krachttraining

De man moet dan ook een vrouw leiden, want zonder hem is ze stuurloos. Staat ook in de bijbel. Vrouwen noemden hun mannen zelfs 'lord' (heer)! En God verhoede dat een vrouw teveel macht en zeggingskracht, zoals het geval is in onze gefeminiseerde moderne samenleving. Precies het plan van de duivel

Helemaal mee eens hoor!

Je bent een vat vol tegenstellingen. Met krachttraining voed je je krijgersenergie op fysieke wijze, maar spiritueel ben je voer voor de kat, zoals zovele christenen. Leer de bijbel niet volgen maar bestudeten en kom dan nog eens bij me terug.

Mike

dit onderwerp gaat over kachttreining.
Ik was 24 uur aangesloten op

Hier kan de hartslag mee gemeten worden.
die varieert natuurlijk naarmate je verschillende dingen doet.
Als je de hartslag weet weet je dan ook een eventueel defect in de rug? ik bedoel zenuwschade vanuit de endeldarm en/of rug die voor duizeligheid zorgt? nervu vagus.
Ik heb nog nooit eerder gezocht naar het verband tussen een gezond hart en/of de gevolgen van een iemand met hartklachten.

Je wil weten hoe ik er over denk. OK, komt-ie:

Krachttraining en fitness worden in de 'manosphere' enorm gepromoot, om verschillende redenen:

1. Het bevordert je fysieke fitheid en voor mannen is het van belang dat ze fit en afgetraind moeten zijn.

2. Het verhoogt je aantrekkingskracht voor vrouwen en maakt je een betere kandidaat voor een geschikte vrouwelijke partner.

Beide zijn drogredenen. En wel hierom:
Dit kom ik vaker tegen, en specifiek daarom ben ik benieuwd naar de voordelen van krachttraining.

Interessant artikel. De vraag is dus of puur en alleen het verhogen van de spiermassa al een positief effect op de gezondheid kan hebben. Je supplementeerd als het ware spiermassa.

Deze video gaat niet over krachttraining maar over sprinten, dit schijnt een enorm goede training te zijn om visceraal vet te verbranden en meer spieren te krijgen. Dit in tegenstelling tot lange afstand hardlopen waarmee je meer spieren afbreekt. Evolutionair gezien is het ook logischer om te sprinten voor de jacht op ons eten.

Deze video gaat niet over krachttraining maar over sprinten, dit schijnt een enorm goede training te zijn om visceraal vet te verbranden en meer spieren te krijgen. Dit in tegenstelling tot lange afstand hardlopen waarmee je meer spieren afbreekt. Evolutionair gezien is het ook logischer om te sprinten voor de jacht op ons eten.

Langeafstandslopen is juist bij uitstek geschikt voor jacht.

Op snelheid win je het namelijk niet (bij afwezigheid van een wapen of val). Het idee is om een dier telkens in het oog te houden en gestaag te achtervolgen. Mensen hebben het vermogen om zeer lange duurlopen te doen (soms wel meer dan een halve dag) en hebben ook, in tegenstelling tot dieren, het vermogen om te zweten. Deze 'renjacht' is voornamelijk uit de Afrikaanse regionen bekend.

Het dier wordt tot uitputting achtervolgd. In de praktijk komt dit trouwens bijna niet meer voor, maar dat is meer een kwestie van veranderde landschappen / reservaten etc etc

Ik vind genoeg dingen in mijn dagelijks leven om de spieren op peil te houden: handmatig hout zagen voor de kachel, links en rechts zagen afwisselen, wandelingen maken, trappen lopen, fietsen, delen van boomstammen verplaatsen, staal zagen en vijlen, smeden ervan op een aanbeeld, piano en drums spelen, meubels maken, ramen wassen, het erf vegen, het grind aanharken, gras maaien, bomen snoeien, en nog wat dingen. Kan geen sportschool tegenop en kost niets, terwijl het wel vele oplevert.

De Leugens in de Fitnessindustrie
Je begint dingen bij elkaar te voegen.
Een van de dingen die ik bij elkaar voegde, was hoeveel de fitnessindustrie liegt.
Okay.
Um, de methoden waren vreselijk.
Uh, 30-dagen uitdagingen, gewicht verliezen zo snel mogelijk, neem deze pil.
Um, het gaat allemaal om het uiterlijk.
Het is lichaamsobsessie.
Het is motivatie door zelfhaat, toch?

Motivatie Door Zelfhaat
Uh, ik kijk in de spiegel, ik ben walgelijk.
Ik ben inadequaat.
Ik ben dik.
Ik ga naar de gym en uh mezelf afbeulen.
En dus worden de workouts straffen, wat in het begin cathartisch is.
Wanneer je voelt dat je jezelf moet afbeulen, voelt het in het begin geweldig.
Dus wat hoor je van mensen?
Hoe was je workout?
Oh man, ik heb bijna overgegeven.
Het was een geweldige workout.
Huh?
Wanneer geven mensen bijna over en zeggen: "Dat was geweldig."

Zelf-Tyrannie in Diëten

Of je hoort mensen dingen zeggen zoals, um, ze zijn op dieet en je biedt ze aan, laten we zeggen, een koekje en ze zeggen zoiets als: "Ik kan dat niet. Ik kan dat niet hebben."
Wat heel interessant is, toch?
Wat bedoel je met dat je het niet kunt?
Bedoel je dat je het niet wilt?
Wat bedoel je met dat je het niet kunt?
Dus je kunt een soort zelf-tyrannische um, je weet wel, aanpak naar zichzelf horen.
En dan gebeurt er uiteindelijk iets, ik weet niet of je dit eerder hebt gehoord, ik weet dat je uh heel consistent bent met fitness, maar je praat met mensen die, laten we zeggen, van het spoor zijn afgevallen.
Waarom ben je gestopt, waarom ben je gestopt met de workouts?
Waarom ben je gestopt met letten op wat je eet?
Oh, ik wil gewoon, je weet wel, van mijn leven genieten.
Wat een vreemd ding om te zeggen, want objectief uh verbetert fit en gezond zijn de kwaliteit van je leven in alle aspecten.
Er is echt niets in je leven dat niet verbetert als je uh fitter en gezonder bent.

En toch zeggen mensen dat ik gestopt ben omdat ik van mijn leven wilde genieten.
Nou, dat komt door hun aanpak.
Het ging om zelfhaat.
Het ging om restrictie versus um zorg voor jezelf versus jezelf voeden.
En er zit balans in verwerkt.
Je weet wel, je bent een fitnessguy.
Ik wed dat als ik je vraag of je een dessert hebt of af en toe, je dat waarschijnlijk wel doet.
En en en het is waarschijnlijk voor viering of momenten wanneer je bij andere mensen bent en je stress je er niet over of binge.
Het is zoals: "Ja, ik had dat stuk taart. We hadden een verjaardagsfeestje."

De Reis van Jongeren in Fitness
Ja.
Maar zoals je zei, het is, ik denk dat veel mensen die jong in fitness stappen, vooral in je tienerjaren, uh vooral bodybuilding.
Ik denk dat veel van ons door de fase gaan van harder en strenger met onszelf zijn dan je noodzakelijkerwijs hoeft te zijn.
Je gaat door de fase van zoals, oké, gewoon, je weet wel, kip en broccoli en bruine rijst en ik moet op de klok eten ongeacht hoe ik me voel.
Ik het is dit.
Het is deze tijd, dus ik moet dit eten.
En je weet wel, je gaat soort van mee met alle bro-mythes, je straft je lichaam te hard en dan als je ouder en wijzer en meer ervaren wordt, dan neig je er eigenlijk naar om meer te matigen.

De Journey van Fitness

Dit is de reis van fitness als je er lang genoeg bij blijft.
Um, het is een reis en je begint dit uit te vogelen.
Uh, maar helaas blijven veel mensen er niet lang genoeg bij omdat ze beginnen en het zuigt.
Niet omdat het moeilijk is.
Het zuigt omdat ze niet houden van hoe het hen laat voelen.
Ze houden niet van de manier waarop ze zichzelf behandelen door dit proces.
Zelfs al zou het initially motiverend kunnen zijn om jezelf te haten, je kunt jezelf niet haten naar betere gezondheid.
Jezelf haten is ongezond uh op zichzelf.

Jagen op Esthetiek Boven Gezondheid
Um, dus dit zijn de manieren waarop we proberen gezondheid en fitness te communiceren.
Kijk, laat me laat me iets anders toevoegen hieraan.
De esthetiek die we najagen, toch?
Wat we waarderen, het uiterlijk, toch? de de de armen, de delts of de billen of de midsectie.
De reden waarom we ze aantrekkelijk vinden, is omdat ze eigenlijk iets diepers reflecteren, wat goede gezondheid is.
Maar wat we hebben gedaan, is we hebben we hebben we hebben letterlijk het effect aanbeden, het bijeffect, en de wortel vergeten.
Dus wat we hebben gedaan, is we hebben het uiterlijk nagejaagd en de gezondheid opgeofferd.
En de ironie daarvan is dat als je je gezondheid verliest, je het uiterlijk verliest.
Niemand die ongezond is, ziet er goed uit.
En toch is dit wat we doen.

Extreme Gevallen en Verstoorde Beelden
Zeker zeker niet voor lang.
Misschien misschien voor korte termijn.
Dat klopt.
In feite, in extreme gevallen waar je mensen ziet die het uiterlijk najagen uh tot obsessieve um extremen, heb je mensen die zo'n verstoord beeld hebben van wat zelfs goed eruitziet.
Uh ofwel de extreem chemisch geduwde physiques uh of de hyper plastische chirurgie looks of wat dan ook.
Terwijl gemiddelde mensen zijn zoals: "Oh man, dat klopt niet, er is iets niet goed."
Okay.
Terwijl de persoon dit soort perceptiedrift heeft uh omdat ze iets najagen en opofferen wat eigenlijk veroorzaakt wat er goed uitziet.
En dus wordt dit gewoon niet op de juiste manier gecommuniceerd um.
En uh lichaam geobsedeerde fitness quote unquote experts zijn de slechtste mensen om dit te communiceren.
En dit is wat we veel hebben.
We hebben veel van en ik kijk ik ken veel van deze mensen.
Dus ik ben in de ruimte.
Ik ken veel van deze influencers en je weet wel fitness experts uh en velen van hen zijn in slechte gezondheid.
Ze zijn niet gezond mentaal, fysiek.
Ze mogen er op een bepaalde manier uitzien maar ze doen het niet goed.
Um, en ze hebben grotere goederen opgeofferd in de nastreving van, je weet wel, een extra 4% verlies in lichaamsvet of een extra 10 pond spier.

Laatst bewerkt:
De strekking van het verhaal is volgens mij dat workouts belangrijk zijn voor een gezond lichaam en geest.
Het gaat om mindset en meestal lange termijndoelen : anders heeft het niet zoveel zin.
Consistente aandacht voor houding, ademhaling, stressfactoren en de juiste spierspanning.

Laatst bewerkt:
Ik zie in Amerika ala reactie op een groeiend tekort aan testosteron een krampachtige en geforceerde tegenbeweging die de sportschool ziet als een soort heilige graal. Uitetrlijke focus van mannen op hun lichaam is VROUWELIJKE energie, omdat het gaat om ijdelheid en dus externalisatie van innerlijke waarden.

Mike

Is niet alleen in Amerika zo, maar in de gehele (Westerse wereld). Wat mij betreft is er niks mis met krachttraining, maar zodra het uitsluitend als doel heeft om er zo gespierd mogelijk uit te zien is het niet meer gezond.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.625
Leden
8.692
Nieuwste lid
ivermeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan