-(

 
Santana,

Waarom schrijf je niet onder de naam waaronder wij je kennen? Dan kunnen we ook een stukje historie teruglezen.

Kan zo geen antwoord op je vraag geven maar er volgt vast meer.

Lia

 
Hi Poekie,

Ik ben San, vandaar San-tana. Ik heb niet zo'n zin mijn oude account weer te activeren om meerdere redenen, vandaar een nieuwe :)

Ik baal echt van deze pijn. Heb inmiddels ook al bicarbonaat geprobeerd en honing. Mag niet baten. Ik las ergens dat een hap rauwe havermout ook kon helpen. Dit geprobeerd, helaas geen effect. Snap niet goed waarom dit zo lang blijft aanhouden….

 
Niet aan gedacht, bedankt voor de tip! Heb het niet meer in huis, morgen direct kopen. Gelukkig is de pijn al wel iets minder geworden...

 
Ik heb nooit last van mijn maag gehad.Ik heb van mijn natuurarts betaine hcl met pepsine gekregen.Ik slik deze nu ruim een maand na iedere maaltijd naar alle tevredenheid.Behalve van morgen toen ik wakker werd kreeg ik last van mijn maag een stekend gevoel wat omhoog trekt naar mijn borst.Het enigste wat ik gister anders heb gedaan met eten ,is een lepel kokosolie genomen 's avonds.Wie kan mij uitleggen wat de oorzaak is ?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.322
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan