Lezing Lyme

Mooi verslag Gif-vrij, fijn dat je een leuke interessante dag hebt gehad. Ook leuk om jou weer te spreken.
 
De beste behandeling bij de ziekte van Lyme

De ziekte van Lyme wordt regulier meestal bestreden met (te?) hoge doseringen antibiotica terwijl in de complementaire zorg vaak kardebol, cat’s claw en tal van apparaten worden ingezet waarvan biofotonen en bioresonantie misschien de bekendste zijn.

De succesverhalen lees je op internetforums, de minder succesvolle hoor je vaak niet. Hoewel, ik word bijna dagelijks gebeld door mensen die vragen wat ‘mijn behandeling’ bij de ziekte van Lyme is, vaak volgt dan een opsomming van supplementen en behandelingen die ‘ook allemaal niet geholpen hebben’.

Waarom het behandelresultaat meestal uitblijft

In het algemeen wordt niet onderzocht wat er aan de hand is. Behandelingen worden gedaan zonder te weten wat behandeld moet worden. Tegenvallende resultaten zijn dan begrijpelijk.

Soms wordt een Lymetest gedaan waaruit men bij negatief resultaat de conclusie trekt dat de klachten niet te wijten zijn aan de ziekte van Lyme, bij een positief resultaat wordt geconcludeerd dat de klachten door de Borrelia worden veroorzaakt. Men vindt dat de Ziekte van Lyme is ‘vastgesteld’.

Op beide conclusies is nogal wat aan te merken en de uitslagen helpen niet de klachten op te lossen.

Bij een negatief testresultaat is de ziekteverwekker waarnaar werd gezocht niet gevonden, dat is de enige conclusie die getrokken kan worden. Het onderzoek is gericht op een specifieke Borrelia bacterie. Het is mogelijk dat juist deze Borrelia met de gebruikte test niet vindbaar is. Misschien zou de Borrelia met een andere test wel zijn gevonden. Er zijn tientallen soorten Borrelia en er zijn verschillende manieren om ziekteverwekkers aan te tonen, je hebt de IgG-IgM, ELISA, de Elispot, de Western Blot, de Seraspot en de PCR test. Iedere test heeft haar eigen voor- en nadelen, geen enkele test is 100% betrouwbaar.

https://gedachtenvoer.nl/2019/06/13/de-beste-behandeling-bij-de-ziekte-van-lyme/
 
https://www.ad.nl/buitenland/vs-moet-onderzoek-doen-naar-de-inzet-van-teken-als-biologisch-wapen~a44c59fa/
 
Interessant artikel Tanja! Goed dat dit wat jij ook steeds zegt nu ook eens in de media komt.
 
Ja de waarheid komt vanzelf aan het licht, gelukkig. Weer een “conspiracy” theorie die mainstream nieuws wordt. On a roll
 
wat een fantastisch nieuws toch allemaal de laatste paar dagen/weken. From dark to the light! Yeahhhh!!
 
Ik heb ooit eens een lezing gevolgd van Dr. Frits van der Blom over de ziekte van Lyme. Dat was nog in Hurwenen, in het kerkje. Hij zei, dat wanneer je immuunsysteem niet goed functioneert als gevolg van ondervoeding, je vatbaar wordt voor ziekte van Lyme. Als je eenmaal de ziekte heb opgelopen ga je het volgens hem niet redden met catsklauw en andere supplementen. Je voeding moet eerst op orde komen en dan kun je "bouwen". En ik denk dat dit aardig klopt.
Ooit ook gelezen dat na de 2e wereldoorlog Duitse wetenschappers naar Amerika werden gebracht o.a. naar het eilandje Lyme (redelijk dicht bij de Amerikaanse kust) en dat ze daar idd de opdracht hebben gekregen biologische wapens te ontwikkelen. En dat werden dus teken. Je zag in een overzicht dat daar de "ziekte" begon en langzaam uitwaaierde over heel de wereld.

Ik doe een zoekopdracht in Google: Eiland Lyme en deze staat bovenaan,
https://www.interessantetijden.nl/2018/06/15/lyme-tekenbeet-op-plum-island-connecticut-ontwikkeld-biowapen/
 
Ja Marijan, inderdaad, en die lezing heb ik ook bijgewoond alleen op een andere tijd en plaats.
Je immuunsysteem is zeker cruciaal bij Lyme, maar met alleen voeding redt je het niet helaas. Elke gebeurtenis die je immuniteit aantast (stress, trauma, medicatie, etc) kan ervoor zorgen dat de Lyme je parten speelt.

Nagenoeg iedereen is intussen besmet en ik denk altijd: je kunt er maar beter vanaf zijn, bij praktijk Beaumont hebben we daar een effectief protocol voor, zonder ab.

Ik vergelijk het vaker met amalgaam vullingen, daar kun je in principe ook oud mee worden, maar een enorme belasting voor het lichaam en als je die weg kunt halen, waarom zou je ze laten zitten? Ik had ook geen hele ernstige klachten, maar ben toch blij dat die bacterie eruit is.



 
Mensen, echt, verdiep je in etherische oliën van de allerbeste kwaliteit, het helpt en ondersteunt echt op elk vlak, ook weer hier een ziekte zoals Lyme disease : https://www.medicalnewstoday.com/articles/323881.php
of deze https://www.lymedisease.org/lyme-sci-essential-oils/ en deze https://drjaydavidson.com/treating-lyme-disease-essential-oils/ er is veel info te vinden. Zorg wel voor de allerbeste die te vinden is.
 
Marijan, dat kan zeker ondersteunend werken, ik ben ook groot fan, maar je krijgt er niet alles mee weg. Bijna iedereen zegt dat je van Lyme niet af kunt komen, maar mijn gewaardeerde collega heeft daar wel iets voor bedacht. Ook jaren later vinden we het niet meer terug in het bloed.

Maar dan bij het herstel is de etherische olie weer super, inderdaad alleen als de kwaliteit goed is.
 
Marijan, dat kan zeker ondersteunend werken, ik ben ook groot fan, maar je krijgt er niet alles mee weg. Bijna iedereen zegt dat je van Lyme niet af kunt komen

ik kan het helaas nog niet bewijzen omdat ik nog niet iemand daarmee ben tegengekomen die ik heb geholpen, maar een aangezichtszenuwverlamming (Bell's Palsy) was volgens ziekenhuis niet op te lossen bij mijn schoonpa. Binnen 3 weken had ik het opgelost met E.O., van de week iemand die haar leven lang nasaal sprak door chronisch neusverkouden. Ik heb een inhaler gemaakt en gisteren hoor ik dat chronische klacht voorbij is. Pijnklachten, daar zijn prima oliën voor, vaak blends (meerdere planten/bomen in een flesje en speciaal samengesteld voor een bepaald doel) die een pijnklacht op diverse manieren aanpakken. Pijn wegnemen door natuurlijke acetylsalycyl , zuurstof toevoegen, cel regeneratie, vochtophoping wegnemen, ontstekingsremmend, koelend enz.. Alles voor bv pijnlijke knie of heup Er zijn genoeg voorbeelden dat het super werkt, zelfs bij die rotziekte K. Wist je dat in diverse wetenschappelijke onderzoeken Frankincense bv onderzocht is op de werking van de cellen . Laat de cel op 3 manieren, op de juiste manier werken, als dat mechanisme verstoord is heb je het over kanker. En niet alleen Frankincense is daar voor verantwoordelijk. Ik heb zeker nog niet voldoende ervaring om zo maar even alles op te kunnen lossen. Echter veel hulp voorhanden via allerlei kanalen. Er is veel info, belangrijk is dat je het zelf ook uitzoekt en gezondheid in eigen hand neemt. En dat is wat we hier doen toch, verantwoordelijkheid voor eigen gezondheid nemen. En de ene behandeling sluit de andere niet uit toch.
Eigenlijk denk ik zelfs dat de belangrijkste reden dat de oliën goed werken is omdat ze allemaal ook op emotioneel/mentaal niveau werken. Als je de Germaanse Geneeskunde omarmt weet je dat bijna alle ziekten en ongemakken ontstaan uit een emotie. Kan van jaren geleden zijn. Dat is dus ook wat de olie doet. Hersens resetten waardoor de onderliggende emotie wordt aangepakt en de klacht verdwijnt. Er is apparatuur dat werkt op GSR (galvanic skin response) heeft o.a. ook met Tesla technologie te maken. Er zijn zover ik weet 2 devices ontwikkeld, Zyto en iTOVi en meten op de huid, iTOVi doet dat in 1,5 minuut en geeft een olie advies en als je de oliën kent en weet waarvoor ze werken snap je waarom er een bepaalde keus uitkomt. Het werkt aan acute maar ook onderliggende problemen. De Zyto meet in wezen dezelfde manier maar duurt veel langer en je krijgt een veel uitgebreider rapport en kan zien of je klachten bv voortkomen uit geen goede spijsvertering, of een belasting van bv Roundup, echt heel uitgebreid. Kan ook een uitgebreide voedselscan gemaakt worden. Zelf scan ik met iTOVi en smeerde oliën achter mijn oren, op mijn hart en op mijn polsen. Tot mijn verbazing 2 jaar geleden, verdwenen in 3 weken tijd ernstige pijn in knie, waar ik al een jaar mee liep. En ik WAPF al meer als 10 jaar. Het is echt een kans om iets unieks te leren kennen. Het bedrijf waar ik de olie van heb bestaat dit jaar 25 jaar, zit over heel de wereld en heeft een uniek seed-to-seal product. Ik denk dat het echt iets goeds is, anders "overleef" je geen 25 jaar toch.
 
Ik denk zeker dat het iets goeds is en die scan klinkt super! Ik sluit niks uit en weet ook dat er al goede resultaten mee zijn behaald, ook op gebied van Lyme.
Ik heb zelf met mensen gesproken die er goede ervaring mee hebben, alleen is de Lyme er nog altijd. Hebben ze nog niet de juiste olie gebruikt of niet lang genoeg? Ik weet het niet. Ik zie alleen dat wij het met het protocol dat wij inzetten wegkrijgen.

De onderzoeken en goede resultaten bij kanker ben ik ook van op de hoogte, de frequentie van de eo is heel hoog en sterk en werkt inderdaad op emotioneel vlak wat zeker belangrijk zo niet cruciaal is.

Je hebt mij in ieder geval weer enthousiast gemaakt om ze vaker in te gaan zetten. Niet alleen in dit topic, maar ook in het eo topic waar jij regelmatig artikelen en ervaringen deelt, waarvoor hartelijk dank.
 
Ik ben ook.enthousiast Marjan. Welke oliën deed je in de blend tegen verkoudheid? Dan ga ik.die voor.mijn zus maken die ook altijd verkouden is.
Ik heb inmiddels een cursus gedaan en schat steeds weer olietjes aan dus de verzameling breidt lekker uit. Ook staan er in huis en in mijn praktijk diffusers dat is echt heerlijk.
Ik heb een goed boek aangeschaft als naslag om ook zelf blends te maken en te zien welke olie wat doet.
 
EO past ook naadloos bij de kruidencurdud die ik heb gedaan. De plaat zelf en de olie ervan werken natuurlijk op dezelfde klachten.
Bijv. Citroenmelisse is pakt virussen aan ik heb er een zalf van gemaakt voor mensen met een koortslip, het werkt als een tierelier. Daar doe ik dan ook EO in.
 
Je hebt mij in ieder geval weer enthousiast gemaakt om ze vaker in te gaan zetten. Niet alleen in dit topic, maar ook in het eo topic waar jij regelmatig artikelen en ervaringen deelt, waarvoor hartelijk dank.

@tanja, daar ben ik blij om.
Een vriendin van mij werkt met de Zyto. Zij scant en adviseert dagelijks mensen.

@Elkedageenei, de 1e die ik zou inzetten is R.C. een blend die speciaal voor luchtwegengebied is ontwikkeld door YL. Daar zit in Eucalyptus Globulus, Radiata en Citriodora, Myrtle, Pine, Marjoram, Lavender, Cypres, Tsuga, Peppermint en elk om meerdere redenen. En ik zou de Thieves onder de voeten smeren, die is voor verhoging van de weerstand. Er is een app en die is zo handig, daar is makkelijk te zoeken wat je nodig hebt als je het nog niet weet. Ik gebruik deze best vaak en mijn dikke EO desk reference en internet.
 
Dit is wat er in zo'n app staat bv
RC™

Although not as powerful against viral infections as Raven, the properties of the oils in this blend make it extremely effective against allergies, colds, bronchitis, respiratory congestion, flu, cold sores, pneumonia, sinusitis, sore throat, mucus, and bone spurs.

Essential Oils
Eucalyptus (E. globulus) may have a profound antiviral effect upon the respiratory system. It also has strong antibacterial, anticatarrhal, and antiseptic properties.

Myrtle is a decongestant of the respiratory system. It may help improve oxygenation and work as an expectorant in discharging mucus. It is antiseptic, antibacterial, euphoric, and elevating.

Pine may help dilate and open the respiratory system, particularly the bronchial tract. It may also help improve circulation throughout the lungs.

Marjoram is relaxing, calming, and appeasing to the muscles that constrict and sometimes contribute to headaches. As an antispasmodic, it may help relieve spasms in the respiratory system.

Eucalyptus radiata may have a profound antiviral effect upon the respiratory system. It may also help reduce inflammation of the nasal mucous membrane.

Eucalyptus citriodora citriodora—is antiviral, anti-infectious, and anti-inflammatory.

Lavender is an oil that has traditionally been known to balance the body and to work wherever there is a need. It may help promote consciousness, health, love, peace, and a general sense of well-being.

Cypress is anti-infectious, mucolytic, antiseptic, lymphatic decongestant, refreshing, and relaxing. It may help improve lung circulation as well as help relieve other respiratory problems.

Tsuga it is grounding and uplifting at the same time. It opens and dilates the respiratory system for better oxygen exchange.

Peppermint is antiseptic, antispasmodic, and anti-inflammatory. It is soothing, cooling, and dilating to the system.

Body System(s) Affected
The oils in this blend may help it be effective for dealing with various problems related to the Respiratory System.

Aromatic Influence
RC is very beneficial when diffused to decongest and relieve allergy-type symptoms such as coughs, sore throat, and lung congestion.

Application
Diffuse. Dilute with V-6 Oil and massage on the chest, back, and feet. It can be used as a compress over the chest and back. Put on sinuses and nasal passages (put oil on a Q-tip and rub on inside of nasal passages). Rub around ears, feet, neck, and throat. Apply to Vita Flex Points on body. It can be exchanged and alternated effectively with Raven.

Companion Oils
Apply Raven on feet and RC on throat and chest, alternate morning and night. Run hot steaming water in sink; put Raven, RC, and wintergreen in water; put towel over head, and inhale to open sinuses for flu, colds. or pneumonia. Also use Thieves.

Frequency
Physical; approximately 75 MHz.

 
in google play zoek je op essential oil desk reference, heeft een groen blad met een deels paarse cirkel eromheen.Eenmalig 8 euro en wordt ook geupdate
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.919
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan