Maagzuur

Hoe zit dat dan met water en de frequentie van de aarde (waterbeekjes en rivieren)? Gebeurd er nog iets met magnetische werking of met negatieve ionen?

Ik geloof nu helemaal niets meer van allerlei verkooppraatjes, maar neem liever iets aan van iemand die geen belang heeft bij wat hij/zij verkondigt.

Ik zie zoveel alternatiefs en er zal heus wel iets van waarheid in zitten, want anders zouden sommige producten gewoon niet lang bestaan. Maar toch, is er volgens mij ook ongelooflijk veel onzin te koop.

Ik volg liever ook mijn gevoel en probeer het ook te snappen. Water verbeteren met een 'levensbloem' die uit het universum de juiste frequentie instraalt door je glas bovenop een onderzetter te zetten? Het zal wel, maar ik zie het niet. Water is een fenomeen, dat weet ik, maar van levensbloemen heb ik geen sjoege.

 
Over die levensbloem gesproken... Ben net de TC Energy Design spullen nog aan het bestuderen geweest en heb er één op proef, maar nog niet veel mee getest. Mss bedoel je op die?

http://www.tcenergydesign-sales.com/index-nl.php?seite=Formenkraft_Vitalisierung

Als die veranderingen waar zijn, lijkt me dat wel iets.

Anderzijds is er ook een muziektoon die ermee verwant is (een F of een C, al naargelang) en ik vraag me af of deze echt wel voor iedereen constant goed is.

Als dat een integer bedrijf is, begrijp ik ook niet waarom in hun logo makkelijk een alziend oog op een piramide te zien is... Wie weet staat de "TC" zelfs voor Total Control ;)

 
Quote:
Hoe zit dat dan met water en de frequentie van de aarde (waterbeekjes en rivieren)? Gebeurd er nog iets met magnetische werking of met negatieve ionen?


Wild water is rijk aan zowel waterstof als zuurstof. Vaak zie je dat de pH iets onder de 7 uitkomt. Volgens de (foutieve) zuur-basetheorie zou je basisch water moeten drinken, zoals die Sang Whang beweert. Niet dus. Hoe zuurder het water van nature is, hoe meer waterstof het bevat en hoe meer negatieve ionen inderdaad. Omdat wild water van nature kolkt, creeert het zijn eigen elektromagnetische lading, dus je zit helemaal goed met alles wat je in je vraag noemt!

Mike

 
M.a.w. zou je dus met die waterwervelaar die elektromagnetische lading en meer negatieve ionen opbouwen in het water? Wat zegt die Bovis eenheid eigenlijk? Is dat nu echt relevant of is dat ook zo'n grijs gebied?

 
Ja, volgens mij wel. Het geeft het water ook nog eens een betere structuur, zodat het beter opneembaar wordt voor je lichaam.

 
Denkt ook wel dat Bovis relevant is. Met één van die TC karaffen zou je tot 25000 geraken.

Met deze meter zou je levensenergie kunnen meten:

http://www.orgonelab.org/cart/ylemeter.htm

Charles Claessens van www.milieuziektes.nl heeft er één.

Dat is een opengeestige maar tegelijk kritische man, dus dat is ws iets dat de moeite loont.

 
http://kruiden.hetbewustepad.nl/index.php?pag_id=63

Bijnieruitputting en maagzuurtekort:

Quote:
De bijnieren en candida

Door bijnieruitputting vertraagt de schildklier, waardoor je spijsvertering vertraagt. Je darmflora raken hierdoor uit balans, iets wat dysbiose wordt genoemd. Een tekort aan maagzuur levert een ongunstige omgeving op voor positieve darmbacteriën als de acidofilus en bifidum en een zeer gunstige omgeving voor de gistbacterie candida

albicans, die zich kan ontpoppen tot een schimmel. Dit is eveneens logisch vanuit het perspectief van je lichaam. Candida wordt vaak als een boosdoener gezien die de oorlog verklaard moet worden, maar daarbij wordt over het hoofd gezien dat als het niet aan candida en andere opruimers van moeder natuur had gelegen je er nog veel

erger aan toe zou zijn. Je voedsel zou namelijk niet of onvoldoende verteerd worden en het zijn deze micro-organismes die door middel van rottingsprocessen alsnog voor de vertering zorgen.

Dat dergelijke rottingsprocessen brandend maagzuur, een opgeblazen gevoel, verstopping, gasvorming (winden, boeren) en stinkende ontlasting veroorzaken is voor ons heel vervelend maar het zou ons juist aan het denken moeten zetten over onze slechte gewoontes. Dit opruimwerk met behulp van micro-organismes is een

backup-mechanisme van onze spijsvertering. We moeten de schuld niet bij een darmschimmel leggen, maar bij onszelf. Het is rommel en gifstoffen waardoor ze aangetrokken worden, dus we moeten geen rommel en gifstoffen tot ons nemen. Daarnaast moeten we onze spijsvertering verbeteren zodat we werkelijk goede voeding ook werkelijk goed kunnen verteren. We hebben hiervoor gezonde bijnieren nodig en een schildklier die een optimale lichaamstemperatuur en een optimale stofwisselingssnelheid kan genereren.


Quote:
De bijnieren en gal- en nierstenen

Erg belangrijk voor het voorkomen van gal- en nierstenen is de aanwezigheid van voldoende verteringssappen (maagzuur en galzouten) en enzymen in de lever en alvleesklier. Door bijnieruitputting en de daaropvolgende vertraging van de schildklier en daarmee weer de spijsvertering ontstaat er een tekort aan spijsverteringssappen

en verteringsenzymen, waardoor overmatige cholesterolafzettingen verkalken en

uiteindelijk gal- en nierstenen kunnen vormen.


 
Oh haha dat wist ik niet!

kun je dan misschien als je wilt uitleggen Mike of/hoe de relatie is tussen bijnieruitputting en maagzuurtekort of is die relatie er niet (zo direct) dat je weet?

het is mij niet duidelijk. :?

 
Ga maar bij jezelf na:

Wel eens in de rouw gezeten? Een bekende uitdrukking is dan dat je 'geen hap door je keel krijgt'. De eetlust vermindert dus door stress. Naarmate je bijnieren verzwakken neemt je weerstand tegen stress af, je stressbestendigheid. Naarmate je stressniveau toeneemt zal het lichaam meer prioriteit geven aan het kalmeren van je gestel dan het verteren van voedsel, dat relatief veel energie kost. Als er minder prioriteit wordt gegeven aan de voedselvertering wordt er dus ook minder maagzuur aangemaakt. Ziedaar de relatie tussen je bijnieren en te weinig maagzuur.

Verder wordt ons spijsverteringsstelsel te weinig 'getraind' a.g.v. de consumptie van zwaar bewerkt gemaksvoedsel dat vrijwel meteen in ons bloed terechtkomt, omdat het al helemaal kapotverhit is. Hierdoor komt onze spijsvertering in de problemen als er echt voedsel in gaat, want zo hard heeft hij nooit hoeven werken. Je hebt dan onvoldoende maagzuur om deze volwaardige voeding te kunnen verteren. We noemen dit dat 'zware kost' of 'machtig'. Een kwestie van trainen, zeg ik dan.

Mike

 
@Lievergezond interssant geplakte stuk (van Mike :)) Ik wist niet dat candida zo met maagzuur tekort te maken had!

 
Ik heb onlangs ipv de superezymen, het volgende enzymcomplex besteld:

Essential Enzymes Blend:

500 mg



Yielding:

Vegetal Analog of Pancreatin

286 mg

28,625 FCC†

Acid Stable Protease

12 mg

785 FCC†

Lipase

125 mg

375 FCC†

alpha-Amylase

52 mg

630 FCC†

Amyloglucosidase

12 mg

2 FCC†

Cellulase

5 mg

100 FCC†

Hemicellulase

3 mg

325 FCC†

Lactase

5 mg

40 FCC†

Betaine HCl

200 mg



Bromelain (2,000 GDU per gram)

50 mg



Papain

50 mg



Gentian Root

50 mg



Quassia Wood Extract (4:1)

50 mg



Ginger Root

25 mg



Peppermint Leaf

25 mg



Black Pepper Fruit Extract (BioPerine)

6 mg



FCC (Food Chemical Codex) units measure enzyme activity.

GDU (Gelatin Digestion Units) is a standard measure of activity for bromelain.

†Daily Value not established.

Other Ingredients

Gelatin (capsule), magnesium stearate, and silica.

Hypoallergenic: contains no yeast, dairy, egg, gluten, corn, soy or wheat. Contains no sugar, starch, salt, preservatives, or artificial color, flavor or fragrance

Het zou een aantal stoffen bevatten, zoals gential root, quassia wood extract die de aanmaak van gal zouden doen stimuleren en ook de maag triggeren om extra maagzuur aan te maken. Verder bevat het betaine HCI, maar dit iets minder dan de superenzymen. Het is dus makkelijker doseerbaar voor mensen die last krijgne van de betaine HCI (zoals ik)

Misschien een aanrader als alternatief voor de superenzymen..?..

 
Ja, er staat inderdaad overal een kruisje tussen. :)

Wat in ieder geval overleden is, is het vet dat voor de capsule is gebruikt. Magnesiumstereaat is een transvet en dat zijn dode vetten.

Mike

 
klopt Mike,

Ik zag het ook,

helaas bevatten de 'superezymen' ook deze transvetten...

Zou dit in deze hoeveelheid schadelijk zijn?

 
Er is geen 'veilige' limiet voor transvetten. De enige veilige limiet is 0%. Van de website van Dr. Ron (www.drrons.com):

Quote:
Enzymes are provided only in raw and fermented foods, and the enzymes in raw proteins may be the most valuable. For those unable or unwilling to consume raw or fermented animal foods, I recommend two capsules or more of pancreatic enzymes once a day with a meal. Large doses of pancreatic enzymes can be especially important for some people. Our pancreas capsules are the richest natural source of pancreatic enzymes.


Het supplement waarnaar hij verwijst heet Pancreas:

http://www.drrons.com/thyroid-adrenal-liver-pancreas-glandulars.htm

Niet goedkoop, maar dan is het ook wel afkomstig van biologische, grasgevoerde runderen en gevriesdroogd. Over magnesiumstereaat schrijft hij het volgende:

http://www.drrons.com/beware-of-additives-in-supplements.htm

Hij gebruikt het niet voor zijn supplementen. Zoals je inmiddels wel hebt gemerkt is dit vrij uniek! Ik zou de meerwaarde in prijs ervoor over hebben, want het geeft ook meerwaarde qua gezondheid.

Mike

 
Dank voor deze info mike,

Je bent dus ook niet meer voor de superenzymen?

Ik vraag me wel.af of.het supplementeren v enzymen je lichaam niet lui maakt...

 
Laatst sprak iemand ook al over een 'luie alvleesklier' als je koolhydraatarm gaat eten. Een alvleesklier die nauwelijks nog insuline aanmaakt is een blije alvleesklier die eindelijk eens een keertje rust krijgt.

Als de alvleesklier enzymen uit rauw of gefermenteerd voedsel verkrijgt of uit een goed supplement zal deze er ook niet 'lui' op worden, integendeel. De alvleesklier hoeft eindelijk eens niet op topvermogen te gaan draaien en krijgt hierdoor de kans te werken aan zelfherstel (regeneratie).

Je bijnieren of schildklier ondersteunen met dierlijke hormoonextracten maakt deze evenmin 'lui' of 'afhankelijk'. Deze helen juist als ze het wat rustiger aan kunnen doen.

Je krijgt om dezelfde reden ook geen 'luie spijsvertering' als je grotendeels vloeibare maaltijden eet. Niet voor niets is het GAPS-protocol op dit principe gebaseerd, ter heling van de darmen.

Geen idee hoe deze onzinverhalen de wereld in komen. Ik denk dat we onbewust met een idee in ons hoofd zitten dat we 'hard moeten werken', zowel wijzelf als ons lichaam. De truc is juist om de meeste resultaten te boeken met de minste inspanning!

Mike

 
Quote:
Als de alvleesklier enzymen uit rauw of gefermenteerd voedsel verkrijgt


Dan hebben we het dus over: rauwe melk, vlees (rauw?) en rauwkost (sla ect) en zuurkool e.d. ??

Wanneer ik mijn vlees goed laat gaar worden (in de soep) bevat deze dan nog enzymen of gaan deze geheel kapot>

Het is dan dus belangrijk dat je bij elke maaltijd zorgt voor rauw of gefermenteerd voedsel om toch enzymen binnen te krijgen lijkt me..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan